Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#33801
Posted 2006. April 21. - 19:10

Találtam a neten 1"os aheades csapit- ricsi, 7000péz körül- nos, kérdésem a következõ:
Minden kecmec nélkül átszerelhetem a csapágyat a headesre, vagy a menetes rész miatt lesznek gondjaim?
/Persze, a régi villa maradna, natürlich, azmeg ugye még menettel rendelkezik../
#33802
Posted 2006. April 21. - 12:09

-nézegettem (volna) kormányvégbe szerelt váltókart, de "sajna" csak ezt találtam:Shimano SL-BS78 (ami egyrészt valszeg nem az én árfekvésem, másrészt, meg 10es rendszer)
Létezik valami másik típus? :chin:
Kreatív ötleteket szívesen veszek

#33803
Posted 2006. April 20. - 19:36

#33804
Posted 2006. April 20. - 12:25

Ha meg akarod menteni a villát, akkor cseréld ki a kormánycsapágyat 1" a-headesre,majd az alábbi átalakítóval stucnira cseréld ki a kormányszárat.
Bár nem hinném, hogy 1-2ezer forintért ne tudnál egy másik krómozott villát találni, amin jó a menet. És akkor marad at eredeti setup.
Race, no Rest!
#33805
Posted 2006. April 20. - 12:21

Vegeredmenyben a sima konusz egy ilyennek felel meg, nem?
#33806
Posted 2006. April 20. - 11:50

Tömített, tömítettlen: -, RS vagy 2RS-sel jelölik, a porvédõ lemezek számát takarja, mindenképpen rendelkezzen legalább 1-gyel és azt úgy beszerelni hogy kívül legyen. Bár általában van szimmering szerü tömítés a távtartó pofánál kívül-belül, azért nem árt a tömítés.
Konstrukció: hagyományos, egysoros, golyós. Úgyis csak ez fér be...
A hengergörgõs gyakorlatilag örök + egy napJ(gondolkodtam is rajta...), viszont nagyságrendekkel jobban terheli a tengelyt, mivel sokkal több erõ megy át rajta.
'X-fokos' alatt beállót vagy kúpgörgõset értesz? A beálló az kifejezetten alkalmatlan, a kúpgörgõs meg felesleges...
Könyvet nem tudok adni

http://www.gizmology.net/bearings.htm
http://www.confidenz..._muszaki_1.html
Bár vannak hiányosságaik, adott esetben bõven elég...
#33807
Posted 2006. April 20. - 08:38

Ugyanolyan meretu csapagybol is nagy akinalat: tomitett, tomitetlen, x-fokos (nem tudom a szakkifejezest). Az eredetileg benne levo szama a mervado (ra van irva?) vagy erdemes jobbat keresni?
#33808
Posted 2006. April 20. - 08:02

Szerintem egyszerûbb megoldás egy fejcsõ adapter, és nincs Zil alkatrész a keróban:bananadansztem beviszem egy bringaszervízbe, aztán õ hátha tud rá gyártani némi menetjelleget. Bár félek, halott ügy.A marással nincs gondom. ;-) Van rá kapacitás.
Azon gondolkodtam, esztergálok hozá egy 22,2es bilincset egy átmenõ 5ös imbusszal, s ahead szerûséget kupálok belõle..Felülrõl meg egy rendes aheades kormányszár egy betéttel megtoldva.
Aztán amig a csapágybeállítás lészen, össszehuzatom egy böszme nagy menetes rúddal az egészet,/mittomén ZIL ászokcsavar :-))/ addig amíg nem kúl a holtjáték, s ott rögzítem a bilincsel+a stücnivel, s pont. Utána a menetes cuccos kijön persze a villanyakból, mégis csak outiról van szó... /g..
Pl ilyen
http://www.csekert.h...rmanyszarak.pdf
(természetesen az utolsó)
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33809
Posted 2006. April 20. - 07:56

Bakker! Má tudom hol edzett a Feketelaci! Û rakta bele a golyókat, igaz?Nézd meg, itt az enyém, éppen összeszerelés közben
http://evolution.skf...b/205power3.jpg
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33810
Posted 2006. April 19. - 23:46

Azon gondolkodtam, esztergálok hozá egy 22,2es bilincset egy átmenõ 5ös imbusszal, s ahead szerûséget kupálok belõle..Felülrõl meg egy rendes aheades kormányszár egy betéttel megtoldva.
Aztán amig a csapágybeállítás lészen, össszehuzatom egy böszme nagy menetes rúddal az egészet,/mittomén ZIL ászokcsavar :-))/ addig amíg nem kúl a holtjáték, s ott rögzítem a bilincsel+a stücnivel, s pont. Utána a menetes cuccos kijön persze a villanyakból, mégis csak outiról van szó... /g..
#33811
Posted 2006. April 19. - 23:22

#33812
Posted 2006. April 19. - 21:06

hobbi vizierõmûved van?
más:
gondok vannak az öreg csótány moseremmel:
elõzõ tulaja nem volt elég figyelmes, és úgy járt gondolom pár km-t, egy - még régi tipusú 105ös- kormánycsapággyal, hogy nem volt meghuzva. Ebbõl adódóan kicsit lehalt egy-két menetnyi a villanyakról. Amikor hozzámkerült, egy másik kontraanyával sikerült elcsipnem, s ippeg hogy beállítanom a csapit. De, most a tavaszi kenést megejtve már ez sem megy...
Toom, villacsere, de nem szivesen bontanám meg, elég pofás már, hogy a váz át lett fújva..
http://kep.tar.hu/sa...5166/12769458#2
szal, tippeket plz!
hogy alakitsam a-headessé?? :-))
#33813
Posted 2006. April 19. - 20:42

#33814
Posted 2006. April 19. - 20:38

Mindörökké SKF!
#33815
Posted 2006. April 19. - 20:30

Kaján vigyor a képemen...
Miért nem csinálnak az edzõkerekeimbe is ilyen agyakat???
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33816
Posted 2006. April 19. - 19:58

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#33817
Posted 2006. April 19. - 19:34

Terhelésnél 3 fajtát: a függõlegest: vagyis mennyivel terheljük; az oldalirányút: kanyarban hat bedõlés függvényében, szvsz itt minimális mértékben.
A 3. fajta terhelés hungaricum, a dinamikus "tûfüggvény" terhelés: egy-egy kátyúba való beletrafálásnál következik be. De ezt sem kell annyira figyelembe venni a küllõk azért sokat csillapítanak, nagyon. Ha mégis átmenne - nem valószínû - akkor a golyók morzsolódásához vezethet.
Szóval a függõleges terhelés a legfontosabb szerintem.
#33818
Posted 2006. April 19. - 19:02

Nézd!Köszi!
Igaz nem olyan nagy az árbeli különbség, csak felvetõdik bennem, hogy van-e értelme a fullost venni.
Érted, kb 5-6 fordulat/sec mellett használjuk, ezek ipari felhasználásra készültek, gondolom ennek a kb 10x-re kalibrálva.
Az SKF csapágyak a világon minden területen felhasználásra kerülnek. Mivel itt összesen pár ezer forintion megy a töprengés én ajánlom neked azt a 2-3 e forint többletlóvét , hiszen nem tétel, viszont minõségben baromi jó! Amíg az a kerék megy, szerintem többet ki sem kell cserélni.
Én az autóiparból ismerem az SKF-et, és ha egy generátor csapágy elmegy 200 000 km-ert, akkor a kereked is gurulni fog egy darabig!
De te tudod...

#33819
Posted 2006. April 19. - 17:52

Igaz nem olyan nagy az árbeli különbség, csak felvetõdik bennem, hogy van-e értelme a fullost venni.
Érted, kb 5-6 fordulat/sec mellett használjuk, ezek ipari felhasználásra készültek, gondolom ennek a kb 10x-re kalibrálva.
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33820
Posted 2006. April 19. - 17:43

http://www.langor.hu...ekek.php?xvez=8
NKE:
http://www.tranzitco...u/arlistak.html
Körülbelül 2x drágábbak az SKF-ek. Ha jól emlékszem 4E alatt megvolt nekem mind a 6 HCH-ból. SKF kb. 7-8-ba lett volna.