Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#34261
Írta 2006. február 11. - 17:43

Elvileg az alumínium az „emlékezõ” anyag és nem a karbon. Tehát az alu minden egyes ütést, rázkódást „eltárol”. Ezért is lágyulnak ki az alu vázak. Ha már buktál, akkor onnantól kezdve teljesen mindegy, hogy alu vagy karbon kormány volt a gépeden, onnantól rizikó – durvatúlzással - minden egyes kilométer. Jó, az alu talán jobban bírja a direkt ütéseket. Szvsz azért alakult ki ez a sztereotípia a karbon kormányokkal és stucnikkal kapcsolatban, mert most nyomatják a karbont, és kikerülnek agyonkönnyített darabok is, amik persze, hogy könnyebben megadhatják magukat. De ha az aluból is kispórolnák az anyagot… Amúgy nézve ezeket a karbon alk-éket, ez a veszély nem áll fent, mert nem sokkal könnyebbek, mint alu társaik, sõt…
Szerintem
#34262
Írta 2006. február 11. - 16:56

ITM alu-carbon Super Over kormány
ITM forged lite alu-carbon Super Over stucni
www.biondobike.hu
/alkatrészek/itm
Ez túlzás lenne? Eltörhet ?
Vagy olyat vegyek, ami csak alu?
#34263
Írta 2006. február 11. - 14:25

Meg mondjuk az sem lehet jó érzés, ha eldobod a bicót. Akármilyen jelentéktelen a perec, a kormány mindig elég keményet kap, és a karbon azt nagyon nem szereti. Szóval én, bár karbonimádó vagyok, kormányt nemigen vennék, csak ha megengedhetném magamnak, hogy cserélgessem.
#34264
Írta 2006. február 11. - 09:59

Pl. ha nekem a karbon nyeregcsövem eltörik, nemigen kerülök életveszélybe, de egy kormány... hát...
Egyékbként sajnos szinte törvényszerû, hogy minden a legrosszabbkor törik el.
Annyi igaz, hogy nemcsak idõ, hanem használatfüggõ is. Ha keveset nyomod, ritkábban is elég.
Sokat gondolkodtam én ia azon, nem csak a cégek rágják-e a szánkba ezt a csere-dolgot, hogy többet költsünk, de aztán néhány esetet hallva és pár törött cuccot látva kezdem elhinni, hogy igaz...
#34265
Írta 2006. február 11. - 06:48

#34266
Írta 2006. február 10. - 22:34

#34267
Írta 2006. február 10. - 22:31

Csak a karbont két-három évente érdemes MINDENKÉPPEN lecserélni, az alut meg 5-6.
Igaz viszont, hogy az alu minden figyelmeztetés nélkül törik el, a karbon pedig lelágyul elõtte. Szóval sztem döntetlen.
#34268
Írta 2006. február 10. - 19:20


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx apróhirdetõbe légyszives, köszönöm
#34269
Írta 2006. február 10. - 18:42

Egyértelmû, hogy ha egy gyárit veszel, akkor anyagilag jobban jársz. Mindössze annyi a hátránya, hogy akkor nem azok az alkatrészek(kormány,nyereg, kerék stb.) lesznek rajta ,amiket te akarsz. De általában ha vki új bringát vesz, akkor komplett gyárit vesz. Én nem teljesen így tettem

#34270
Írta 2006. február 10. - 15:46

Bocs, hogy ilyen hülye kérdessel fordulok hozzátok, de máshova nem fordulhattam!
Országúti bringát szeretnék venni, de az a gond, hogy minnél többet járok utána annál nehezebben tudom eldönteni, hogy mi érné meg a legjobban!
Kerékpárt építeni vagy egy gyárit megvenni!
Eddigi " favoritom" egy TREK 1400-as.
Kérdésem és kérésem igen egyszerü, aki tud és van kedve, hogy segítsen nekem kérem írjon az emilemre (emptytrash@freemail.hu), ne a forumba válaszoljon!
Nem akarom, hogy vita legyen belöle! Csak szimpla tanácsokat szeretnék kérni!
Még egyszer bocs a zavarásért!
És kösz elöre is annak aki segíteni tud!
Üdv
#34271
Írta 2006. február 10. - 14:21

http://www.cinelli.i.../corsa/RAM.html
bár a Probike honlapot se naponta frissítik.
#34272
Írta 2006. február 10. - 13:20

Hello!
Most építem át a kerékpáromat.
Kösz: B.Tom
Összesen mennyi pénzed van a projektre?
Nem akarod eladni a mostani bicajt, és venni helyette egy teljesen mást/újat?
Én pl. meghagynám az acél villát, és stucnit. Kicsivel rugalmasabb, mint az alu, de nem feleslegesen drága, mint a jó minõségû karbon.
Kormányból ITM, v Ritchey alu sztem elég kényelmes. Ha mégsem, max. duplán bandázsolod.
Full alu gépet használtam, kb. 4000 km bõ év alatt, monti mellett, és nem éreztem, hogy brutál rázós lenne. Pont Xero XCR3 kerekek voltak benne, ip. csapágyas gyári kerekek. Semmit nem kellett velük csinálni, a takarításon kívül.
#34273
Írta 2006. február 10. - 13:07

Én nem értek az országútikhoz, csak figyelmeztetni szeretnélek, hogy a biondobike honlapját ritkán frissítik. Legalábbis az árakat. Vagy ha igen, akkor rendszeresen elírják.
Egyébként egy nagyon jó bolt, de az árakról feltétlen érdeklõdj telefonon!
#34274
Írta 2006. február 10. - 13:03

Tehát villából lehet carbon, mondjuk alu nyakkal. Ez azért sokat kibír?Ipari csapágyas oúti agyak külön beszerzése nem lesz egyszerû, most igy nem is tudnék mondani jót erre. Ezek leginkább gyári kerekekben vannak. Az oversize kormányok erõsebbek, többet bírnak, azonban a stucnira figyelni kell, mert nagyobb átmérõjû kell hozzá (31.8). Tehát ha ilyet veszel, a stucnit is ki kell cserélni. A karbonkormányt nem ajánlanám, hacsak nem probléma, hogy kb. 2-3 évente ajánlott lecserélni õket még amatõr használatnál is, fõleg ha sokat mész vele, és aráyntalanul drágák. A stucniban meg végképp nem jó a karbon, igaz ritka is. A villában alut, vagy inkább karbont mondanék, ha már karbonvázad van, legfeljebb azon lehet elgondolkozni, hogy full-karbont veszel (jóval könnyebb, de drága 50-140e Ft), vagy alunyakú karbont (30-50e Ft), elõbbit szétnyírhatja a homlokcsõ és kormánycsapágy a sz@r magyar utak miatt.
Stucninál és kormánynál viszont már gyengének számít a carbon ? Letörhet könnyen ? (Stucni: ITM alu-carbon forged oversize, Kormány: ITM alu-carbon oversize - Biondobike.hu -n - ez akartam...)
Mondjuk sokat megyek...
#34275
Írta 2006. február 10. - 11:41

#34276
Írta 2006. február 10. - 11:36

Hello!
2006-os Shimano 105-ös vagy Campagnolo Centaur 2006-os szett-et válasszam ? (Mondjuk a Shimano agyak helyett valami ipari csapágyast szeretnék.)
A stucni és a kormány alu legyen vagy alu-karbon ?
Bár a Centaur és a 105 is felülrõl a harmadik szett a rangsorban, a Centaur árban inkább az Ultegrával meccsel, mint a 105-tel, ha a döntésnél az ár is szempont, ezt is érdemes figyelembe venni.
#34277
Írta 2006. február 10. - 10:32

#34278
Írta 2006. február 10. - 03:01

Ipari csapágyas agy-ból mi a jó?
Biondobike.hu-n néztem ki alu-carbon stucnit, kormányt. Mondjuk az tetszik, ahol vastagabb a kormány középrésze. Csak itt a sebeséégmérõ felszerelése lesz gond. Van egy tartó ami ezt megoldja ?
Tom
#34279
Írta 2006. február 10. - 02:30

Viszont a hajtókar négyszög-tengelyes, de az én 64 kilómhoz elegendõ: alig tudok csak hajlítani rajta egy-egy nagy taposásnál, az sem a tengely, hanem a lánckerék miatt van. A középcsapágy gyakorlatilag olyan mint az új.
A fékváltókarról annyit, hogy szinte majdnem olyan mint újan, eddig van benne 10 ezer kilcsi, csak a fékkar lötyög nem feltûnõ mértékben, de az már az elsõ 2 hét alatt olyan lesz.
Szépség? Ízlés, így egyén kérdése... speciel nekem a sötét szürke szett nagyon bejön, no meg a hajtókar kialakítása a Shimano futurisztikus dízájnjával szemben.
Összességében, ha célnak megfelelõen használod, a láncot megfelelõ idõközönként cseréled, akkor sokat ki fog bírni, legalábbis én most így látom.
Amúgy sokáig Ultegrát akartam, végül aztán Centaur lett, nem bántam meg. Viszont úgy érzem ha az Ultegra mellett döntöttem volna, azt sem bánnám meg...szal bármelyiket választod, jól jársz.
Szokás mondani, hogy a Shimano alkatrész-ellátottsága jobb. Ez így van, de már nem annyira igaz ez mint régebben, fõleg az online (elsõsorban német) boltok miatt.
Agy? Kerék? Gipiemme Phantom: merev, tartós(elöl 2, hátul 4 ipari), viszont lehetne könnyebb
#34280
Írta 2006. február 10. - 02:16

Persze hogy karbon villa, mi lehetne más, fõleg, ha sokat kolbászolsz mellékutakon.
Shimano vagy Campa? Hát, személy szerint Campa Record, azért mégis karbon, meg a váltás agresszív, a shimano inkább olyan puha, de embere válogatja, ki mit szeret.
Kiegészítõk? Jóhogy karbon, bár kicsit borsos az áruk. A karbon WCS Road Bar endedménnyel 50 ropi, amúgy 65, a stucni se sokkal olcsóbb.
Agyak/kerekek? A shimano nagyon hajlik, szóval Mavic
