Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34313 replies to this topic

#3501
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Tágítsátok please a tudásomat. Kényelem és merevség okán 15 mm-es átütőtengelyes, tapered, tárcsás, karbon CX villát keresek.

2 befutó van, az egyik márkát nem nagyon ismerem de jó kritikákat olvasok róla, a másik meg jó drága és nem lehet rossz mert CX és fura termékek terén tettek már le az asztalra :). Azért itt teszem fel a kérdést - mert bár CX villa - sokan használtok karbon első villát. Egy sima nyakcsöves, acél villát cserélnék le (a bringa fejcsöve tapered). Nem akarok egy olcsó karbon villát ami eltörik alattam. A CX, mostanában divatos nevén gravel irányzat határait erősen kihasználom a kerékpárral, ezzel ni: http://s1368.photobu...1?sort=3&page=1

 

Az olcsóbb és ismeretlenebb (merjem, ne merjem): https://www.planetx....dcx-carbon-fork

TRP: https://www.trpbrake...=1251&catid=206

Ez utóbbi 480 € a components-en 27% áfával.

Az ENVE nagyon drága, a WCS nem kompatibilis, kínait nem akarok (tök mindegy hol gyártják, értitek mit akarok mondani).

 

Köszönöm! 

 

mit varsz tole az acelvillahoz kepest?



#3502
Gianni

Gianni

    újonc

  • fórumtag
  • 18 posts

A Planet-X az egy elég ismert brit gyártó (kint), nem egy noname kategória. Attól még, hogy itthon a kutya se ismeri.

 

Persze nyilván ők is kínai karbont adnak el, de amihez a nevüket adják, vagy terveztetik (gyártatják) az már nem rossz.

 

 

Tágítsátok please a tudásomat. Kényelem és merevség okán 15 mm-es átütőtengelyes, tapered, tárcsás, karbon CX villát keresek.

2 befutó van, az egyik márkát nem nagyon ismerem de jó kritikákat olvasok róla, a másik meg jó drága és nem lehet rossz mert CX és fura termékek terén tettek már le az asztalra :). Azért itt teszem fel a kérdést - mert bár CX villa - sokan használtok karbon első villát. Egy sima nyakcsöves, acél villát cserélnék le (a bringa fejcsöve tapered). Nem akarok egy olcsó karbon villát ami eltörik alattam. A CX, mostanában divatos nevén gravel irányzat határait erősen kihasználom a kerékpárral, ezzel ni: http://s1368.photobu...1?sort=3&page=1

 

Az olcsóbb és ismeretlenebb (merjem, ne merjem): https://www.planetx....dcx-carbon-fork

TRP: https://www.trpbrake...=1251&catid=206

Ez utóbbi 480 € a components-en 27% áfával.

Az ENVE nagyon drága, a WCS nem kompatibilis, kínait nem akarok (tök mindegy hol gyártják, értitek mit akarok mondani).

 

Köszönöm! 



#3503
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,553 posts

Tágítsátok please a tudásomat. Kényelem és merevség okán 15 mm-es átütőtengelyes, tapered, tárcsás, karbon CX villát keresek.

2 befutó van, az egyik márkát nem nagyon ismerem de jó kritikákat olvasok róla, a másik meg jó drága és nem lehet rossz mert CX és fura termékek terén tettek már le az asztalra :). Azért itt teszem fel a kérdést - mert bár CX villa - sokan használtok karbon első villát. Egy sima nyakcsöves, acél villát cserélnék le (a bringa fejcsöve tapered). Nem akarok egy olcsó karbon villát ami eltörik alattam. A CX, mostanában divatos nevén gravel irányzat határait erősen kihasználom a kerékpárral, ezzel ni: http://s1368.photobu...1?sort=3&page=1

 

Az olcsóbb és ismeretlenebb (merjem, ne merjem): https://www.planetx....dcx-carbon-fork

TRP: https://www.trpbrake...=1251&catid=206

Ez utóbbi 480 € a components-en 27% áfával.

Az ENVE nagyon drága, a WCS nem kompatibilis, kínait nem akarok (tök mindegy hol gyártják, értitek mit akarok mondani).

 

Köszönöm! 

 

   



#3504
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts

kis adalék, ha valaki kételkedne, hogy 50-34 nem jó...

 

egy hétig most a dale-t használtam, és olyan idő volt, hogy a 34-es tányért még síkon is tudtam hasznosítani. :)

Az 50-15 meg 55-ig elég, onnantól meg én fogyok el súlyosan.

 

és még valami, hogy a tiagrát se sajnálja le senki:

 

amíg a sorról-láncról enni lehet& a kábelek tiszták, még a legganébb veloce is jól vált, pedig, az nagyon alja... Sor-lánc takarításhoz meg nekem elég gy régi póló és napi 1.5 perc. Fémtiszta mindkettő, nagyon csendes, és instant történik minden váltás. Hang futás közben semmi.

 

Egyébként, ahogy lentebb már céloztam rá: lehet, tényleg jobb lett volna 14-25-ös sor síkra, mert a 15-östől kisebb áttételeket nem igazán tudja az amatőr-hobbista szólóban kihajtani síkon.

 

>az én 2 centem<

 

fékerőre meg a papucson túl fontos szerintem, hogy a felni fékfelület szép tiszta legyen. Elég egyszeru megoldani, egy kis benzines ronggyal lecsapod a fékfelületet, és kb. küllőszaggató fékhatást érsz el. 

 

nb: ezek rám érvényesek. ha valaki erős, nyilvánvalóan el tud forgatni "normális" áttételt is, sőt, 11-es lánckerékre is szüksége van.

 

én alapvetően rosszul vagyok attól, mikor valaki leszólja a kistányért, közben nekem fáj fizikailag ahogy látom: 65-70es pedálfordulattal préseli síkon is nagytányért, keresztbeverő lánccal, de ő le nem rakná kistányérra. előző bringámon a 11-25T sor vége + 39es kistányér volt a nagy kedvencem, szépen lehetett vele pörgetni 90-100 rpmt, dimbesdombos terepen 28-30as átlagig bőven kiváló volt...

 

50/34 között nekem nagy ugrás van azért, eitthonra egy amatőrnek talán a 34>36 csere és egy jól megválasztott sor a legjobb.


  • Vejne likes this

#3505
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

kis adalék, ha valaki kételkedne, hogy 50-34 nem jó...

 

egy hétig most a dale-t használtam, és olyan idő volt, hogy a 34-es tányért még síkon is tudtam hasznosítani. :)

Az 50-15 meg 55-ig elég, onnantól meg én fogyok el súlyosan.

 

és még valami, hogy a tiagrát se sajnálja le senki:

 

amíg a sorról-láncról enni lehet& a kábelek tiszták, még a legganébb veloce is jól vált, pedig, az nagyon alja... Sor-lánc takarításhoz meg nekem elég gy régi póló és napi 1.5 perc. Fémtiszta mindkettő, nagyon csendes, és instant történik minden váltás. Hang futás közben semmi.

 

Egyébként, ahogy lentebb már céloztam rá: lehet, tényleg jobb lett volna 14-25-ös sor síkra, mert a 15-östől kisebb áttételeket nem igazán tudja az amatőr-hobbista szólóban kihajtani síkon.

 

>az én 2 centem<

 

fékerőre meg a papucson túl fontos szerintem, hogy a felni fékfelület szép tiszta legyen. Elég egyszeru megoldani, egy kis benzines ronggyal lecsapod a fékfelületet, és kb. küllőszaggató fékhatást érsz el. 

 

nb: ezek rám érvényesek. ha valaki erős, nyilvánvalóan el tud forgatni "normális" áttételt is, sőt, 11-es lánckerékre is szüksége van.



#3506
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts

Sziasztok!

 

Kérdésem annyi lenne, hogy a Tiagra (4700) és a 105 szett között mennyi a külömbség? Sok helyen olvastam, hogy tudásban és minőségben nincs nagy eltérés már. Ez mennyire igaz?

 

nyilatkozok én is, mint full Tiagra 4700 szettet használó:

- fékváltókar ritka jó formájú, a  burkolata ugyanaz mint a magasabb szetteknek, nagyon kényelmes és ebben is van reach adjuster, ami a kis kezem miatt kifejezetten előnyös

- hajtókar gyönyörű, minőségi darab, ez a titánszürke szín ami az egész szetten megjelenik szerintem sokkal szebb, mint a sima fekete 105

- a váltás határozott, a karon egyértelműen érzed mikor mi történik. azt nem tudom, egy nyílt bowdenvezetésű mennyivel váltana finomabban, ellenben ez esztétikusabb :)

- fékerő szerintem átlagos, én edzőtárs Ultegrájához néztem be, azért annál érzésre jelentősen gyengébb, de fentről fékezve is bőven megállsz vele, alsó fogásból húzva meg még jobban. talán a modulációja is lehetne finomabb, meg ugye a fékpofa is ez az egyszerűbb fajta...de az előző, régi Sora fékek után ez is nagy előrelépés nekem :)

 

én 77 kg vagyok, azért egy hosszabb lejtőn egy csiga autós mögé beragadva sikerült már elmelegítenem a fékeket :D

 

a 105 az univerzális "igásló" , 11s szóval van hova upgradelni felfele + a váltókarját nem tudom, az már 3 fokozatot is tud-e egy mozdulatra pakolni...nekem hobbistaként egy tiagra 12-28 soron bőven elég a 2 fokozat, az ülve vs állva hajtás között nekem pont ennyi kell.

 

a Tiagra-ról szerintem tényleg csak a fékek, a 10s és hát a súlya alapján lehet megmondani, hogy nem egy 105 szintű alkatrészcsalád. ugyanúgy upgradelhető a későbbiekben semi-compactra (52/36T), versenyzős tányérszett (53/39T) viszont úgy tudom nincs hozzá.

 

70-80 EUR a két szett közötti különbség, gondold át te később szeretnéd e fejleszteni a szetted akár elektromos, akár magasabb szint irányába vagy komolyabb célokra használni, ha igen áldozd rá ezt is és vegyél 105-t. ha nem szerintem tökéletes választás a Tiagra 4700, jó minőség, gyönyörű design és olcsó hozzá a kopó alkatrész is.


Edited by DaveRider, 2016. April 17. - 22:57.

  • Vejne likes this

#3507
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts

még néhány mondat az észak poklával kapcsolatban.

 

a nyertes egy aero bringával ment. ennyire kényelmes lehet,vagy ezt tették a segge alá? sztem inkább az utóbbi. 

 

....

 

nagyon "érdekes" ez a szervezet. egyrészt foggal,körömmel ragaszkodnak a 6,8 kg-os súlylimithez,másrészről meg beengednek a versenyekre egy húsdaráló készletet. a piaci érdekek tényleg ennyire fontosak? fontosabbak az életnél?

 

talán Sagan volt aki menet közben bringát is cserélt, az elején a versenyzős gépével ment, aztán váltott a kockakövesre. szerintem egy észak poklán nem az a néhány százados jegy dönt, amivel egy aero vs nem aero bringa +bringás teljes légellenállási mutató dönt, ez az aero mánia kissé már tényleg inkább a gyártók agymenése :)

 

"fontosabbak az életnél" felvetésre egy másik fórumban linkelték ezt a videót:

 

 

ameddig ilyen számú motoros és autós megy a mezőnnyel még a lejtmenetben is, amiken tárcsafékek vannak és jóval nagyobb fékerővel bírnak és rendeznek havas-saras-esős körülmények között versenyt addig szerintem a Merida álláspontja a legjobb: "az országúti tárcsafék életeket is menthet, nagy bukásokat előzhet meg, de még továbbfejlesztése szükséges"...



#3508
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Külömbség nincs, különbség lehet, főleg a fékek ereje-modulációja terén, amit 90%ban jó fékbetétekkel orvosolhatsz.

 

váltás érdekes kérdés:

a régi nyílt bowdenes tiagra sok esetben megbízhatóbban mukodott a rejtett kábeles 105-nél, és az új tiagra is nagyon jó lett váltásteljesítményben, hisz' a da-tegra-105 vonalat követve megnövelt bowdenhúzású a kar.

 

Én azt mondom: mindegy melyiket választod, de a 47-es hajtókarja szebb (bár nehezebb) és a 47-s fékváltókar kézreálló, valamint, a jövőben könnyebb lesz az új húzásarányú alkatrészekhez váltót-fvk-t venni.

 

én a tiagrát vinném.

 

Különbségekből ennyi jut eszembe, ha valaki ismeri a külömbségeit is, elő vele!


  • Kisherceg and csabiuvb like this

#3509
csabiuvb

csabiuvb

    vendég

  • fórumtag
  • 55 posts

Sziasztok!

 

Kérdésem annyi lenne, hogy a Tiagra (4700) és a 105 szett között mennyi a külömbség? Sok helyen olvastam, hogy tudásban és minőségben nincs nagy eltérés már. Ez mennyire igaz?


  • DaveRider likes this

#3510
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

valami korhu hajtokar, pl. arabeszk600-as, 72-es da, golden arrow.. azokhoz viszonylag hosszú tengelyes középrész kell, de shimano bb-un51 olaszmenetes (gondolom, arra lesz szükséged, 36x24tpi, 70mm széles középcsapágyházhoz) rengeteg féle tengelyhosszal létezik.

 

pl. egy ilyen:

 

http://apro.bikemag....gi-l335845.html

 

nem tudok pontos középcsapágy-tengelyhosszt mondani, de én olyan 118mm-esre tippelek, hogy olyan fog kelleni.

 

vagy bármilyen jis-kúpos négyszöges középrész jó lesz, megfelelő tengelyhosszal...


Edited by Vejne, 2016. April 15. - 13:11.


#3511
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

még néhány mondat az észak poklával kapcsolatban.

 

a nyertes egy aero bringával ment. ennyire kényelmes lehet,vagy ezt tették a segge alá? sztem inkább az utóbbi. 

 

vlmelyik bukáskor a versenyző hátsó kereke papuccsal együtt törött ki a vázból. a vázból gyorsan lett egy vas (inkább szén) villa. ez talán még veszélyesebb,mint a tárcsafék. 

 

a tárcsafékek használatát meg sztem nem lett volna szabad az uci-nak megengednie. ez az alkatrész nem való semmilyen mezőnybe. 

 

nagyon "érdekes" ez a szervezet. egyrészt foggal,körömmel ragaszkodnak a 6,8 kg-os súlylimithez,másrészről meg beengednek a versenyekre egy húsdaráló készletet. a piaci érdekek tényleg ennyire fontosak? fontosabbak az életnél?

 

ha tényleg a versenyzők biztonsága lenne a fő szempont,akkor sztem nem lehetne csak acél,vagy titán vázakkal menni ezen a versenyen. fém vázakon még nem láttam úgy törni hátsó részt,mint azon a karton bringán. inkább elhajlottak,mint törtek.  

 

mindenre ki lehet talalni vmi horrorserulest... ennyi erovel mehetnenek szijhajtassal es agyvaltoval.

 

amugy eleg lenne vmi bashguard a nagytanyerra es a tarcsafekre, eleg nagy mertekben sokkentene a lehetseges balesetek szamat is.



#3512
varsus

varsus

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts

Sziasztok!

 

A segítségeteket kell kérjem. Egy újjáépítésbe kezdtem. A bicó egy 79'-es Super Mondia félig gyári félig mindenféle alkatrészekkel. A hajtást szeretném lecserélni, vissza egy 10 sebességesre. A középcsapágy marad, ami kell: hajtókarok lánctányérok, hátulra egy 5ös racsni, ezekhez kellő lánc és hátsó váltó. Ezt szeretném viszonylag alacsony költségvetésből kihozni, de sajnos nem tudom, hogy igazából mi is kell nekem. Merthogy rengeteg féle alkatrész van. Tudnátok abban segíteni, hogy az említett alkatrészek kiválasztásakor mire kell figyelnem, hogy minden kompatibilis legyen egymással meg a bicóval?

 

Bármilyen segítséget előre köszönök.



#3513
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Sziasztok,

 

Van egy 52/36-os Rotor Q-Rings tányérszettem, amit nem tudok jelenleg rendesen felszerelni a bringámra, mert nem lehet eléggé felemelni az első 105-ös (5700-as) átdobót, hogy a kanál ne érjen bele a nagytányér fogaiba, mikor a "tojás" épp ott jár.

Létezik egy Rotor márkájú "közdarab", egészen pontosan ez, amiről leginkább csak rosszat olvastam, így részben ezért, részben a horror ára miatt kerülném. https://www.bike-com...tsockel-p37868/

Az első átdobóm rendkívül leharcolt darab, már hónapok óta érik, hogy vegyek újat. (Több WD-40 kúrán átesett már a saras-latyakos, sós vizes téli bringázások miatt; mindegy is.)

 

A kérdésem: lehetséges, hogy van olyan első átdobó, aminek a kanala feljebb található valamivel, mint a 105-ösé? Vagy a váz határolja be, hogy azon hová helyezték el a felfogatási pontot? Már ha szenvedett valaki itt ilyesmivel... :)

 

Kb. 1, azaz egyetlen mm hiányzik csak, hogy jó legyen, mindössze ennyivel kellene, hogy feljebb kerüljön az első átdobóm!

 

Bizakodó vagyok egyébként, mert a 11-sebességes átdobóhoz 46-53T-t írnak a tányérméretre (10-sebességes adatait nem találtam), az Ultegránál viszont 50-56-ot - s ha a 10-sebességes Ultegra is 50-56-os (márpedig az), akkor logikám szerint lehet, hogy jó lesz a jó kis 30 ajrós Ultegra átdobó nekem? :)

http://www.bike-disc...e-on-grey-46015

 

Köszi!

A váltó tartó konzolon gömbölyű reszelővel azt az egy millimétert három tolásból elveszed és a rögzítő csavart már is feljebb tudod tolni a váltóval együtt.



#3514
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,320 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Sziasztok,

 

Van egy 52/36-os Rotor Q-Rings tányérszettem, amit nem tudok jelenleg rendesen felszerelni a bringámra, mert nem lehet eléggé felemelni az első 105-ös (5700-as) átdobót, hogy a kanál ne érjen bele a nagytányér fogaiba, mikor a "tojás" épp ott jár.

Létezik egy Rotor márkájú "közdarab", egészen pontosan ez, amiről leginkább csak rosszat olvastam, így részben ezért, részben a horror ára miatt kerülném. https://www.bike-com...tsockel-p37868/

Az első átdobóm rendkívül leharcolt darab, már hónapok óta érik, hogy vegyek újat. (Több WD-40 kúrán átesett már a saras-latyakos, sós vizes téli bringázások miatt; mindegy is.)

 

A kérdésem: lehetséges, hogy van olyan első átdobó, aminek a kanala feljebb található valamivel, mint a 105-ösé? Vagy a váz határolja be, hogy azon hová helyezték el a felfogatási pontot? Már ha szenvedett valaki itt ilyesmivel... :)

 

Kb. 1, azaz egyetlen mm hiányzik csak, hogy jó legyen, mindössze ennyivel kellene, hogy feljebb kerüljön az első átdobóm!

 

Bizakodó vagyok egyébként, mert a 11-sebességes átdobóhoz 46-53T-t írnak a tányérméretre (10-sebességes adatait nem találtam), az Ultegránál viszont 50-56-ot - s ha a 10-sebességes Ultegra is 50-56-os (márpedig az), akkor logikám szerint lehet, hogy jó lesz a jó kis 30 ajrós Ultegra átdobó nekem? :)

http://www.bike-disc...e-on-grey-46015

 

Köszi!


Edited by zscs, 2016. April 15. - 12:46.


#3515
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

talán lehetne mókázni hogy a versenyző súlyának minimum 10%-a lehet a bringa. :-) mennének az óriási esti vízhajtások

nem érné meg. gondolj bele, egy vízhajtással mondjuk lemegy 2-3 kg, az 200-300 gramm (vagy 2-3 dl víz..), cserébe meg a teljesítmény nem kicsit romlik :)



#3516
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

még néhány mondat az észak poklával kapcsolatban.

 

a nyertes egy aero bringával ment. ennyire kényelmes lehet,vagy ezt tették a segge alá? sztem inkább az utóbbi. 

 

vlmelyik bukáskor a versenyző hátsó kereke papuccsal együtt törött ki a vázból. a vázból gyorsan lett egy vas (inkább szén) villa. ez talán még veszélyesebb,mint a tárcsafék. 

 

a tárcsafékek használatát meg sztem nem lett volna szabad az uci-nak megengednie. ez az alkatrész nem való semmilyen mezőnybe. 

 

nagyon "érdekes" ez a szervezet. egyrészt foggal,körömmel ragaszkodnak a 6,8 kg-os súlylimithez,másrészről meg beengednek a versenyekre egy húsdaráló készletet. a piaci érdekek tényleg ennyire fontosak? fontosabbak az életnél?

 

ha tényleg a versenyzők biztonsága lenne a fő szempont,akkor sztem nem lehetne csak acél,vagy titán vázakkal menni ezen a versenyen. fém vázakon még nem láttam úgy törni hátsó részt,mint azon a karton bringán. inkább elhajlottak,mint törtek.  

 

talán lehetne mókázni hogy a versenyző súlyának minimum 10%-a lehet a bringa. :-) mennének az óriási esti vízhajtások



#3517
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

még néhány mondat az észak poklával kapcsolatban.

 

a nyertes egy aero bringával ment. ennyire kényelmes lehet,vagy ezt tették a segge alá? sztem inkább az utóbbi. 

 

vlmelyik bukáskor a versenyző hátsó kereke papuccsal együtt törött ki a vázból. a vázból gyorsan lett egy vas (inkább szén) villa. ez talán még veszélyesebb,mint a tárcsafék. 

 

a tárcsafékek használatát meg sztem nem lett volna szabad az uci-nak megengednie. ez az alkatrész nem való semmilyen mezőnybe. 

 

nagyon "érdekes" ez a szervezet. egyrészt foggal,körömmel ragaszkodnak a 6,8 kg-os súlylimithez,másrészről meg beengednek a versenyekre egy húsdaráló készletet. a piaci érdekek tényleg ennyire fontosak? fontosabbak az életnél?

 

ha tényleg a versenyzők biztonsága lenne a fő szempont,akkor sztem nem lehetne csak acél,vagy titán vázakkal menni ezen a versenyen. fém vázakon még nem láttam úgy törni hátsó részt,mint azon a karton bringán. inkább elhajlottak,mint törtek.  


  • DaveRider likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3518
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://www.xxcycle.c...road-354,en.php

 

szép

 

egy kollegának pont gumik kellenek, ezen az oldalon meg magamnak is találtam érdekes dolgokat. Nem rossz árak, és a postaköltségeik is emészthetőek.



#3519
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts

Már megválaszoltad a kérdést: piaci érdek. Szerintem nem megállítható folyamat a tárcsafék elterjedése, ugyanúgy mint hogy avval is pont el fognak menni a határokig. Országutinál nagyobb az esély a bolyos esésre, de van rá esély hogy erre is kitalálnak valami védőpajzsot ami pl. még aerodinamikusabbá is teszi a bringát.

 

Nekem is kellett már öltés (montis) tárcsába esés után, de az nem jelenti azt hogy most félek tőle mint valami gyilkos fegyvertől, sőt. Montin

semmiért se adnám fel (és nem várnám el mástól se), országutin meg kimondottan hiányzott lejtőzésnél :) Ameddig nem lesz megint valami jobb rendszer persze.

 

teljesen egyetértek, ezért is írtam, hogy azzal érvelni, hogy "csak piaci érdek" kissé demagóg, hiszen a nem elterjedése és a tiltása is piaci érdek, csak egy másik piacé.



#3520
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Kérdés melyik piaci érdek a jobb: ha a tárcsafékkel nehezebb időjárási viszonyok között lehet megelőznek csomó bukást (vagy ugye klasszikusokon sem feltétlen maximális a felnifék fékhatása) vagy ha egy amúgy is veszélyes sportban még ezt a rizikót bevállalják

 

Már megválaszoltad a kérdést: piaci érdek. Szerintem nem megállítható folyamat a tárcsafék elterjedése, ugyanúgy mint hogy avval is pont el fognak menni a határokig. Országutinál nagyobb az esély a bolyos esésre, de van rá esély hogy erre is kitalálnak valami védőpajzsot ami pl. még aerodinamikusabbá is teszi a bringát.

 

Nekem is kellett már öltés (montis) tárcsába esés után, de az nem jelenti azt hogy most félek tőle mint valami gyilkos fegyvertől, sőt. Montin

semmiért se adnám fel (és nem várnám el mástól se), országutin meg kimondottan hiányzott lejtőzésnél :) Ameddig nem lesz megint valami jobb rendszer persze.


  • DaveRider likes this