Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34322 replies to this topic

#3501
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

Akinek van összehasonlítási alapja (lehetőleg ugyanazzal a bringával), elmondja nekünk, hogy miben más egy karbon és egy alu nyeregcső? prok és kontrák :-)



#3502
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

http://www.cotic.co....ek/page/archive

 

kicsit tekerd lefelé!

ez már végkép nem országúti téma.  :angry:


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3503
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

Mea culpa... Mi ennek az elonye? Mert hogy fekhatas szempontjabol nem optimalis, az 1000. Tarcsa is forditva van rajta.

http://www.cotic.co....ek/page/archive

 

kicsit tekerd lefelé!


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#3504
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

arn, ez egy régi cotic roadrat, ezen így helyes...

https://www.google.h...AUIBigB&dpr=0.9

Mea culpa... Mi ennek az elonye? Mert hogy fekhatas szempontjabol nem optimalis, az 1000. Tarcsa is forditva van rajta.

Edited by arn, 2016. April 19. - 18:09.


#3505
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

http://forum.bikemag...56-cyclo-cross/ az utóbbi néhány hsz megint nem ide való. van saját topikja. 


  • MJani01 likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3506
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

most talaltam ezt a kepet - ne igy tedd vissza a villat :D ennek a szerencsetlennek komolyan nem szolt senki, hogy "ki van forditva a villad"?

 

 

 

arn, ez egy régi cotic roadrat, ezen így helyes...

 

https://www.google.h...AUIBigB&dpr=0.9


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#3507
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

most talaltam ezt a kepet - ne igy tedd vissza a villat :D ennek a szerencsetlennek komolyan nem szolt senki, hogy "ki van forditva a villad"?

 

2330102-large.png


Edited by arn, 2016. April 19. - 16:51.


#3508
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

A kerék rögzítés terén merevséget. Rugalmasságot és csillapítást. A TRP nem is teljesen egyenes, az lenne az igazi. Csak ne lenne ilyen kib@..ott drága.

Ha egy jó 29es MTB villa lenne ennyi pénzért akkor nem vacakolnék mert az eladható itthon is gond nélkül ha úgy alakul mert pl. nem kell. De ez senkinek nem kellene még féláron sem.... Igaz az egysebis országúti cuccokat elvitték mint a villám.    

 

 

Igen köszönöm, én is így gondolom. Sajnos egyelőre kiesett a modell mert semmit nem tudnak róla mondani műszaki specifikáció terén (a weben sincs fent semmi). Valószínűleg szabvány beépítési magassággal rendelkezik, bírja a 160-es tárcsát, de azért így nem veszem meg. A súlyát is jó lenne tudni. Amint lesz róla info fel fog kerülni a webre mert ez így szerintük sem ok :)

 

anno neztem atutos es gyorsszaras cx gepek kozotti differenciat - nem sok relaciot lehetett felfedezni azzal kapcsolatban, hogy milyen a kerekrogzites. en sem nagyon tapasztalom, hogy sok jelentosege lenne - sot, az elso alkalommal lelazult (dt qr15), amire gyorsszarnal sose volt pelda.

 

rugalmassagban es csillapitasban inkabb a kialakitason mulik a dolog. az acelhoz kepest, inkabb sulyelonye van. ha ennyit koltenek ra, inkabb neznek egy karbon vazszettet.



#3509
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

mit varsz tole az acelvillahoz kepest?

A kerék rögzítés terén merevséget. Rugalmasságot és csillapítást. A TRP nem is teljesen egyenes, az lenne az igazi. Csak ne lenne ilyen kib@..ott drága.

Ha egy jó 29es MTB villa lenne ennyi pénzért akkor nem vacakolnék mert az eladható itthon is gond nélkül ha úgy alakul mert pl. nem kell. De ez senkinek nem kellene még féláron sem.... Igaz az egysebis országúti cuccokat elvitték mint a villám.    

 

 

A Planet-X az egy elég ismert brit gyártó (kint), nem egy noname kategória. Attól még, hogy itthon a kutya se ismeri.

 

Persze nyilván ők is kínai karbont adnak el, de amihez a nevüket adják, vagy terveztetik (gyártatják) az már nem rossz.

Igen köszönöm, én is így gondolom. Sajnos egyelőre kiesett a modell mert semmit nem tudnak róla mondani műszaki specifikáció terén (a weben sincs fent semmi). Valószínűleg szabvány beépítési magassággal rendelkezik, bírja a 160-es tárcsát, de azért így nem veszem meg. A súlyát is jó lenne tudni. Amint lesz róla info fel fog kerülni a webre mert ez így szerintük sem ok :)



#3510
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Tágítsátok please a tudásomat. Kényelem és merevség okán 15 mm-es átütőtengelyes, tapered, tárcsás, karbon CX villát keresek.

2 befutó van, az egyik márkát nem nagyon ismerem de jó kritikákat olvasok róla, a másik meg jó drága és nem lehet rossz mert CX és fura termékek terén tettek már le az asztalra :). Azért itt teszem fel a kérdést - mert bár CX villa - sokan használtok karbon első villát. Egy sima nyakcsöves, acél villát cserélnék le (a bringa fejcsöve tapered). Nem akarok egy olcsó karbon villát ami eltörik alattam. A CX, mostanában divatos nevén gravel irányzat határait erősen kihasználom a kerékpárral, ezzel ni: http://s1368.photobu...1?sort=3&page=1

 

Az olcsóbb és ismeretlenebb (merjem, ne merjem): https://www.planetx....dcx-carbon-fork

TRP: https://www.trpbrake...=1251&catid=206

Ez utóbbi 480 € a components-en 27% áfával.

Az ENVE nagyon drága, a WCS nem kompatibilis, kínait nem akarok (tök mindegy hol gyártják, értitek mit akarok mondani).

 

Köszönöm! 

 

mit varsz tole az acelvillahoz kepest?



#3511
Gianni

Gianni

    újonc

  • fórumtag
  • 18 posts

A Planet-X az egy elég ismert brit gyártó (kint), nem egy noname kategória. Attól még, hogy itthon a kutya se ismeri.

 

Persze nyilván ők is kínai karbont adnak el, de amihez a nevüket adják, vagy terveztetik (gyártatják) az már nem rossz.

 

 

Tágítsátok please a tudásomat. Kényelem és merevség okán 15 mm-es átütőtengelyes, tapered, tárcsás, karbon CX villát keresek.

2 befutó van, az egyik márkát nem nagyon ismerem de jó kritikákat olvasok róla, a másik meg jó drága és nem lehet rossz mert CX és fura termékek terén tettek már le az asztalra :). Azért itt teszem fel a kérdést - mert bár CX villa - sokan használtok karbon első villát. Egy sima nyakcsöves, acél villát cserélnék le (a bringa fejcsöve tapered). Nem akarok egy olcsó karbon villát ami eltörik alattam. A CX, mostanában divatos nevén gravel irányzat határait erősen kihasználom a kerékpárral, ezzel ni: http://s1368.photobu...1?sort=3&page=1

 

Az olcsóbb és ismeretlenebb (merjem, ne merjem): https://www.planetx....dcx-carbon-fork

TRP: https://www.trpbrake...=1251&catid=206

Ez utóbbi 480 € a components-en 27% áfával.

Az ENVE nagyon drága, a WCS nem kompatibilis, kínait nem akarok (tök mindegy hol gyártják, értitek mit akarok mondani).

 

Köszönöm! 



#3512
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Tágítsátok please a tudásomat. Kényelem és merevség okán 15 mm-es átütőtengelyes, tapered, tárcsás, karbon CX villát keresek.

2 befutó van, az egyik márkát nem nagyon ismerem de jó kritikákat olvasok róla, a másik meg jó drága és nem lehet rossz mert CX és fura termékek terén tettek már le az asztalra :). Azért itt teszem fel a kérdést - mert bár CX villa - sokan használtok karbon első villát. Egy sima nyakcsöves, acél villát cserélnék le (a bringa fejcsöve tapered). Nem akarok egy olcsó karbon villát ami eltörik alattam. A CX, mostanában divatos nevén gravel irányzat határait erősen kihasználom a kerékpárral, ezzel ni: http://s1368.photobu...1?sort=3&page=1

 

Az olcsóbb és ismeretlenebb (merjem, ne merjem): https://www.planetx....dcx-carbon-fork

TRP: https://www.trpbrake...=1251&catid=206

Ez utóbbi 480 € a components-en 27% áfával.

Az ENVE nagyon drága, a WCS nem kompatibilis, kínait nem akarok (tök mindegy hol gyártják, értitek mit akarok mondani).

 

Köszönöm! 

 

   



#3513
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts

kis adalék, ha valaki kételkedne, hogy 50-34 nem jó...

 

egy hétig most a dale-t használtam, és olyan idő volt, hogy a 34-es tányért még síkon is tudtam hasznosítani. :)

Az 50-15 meg 55-ig elég, onnantól meg én fogyok el súlyosan.

 

és még valami, hogy a tiagrát se sajnálja le senki:

 

amíg a sorról-láncról enni lehet& a kábelek tiszták, még a legganébb veloce is jól vált, pedig, az nagyon alja... Sor-lánc takarításhoz meg nekem elég gy régi póló és napi 1.5 perc. Fémtiszta mindkettő, nagyon csendes, és instant történik minden váltás. Hang futás közben semmi.

 

Egyébként, ahogy lentebb már céloztam rá: lehet, tényleg jobb lett volna 14-25-ös sor síkra, mert a 15-östől kisebb áttételeket nem igazán tudja az amatőr-hobbista szólóban kihajtani síkon.

 

>az én 2 centem<

 

fékerőre meg a papucson túl fontos szerintem, hogy a felni fékfelület szép tiszta legyen. Elég egyszeru megoldani, egy kis benzines ronggyal lecsapod a fékfelületet, és kb. küllőszaggató fékhatást érsz el. 

 

nb: ezek rám érvényesek. ha valaki erős, nyilvánvalóan el tud forgatni "normális" áttételt is, sőt, 11-es lánckerékre is szüksége van.

 

én alapvetően rosszul vagyok attól, mikor valaki leszólja a kistányért, közben nekem fáj fizikailag ahogy látom: 65-70es pedálfordulattal préseli síkon is nagytányért, keresztbeverő lánccal, de ő le nem rakná kistányérra. előző bringámon a 11-25T sor vége + 39es kistányér volt a nagy kedvencem, szépen lehetett vele pörgetni 90-100 rpmt, dimbesdombos terepen 28-30as átlagig bőven kiváló volt...

 

50/34 között nekem nagy ugrás van azért, eitthonra egy amatőrnek talán a 34>36 csere és egy jól megválasztott sor a legjobb.


  • Vejne likes this

#3514
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

kis adalék, ha valaki kételkedne, hogy 50-34 nem jó...

 

egy hétig most a dale-t használtam, és olyan idő volt, hogy a 34-es tányért még síkon is tudtam hasznosítani. :)

Az 50-15 meg 55-ig elég, onnantól meg én fogyok el súlyosan.

 

és még valami, hogy a tiagrát se sajnálja le senki:

 

amíg a sorról-láncról enni lehet& a kábelek tiszták, még a legganébb veloce is jól vált, pedig, az nagyon alja... Sor-lánc takarításhoz meg nekem elég gy régi póló és napi 1.5 perc. Fémtiszta mindkettő, nagyon csendes, és instant történik minden váltás. Hang futás közben semmi.

 

Egyébként, ahogy lentebb már céloztam rá: lehet, tényleg jobb lett volna 14-25-ös sor síkra, mert a 15-östől kisebb áttételeket nem igazán tudja az amatőr-hobbista szólóban kihajtani síkon.

 

>az én 2 centem<

 

fékerőre meg a papucson túl fontos szerintem, hogy a felni fékfelület szép tiszta legyen. Elég egyszeru megoldani, egy kis benzines ronggyal lecsapod a fékfelületet, és kb. küllőszaggató fékhatást érsz el. 

 

nb: ezek rám érvényesek. ha valaki erős, nyilvánvalóan el tud forgatni "normális" áttételt is, sőt, 11-es lánckerékre is szüksége van.



#3515
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts

Sziasztok!

 

Kérdésem annyi lenne, hogy a Tiagra (4700) és a 105 szett között mennyi a külömbség? Sok helyen olvastam, hogy tudásban és minőségben nincs nagy eltérés már. Ez mennyire igaz?

 

nyilatkozok én is, mint full Tiagra 4700 szettet használó:

- fékváltókar ritka jó formájú, a  burkolata ugyanaz mint a magasabb szetteknek, nagyon kényelmes és ebben is van reach adjuster, ami a kis kezem miatt kifejezetten előnyös

- hajtókar gyönyörű, minőségi darab, ez a titánszürke szín ami az egész szetten megjelenik szerintem sokkal szebb, mint a sima fekete 105

- a váltás határozott, a karon egyértelműen érzed mikor mi történik. azt nem tudom, egy nyílt bowdenvezetésű mennyivel váltana finomabban, ellenben ez esztétikusabb :)

- fékerő szerintem átlagos, én edzőtárs Ultegrájához néztem be, azért annál érzésre jelentősen gyengébb, de fentről fékezve is bőven megállsz vele, alsó fogásból húzva meg még jobban. talán a modulációja is lehetne finomabb, meg ugye a fékpofa is ez az egyszerűbb fajta...de az előző, régi Sora fékek után ez is nagy előrelépés nekem :)

 

én 77 kg vagyok, azért egy hosszabb lejtőn egy csiga autós mögé beragadva sikerült már elmelegítenem a fékeket :D

 

a 105 az univerzális "igásló" , 11s szóval van hova upgradelni felfele + a váltókarját nem tudom, az már 3 fokozatot is tud-e egy mozdulatra pakolni...nekem hobbistaként egy tiagra 12-28 soron bőven elég a 2 fokozat, az ülve vs állva hajtás között nekem pont ennyi kell.

 

a Tiagra-ról szerintem tényleg csak a fékek, a 10s és hát a súlya alapján lehet megmondani, hogy nem egy 105 szintű alkatrészcsalád. ugyanúgy upgradelhető a későbbiekben semi-compactra (52/36T), versenyzős tányérszett (53/39T) viszont úgy tudom nincs hozzá.

 

70-80 EUR a két szett közötti különbség, gondold át te később szeretnéd e fejleszteni a szetted akár elektromos, akár magasabb szint irányába vagy komolyabb célokra használni, ha igen áldozd rá ezt is és vegyél 105-t. ha nem szerintem tökéletes választás a Tiagra 4700, jó minőség, gyönyörű design és olcsó hozzá a kopó alkatrész is.


Edited by DaveRider, 2016. April 17. - 22:57.

  • Vejne likes this

#3516
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts

még néhány mondat az észak poklával kapcsolatban.

 

a nyertes egy aero bringával ment. ennyire kényelmes lehet,vagy ezt tették a segge alá? sztem inkább az utóbbi. 

 

....

 

nagyon "érdekes" ez a szervezet. egyrészt foggal,körömmel ragaszkodnak a 6,8 kg-os súlylimithez,másrészről meg beengednek a versenyekre egy húsdaráló készletet. a piaci érdekek tényleg ennyire fontosak? fontosabbak az életnél?

 

talán Sagan volt aki menet közben bringát is cserélt, az elején a versenyzős gépével ment, aztán váltott a kockakövesre. szerintem egy észak poklán nem az a néhány százados jegy dönt, amivel egy aero vs nem aero bringa +bringás teljes légellenállási mutató dönt, ez az aero mánia kissé már tényleg inkább a gyártók agymenése :)

 

"fontosabbak az életnél" felvetésre egy másik fórumban linkelték ezt a videót:

 

 

ameddig ilyen számú motoros és autós megy a mezőnnyel még a lejtmenetben is, amiken tárcsafékek vannak és jóval nagyobb fékerővel bírnak és rendeznek havas-saras-esős körülmények között versenyt addig szerintem a Merida álláspontja a legjobb: "az országúti tárcsafék életeket is menthet, nagy bukásokat előzhet meg, de még továbbfejlesztése szükséges"...



#3517
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Külömbség nincs, különbség lehet, főleg a fékek ereje-modulációja terén, amit 90%ban jó fékbetétekkel orvosolhatsz.

 

váltás érdekes kérdés:

a régi nyílt bowdenes tiagra sok esetben megbízhatóbban mukodott a rejtett kábeles 105-nél, és az új tiagra is nagyon jó lett váltásteljesítményben, hisz' a da-tegra-105 vonalat követve megnövelt bowdenhúzású a kar.

 

Én azt mondom: mindegy melyiket választod, de a 47-es hajtókarja szebb (bár nehezebb) és a 47-s fékváltókar kézreálló, valamint, a jövőben könnyebb lesz az új húzásarányú alkatrészekhez váltót-fvk-t venni.

 

én a tiagrát vinném.

 

Különbségekből ennyi jut eszembe, ha valaki ismeri a külömbségeit is, elő vele!


  • Kisherceg and csabiuvb like this

#3518
csabiuvb

csabiuvb

    vendég

  • fórumtag
  • 55 posts

Sziasztok!

 

Kérdésem annyi lenne, hogy a Tiagra (4700) és a 105 szett között mennyi a külömbség? Sok helyen olvastam, hogy tudásban és minőségben nincs nagy eltérés már. Ez mennyire igaz?


  • DaveRider likes this

#3519
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

valami korhu hajtokar, pl. arabeszk600-as, 72-es da, golden arrow.. azokhoz viszonylag hosszú tengelyes középrész kell, de shimano bb-un51 olaszmenetes (gondolom, arra lesz szükséged, 36x24tpi, 70mm széles középcsapágyházhoz) rengeteg féle tengelyhosszal létezik.

 

pl. egy ilyen:

 

http://apro.bikemag....gi-l335845.html

 

nem tudok pontos középcsapágy-tengelyhosszt mondani, de én olyan 118mm-esre tippelek, hogy olyan fog kelleni.

 

vagy bármilyen jis-kúpos négyszöges középrész jó lesz, megfelelő tengelyhosszal...


Edited by Vejne, 2016. April 15. - 13:11.


#3520
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

még néhány mondat az észak poklával kapcsolatban.

 

a nyertes egy aero bringával ment. ennyire kényelmes lehet,vagy ezt tették a segge alá? sztem inkább az utóbbi. 

 

vlmelyik bukáskor a versenyző hátsó kereke papuccsal együtt törött ki a vázból. a vázból gyorsan lett egy vas (inkább szén) villa. ez talán még veszélyesebb,mint a tárcsafék. 

 

a tárcsafékek használatát meg sztem nem lett volna szabad az uci-nak megengednie. ez az alkatrész nem való semmilyen mezőnybe. 

 

nagyon "érdekes" ez a szervezet. egyrészt foggal,körömmel ragaszkodnak a 6,8 kg-os súlylimithez,másrészről meg beengednek a versenyekre egy húsdaráló készletet. a piaci érdekek tényleg ennyire fontosak? fontosabbak az életnél?

 

ha tényleg a versenyzők biztonsága lenne a fő szempont,akkor sztem nem lehetne csak acél,vagy titán vázakkal menni ezen a versenyen. fém vázakon még nem láttam úgy törni hátsó részt,mint azon a karton bringán. inkább elhajlottak,mint törtek.  

 

mindenre ki lehet talalni vmi horrorserulest... ennyi erovel mehetnenek szijhajtassal es agyvaltoval.

 

amugy eleg lenne vmi bashguard a nagytanyerra es a tarcsafekre, eleg nagy mertekben sokkentene a lehetseges balesetek szamat is.