Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34354 hozzászólás a témában

#3521
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

Nézd, ha nincs gond azzal, hogy szélesebb a kialakítása, nagyobb a pedáltengelyek távolsága, s nem zavar, akkor tényleg fölöslegesen cserélnéd :) Max. jobb láncvonalat nyernél.

 

ehhez csak egy kiegészítő gondolat: montiról átkerülve országútira alig találtam a jó stoplibeállítást, 1.5 évbe tellett mire a lábaim megszokták, de van aki meg egy szélesebb montis hajtásnál fájlalja minden szalagját stb., ő meg pont nem tud nagyobb terpeszben tekerni.



#3522
laspring

laspring

    vendég

  • fórumtag
  • 90 hozzászólás

szerintem is felesleges lecserélni, ha amúgy nincs vele semmi probléma és megszokta az ember. de ez kb bármilyen alkatrészre igaz, ami egyéni preferencia kérdése.

tripla fékváltót mondjuk nem tudom miből lehet ma kapni.

 

Hát ha szerencsém van még eltudok csípni kifutó (kifutott) 6703-as Ultegrát



#3523
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

Nézd, ha nincs gond azzal, hogy szélesebb a kialakítása, nagyobb a pedáltengelyek távolsága, s nem zavar, akkor tényleg fölöslegesen cserélnéd :) Max. jobb láncvonalat nyernél.

 

szerintem is felesleges lecserélni, ha amúgy nincs vele semmi probléma és megszokta az ember. de ez kb bármilyen alkatrészre igaz, ami egyéni preferencia kérdése.

tripla fékváltót mondjuk nem tudom miből lehet ma kapni.



#3524
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

 

amúgy van olyan terület, ahová nélkülözhetetlen szerintem, úm.: csomagos túrák, magamfajta hobbistáknak komoly emelkedőkre (bár, a mostani nagy lánckerekes sorokkal már kevésbé hangsúlyos)

 

Kompaktot vegyél :) idehaza 50-36 kb. jó, bár, nekem az 50-34 is tökéletes.

 

szerintem itthoni viszonyok között ahol olyan meredek hosszan az út, hogy egy szélesebb sor (12-28, 11-32) nem elég a 34-es lánckerékkel ott az útminőség is pont olyan és inkább emiatt nehéz felmenni. a 34>36 csere bennem is felmerült, egyszerűen nagyot ugrik az 50>34...



#3525
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Megvilágosodtam, köszönöm! :)

 

Viszont nem vagyok meggyőzve, hogy nekem érdemes lenne pénzt áldozni (ráadásul nagyon sok pénzt!) arra hogy lecseréljem a tirpla rendszeremet... nem vennék én észre abból semmit! Csak azt hogy eltűnt a 30-as tányérom!

Ilyenem van: FC-6703

Nézd, ha nincs gond azzal, hogy szélesebb a kialakítása, nagyobb a pedáltengelyek távolsága, s nem zavar, akkor tényleg fölöslegesen cserélnéd :) Max. jobb láncvonalat nyernél.


  • DaveRider kedveli ezt

#3526
laspring

laspring

    vendég

  • fórumtag
  • 90 hozzászólás

kompakt hivatalos magyar neve

 

KISCSILLAG :)

 

110-es lyukköre van a klasszikus országúti kompaktoknak, a 135 helyett. 

 

Jó, mert rámegy a 33-as kistányér, de kapsz rá 56-os sonkaszeletelőt is. verzatilisebb, mint a 135bcd.

 

a tripla azért halt ki majdnem teljesen (kivéve athena-tiagra), mert:

ronda

nehéz

terpesztősen széles

hosszú kanalas hátsó váltó kell hozzá

rosszabb láncvonalat ad

 

egyedül a hollandok vesznek triplát (paradox..), mert: nekik síkra kell az 53-39, de, ha elutaznak, és emelkedőt is látnak, akkor meg szükségük van a 30-as kistányérra. Ezt úgy oldják meg, hogy triplát vesznek :D

 

amúgy van olyan terület, ahová nélkülözhetetlen szerintem, úm.: csomagos túrák, magamfajta hobbistáknak komoly emelkedőkre (bár, a mostani nagy lánckerekes sorokkal már kevésbé hangsúlyos)

 

Kompaktot vegyél :) idehaza 50-36 kb. jó, bár, nekem az 50-34 is tökéletes.

 

Megvilágosodtam, köszönöm! :)

 

Viszont nem vagyok meggyőzve, hogy nekem érdemes lenne pénzt áldozni (ráadásul nagyon sok pénzt!) arra hogy lecseréljem a tirpla rendszeremet... nem vennék én észre abból semmit! Csak azt hogy eltűnt a 30-as tányérom!

Ilyenem van: FC-6603


laspring módosította - 2016. április 21. - 13:08


#3527
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

itt látszik, hogy ordítóan másképp néznek ki, a sztenderd osztókörös csillaga jóval hosszabb-karcsúbb.

 

01.jpg

 

van, aki szerint a kompakt gnóm-torz, általában az olyan fszfejek mondják ezt, akik 40-es pedálfordulattal izmoznak a kolnágójukon sisak nélkül bandanában.


Vejne módosította - 2016. április 21. - 12:37

  • DaveRider és laspring kedveli ezt

#3528
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

Mit jelent hogy egy hajtómű kompakt?

Azt hogy két lánckerekes?

Miért halt ki a tripla hajtómű? Nekem olyanom van...

 

Fékváltókart tervezek upgradelni, aztán felmerült bennem, hogy nem-e kellene áttérni duplára... de hegymenetben én vagyok jobb helyzetben a triplával nem?

 

két lánctányéros megoldások

kompakt: a nagyobb lánctányér 50, a kisebb 34 fogszámú.

semi-kompakt: 52/36

hagyományos versenyzős: 53/39, néha 52/39

 

egyik sem jobb a másiknál, itt van egy jó összefoglaló cikk: https://roadcyclingu...Zk25l3BlL3gL.97

itt meg lehet matekozni az áttételeket: http://www.gear-calculator.com/

 

a tripla nem halt ki, de egy kompakt szettel egy szélesebb sorral (11-32, 11-34 sem ritka a mai endurance/túra gépeken, én személy szerint a 12-28-t preferálom) a legtöbb tipikus edzőkörnyezetben egy hobbista/amatőrt kiszolgál. még alpesi túrákra is elég egy 34/32, az is max 10-13 km/h sebességet biztosít országúton, ez csomagokkal egy hágón még elképzelhető, de itthon kevés helyen életszerű. női bringákon, csomagtúrára alkalmasokon fordul elő még...

 

szerintem ha upgradelni akarsz figyeld meg milyen áttételeket, tányérokat használsz általában. szerintem itthonra egy 50/32-es kompakt szett és a terepviszonyhoz illő sor a legtöbb hobbi bringásnak elég. nyilván ez (új hajtókar+új átdobó) extra költség ahhoz képest, mind ha simán fékváltókart upgradelsz :)


  • laspring és Vejne kedveli ezt

#3529
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

kompakt hivatalos magyar neve

 

KISCSILLAG :)

 

110-es lyukköre van a klasszikus országúti kompaktoknak, a 135 helyett. 

 

Jó, mert rámegy a 33-as kistányér, de kapsz rá 56-os sonkaszeletelőt is. verzatilisebb, mint a 135bcd.

 

a tripla azért halt ki majdnem teljesen (kivéve athena-tiagra), mert:

ronda

nehéz

terpesztősen széles

hosszú kanalas hátsó váltó kell hozzá

rosszabb láncvonalat ad

 

egyedül a hollandok vesznek triplát (paradox..), mert: nekik síkra kell az 53-39, de, ha elutaznak, és emelkedőt is látnak, akkor meg szükségük van a 30-as kistányérra. Ezt úgy oldják meg, hogy triplát vesznek :D

 

amúgy van olyan terület, ahová nélkülözhetetlen szerintem, úm.: csomagos túrák, magamfajta hobbistáknak komoly emelkedőkre (bár, a mostani nagy lánckerekes sorokkal már kevésbé hangsúlyos)

 

Kompaktot vegyél :) idehaza 50-36 kb. jó, bár, nekem az 50-34 is tökéletes.


  • DaveRider kedveli ezt

#3530
laspring

laspring

    vendég

  • fórumtag
  • 90 hozzászólás

Mit jelent hogy egy hajtómű kompakt?

Azt hogy két lánckerekes?

Miért halt ki a tripla hajtómű? Nekem olyanom van...

 

Fékváltókart tervezek upgradelni, aztán felmerült bennem, hogy nem-e kellene áttérni duplára... de hegymenetben én vagyok jobb helyzetben a triplával nem?


laspring módosította - 2016. április 21. - 10:31


#3531
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.683 hozzászólás

Akinek van összehasonlítási alapja (lehetőleg ugyanazzal a bringával), elmondja nekünk, hogy miben más egy karbon és egy alu nyeregcső? prok és kontrák :-)

A karbon leveszi, elnyeli a rezgések élét, csúcsát. Szóval az is ráz de sokkal kellemesebb az ülés rajta, valahogy nem fáj rajta annyira pl. egy nagyon rázós, macskaköves szakaszon végigmenni.

És kb. ugyanezt tudja a karbon váz is csak még nagyobb mértékben, sokkal kényelmesebb rajta ülni. (és ugyanakkor meg brutál merev a középrész, minden erőd átmegy a keréknek)


Marci

#3532
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
Wilier La triestina..

Megvettem, és valami nem volt jó. Nem éreztem jól magam rajta.

Vettem 22 dolláros karbon csövet, 190 grammost, és egyből jó lett akár 5 órás kiruccokra is. Abból a vazbol 25 cmre volt kihuzva a cső, és érezhetoen jobb volt. Compliance, flexio és vibraciocsillapitas.

Nem csúszott, nem recsegett és nem ropogott.

Most a Dale ( nem ejtett felsocso, alig látszik ki a nyeregcso ) 31.6 os alu csővel van, már egy éve akarok karbont,de mindig elfelejtem, mikor raulok 😀😀

JÓ a karbon. Kényelmes és jó

#3533
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Akinek van összehasonlítási alapja (lehetőleg ugyanazzal a bringával), elmondja nekünk, hogy miben más egy karbon és egy alu nyeregcső? prok és kontrák :-)



#3534
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.360 hozzászólás

http://www.cotic.co....ek/page/archive

 

kicsit tekerd lefelé!

ez már végkép nem országúti téma.  :angry:


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3535
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.097 hozzászólás

Mea culpa... Mi ennek az elonye? Mert hogy fekhatas szempontjabol nem optimalis, az 1000. Tarcsa is forditva van rajta.

http://www.cotic.co....ek/page/archive

 

kicsit tekerd lefelé!


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#3536
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

arn, ez egy régi cotic roadrat, ezen így helyes...

https://www.google.h...AUIBigB&dpr=0.9

Mea culpa... Mi ennek az elonye? Mert hogy fekhatas szempontjabol nem optimalis, az 1000. Tarcsa is forditva van rajta.

arn módosította - 2016. április 19. - 18:09


#3537
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.360 hozzászólás

http://forum.bikemag...56-cyclo-cross/ az utóbbi néhány hsz megint nem ide való. van saját topikja. 


  • MJani01 kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3538
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.097 hozzászólás

most talaltam ezt a kepet - ne igy tedd vissza a villat :D ennek a szerencsetlennek komolyan nem szolt senki, hogy "ki van forditva a villad"?

 

 

 

arn, ez egy régi cotic roadrat, ezen így helyes...

 

https://www.google.h...AUIBigB&dpr=0.9


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#3539
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

most talaltam ezt a kepet - ne igy tedd vissza a villat :D ennek a szerencsetlennek komolyan nem szolt senki, hogy "ki van forditva a villad"?

 

2330102-large.png


arn módosította - 2016. április 19. - 16:51


#3540
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

A kerék rögzítés terén merevséget. Rugalmasságot és csillapítást. A TRP nem is teljesen egyenes, az lenne az igazi. Csak ne lenne ilyen kib@..ott drága.

Ha egy jó 29es MTB villa lenne ennyi pénzért akkor nem vacakolnék mert az eladható itthon is gond nélkül ha úgy alakul mert pl. nem kell. De ez senkinek nem kellene még féláron sem.... Igaz az egysebis országúti cuccokat elvitték mint a villám.    

 

 

Igen köszönöm, én is így gondolom. Sajnos egyelőre kiesett a modell mert semmit nem tudnak róla mondani műszaki specifikáció terén (a weben sincs fent semmi). Valószínűleg szabvány beépítési magassággal rendelkezik, bírja a 160-es tárcsát, de azért így nem veszem meg. A súlyát is jó lenne tudni. Amint lesz róla info fel fog kerülni a webre mert ez így szerintük sem ok :)

 

anno neztem atutos es gyorsszaras cx gepek kozotti differenciat - nem sok relaciot lehetett felfedezni azzal kapcsolatban, hogy milyen a kerekrogzites. en sem nagyon tapasztalom, hogy sok jelentosege lenne - sot, az elso alkalommal lelazult (dt qr15), amire gyorsszarnal sose volt pelda.

 

rugalmassagban es csillapitasban inkabb a kialakitason mulik a dolog. az acelhoz kepest, inkabb sulyelonye van. ha ennyit koltenek ra, inkabb neznek egy karbon vazszettet.