sztem beviszem egy bringaszervízbe, aztán õ hátha tud rá gyártani némi menetjelleget. Bár félek, halott ügy.A marással nincs gondom. ;-) Van rá kapacitás.
Azon gondolkodtam, esztergálok hozá egy 22,2es bilincset egy átmenõ 5ös imbusszal, s ahead szerûséget kupálok belõle..Felülrõl meg egy rendes aheades kormányszár egy betéttel megtoldva.
Aztán amig a csapágybeállítás lészen, össszehuzatom egy böszme nagy menetes rúddal az egészet,/mittomén ZIL ászokcsavar :-))/ addig amíg nem kúl a holtjáték, s ott rögzítem a bilincsel+a stücnivel, s pont. Utána a menetes cuccos kijön persze a villanyakból, mégis csak outiról van szó... /g..
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Indította
Endroo
, 2006. január 10. 21:34
#33821
Írta 2006. április 19. - 23:46

#33822
Írta 2006. április 19. - 23:22

Savanyú!Én is ebben a cípõben járok!Próbálkozz gépszerelõnél,marósnál,esztergályosnál,ha mákod van simán vág rá menetet!!!A hornyot egy marós megoldja ha lusta vagy te kireszelni:-)
#33823
Írta 2006. április 19. - 21:06

bahh...
hobbi vizierõmûved van?
más:
gondok vannak az öreg csótány moseremmel:
elõzõ tulaja nem volt elég figyelmes, és úgy járt gondolom pár km-t, egy - még régi tipusú 105ös- kormánycsapággyal, hogy nem volt meghuzva. Ebbõl adódóan kicsit lehalt egy-két menetnyi a villanyakról. Amikor hozzámkerült, egy másik kontraanyával sikerült elcsipnem, s ippeg hogy beállítanom a csapit. De, most a tavaszi kenést megejtve már ez sem megy...
Toom, villacsere, de nem szivesen bontanám meg, elég pofás már, hogy a váz át lett fújva..
http://kep.tar.hu/sa...5166/12769458#2
szal, tippeket plz!
hogy alakitsam a-headessé?? :-))
hobbi vizierõmûved van?
más:
gondok vannak az öreg csótány moseremmel:
elõzõ tulaja nem volt elég figyelmes, és úgy járt gondolom pár km-t, egy - még régi tipusú 105ös- kormánycsapággyal, hogy nem volt meghuzva. Ebbõl adódóan kicsit lehalt egy-két menetnyi a villanyakról. Amikor hozzámkerült, egy másik kontraanyával sikerült elcsipnem, s ippeg hogy beállítanom a csapit. De, most a tavaszi kenést megejtve már ez sem megy...
Toom, villacsere, de nem szivesen bontanám meg, elég pofás már, hogy a váz át lett fújva..
http://kep.tar.hu/sa...5166/12769458#2
szal, tippeket plz!
hogy alakitsam a-headessé?? :-))
#33824
Írta 2006. április 19. - 20:42

#33825
Írta 2006. április 19. - 20:38

SKF-et én is csak ajánlani tudom!3 évig görkoriztam és hát a csapágyakat nagyon nem kíméltem.Fõleg a 15ös lépcsõk már elég magassak így az érkezés is "agresszívabb".Sose volt gondom az SKF csapágyakkal!
Mindörökké SKF!
Mindörökké SKF!
"Hogy soha többet ne fordulhasson elõ veled,hogy egy kapcsolatban elfogy a színes ceruzád! ":)
#33826
Írta 2006. április 19. - 20:30

Akkor ha jól gondolom évi kb 10 e km-el mindíg 36-os átlaggal 20 éves felhasználással eljutok 1% kihasználtságig???:clap:
Kaján vigyor a képemen...
Miért nem csinálnak az edzõkerekeimbe is ilyen agyakat???
Kaján vigyor a képemen...
Miért nem csinálnak az edzõkerekeimbe is ilyen agyakat???
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33827
Írta 2006. április 19. - 19:58

Én az SKF-et nyomdaiparból ismerem - apukám révén. Az SKF-nek van egy "csapágylexikona" a rendelhetõ csapágyakról. Cirka 350 oldal!!! És csak jót halottam róla [pl.: egy-egy hajtogatógép vagy cérnafûzõ megy óránkénti 6000 db ívvel (16 oldal), a nap 24 órájában és éveken át].
White Horse
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#33828
Írta 2006. április 19. - 19:34

Golyóscsapágyaknál lényegében két dolgot kell figyelembe venni: fordulatszám és terhelés. A fordulatszám (pontosabban a belsõ futófelületek sebessége) azért fontos, mert nem minden zsír bírja kb. 20-30 ezer felett: egyszerûen "kinyomódik". Jelen esetben ez a tényezõ kiesett.
Terhelésnél 3 fajtát: a függõlegest: vagyis mennyivel terheljük; az oldalirányút: kanyarban hat bedõlés függvényében, szvsz itt minimális mértékben.
A 3. fajta terhelés hungaricum, a dinamikus "tûfüggvény" terhelés: egy-egy kátyúba való beletrafálásnál következik be. De ezt sem kell annyira figyelembe venni a küllõk azért sokat csillapítanak, nagyon. Ha mégis átmenne - nem valószínû - akkor a golyók morzsolódásához vezethet.
Szóval a függõleges terhelés a legfontosabb szerintem.
Terhelésnél 3 fajtát: a függõlegest: vagyis mennyivel terheljük; az oldalirányút: kanyarban hat bedõlés függvényében, szvsz itt minimális mértékben.
A 3. fajta terhelés hungaricum, a dinamikus "tûfüggvény" terhelés: egy-egy kátyúba való beletrafálásnál következik be. De ezt sem kell annyira figyelembe venni a küllõk azért sokat csillapítanak, nagyon. Ha mégis átmenne - nem valószínû - akkor a golyók morzsolódásához vezethet.
Szóval a függõleges terhelés a legfontosabb szerintem.
#33829
Írta 2006. április 19. - 19:02

Nézd!Köszi!
Igaz nem olyan nagy az árbeli különbség, csak felvetõdik bennem, hogy van-e értelme a fullost venni.
Érted, kb 5-6 fordulat/sec mellett használjuk, ezek ipari felhasználásra készültek, gondolom ennek a kb 10x-re kalibrálva.
Az SKF csapágyak a világon minden területen felhasználásra kerülnek. Mivel itt összesen pár ezer forintion megy a töprengés én ajánlom neked azt a 2-3 e forint többletlóvét , hiszen nem tétel, viszont minõségben baromi jó! Amíg az a kerék megy, szerintem többet ki sem kell cserélni.
Én az autóiparból ismerem az SKF-et, és ha egy generátor csapágy elmegy 200 000 km-ert, akkor a kereked is gurulni fog egy darabig!
De te tudod...

#33830
Írta 2006. április 19. - 17:52

Köszi!
Igaz nem olyan nagy az árbeli különbség, csak felvetõdik bennem, hogy van-e értelme a fullost venni.
Érted, kb 5-6 fordulat/sec mellett használjuk, ezek ipari felhasználásra készültek, gondolom ennek a kb 10x-re kalibrálva.
Igaz nem olyan nagy az árbeli különbség, csak felvetõdik bennem, hogy van-e értelme a fullost venni.
Érted, kb 5-6 fordulat/sec mellett használjuk, ezek ipari felhasználásra készültek, gondolom ennek a kb 10x-re kalibrálva.
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33831
Írta 2006. április 19. - 17:43

SKF:
http://www.langor.hu...ekek.php?xvez=8
NKE:
http://www.tranzitco...u/arlistak.html
Körülbelül 2x drágábbak az SKF-ek. Ha jól emlékszem 4E alatt megvolt nekem mind a 6 HCH-ból. SKF kb. 7-8-ba lett volna.
http://www.langor.hu...ekek.php?xvez=8
NKE:
http://www.tranzitco...u/arlistak.html
Körülbelül 2x drágábbak az SKF-ek. Ha jól emlékszem 4E alatt megvolt nekem mind a 6 HCH-ból. SKF kb. 7-8-ba lett volna.
#33832
Írta 2006. április 19. - 17:31

Nekem is NBK van benne.
Mennyit kóstál egy skf??
Mennyit kóstál egy skf??
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33833
Írta 2006. április 19. - 17:24

Méret szempontjából adott, hogy milyet.
Márkára meg amit jónak látsz. Ezek ipari csapágyak, némelyik ennél jóval nagyobb terhelésnek is megfelel, szóval lehet, hogy sokáig jó a gagyi is. Nekem NBK volt gyárilag, most HCH (elöl 2db 609-2RS, hátul 2db 6001-2RS, szabadonfutó 2db 6901-2RS) van. Utóbbi kínai, "papíron" csúcstechnológia, tapasztalatom nem nagyon van, kb. 500 km-esek...eddig jó.
Ha SKF-et veszel, akkor a legdrágábbat és a legjobbat (svéd acél) kapod - állítólag.
Márkára meg amit jónak látsz. Ezek ipari csapágyak, némelyik ennél jóval nagyobb terhelésnek is megfelel, szóval lehet, hogy sokáig jó a gagyi is. Nekem NBK volt gyárilag, most HCH (elöl 2db 609-2RS, hátul 2db 6001-2RS, szabadonfutó 2db 6901-2RS) van. Utóbbi kínai, "papíron" csúcstechnológia, tapasztalatom nem nagyon van, kb. 500 km-esek...eddig jó.
Ha SKF-et veszel, akkor a legdrágábbat és a legjobbat (svéd acél) kapod - állítólag.
#33834
Írta 2006. április 19. - 17:04

Köszi Spityu!
Átnéztem, tényleg nem ördöngõsség, de mégis szervízbe viszem, már holnapra be is jelentkeztem...
Kizárólag azért, mert csapágylehúzó alkalmatosság ill. egy két + célszerszám már legalább 10-15 e pénz.
Így töredékébõl megoldom, és még végig is nézem a vakbélmûtétet!
Viszont lövésem sincs melyik fajta csapágyat válasszam, lehetõleg olyat amit egy mintaboltban megkapok, nem kell franciao-ból, vagy tibetbõl októberi szállításra várni.
Átnéztem, tényleg nem ördöngõsség, de mégis szervízbe viszem, már holnapra be is jelentkeztem...
Kizárólag azért, mert csapágylehúzó alkalmatosság ill. egy két + célszerszám már legalább 10-15 e pénz.
Így töredékébõl megoldom, és még végig is nézem a vakbélmûtétet!
Viszont lövésem sincs melyik fajta csapágyat válasszam, lehetõleg olyat amit egy mintaboltban megkapok, nem kell franciao-ból, vagy tibetbõl októberi szállításra várni.
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33835
Írta 2006. április 19. - 16:03

Ezen http://www.bbinstitute.com/manual.htm az oldalon alul találhatók pdf-ek. A 13-as fejezetet nézd meg (cartridge bearing hubs). Ábrák, leírás a szerszámokról, agyakról, szerelésrõl. 
Pl. így lehet kicserélni: 1. kinyomod a tengelyt, 2. a körmös kihúzót beakasztod a csapágy belsejébe, megfeszíted, majd "rátalpalsz" az agynak ugyanarra az oldalára, 3. elkezded hajtani a kihúzót, ami szép lassan kiszedi a csapágyat.
Megj.: az egyik csapágy mindenképpen akkor jön ki, amikor kiszeded a tengelyt, ugyanis a tengelyen van 1-1 perem a két csapágy mellett, hogy nehogy elmozduljon a csapágyon belül. Ez jól látszódik a 13.4-es ábrán.
A beszerelés nagyjából ennek a fordítottja.
Majd elfelejtettem, a tengelyt sem muszáj kalapálni: egyik oldalt rátalpalsz az agyra, a tengelyen áttolsz egy menetszárat(kivéve ha nem gyorsrögzítõs
) és hasonlóan a csapágyhoz itt is hajtod a cuccost, ami kihúzza az tengelyt, rajta az egyik csapággyal.

Pl. így lehet kicserélni: 1. kinyomod a tengelyt, 2. a körmös kihúzót beakasztod a csapágy belsejébe, megfeszíted, majd "rátalpalsz" az agynak ugyanarra az oldalára, 3. elkezded hajtani a kihúzót, ami szép lassan kiszedi a csapágyat.
Megj.: az egyik csapágy mindenképpen akkor jön ki, amikor kiszeded a tengelyt, ugyanis a tengelyen van 1-1 perem a két csapágy mellett, hogy nehogy elmozduljon a csapágyon belül. Ez jól látszódik a 13.4-es ábrán.
A beszerelés nagyjából ennek a fordítottja.
Majd elfelejtettem, a tengelyt sem muszáj kalapálni: egyik oldalt rátalpalsz az agyra, a tengelyen áttolsz egy menetszárat(kivéve ha nem gyorsrögzítõs

#33836
Írta 2006. április 19. - 15:54

Ezen http://www.bbinstitute.com/manual.htm az oldalon alul találhatók pdf-ek. A 13-as fejezetet nézd meg (cartridge bearing hubs). Ábrák, leírás a szerszámokról, agyakról, szerelésrõl. 
Pl. így lehet kicserélni: 1. kinyomod a tengelyt, 2. a körmös kihúzót beakasztod a csapágy belsejébe, megfeszíted, majd "rátalpalsz" az agynak ugyanarra az oldalára, 3. elkezded hajtani a kihúzót, ami szép lassan kiszedi a csapágyat.
Megj.: az egyik csapágy mindenképpen akkor jön ki, amikor kiszeded a tengelyt, ugyanis a tengelyen van 1-1 perem a két csapágy mellett, hogy nehogy elmozduljon a csapágyon belül. Ez jól látszódik a 13.4-es ábrán.
A beszerelés nagyjából ennek a fordítottja.

Pl. így lehet kicserélni: 1. kinyomod a tengelyt, 2. a körmös kihúzót beakasztod a csapágy belsejébe, megfeszíted, majd "rátalpalsz" az agynak ugyanarra az oldalára, 3. elkezded hajtani a kihúzót, ami szép lassan kiszedi a csapágyat.
Megj.: az egyik csapágy mindenképpen akkor jön ki, amikor kiszeded a tengelyt, ugyanis a tengelyen van 1-1 perem a két csapágy mellett, hogy nehogy elmozduljon a csapágyon belül. Ez jól látszódik a 13.4-es ábrán.
A beszerelés nagyjából ennek a fordítottja.
#33837
Írta 2006. április 19. - 13:52

A csapágy fixen az ágyon belül a tengely, hozzáférni hmmm,
Sehol hézag (még jó hogy), merrõ üssem???
Képet tennék, de nem tudok, mikó hasznáhatokmácsatolmányokat:wallbange ??
Sehol hézag (még jó hogy), merrõ üssem???
Képet tennék, de nem tudok, mikó hasznáhatokmácsatolmányokat:wallbange ??
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33838
Írta 2006. április 19. - 13:29

#33839
Írta 2006. április 19. - 12:04

Természetesen!
Teljesen mechanikusan, simán szorul rá, mint minden valamire való gördülõcsapágy bárhol az életben.
Az a lényege!!! Vagyis hogy a külsõ és a belsõ felület fixen legyen a tengelyen ill. az ágyon és a golyók kopjanak, ill. belül a csészék. Ha már elforog (tipikusan a tengelyen, a golyók berágódása következtében -> pl. ha sokáig vársz a cserével), az már régen rossz!
A gördülõcsapágy többek között azért lett kitalálva, hogy cseréjével minden olyan legyen mint újan
Neten vannak 2-3 körmös húzók, azzal lehet profin dolgozni, bár ezek eléggé kis átmérõjû csapágyak, amihez nehéz beszerezni, ezért érdemesebb a szevizbe vinni - és akkor mondd nekik hogy karbon
Teljesen mechanikusan, simán szorul rá, mint minden valamire való gördülõcsapágy bárhol az életben.
Az a lényege!!! Vagyis hogy a külsõ és a belsõ felület fixen legyen a tengelyen ill. az ágyon és a golyók kopjanak, ill. belül a csészék. Ha már elforog (tipikusan a tengelyen, a golyók berágódása következtében -> pl. ha sokáig vársz a cserével), az már régen rossz!
A gördülõcsapágy többek között azért lett kitalálva, hogy cseréjével minden olyan legyen mint újan
Neten vannak 2-3 körmös húzók, azzal lehet profin dolgozni, bár ezek eléggé kis átmérõjû csapágyak, amihez nehéz beszerezni, ezért érdemesebb a szevizbe vinni - és akkor mondd nekik hogy karbon

#33840
Írta 2006. április 19. - 11:56

:cegly:
Én is erre vagyok kíváncsi. Mi az ami ott tartja a csapágyat? Látszólag semmi. Hogyan cseréljem? Félek, ha odaadom egy mesternek, zacskóban adja vissza, és azt mondja: bocs. Nem mondta, hogy karbon, így elégett hihi...
Mechanikusan rászorulna a tengelyre úgy, hogy meg sem moccan és ellenáll az erõknek?
Lehet egyáltalán cserélni???
Én is erre vagyok kíváncsi. Mi az ami ott tartja a csapágyat? Látszólag semmi. Hogyan cseréljem? Félek, ha odaadom egy mesternek, zacskóban adja vissza, és azt mondja: bocs. Nem mondta, hogy karbon, így elégett hihi...
Mechanikusan rászorulna a tengelyre úgy, hogy meg sem moccan és ellenáll az erõknek?
Lehet egyáltalán cserélni???
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"