Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34322 replies to this topic

#3621
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Az egyik helyi edzőkörön két gyors menet mindkét irányban.

Összehasonlítva a korábbi legjobb időkkel, látszik, hogy nagyon óvatosan kanyarodtam mindenhol.

Jól gurult a bringa.

 

Plusz, hátha valaki jön innen is a Stopra, a tavalyi futamom felvétele, benne ahogy előz az abszolút győztes kis sebességkülönbséggel (20:58-nál):


Edited by ave, 2016. April 08. - 02:51.

  • Vejne likes this

#3622
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts

az anatomikus, csak az egyenes szakaszra utal, vagy egy korulbeluli meretet is takar? legalabbis, amire azt irjak, hogy az, az messze nem kompakt meret (~75 reach/125 drop).

 

a masik a szelesseg. a vallamat merve 42cm, mindegyik bringaval 42es kormany jott (kozepen merve). de vmelyik gyarto a szelen meri, vmelyik meg kozepen. melyik optimalis "hivatalosan"? a szelen merve ~446mm lehet a kozepen mert 42es. mivel montirol jovok, ahol mostanaban az a divat, hogy semmi sem eleg szeles (70cm xc bringan), baromira nem erzem en ezt.

 

melyik lehet az optimalis szelesseg?

 

országútra az univerzális ffi szélességnek tök jó a 42-es, csőközéptől csőközépig illik mérni, akkora szórás talán nincs benne...nekem 40-es jött a canyonnal, őszintén szólva kissé idegesebb ezzel a bringa, mint korábbi 42-essel, de hamar megszoktam. azért ha egyszer cockpit upgrade lesz 42-est fog kapni.

 

a montikat pont néztem, hogy 70 meg 74 cm, szép íves kormányok, vicces összenézni az én 2007-ben épített 26" szabadidős gépemmel, amikor a keskenyebb volt a trendi és csak a full egyenes kormány, a mai 27.5/29" gépekhez képest ritka agresszív, jól jobbra-balra pakolható terepbringa :D



#3623
laspring

laspring

    vendég

  • fórumtag
  • 90 posts

Megtörtént a kormány csere.

Ez most egy FSA Omega Compact (420/125/80)

Holnap lesz kipróbálva, de már most olyan mintha új bringám lenne!!

 

trek_www.kepfeltoltes.hu_.gif


  • ave and Vejne like this

#3624
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

jól néz ki az az easton, kellemesen kerek, de nem teljesen, nem túl sekély, nem is túl mély, nem túl rövid, de nem is hosszú, nem túl könnyű, ellenben nem is nehéz, nem olcsó, de nem is drága.

 

:D

 

Ave: csak, amíg az országút királya (king of the road) nem szeretne kicseszni vele. >iveco, scania..<


Edited by Vejne, 2016. April 07. - 15:27.


#3625
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

No, csak kiderult, a tandem steherezett.


  • DaveRider and donciccio like this

#3626
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

vegulis ilyenek futnak nalam perpill:

ritchey wcs curve (v logic ii)

deda zero100 rhm

syntace racelite cdr

 

de szimpi, amit linkelsz, csak kicsit dragabb a tobbihez kepest.

 

ps: az also ar mar nem rossz :)


Edited by arn, 2016. April 07. - 12:50.


#3627
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

az anatomikus, csak az egyenes szakaszra utal, vagy egy korulbeluli meretet is takar? legalabbis, amire azt irjak, hogy az, az messze nem kompakt meret (~75 reach/125 drop).

 

a masik a szelesseg. a vallamat merve 42cm, mindegyik bringaval 42es kormany jott (kozepen merve). de vmelyik gyarto a szelen meri, vmelyik meg kozepen. melyik optimalis "hivatalosan"? a szelen merve ~446mm lehet a kozepen mert 42es. mivel montirol jovok, ahol mostanaban az a divat, hogy semmi sem eleg szeles (70cm xc bringan), baromira nem erzem en ezt.

 

melyik lehet az optimalis szelesseg?

általánosan, ha egyedül tekersz, és nem akarsz sznobnak, kivagyinak látszódni, akkor jó a széles.

 

a széles kormánnyal nagyobb az erőkar, kényelmesebb, nyugodtabb az irányítás, azonban nagyobb a légellenállás, kevésbé férsz el szűk helyeken (versenyzőknek ez fontos, ha egyedül mész, akkor kevésbé hangsúlyos).

 

a 42-es egy 'univerzális férfiméret'. 

 

http://forum.tour-ma...m-Neu-unbenutzt

 

Jajj :DS



#3628
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

az anatomikus, csak az egyenes szakaszra utal, vagy egy korulbeluli meretet is takar? legalabbis, amire azt irjak, hogy az, az messze nem kompakt meret (~75 reach/125 drop).

 

a masik a szelesseg. a vallamat merve 42cm, mindegyik bringaval 42es kormany jott (kozepen merve). de vmelyik gyarto a szelen meri, vmelyik meg kozepen. melyik optimalis "hivatalosan"? a szelen merve ~446mm lehet a kozepen mert 42es. mivel montirol jovok, ahol mostanaban az a divat, hogy semmi sem eleg szeles (70cm xc bringan), baromira nem erzem en ezt.

 

melyik lehet az optimalis szelesseg?



#3629
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://www.bikehugge...handlebars-suck

 

kb. az én véleményem a témában.

 

én az rhm formával rátaláltam az igazira, a kisebb ejtésű, kevésbé kerek ívű c1 kompakt már nem olyan komfortos.

 

egyébként, ha nem kompakt, hanem anatomikus kormányt akar valaki, akkor meg syntace racelite. Volt olyanom, meg bbb, ricsi, modolo anatomikus is, és a syntace messze a legjobb forma az összes közül. (szubjektív!)

 

szerk: a logic2 formából volt nekem, és nem kívánom vissza :)


Edited by Vejne, 2016. April 07. - 11:25.


#3630
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

ami elbizonytalanit, hogy a neten az egyenes szakaszos sokkal nepszerubbnek tunik, szeretnem tudni miert. divat volt par eve?

 

Nem tudom, hogy ezt divatnak hivjak-e, de regen mindenhol csak anatomikust lehetett kapni.  A 90-es evekben idehaza csupa gagyit, raadasul.

Akkoriban meg hasrautesre mentek a dolgok, ez jo lehet, oke, csinaljuk.


  • Vejne likes this

#3631
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

nekem is az egyik cx bringan anatomikus kormany van, egyenes szakasszal, a masik pedig vegig gorbitett kompakt. az hamar nyilvanvalova valt, hogy nekem kompakt kell meretben. a gorbitett mellett szol az is, amit emlitettel, hogy egyszeruen nincs benne olyan tores, ami megszabna, hogy hol fogd meg pontosan.

 

cx bringanal lent nagyjabol ket helyen fogom - egy melyebb pozicion aero szempontbol (vagy szel, etc), es egy - a fekkarhoz kepest - melyebb sulypontot jelento fogast, ahol nagyobb erovel es biztonsaggal lehet huzni a feket (pl lejtozesnel terepen). bar ez utobbi kevesbe fontos hidraulikus fek mellett, mert egy ujjal is lehet a feket huzni.

 

ami elbizonytalanit, hogy a neten az egyenes szakaszos sokkal nepszerubbnek tunik, szeretnem tudni miert. divat volt par eve?



#3632
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

Na ez tök véletlen, de pont tegnap mentem egy bringámmal újra - régóta nem mentem vele mert nem otthon van - amin Ritchey Logic WCS anatomikus kormány van, a geo-ja kb. azonos a mostanival de ez régebbi és ennek még szerintem kicsit mélyebb az ejtése. Én szeretem az anatomikus formát és egy időben ezzel is mentem rendszeresen de tegnap kicsit zavaró volt az, hogy ennek a formának az alsó fogásban az utolsó - kb. vízszintes - része nagyon rövid, ezt a szakaszt nem nagyon tudod megfogni, csak arra jó, hogy ne csússzon le a kezed.

Egy másik bringámon egy FSA anatomikus van, annak jóval hosszabb ez az utolsó része, azt jobban is szeretem, szoktam is fogni csak ezt a vízszintes részt.

Nem pont ilyen az FSA kormány de kb. ez a forma, ezen látszik, hogy mire gondolok: http://www.chainreac...09/rp-prod36063



#3633
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

probalta vki a kompakt kormanyok kozul az egyenesitett verziot? mintha az utobbi evekben kezdene kimenni a divatbol... talan kenyelmesebb, de szivas lehet, ha nem pont ott akarod fogni.

 

logic-curve-spec-diagram.jpg
logic-ii-spec-diagram.jpg


Edited by arn, 2016. April 07. - 06:33.


#3634
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Egyszer az Osztrákoknál mosolyogva lekerült egy 40-50-es házaspár 30 felett outi tandemmel, azóta tudom, hogy ezekkel nem szabad viccelni.

- Hallo, grüs gott, schönes wetter!

- Ja-ja...(anyátok)

 

(értem a panaszt, lekerült a KOM-od, na igen, ez is érdekes kérdés, hogy tandem ér-e?)

Ma franko hatszel volt, igy az egyik tegnapi KOM-jukat elszedtem.  :)   https://www.strava.c...nts/12951415363

De ok hatszel nelkul mentek igy.     Hihetetlennek tunik.


  • DaveRider and donciccio like this

#3635
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

http://www.bikeradar...-gallery-46741/ flandria tech

 

http://www.bikeradar...category-46747/ év bringája

 

http://www.bikeradar...o-review-46753/ az év csúcs bringája. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3636
P3000

P3000

    fórumtag

  • fórumtag
  • 71 posts

Kész-vége... beszívott a Strava szörny :-)

az utolsó döfés az lesz amikor bevillan a képernyődön az első KOM-od. Onnantól sokaknak szakember segítsége kell a szabaduláshoz.

A végső stádium az amikor úgy kelsz fel reggel, hogy nézed a napi szél előrejelzést és az jár a fejedben egész nap, hogy akkor csak ki kéne menni rá ha jó irányból fúj. Nem ritkán sokan éjjel (este) mennek KOM-ot vadászni, a forgalom miatt.

Máskülönben sok sikert!

Tény, hogy inspiráló tud lenni az ilyen vetélkedés de a helyén kell tudni kezelni. Van például ez a stéher meg többen megyünk bolyban dolog. Én pl. ezt külön értékelném és csak a szóló kísérleteket listáznám de mindegy is... elvégre ez csak játék. (bolyozni elvileg szabályos, de stéherezni jármű mögött nem)

Én is használom telefonnal, néha ha olyan kedvem van meg is nyomok pár szegmenst, hogy lássam hol is állok magamhoz - korábbi eredmények - meg másokhoz képest.

 

néztem a szegmenst, szép társaságba kerültél!

A Strava engem két dologra ébresztett rá, amiről fogalmam sem volt. Hogy mennyit megyek egy évben (kevesebbet mint gondoltam), meg hogy nagyjából hol állok a többiekhez képest (nem olyan rosszul, mint gondoltam). Motiváció nélkül biztos nem mennék olyan időket, hogy a végére a seggemen veszem a levegőt, tavaly sokat is fejlődtem. Azért sötétben biztos nem mennék ki, de a szél benne van a pakliban, az első pár helyek nagyrészt úgyis hátszélben készültek.

 

Hobbibringásként bolyban tekerési tapasztalat nélkül a versenyek úgyis kiesnek, nem szeretnék zakózni vagy valaki mást kiütni a versenyből, éppen elég rémtörténetet olvastam versenybeszámolókban. Motivációnak, inspirációnak pont jó a Strava.


  • DaveRider likes this

#3637
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts

En azon az allasponton vagyok, hogy ami a profiknak jo versenyzesre, az biztos, hogy sok egy amatornek. :)

De nem tokmindegy, hogy 50 vagy 51?  Miert nem inkabb 50.5? :D

 

Aha, a kulkulator szerint valoban kijon.   Sosem mentem versenytandemmel, de teny, hogy nagyon kozel vannak egymashoz, szoval eleg jo lehet a legellenallas.

De palyan 4000m-en 48-as atlagot mentek, (a vilagrekord 57-es atlag) ezen a szakaszon meg 10 percen at mentek 48-cal, es meg emelkedok is vannak benne.

Idofutam VB-n 32-es atlagot mentek, ahol a gyoztesek 42-est.   (persze ott is volt emelkedo)

 

Ja es Bobridge 4000m-es vilagrekordja kb. 1mp-vel jobb, mint a tandem rekord, de nyilvan nem Bobridge+Wiggins tekerte a tandemet. :)

 

egy korábbi tekerésen is mentek itt hasonlót, azt már flagelte is valaki...

 

https://www.strava.c...egments/6800327

 

inkább az a sok helyen 60-70 km/h utazósebesség furcsa, ez egy enyhén emelkedős rész és ahányszor erre járok nem "segítő" jellegű a szél iránya



#3638
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

Aha, a kulkulator szerint valoban kijon.   Sosem mentem versenytandemmel, de teny, hogy nagyon kozel vannak egymashoz, szoval eleg jo lehet a legellenallas.

De palyan 4000m-en 48-as atlagot mentek, (a vilagrekord 57-es atlag) ezen a szakaszon meg 10 percen at mentek 48-cal, es meg emelkedok is vannak benne.

Idofutam VB-n 32-es atlagot mentek, ahol a gyoztesek 42-est.   (persze ott is volt emelkedo)

 

Ja es Bobridge 4000m-es vilagrekordja kb. 1mp-vel jobb, mint a tandem rekord, de nyilvan nem Bobridge+Wiggins tekerte a tandemet. :)

Egyszer az Osztrákoknál mosolyogva lekerült egy 40-50-es házaspár 30 felett outi tandemmel, azóta tudom, hogy ezekkel nem szabad viccelni.

- Hallo, grüs gott, schönes wetter!

- Ja-ja...(anyátok)

 

(értem a panaszt, lekerült a KOM-od, na igen, ez is érdekes kérdés, hogy tandem ér-e?)


Edited by petter78, 2016. April 06. - 11:22.

  • Vejne likes this

#3639
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

En azon az allasponton vagyok, hogy ami a profiknak jo versenyzesre, az biztos, hogy sok egy amatornek. :)

De nem tokmindegy, hogy 50 vagy 51?  Miert nem inkabb 50.5? :D

Hát az 51-es olcsóbb, lehet, hogy pont azért, mert nem jó semmire?   :D

 

Ugyebár évek óta hajtom ezt a mirázst, és évek óta mondogatom, hogy nincs értelme ezen a szinten az 53-asnak, vagy, ha már ez van, vehettem volna inkább 14-25-ös sort a 13-23 helyett :)

 

aranyos volt pár hete, hogy egy idősebb sporival tekertünk, és úgy 46-os tempónál (53/17) feltűnt az árnyékán, hogy furcsán mozog a lába. Ránéztem a hajtására, és láttam, hogy 50-11-en van. Leesett, miért volt furcsa az a mozgás.

 

xxcycle.com oldalon találtam szép 50-es, 51-es tányérokat 135-ös bcd-re. Vagy, extra szexi és gyönyörű a stronglight impact kompakt kar, 50-36 is elérhető, igaz, négyszögtengelyes, de a korallon mindegy. 

 

egyébként a lejtőzés érdekes, igaz, nincsenek hegyek, de van felüljáró, és feltűnt: ráfekszem a felsőcsőre, összehúzom magam, és pihenek-->gyorsabb vagyok, mint a rátekerő-izmozó, de le nem bukó. 

 

csak hülyén néz ki, de gazdaságos. 

 

szerk. a tizenéves versenyzők jóval gyorsabbak, mint én, áttétel-megkötéssel. akkor miért használnék olyan áttételt, ami sok nekem? :) 


Edited by Vejne, 2016. April 06. - 11:19.


#3640
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

kis kérdés:

 

éveken át mentem 53-as tányérral, 23-as gumikkal. idén váltottam 28-as gumikra& a tányér nem változott, és kicsit kicsinek érzem magam az 53-hoz.

 

51-essel érdemes kísérletezni, vagy mindenképp 50-esre váltsak, ha tányért cserélnék? :)

En azon az allasponton vagyok, hogy ami a profiknak jo versenyzesre, az biztos, hogy sok egy amatornek. :)

De nem tokmindegy, hogy 50 vagy 51?  Miert nem inkabb 50.5? :D


  • DaveRider likes this