SKF:
http://www.langor.hu...ekek.php?xvez=8
NKE:
http://www.tranzitco...u/arlistak.html
Körülbelül 2x drágábbak az SKF-ek. Ha jól emlékszem 4E alatt megvolt nekem mind a 6 HCH-ból. SKF kb. 7-8-ba lett volna.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
Started by
Endroo
, 2006. January 10. 21:34
#33801
Posted 2006. April 19. - 17:43
#33802
Posted 2006. April 19. - 17:31
Nekem is NBK van benne.
Mennyit kóstál egy skf??
Mennyit kóstál egy skf??
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33803
Posted 2006. April 19. - 17:24
Méret szempontjából adott, hogy milyet.
Márkára meg amit jónak látsz. Ezek ipari csapágyak, némelyik ennél jóval nagyobb terhelésnek is megfelel, szóval lehet, hogy sokáig jó a gagyi is. Nekem NBK volt gyárilag, most HCH (elöl 2db 609-2RS, hátul 2db 6001-2RS, szabadonfutó 2db 6901-2RS) van. Utóbbi kínai, "papíron" csúcstechnológia, tapasztalatom nem nagyon van, kb. 500 km-esek...eddig jó.
Ha SKF-et veszel, akkor a legdrágábbat és a legjobbat (svéd acél) kapod - állítólag.
Márkára meg amit jónak látsz. Ezek ipari csapágyak, némelyik ennél jóval nagyobb terhelésnek is megfelel, szóval lehet, hogy sokáig jó a gagyi is. Nekem NBK volt gyárilag, most HCH (elöl 2db 609-2RS, hátul 2db 6001-2RS, szabadonfutó 2db 6901-2RS) van. Utóbbi kínai, "papíron" csúcstechnológia, tapasztalatom nem nagyon van, kb. 500 km-esek...eddig jó.
Ha SKF-et veszel, akkor a legdrágábbat és a legjobbat (svéd acél) kapod - állítólag.
#33804
Posted 2006. April 19. - 17:04
Köszi Spityu!
Átnéztem, tényleg nem ördöngõsség, de mégis szervízbe viszem, már holnapra be is jelentkeztem...
Kizárólag azért, mert csapágylehúzó alkalmatosság ill. egy két + célszerszám már legalább 10-15 e pénz.
Így töredékébõl megoldom, és még végig is nézem a vakbélmûtétet!
Viszont lövésem sincs melyik fajta csapágyat válasszam, lehetõleg olyat amit egy mintaboltban megkapok, nem kell franciao-ból, vagy tibetbõl októberi szállításra várni.
Átnéztem, tényleg nem ördöngõsség, de mégis szervízbe viszem, már holnapra be is jelentkeztem...
Kizárólag azért, mert csapágylehúzó alkalmatosság ill. egy két + célszerszám már legalább 10-15 e pénz.
Így töredékébõl megoldom, és még végig is nézem a vakbélmûtétet!
Viszont lövésem sincs melyik fajta csapágyat válasszam, lehetõleg olyat amit egy mintaboltban megkapok, nem kell franciao-ból, vagy tibetbõl októberi szállításra várni.
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33805
Posted 2006. April 19. - 16:03
Ezen http://www.bbinstitute.com/manual.htm az oldalon alul találhatók pdf-ek. A 13-as fejezetet nézd meg (cartridge bearing hubs). Ábrák, leírás a szerszámokról, agyakról, szerelésrõl.
Pl. így lehet kicserélni: 1. kinyomod a tengelyt, 2. a körmös kihúzót beakasztod a csapágy belsejébe, megfeszíted, majd "rátalpalsz" az agynak ugyanarra az oldalára, 3. elkezded hajtani a kihúzót, ami szép lassan kiszedi a csapágyat.
Megj.: az egyik csapágy mindenképpen akkor jön ki, amikor kiszeded a tengelyt, ugyanis a tengelyen van 1-1 perem a két csapágy mellett, hogy nehogy elmozduljon a csapágyon belül. Ez jól látszódik a 13.4-es ábrán.
A beszerelés nagyjából ennek a fordítottja.
Majd elfelejtettem, a tengelyt sem muszáj kalapálni: egyik oldalt rátalpalsz az agyra, a tengelyen áttolsz egy menetszárat(kivéve ha nem gyorsrögzítõs ) és hasonlóan a csapágyhoz itt is hajtod a cuccost, ami kihúzza az tengelyt, rajta az egyik csapággyal.
Pl. így lehet kicserélni: 1. kinyomod a tengelyt, 2. a körmös kihúzót beakasztod a csapágy belsejébe, megfeszíted, majd "rátalpalsz" az agynak ugyanarra az oldalára, 3. elkezded hajtani a kihúzót, ami szép lassan kiszedi a csapágyat.
Megj.: az egyik csapágy mindenképpen akkor jön ki, amikor kiszeded a tengelyt, ugyanis a tengelyen van 1-1 perem a két csapágy mellett, hogy nehogy elmozduljon a csapágyon belül. Ez jól látszódik a 13.4-es ábrán.
A beszerelés nagyjából ennek a fordítottja.
Majd elfelejtettem, a tengelyt sem muszáj kalapálni: egyik oldalt rátalpalsz az agyra, a tengelyen áttolsz egy menetszárat(kivéve ha nem gyorsrögzítõs ) és hasonlóan a csapágyhoz itt is hajtod a cuccost, ami kihúzza az tengelyt, rajta az egyik csapággyal.
#33806
Posted 2006. April 19. - 15:54
Ezen http://www.bbinstitute.com/manual.htm az oldalon alul találhatók pdf-ek. A 13-as fejezetet nézd meg (cartridge bearing hubs). Ábrák, leírás a szerszámokról, agyakról, szerelésrõl.
Pl. így lehet kicserélni: 1. kinyomod a tengelyt, 2. a körmös kihúzót beakasztod a csapágy belsejébe, megfeszíted, majd "rátalpalsz" az agynak ugyanarra az oldalára, 3. elkezded hajtani a kihúzót, ami szép lassan kiszedi a csapágyat.
Megj.: az egyik csapágy mindenképpen akkor jön ki, amikor kiszeded a tengelyt, ugyanis a tengelyen van 1-1 perem a két csapágy mellett, hogy nehogy elmozduljon a csapágyon belül. Ez jól látszódik a 13.4-es ábrán.
A beszerelés nagyjából ennek a fordítottja.
Pl. így lehet kicserélni: 1. kinyomod a tengelyt, 2. a körmös kihúzót beakasztod a csapágy belsejébe, megfeszíted, majd "rátalpalsz" az agynak ugyanarra az oldalára, 3. elkezded hajtani a kihúzót, ami szép lassan kiszedi a csapágyat.
Megj.: az egyik csapágy mindenképpen akkor jön ki, amikor kiszeded a tengelyt, ugyanis a tengelyen van 1-1 perem a két csapágy mellett, hogy nehogy elmozduljon a csapágyon belül. Ez jól látszódik a 13.4-es ábrán.
A beszerelés nagyjából ennek a fordítottja.
#33807
Posted 2006. April 19. - 13:52
A csapágy fixen az ágyon belül a tengely, hozzáférni hmmm,
Sehol hézag (még jó hogy), merrõ üssem???
Képet tennék, de nem tudok, mikó hasznáhatokmácsatolmányokat:wallbange ??
Sehol hézag (még jó hogy), merrõ üssem???
Képet tennék, de nem tudok, mikó hasznáhatokmácsatolmányokat:wallbange ??
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33808
Posted 2006. April 19. - 13:29
#33809
Posted 2006. April 19. - 12:04
Természetesen!
Teljesen mechanikusan, simán szorul rá, mint minden valamire való gördülõcsapágy bárhol az életben.
Az a lényege!!! Vagyis hogy a külsõ és a belsõ felület fixen legyen a tengelyen ill. az ágyon és a golyók kopjanak, ill. belül a csészék. Ha már elforog (tipikusan a tengelyen, a golyók berágódása következtében -> pl. ha sokáig vársz a cserével), az már régen rossz!
A gördülõcsapágy többek között azért lett kitalálva, hogy cseréjével minden olyan legyen mint újan
Neten vannak 2-3 körmös húzók, azzal lehet profin dolgozni, bár ezek eléggé kis átmérõjû csapágyak, amihez nehéz beszerezni, ezért érdemesebb a szevizbe vinni - és akkor mondd nekik hogy karbon
Teljesen mechanikusan, simán szorul rá, mint minden valamire való gördülõcsapágy bárhol az életben.
Az a lényege!!! Vagyis hogy a külsõ és a belsõ felület fixen legyen a tengelyen ill. az ágyon és a golyók kopjanak, ill. belül a csészék. Ha már elforog (tipikusan a tengelyen, a golyók berágódása következtében -> pl. ha sokáig vársz a cserével), az már régen rossz!
A gördülõcsapágy többek között azért lett kitalálva, hogy cseréjével minden olyan legyen mint újan
Neten vannak 2-3 körmös húzók, azzal lehet profin dolgozni, bár ezek eléggé kis átmérõjû csapágyak, amihez nehéz beszerezni, ezért érdemesebb a szevizbe vinni - és akkor mondd nekik hogy karbon
#33810
Posted 2006. April 19. - 11:56
:cegly:
Én is erre vagyok kíváncsi. Mi az ami ott tartja a csapágyat? Látszólag semmi. Hogyan cseréljem? Félek, ha odaadom egy mesternek, zacskóban adja vissza, és azt mondja: bocs. Nem mondta, hogy karbon, így elégett hihi...
Mechanikusan rászorulna a tengelyre úgy, hogy meg sem moccan és ellenáll az erõknek?
Lehet egyáltalán cserélni???
Én is erre vagyok kíváncsi. Mi az ami ott tartja a csapágyat? Látszólag semmi. Hogyan cseréljem? Félek, ha odaadom egy mesternek, zacskóban adja vissza, és azt mondja: bocs. Nem mondta, hogy karbon, így elégett hihi...
Mechanikusan rászorulna a tengelyre úgy, hogy meg sem moccan és ellenáll az erõknek?
Lehet egyáltalán cserélni???
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33811
Posted 2006. April 19. - 11:56
Alumínium agynál nyugodtan lehet kopogatni, karbonnál legyél óvatos, vagy inkább ne. Nekem alu iparis van: régik kiütve, újak meg behúzva.
De szerintem vidd el egy szervizbe nekik van csapágylehúzójuk és behúzójuk egyaránt (jobb helyeken). Max. 2000 Ft munkaköltségbõl megúszod, összesen természetesen és õk valószínûleg nem 1x csinálják.
Persze ha tudsz le/behúzót szerezni(venni eléggé drága...), abszolut nem nehéz.
Ha a saját erõbõl oldod meg akkor értelemszerûen az agyakra vigyázz, beszerelésnél pedig arra hogy mindig a megfelelõ részén üsd a csapágyat, hogy ne menjen szarrá a golyósor.
De szerintem vidd el egy szervizbe nekik van csapágylehúzójuk és behúzójuk egyaránt (jobb helyeken). Max. 2000 Ft munkaköltségbõl megúszod, összesen természetesen és õk valószínûleg nem 1x csinálják.
Persze ha tudsz le/behúzót szerezni(venni eléggé drága...), abszolut nem nehéz.
Ha a saját erõbõl oldod meg akkor értelemszerûen az agyakra vigyázz, beszerelésnél pedig arra hogy mindig a megfelelõ részén üsd a csapágyat, hogy ne menjen szarrá a golyósor.
#33812
Posted 2006. April 19. - 11:49
:scared: Karbon kereket ütni!? :scared:
"Hogy soha többet ne fordulhasson elõ veled,hogy egy kapcsolatban elfogy a színes ceruzád! ":)
#33813
Posted 2006. April 19. - 11:45
Nem az agytest a karbon, hanem a kerék. Biztosan ismered spinergy revx.
Ugye ott különösen vigyázni kell a küllõk épségére.
Üssem ki??
Ugye ott különösen vigyázni kell a küllõk épségére.
Üssem ki??
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33814
Posted 2006. April 19. - 11:36
karbon az agytest? mert akkor óvatosan. de igen, iparis agyaknál kb ennyi. a csapágy megszorul a tengelyen illetve az agytest belsõ részén. mondjuk konkrét típus?
#33815
Posted 2006. April 19. - 11:25
Pontosítanád???
Úgy érted a karbon kerékbõl üssem ki a csapágyat, és verjek bele másikat??
Ilyen egyszerûen oldanák meg, semmi kötés?
Úgy érted a karbon kerékbõl üssem ki a csapágyat, és verjek bele másikat??
Ilyen egyszerûen oldanák meg, semmi kötés?
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33816
Posted 2006. April 19. - 10:37
#33817
Posted 2006. April 19. - 10:34
Nem tudjátok, "ipari" csapágyas agyban lehet cserélni a csapágyat??
Ahogy nézegetem, nem jövök rá, hogyan is van az belegyógyítva, látszólag ugye nem fogja semmi...
Ahogy nézegetem, nem jövök rá, hogyan is van az belegyógyítva, látszólag ugye nem fogja semmi...
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33818
Posted 2006. April 19. - 08:37
A grammokról: általában a gyári adatok pontatlanok, és nagyjából lefele csalnak, így van a gumiknál is, egy peremes szingónál nagyon szoros lenne a 160 gr., bár a szingóban állítólag létezik 100 gr.-os is. Ettõl függetlenül egy elit Tufo biztos nagyon jó, csak ha egyszer defektes lesz...
#33819
Posted 2006. April 14. - 14:39
#33820
Posted 2006. April 14. - 14:27
Szevasz Druszám! BBB 11fogas váltógörgõk , király,sirály szuper, occsó, tartós,...stb.
Üdv:G.Pityu
Üdv:G.Pityu