Sziasztok!
Kérdésem annyi lenne, hogy a Tiagra (4700) és a 105 szett között mennyi a külömbség? Sok helyen olvastam, hogy tudásban és minőségben nincs nagy eltérés már. Ez mennyire igaz?
nyilatkozok én is, mint full Tiagra 4700 szettet használó:
- fékváltókar ritka jó formájú, a burkolata ugyanaz mint a magasabb szetteknek, nagyon kényelmes és ebben is van reach adjuster, ami a kis kezem miatt kifejezetten előnyös
- hajtókar gyönyörű, minőségi darab, ez a titánszürke szín ami az egész szetten megjelenik szerintem sokkal szebb, mint a sima fekete 105
- a váltás határozott, a karon egyértelműen érzed mikor mi történik. azt nem tudom, egy nyílt bowdenvezetésű mennyivel váltana finomabban, ellenben ez esztétikusabb
- fékerő szerintem átlagos, én edzőtárs Ultegrájához néztem be, azért annál érzésre jelentősen gyengébb, de fentről fékezve is bőven megállsz vele, alsó fogásból húzva meg még jobban. talán a modulációja is lehetne finomabb, meg ugye a fékpofa is ez az egyszerűbb fajta...de az előző, régi Sora fékek után ez is nagy előrelépés nekem
én 77 kg vagyok, azért egy hosszabb lejtőn egy csiga autós mögé beragadva sikerült már elmelegítenem a fékeket
a 105 az univerzális "igásló" , 11s szóval van hova upgradelni felfele + a váltókarját nem tudom, az már 3 fokozatot is tud-e egy mozdulatra pakolni...nekem hobbistaként egy tiagra 12-28 soron bőven elég a 2 fokozat, az ülve vs állva hajtás között nekem pont ennyi kell.
a Tiagra-ról szerintem tényleg csak a fékek, a 10s és hát a súlya alapján lehet megmondani, hogy nem egy 105 szintű alkatrészcsalád. ugyanúgy upgradelhető a későbbiekben semi-compactra (52/36T), versenyzős tányérszett (53/39T) viszont úgy tudom nincs hozzá.
70-80 EUR a két szett közötti különbség, gondold át te később szeretnéd e fejleszteni a szetted akár elektromos, akár magasabb szint irányába vagy komolyabb célokra használni, ha igen áldozd rá ezt is és vegyél 105-t. ha nem szerintem tökéletes választás a Tiagra 4700, jó minőség, gyönyörű design és olcsó hozzá a kopó alkatrész is.
DaveRider módosította - 2016. április 17. - 22:57