drága, nincs helye, nem mutat fokot. föl'sleges
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#3881
Írta 2016. március 06. - 07:53

#3882
Írta 2016. március 05. - 22:21

jé, tényleg a dőlésszöggel kellett játszani.
kész mák, hogy van ez az androidos szögmérő, tizedre lehet szórakozni. És a csavarokkal is, aranyos, ahogy húzol fél fordulatot a hátsón, kb. 0.3 fokot hátradől a nyereg, húzol kicsit az első csavaron, picit előrébb dől, és így tovább.
Azt hiszem, sikerült eltalálni. Még kicsit a nyeregpozícióval is kellett játszani, mert bitang hátranyúlása van a zero100-nak, és a sima flite is kb. 12 mm-rel keskenyebb a flite maxnál..
Szerintem vegyel egy igazi vizszintezot

#3883
Írta 2016. március 05. - 18:16

B tension screw-ra keress rá
a kedvenc trükköm a gyorsabb-finomabb váltásért.
http://www.sheldonbr...adjustment.html
Most derailers have an angle adjustment screw (Shimano calls it "B-tension adjustment"). This adjusts the tension of the upper ("b") spring of the parallelogram, and thus the height of the jockey pulley. The looser this screw is, the closer the jockey pulley will be to the cluster.
Másik. lentebb mutatja az eltérő kábelkötést, s megemlíti, hogy így lehet pl. shimano rendszerben campag lánckeréksort használni. Ezt csak azért írom, mert nemrég láttam egy fórumtag tanítványánál 10es ultegra rendszerben 10-es campag kereket
felraktam az új sort, de a B csavar már koppra ki volt tekerve, szóval maradt így, néhány mm van a sor és a váltógörgő között, jó lesz ez így.
- Vejne kedveli ezt
#3884
Írta 2016. március 05. - 18:14

én 7 barnal többet még a 21-es gumikba se fújtam, számomra azok is furcsák, akik úgy keresnek minipumpát, hogy tudjon 7-8 bart...tök felesleges, jellemzően azért nem a külvilágtól teljesen elvágva bringázunk, egy gumis/bringaszervízig vagy épp hazáig bőven el lehet menni 4-5 barral is...
viszont az sks race day tényleg tud 7.5-et, és anno 9 euro volt px-en.
kész mázli, hogy csak kétszer volt rá szükségem
#3885
Írta 2016. március 05. - 18:12

Én is alacsony nyomás hívő vagyok, de az öregek nehezen tudják elképzelni, hogyan lehet 5 baron közlekedni. Ráadásul 2-3x többet elmegyek a gumikkal, mint ők.
én 7 barnal többet még a 21-es gumikba se fújtam, számomra azok is furcsák, akik úgy keresnek minipumpát, hogy tudjon 7-8 bart...tök felesleges, jellemzően azért nem a külvilágtól teljesen elvágva bringázunk, egy gumis/bringaszervízig vagy épp hazáig bőven el lehet menni 4-5 barral is...
- Vejne kedveli ezt
#3886
Írta 2016. március 05. - 17:48

van egy feltételezésem, tesztelem:
ahogy írtam, úgy érzem, hátrafelé tolt-rotált a csípőm.
a coralon a nyereg picit előre lejt, a cannondale-en vízszintes.
viszont, kézzel akár centikre le tudod nyomni a nyereg hátsó részét, az ülőlapnál fogva. Ha kézzel centikre behajlítod, mennyit hajlít rajta a seggem 80 kg fölött?
ici-picit, kb. fél foknyit megdöntöm előre a nyerget, ahogy a basson is van, és akkor szerintem ez a hátrafelé csúszás kiküszöbölődik.
csak egy PITA állítani a dőlésszöget a zero100-on, mert, elvileg az első csavar állítja a dőlésszöget, a hátsó meg fixál, de, ahogy ráhúzol a hátsó csavarra, a nyereg is szépen hátradől.
Utálom az olaszokat.
jé, tényleg a dőlésszöggel kellett játszani.
kész mák, hogy van ez az androidos szögmérő, tizedre lehet szórakozni. És a csavarokkal is, aranyos, ahogy húzol fél fordulatot a hátsón, kb. 0.3 fokot hátradől a nyereg, húzol kicsit az első csavaron, picit előrébb dől, és így tovább.
Azt hiszem, sikerült eltalálni. Még kicsit a nyeregpozícióval is kellett játszani, mert bitang hátranyúlása van a zero100-nak, és a sima flite is kb. 12 mm-rel keskenyebb a flite maxnál..
#3887
Írta 2016. március 05. - 15:56

Sziasztok! Vettem egy régi Flite nyerget kipróbálni. Mentem is vele már egy kört és kényelmesnek is tűnik, csak nagyon csúszkálok rajta. Van valami ötletetek, befújjam valmivel? Smirgli?
#3888
Írta 2016. március 05. - 10:25

De az open corsa nagyon hamar kocka lett, a diamante szintén érzésre kockasodik hátul 2 k után.
A gommitalia szinte kereken 4k kmt ment hátul, és nem tudom megkulonboztetni az elsőt a hatsotol, ezt 7 baron használtam elől, 7.5 en hátul.
A supersport plus kb 6 ot hátul, most a varosin teljesít, mert egy rajzszog sem tudja atutni a futofeluletet.
Nekem sokat bírnak, de biztosan csal a km órám ( amúgy csal, mert 20 as gumira kalibraltam, és 26/29 ill 25/25 gumikkal megyek.. ált ez a csalás akkor látszik, ha osszevetem a GPS és km óra adatait; )
#3889
Írta 2016. március 05. - 10:02

Ez a baj,hogy hívők vagytok. Minden tekerés előtt mondtok egy imát,hogy ne üssétek fel a felnit.
voltam régen egy Szolnok környéki versenyen. süvegcukor kupa,vagy mi. már nem emlékszem a nevére,de ez mind1 is. szingós kerekekkel mentem. 40 fölötti tempóval belementem egy úthibába. nem defekteltem le,de a felnit kukázhattam. mindig ilyen 8 bar körül mentem,szóval akkor is ennyi lehetett a gumikban. egy 5 bar-ra feldudált gumival kerékcsere lett volna sztem,mert eltört volna a felni is. így csak deformálódott. de menjetek 5 bar-on,treking kerekeken,és örömködjetek.
Csak magamat tudom idézni.
ez a 3x annyi km valójában mennyi? 15-20 ezer km? nem hinném.
pl én elmegyek 5000-et a mostani külsőimmel,akkor te 15-öt?
Nem tudom milyen külsőid vannak, de ha valami normális edző gumi akkor igen, bőven 10e fölött a hátsóval, az első meg soha el nem kopik.
A sebesség mindent megold.
#3890
Írta 2016. március 05. - 08:56

van egy feltételezésem, tesztelem:
ahogy írtam, úgy érzem, hátrafelé tolt-rotált a csípőm.
a coralon a nyereg picit előre lejt, a cannondale-en vízszintes.
viszont, kézzel akár centikre le tudod nyomni a nyereg hátsó részét, az ülőlapnál fogva. Ha kézzel centikre behajlítod, mennyit hajlít rajta a seggem 80 kg fölött?
ici-picit, kb. fél foknyit megdöntöm előre a nyerget, ahogy a basson is van, és akkor szerintem ez a hátrafelé csúszás kiküszöbölődik.
csak egy PITA állítani a dőlésszöget a zero100-on, mert, elvileg az első csavar állítja a dőlésszöget, a hátsó meg fixál, de, ahogy ráhúzol a hátsó csavarra, a nyereg is szépen hátradől. Utálom az olaszokat.
- donciccio kedveli ezt
#3891
Írta 2016. március 05. - 07:55

Én is alacsony nyomás hívő vagyok, de az öregek nehezen tudják elképzelni, hogyan lehet 5 baron közlekedni. Ráadásul 2-3x többet elmegyek a gumikkal, mint ők.
ez a 3x annyi km valójában mennyi? 15-20 ezer km? nem hinném.
pl én elmegyek 5000-et a mostani külsőimmel,akkor te 15-öt?
donciccio módosította - 2016. március 05. - 07:58
- Kisherceg kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#3892
Írta 2016. március 05. - 07:52

Don: ez nem így van
Mert tudják, hogy nem fogják.
voltam régen egy Szolnok környéki versenyen. süvegcukor kupa,vagy mi. már nem emlékszem a nevére,de ez mind1 is. szingós kerekekkel mentem. 40 fölötti tempóval belementem egy úthibába. nem defekteltem le,de a felnit kukázhattam. mindig ilyen 8 bar körül mentem,szóval akkor is ennyi lehetett a gumikban. egy 5 bar-ra feldudált gumival kerékcsere lett volna sztem,mert eltört volna a felni is. így csak deformálódott. de menjetek 5 bar-on,treking kerekeken,és örömködjetek.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#3893
Írta 2016. március 05. - 07:06

Don: ez nem így van
Mert tudják, hogy nem fogják.
Vejne módosította - 2016. március 05. - 07:06
#3894
Írta 2016. március 05. - 05:45

Én is alacsony nyomás hívő vagyok, de az öregek nehezen tudják elképzelni, hogyan lehet 5 baron közlekedni. Ráadásul 2-3x többet elmegyek a gumikkal, mint ők.
Ez a baj,hogy hívők vagytok. Minden tekerés előtt mondtok egy imát,hogy ne üssétek fel a felnit.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#3895
Írta 2016. március 05. - 03:20

#3896
Írta 2016. március 04. - 22:31

B tension screw-ra keress rá
a kedvenc trükköm a gyorsabb-finomabb váltásért.
http://www.sheldonbr...adjustment.html
Most derailers have an angle adjustment screw (Shimano calls it "B-tension adjustment"). This adjusts the tension of the upper ("b") spring of the parallelogram, and thus the height of the jockey pulley. The looser this screw is, the closer the jockey pulley will be to the cluster.
Másik. lentebb mutatja az eltérő kábelkötést, s megemlíti, hogy így lehet pl. shimano rendszerben campag lánckeréksort használni. Ezt csak azért írom, mert nemrég láttam egy fórumtag tanítványánál 10es ultegra rendszerben 10-es campag kereket
én úgy tudtam egy ideje campa kerékre is lehet venni shimano rotort.
#3897
Írta 2016. március 04. - 22:31

#3898
Írta 2016. március 04. - 22:22

#3899
Írta 2016. március 04. - 19:26

Geometria kérdés.
A cannondale-en a fejcső-fejcsapágy kupak magassága 19.5cm, a coralon 19cm az alsó csapágycsésze aljától a stucni aljáig. Egymás mellé téve a gépeket, a coralon pár mm-rel alacsonyabban van a kormány.
A nyeregmagasságok a középcsapágyház közepétől mérve identikusak.
A nyeregorr-kormányközép távolság identikus, a kormányok reach értéke identikus, a fékváltókar fogás-nyeregorr távolsága szintén azonos.
Elvileg egymásra vannak hangolva a gépek, de valamiért a dale-en nyúltabbnak-hosszabbnak érzem a fékváltókar-fogást, és furcsán úgy érzem, mintha hátrafelé lenne rotálva a csípőm.
A két gép nyeregvázcsőszöge elég közel van, a dale-é hivatalosan 73.5, a coralnál meg 73.3-at mértem egy elvileg elég pontos androidos alkalmazással, a mérőszalag szerint nem kéne, hogy gond legyen.
miért érzem hosszabbnak-kényelmetlenebbnek a dale-t? Mármint, furcsán az alsó hátam-csípőm érződik úgy, mintha hátrafelé csúszna.
Toljam picit előrébb a nyerget a dale-en? vagy a nyereg dőlésszögén állítsak ici-picit? (mérő szerint vízszintes, lehet, 0.1-0.2 fokot játszani kéne)
Megyek szívni valami erőset, és akkor azt fogom képzelni, hogy valaki válaszol erre a hülye kérdésre.
Vejne módosította - 2016. március 04. - 19:27
#3900
Írta 2016. március 04. - 18:55

Teljes Shimano Tiagra 4700 szett. Honnan latom hogy kozelebb kell e rakni es ezt hogyan lehet?
B tension screw-ra keress rá a kedvenc trükköm a gyorsabb-finomabb váltásért.
http://www.sheldonbr...adjustment.html
Most derailers have an angle adjustment screw (Shimano calls it "B-tension adjustment"). This adjusts the tension of the upper ("b") spring of the parallelogram, and thus the height of the jockey pulley. The looser this screw is, the closer the jockey pulley will be to the cluster.
Másik. lentebb mutatja az eltérő kábelkötést, s megemlíti, hogy így lehet pl. shimano rendszerben campag lánckeréksort használni. Ezt csak azért írom, mert nemrég láttam egy fórumtag tanítványánál 10es ultegra rendszerben 10-es campag kereket
Vejne módosította - 2016. március 04. - 18:59