mondjuk nálam reverzben mehetnek a dolgok, mert minél többet kerékpározom, annál érzékenyebb vagyok arra, ha valami nem úgy van a bringán, ahogy szeretném.
Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#3521
Posted 2016. April 14. - 16:52
#3522
Posted 2016. April 14. - 16:50
nem tudom, mostanában elég sokat biciggliztem, és azért ajánlottam ezt a velocsét, mert pl. tök kényelmesen elérem a kioldókart
sőt, az áttételeket sem számolgatom, hanem empirikus úton jutottam oda, hogy számomra felesleges az 53-as, felesleges a 12-vel induló sor, és kell az egyesével való emelkedés, s párhetente egyszer ha lekapcsolok kónuszra, sokat mondok
amiket írok, minden tapasztalati úton derült ki számomra.
a térdfájás (már nincs) oka is >igen, stopli volt<
#3523
Posted 2016. April 14. - 16:45
nekem nincs gondom alsó fogásban még a régi kis füles karokkal sem, az általam írt 2015-ös velocén meg pont basset-hound fül van.
és nem kell aggódni itt sem, mert a 10c-8s már évtizedes recept
én mondjuk pont az ergonomia miatt voksolnék a c-re
értem. szerintem ettől függetlenül béna, amikor valakinek ilyen hibrid összetákolt szettje van...
tényleg maximum akkor látom létjogosultságát, ha iszonyat kicsi keze van valakinek, mondjuk nekem se az ST2300, se a 2400 nem volt nagy, utóbbi ráadásul már az újabb fajta gumival van, tök kényelmes az is...de ez is olyan, hogy legózhatunk mindenből szuper ergonómikusat, számolgathatjuk napestig az optimális áttételeket, de akár ki is lehet menni rendszeresen biciklizni ehelyett és egy kicsit adaptálódni.
- Kisherceg and Vejne like this
#3524
Posted 2016. April 14. - 16:39
egy versenyző állítja, hogy féktárcsától sérült meg, amit egy hátulról érkező bringáról kapott, de tovább tudott menni és csak később lett rosszul.
amit tudunk eddig:
- a féktárcsa a bal oldalon van, a versenyző pedig a bal lába elülső részén, a térdkalács alatt sérült meg. oda hátulról elég nehezen integrálsz be egy féktárcsát, ha meg elölről kapod akkor elég nagy skill kell, hogy ne bukj a hozzá tartozó biciklin keresztül
- több független, helyszínen lévő újságíró és készült fotósorozat is állítja, hogy a mezőny azon részén egyetlen egy, tárcsát tesztelő csapat versenyzője sem volt a bukáskor
- a versenyző csapata a tárcsafék fejlesztésben komoly lemaradásban lévő gyártó legnagyobb nevű szponzoráltja és a kerékpárgyártójuknak sincs még egyetlen tárcsás modellje sem, csak prototípusról keringenek hírek
Jómagam egy roubaix disc-t próbáltam a balaton bike fest keretében, engem meggyőzött, hogy amatőr szinten bizony lehet létjogosultsága a tárcsaféknek országúton is, de ezt innen, ahol alapvetően ritka a tartósan csapadékos időjárás és olyan nagy hegyeink sincsenek meg a nehezebb csomagos túrázás is max a balaton körülre korlátozódik nehéz megítélni.
A profi pelotonban nyilván piaci érdekek vannak, de én a "botrány" kirobbanása óta még nem olvastam semmiféle nyilatkozatot se caspatfőnöktől, se versenyzőtől, se gyártótól, ahogy a tesztek felfüggesztése is csak tűzoltás, az érdemi UCI vizsgálat és jelentés még hetekig tarthat.
Kérdés melyik piaci érdek a jobb: ha a tárcsafékkel nehezebb időjárási viszonyok között lehet megelőznek csomó bukást (vagy ugye klasszikusokon sem feltétlen maximális a felnifék fékhatása) vagy ha egy amúgy is veszélyes sportban még ezt a rizikót bevállalják....én utóbbi mellett tenném le a voksom, az, hogy ugyanazon médiafunkciót 5-8 motoros tölti be, akik akár át is vehetnék egymástól az anyagokat és akiket pl. kordonnal lezárt pavékra is beengednek közvetlen a mezőnnyel, az szerintem nagyobb gond. egy 300 kilós motor azért tud nagyot ütni.
(nem tudom, ki írta lentebb, de én úgy tudom a UCI csak olyan alkatrészeket enged használni, amik biztonságosan törnek bukásnál...más kérdés, hogy attól még egy 40 km/h-val feléd repülő bringa simán ki tud ütni meg hogy pl. a mindenféle kilógó Garmin és fedélzeti kamera tartók nem pontosan ennyire veszélyesek e szerencsétlen együttállás esetén, mint egy 28" kerék közepén lévő, nehezen hozzáférhető kis tárcsa)
ez az en velemenyem a dologrol... meg annyival egeszitenem ki, hogy egy endurance bringat jo esellyel pl sose fognak versenyen hasznalni, hetkoznapi hasznalatnal meg nem hiszem, hogy eltero lenne a balesetveszely, egy montihoz kepest.
Edited by DaveRider, 2016. April 14. - 16:48.
#3525
Posted 2016. April 14. - 16:28
hadd kérdezzem már meg, hogy neked miért kell mindig valami hakkolós megoldást ajánlanod még a konkrét kérdésekre is? az ST2400 egy tök jó kar, garantáltan kompatibilis é egyáltalán nem drága a szett...
egyszer próbáltam ilyen campa kart, elég béna, hogy a felső kis pöcköt amivel kisebb fogaskerékre vált épp csak onnan nem éred el, ahol tempózásnál vagy lejtőn szokás fogni egy koskormányt...
nekem nincs gondom alsó fogásban még a régi kis füles karokkal sem, az általam írt 2015-ös velocén meg pont basset-hound fül van.
és nem kell aggódni itt sem, mert a 10c-8s már évtizedes recept
én mondjuk pont az ergonomia miatt voksolnék a c-re
Edited by Vejne, 2016. April 14. - 16:30.
#3526
Posted 2016. April 14. - 16:11
vegyél velocét.
EP15-VLBXC
8s shimano soron shimano váltóval perfekt. És minőségre-megbízhatóságra-tartósságra mindkettőt magasan veri.. vagy még jobb, ha egy régi, pre-qs érást fogsz ki, ott a bal kar mindennel kompatibilis, a jobb meg pont jó shimano 8s sorokra shimano váltóval.
nem tudom linkelni már, mert a 2014-es modellévet kifuttatták, de rosebikes-on 10ből 6 vásárlói véleménynél azt láttam, hogy ált. 8s shimanos bringákhoz vették a kart ("mi értelme? ja, 200 grammal könnyebb, rejtett bowdenes, kis kézhez jobban illik, kényelmesebb, megbízhatóbb, olcsóbb.. csak annyi..)
http://bikemarkt.mtb...halt-bremshebel
valaki szóljon már Vejnének, hogy MZ feltörte az accountját, és írogat róla..
hadd kérdezzem már meg, hogy neked miért kell mindig valami hakkolós megoldást ajánlanod még a konkrét kérdésekre is? az ST2400 egy tök jó kar, garantáltan kompatibilis é egyáltalán nem drága a szett...
egyszer próbáltam ilyen campa kart, elég béna, hogy a felső kis pöcköt amivel kisebb fogaskerékre vált épp csak onnan nem éred el, ahol tempózásnál vagy lejtőn szokás fogni egy koskormányt...
- Vejne likes this
#3527
Posted 2016. April 14. - 10:14
ez az en velemenyem a dologrol... meg annyival egeszitenem ki, hogy egy endurance bringat jo esellyel pl sose fognak versenyen hasznalni, hetkoznapi hasznalatnal meg nem hiszem, hogy eltero lenne a balesetveszely, egy montihoz kepest.
Mindket oldalrol tullihegesnek erzem a dolgot... Feleslegesnek tartom outira a tarcsafeket, teljesen mas a fekezes jellege, idotartama, a sebesseg, nincs sar sem. Ezenkivul nem lehet akkora meretu tarcsakat hasznalni, mert a vaz nem birja, noha gyakran nagyobb a sebesseg. Nem szereti a surlofekezest, mert a kis tarcsa nem tud visszahulni. Eleve behatarolja a kis szelessegu gumi a fekerot.
A masik oldalrol viszont szinte nincs olyan alkatresz a bringan, ami ne lenne kepes sulyos serulest okozni, foleg ha torik. Nem nehez kitalalni olyan esetet, hogy okozhat problemat. Biztos vagyok benne, hogy peldat is talalnek ra.
Edited by arn, 2016. April 14. - 10:15.
#3528
Posted 2016. April 14. - 10:04
Picsogás. Történt mindez egy olyan versenyen, amit olyan utakon rendeznek ami teljesen alkalmatlan az országúti versenyzésre. Ha valaki elesik és ráesik egy kockalőre akkor betiltják a kockaköveket?
amúgy meg arról senki nem beszél, hogy az kb. csak a szerencsén múlott, hogy Sagan nem rakta bele a nagytényérját a Cancellara bácsiba amikor átemelte felette az első kereket. Nekem még nézni is rossz volt a manővert, sokan meg istenítik, hogy mekkorát mentett már megint. Ügyes gyerek, ez tény. Kíváncsi lennék akkor mi történt volna ha mondjuk ott Cancellara megsérül, akkor a Saganról vennék most le a keresztvizet? Tiltsák be a nagytányért!
Esés bárhol lehet -és van is, nem csak a kockakövön.
Sagan csak a Kancellár bringája fölött ugratott át, Cancellara a másik oldalra dőlt.
És tényleg: mikor bizonyul kevésnek a tradícionális fék?
#3529
Posted 2016. April 14. - 09:54
Off: nem ide való, de Andersen fórumtag elérhetőségéről tud valaki valamit?
http://forum.bikemag...26747-andersen/
dec6 óta nem lépett be a fórumra, ha jól látom.
#3530
Posted 2016. April 14. - 09:22
Itt a lényeg http://velonews.comp...ad-discs_402394
Picsogás. Történt mindez egy olyan versenyen, amit olyan utakon rendeznek ami teljesen alkalmatlan az országúti versenyzésre. Ha valaki elesik és ráesik egy kockalőre akkor betiltják a kockaköveket?
amúgy meg arról senki nem beszél, hogy az kb. csak a szerencsén múlott, hogy Sagan nem rakta bele a nagytényérját a Cancellara bácsiba amikor átemelte felette az első kereket. Nekem még nézni is rossz volt a manővert, sokan meg istenítik, hogy mekkorát mentett már megint. Ügyes gyerek, ez tény. Kíváncsi lennék akkor mi történt volna ha mondjuk ott Cancellara megsérül, akkor a Saganról vennék most le a keresztvizet? Tiltsák be a nagytányért!
- DaveRider likes this
#3531
Posted 2016. April 13. - 21:45
En 2009 ota csak latexet hasznalok, gyors defektem ketto darab volt azota, -de az se durr- meg talan ketszer-haromszor volt olyan, hogy orak alatt leeresztett, icipici lyuk, vagy a szelep mellett kihasadt pumpalas utan es egybol sziszegett.
Durrdefektem is volt, az legelsot ugyanis rosszul szereltem fel, odacsiptem es amikor 6 barra felfujtam, akkor elpukkadt. Elkepeszto hangos volt, csengett a fulem utana percekig. A masodik rogton utana ugyanigy jart, de az kicsit halkabb volt. Kapkodtam, na, es benaztam.
#3532
Posted 2016. April 13. - 21:04
#3533
Posted 2016. April 13. - 20:03
#3534
Posted 2016. April 13. - 17:47
Itt a lényeg http://velonews.comp...ad-discs_402394
gondolom a hétvégi,tárcsafékes sérülésről van szó a cikkben. régen a nagy áttételt hívtuk sonkaszeletelőnek,de mára a tárcsafék lett az. nem kell semmilyen országuti versenyre a tárcsafék. megint a versenyző szívja meg. mert a lóvé az isten. gyökér uci,aki engedi,és még gyökerebb gyártók,akik meg erőltetik ezt a vackot.
amúgy az megvan,h amikor Cancellara esett simán kiszakadt a kerék a hátsó villából,papuccsal együtt?
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#3535
Posted 2016. April 13. - 17:09
#3536
Posted 2016. April 13. - 16:54
altalaban ragasztott gumival szerintem nagyon elvekonyodott a ragasztas mellett, es nem birta.
masoknal nem tudom hogyan fordul elo, de mindenesetre akarmelyik latexnel velemenyeket olvasok, mindig elokerul ez a tema. jobb a bekesseg, tubelessel nincs ilyen gond sem.
Edited by arn, 2016. April 13. - 16:56.
#3537
Posted 2016. April 13. - 16:27
a latex nagyon elasztikus, ezert is jobb a gordulese. minel konnyebben veszi fel az ut apro egyenetlensegeit, annal jobban fog gurulni - a legjobb belso ha nincs (tubeless), aztan a latex, es a butil ilyen szempontbol a belso rugalmassaga mindig hozzaadodik a kulsoehez. tehat ha egy nagy szovetsurusegu vekonyfalu gumihoz vastag belsot teszel, csokkented gorduleset.
a latex sokkal jobban ki tud tagulni, mint a butil, igy nem problema. ugyanakkor serulekenyebb, konnyebben is kapsz durrdefektetet (amellett, hogy pl kiszurni nehezebb gyakran, mert jobban nyulik). en egy ilyen robbanas utan megfogadtam, hogy a budos eletben nem hasznalom megegyszer a tubelessre konnyu raszokni.
arn, ezt a durrdefektet hogy hoztad össze a latex belsővel? menet közben vagy álltában?
(nekem is az van pár éve, szeretem is meg minden, szóval azért kérdezem, mert ha olyan, figyelek majd rá.)
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#3538
Posted 2016. April 13. - 15:16
Nekem 9-es van, igaz az Microshift, de gondolom ugyanaz,csak a matrica más. Négy elvárásom volt: legyen olcsó és ha fel akarok váltani akkor fel váltson, ha le akarok akkor meg le, ha nem akarok váltani, akkor meg ne váltson. Ezeket teljesíti, nem nyújtja egy minőségi alkatrész benyomását a műanyagok miatt. Váltás jó nagy csattanással jár. A balos karon ha kicsi a kezed, akkor zavarhat, hogy nagyot kell nyomni rajta. 9 dodóért két garnitúra gumit küld a gyártó, ha gyilkolnád. Elismerő pillantásokat nem lehet vele begyűjteni, az biztos.Sziasztok!
Volt már valakinek dolga SunRace STR81 2x8-as fékváltókarral? Mik a tapasztalatok? Mondjuk egy Shimano Claris ST-2400 szetthez képest milyen? Gondolok itt anyagminőségre, tartósságra, váltás sebességére, könnyű kezelhetőségre, stb. Előre is köszönöm!
Tartóssága meg majd kiderül, amikor utánaolvastam, valaki szarozza, valaki meg évek óta használja.
Ja és még valami: egy éve még a első-hátsó váltóval le lehetett vadászni 40-ért, most már 50 fölött van Campy kialakítással. Ez már szerintem drága, amikor a 9-es Sora szettet hajtókarral, fékekkel, sorral, lánccal 300 dollár körül meg lehet venni.
Edited by P3000, 2016. April 13. - 15:25.
#3539
Posted 2016. April 13. - 15:03
Pontosan a durrdefekttől tartok egy kicsit én is. Sok éve 26-os latex belsőm robbant szét úgy, hogy jó nagy nyílást vágott a külső oldalfalában, pedig állt a bringa. Mondjuk 29-es kerékben használtam, ezért ráfogtam az esetet a nem előírás szerinti használatra.
detto, csak nalam a magasperemu felnit szabta meg kicsit. meg a fulemet...
#3540
Posted 2016. April 13. - 14:53
a latex nagyon elasztikus, ezert is jobb a gordulese. minel konnyebben veszi fel az ut apro egyenetlensegeit, annal jobban fog gurulni - a legjobb belso ha nincs (tubeless), aztan a latex, es a butil ilyen szempontbol a belso rugalmassaga mindig hozzaadodik a kulsoehez. tehat ha egy nagy szovetsurusegu vekonyfalu gumihoz vastag belsot teszel, csokkented gorduleset.
a latex sokkal jobban ki tud tagulni, mint a butil, igy nem problema. ugyanakkor serulekenyebb, konnyebben is kapsz durrdefektetet (amellett, hogy pl kiszurni nehezebb gyakran, mert jobban nyulik). en egy ilyen robbanas utan megfogadtam, hogy a budos eletben nem hasznalom megegyszer a tubelessre konnyu raszokni.
Pontosan a durrdefekttől tartok egy kicsit én is. Sok éve 26-os latex belsőm robbant szét úgy, hogy jó nagy nyílást vágott a külső oldalfalában, pedig állt a bringa. Mondjuk 29-es kerékben használtam, ezért ráfogtam az esetet a nem előírás szerinti használatra.