Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#33801
Írta 2006. április 24. - 11:13

A másik meg az, hogy nem elég, hogy siralmas állapotban vannak az utak, de még a közvilágítás sincs megoldva. Valahol vaksötétben kell gurulni. Na, egy ilyen helyen kezdõdött minden. Próbáltam a lámpámmal biztosítania megfelelõ fényforrást, de kikaptam egy kátyút… … és defekt.
Szóval eddig úgy voltam, hogy ha defekt, akkor a belsõ, ment a levesbe. De most már szépen elkezdtem õket javítgatni. Ugyanis ezt nem bírja a büdzsé.
Egyébként Schwalbe Blizzard-ot használok, ebbõl is a kevlarost. Lehet, hogy ez ennyit „tud”?
Ha szemezgettem is volna a peremes szingóval, akkor most szégyenlõsen elfordítom az orcám.
#33802
Írta 2006. április 24. - 10:47

De mondjuk egy regebbi agy, amit 9-eskent arulnak, mukodik-e a 10-es Shimano sorral?
Vagy az lenne a kulonbseg, hogy a kullozese, (pl a kullolyukak az agyon) eltero, es a regebbi, vagy mas gyarto altali agyaknal a felso fogaskereknel mar tul kozel lenne a kullokhoz (ez nem tunik valoszinuleg)?
#33803
Írta 2006. április 22. - 15:28

Ezt nem mérni, hanem már érezni a különbséget.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a réginek semmi de semmi gondja nem volt, csak ha már a kazettát cseréltettem, akkor miért ne??
Az új csapágyak: SKF!
Álom ahogy forognak! Mindenkinek csak ajánlani tudom!
Tudom már kérdeztem, de az edzõkerekeimben is váltanék iparis agyra. Tud valaki valamilyen márkát. Talán a Mavicnak van ha jól emlkszewm, vagy az american classicnak??
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33804
Írta 2006. április 21. - 22:50

Ezen agyaltam én is ,csak kérdés tudok -e szerválni egy u.ilyen villát, bár nem túl különleges darabról van szó, csak szeretném, ha megmaradna a /közel/ eredeti állapot. Ami abszolút elriaszt, az az átalakító, sztem beteg dolog, meg plusz mittomén hány gramm. Szal, az ahead rendszert egy s.k. imbuszos bilincs rögzítené/feszítené, s így mehetne bele az eredeti stucni. Nem lenne fontos a villa nyakhossz.
megkérdem itt-ott hátha lenne egy jó villa.
#33805
Írta 2006. április 21. - 22:34

még mindig kormánycsapágy nyûûg:
Találtam a neten 1"os aheades csapit- ricsi, 7000péz körül- nos, kérdésem a következõ:
Minden kecmec nélkül átszerelhetem a csapágyat a headesre, vagy a menetes rész miatt lesznek gondjaim?
/Persze, a régi villa maradna, natürlich, azmeg ugye még menettel rendelkezik../
Cseréld ki akkor a csapágyat- a villa menet nélkül 1" külsõ átmérõjû, ebbe vágják a menetet, tehát bele fog menni. A gond, hogy a csapágy felett véget fog érni, és nem fogná semmi a stucnit, és nem feszíti elõ ezzel a csapágyat. Ekkor jön az átalakító, és hoppá, mûködik!

Kiadsz 7+2+3ezret, helyette vehetnél egy másik villát max. 2ezerért, amin jó a menet.
Race, no Rest!
#33806
Írta 2006. április 21. - 21:39

Felmerült bennem, hogy a fõképp országúton használt bringámon le kellene cserélni az egyenes kormányt országútira. És itt jön a bibi:
-nézegettem (volna) kormányvégbe szerelt váltókart, de "sajna" csak ezt találtam:Shimano SL-BS78 (ami egyrészt valszeg nem az én árfekvésem, másrészt, meg 10es rendszer)
Létezik valami másik típus? :chin:
Kreatív ötleteket szívesen veszek
Már 8-asban is csak Dura Ace-t tudtak nekem ajánlani pár hete, amikor kerestem. 15 rugóért inkább kihagytam.
De egy egyenes kormányra való rapidfire vagy revoshift váltókar nem jáccik?
#33807
Írta 2006. április 21. - 19:10

Találtam a neten 1"os aheades csapit- ricsi, 7000péz körül- nos, kérdésem a következõ:
Minden kecmec nélkül átszerelhetem a csapágyat a headesre, vagy a menetes rész miatt lesznek gondjaim?
/Persze, a régi villa maradna, natürlich, azmeg ugye még menettel rendelkezik../
#33808
Írta 2006. április 21. - 12:09

-nézegettem (volna) kormányvégbe szerelt váltókart, de "sajna" csak ezt találtam:Shimano SL-BS78 (ami egyrészt valszeg nem az én árfekvésem, másrészt, meg 10es rendszer)
Létezik valami másik típus? :chin:
Kreatív ötleteket szívesen veszek

#33809
Írta 2006. április 20. - 19:36

#33810
Írta 2006. április 20. - 12:25

Ha meg akarod menteni a villát, akkor cseréld ki a kormánycsapágyat 1" a-headesre,majd az alábbi átalakítóval stucnira cseréld ki a kormányszárat.
Bár nem hinném, hogy 1-2ezer forintért ne tudnál egy másik krómozott villát találni, amin jó a menet. És akkor marad at eredeti setup.
Race, no Rest!
#33811
Írta 2006. április 20. - 12:21

Vegeredmenyben a sima konusz egy ilyennek felel meg, nem?
#33812
Írta 2006. április 20. - 11:50

Tömített, tömítettlen: -, RS vagy 2RS-sel jelölik, a porvédõ lemezek számát takarja, mindenképpen rendelkezzen legalább 1-gyel és azt úgy beszerelni hogy kívül legyen. Bár általában van szimmering szerü tömítés a távtartó pofánál kívül-belül, azért nem árt a tömítés.
Konstrukció: hagyományos, egysoros, golyós. Úgyis csak ez fér be...
A hengergörgõs gyakorlatilag örök + egy napJ(gondolkodtam is rajta...), viszont nagyságrendekkel jobban terheli a tengelyt, mivel sokkal több erõ megy át rajta.
'X-fokos' alatt beállót vagy kúpgörgõset értesz? A beálló az kifejezetten alkalmatlan, a kúpgörgõs meg felesleges...
Könyvet nem tudok adni

http://www.gizmology.net/bearings.htm
http://www.confidenz..._muszaki_1.html
Bár vannak hiányosságaik, adott esetben bõven elég...
#33813
Írta 2006. április 20. - 08:38

Ugyanolyan meretu csapagybol is nagy akinalat: tomitett, tomitetlen, x-fokos (nem tudom a szakkifejezest). Az eredetileg benne levo szama a mervado (ra van irva?) vagy erdemes jobbat keresni?
#33814
Írta 2006. április 20. - 08:02

Szerintem egyszerûbb megoldás egy fejcsõ adapter, és nincs Zil alkatrész a keróban:bananadansztem beviszem egy bringaszervízbe, aztán õ hátha tud rá gyártani némi menetjelleget. Bár félek, halott ügy.A marással nincs gondom. ;-) Van rá kapacitás.
Azon gondolkodtam, esztergálok hozá egy 22,2es bilincset egy átmenõ 5ös imbusszal, s ahead szerûséget kupálok belõle..Felülrõl meg egy rendes aheades kormányszár egy betéttel megtoldva.
Aztán amig a csapágybeállítás lészen, össszehuzatom egy böszme nagy menetes rúddal az egészet,/mittomén ZIL ászokcsavar :-))/ addig amíg nem kúl a holtjáték, s ott rögzítem a bilincsel+a stücnivel, s pont. Utána a menetes cuccos kijön persze a villanyakból, mégis csak outiról van szó... /g..
Pl ilyen
http://www.csekert.h...rmanyszarak.pdf
(természetesen az utolsó)
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33815
Írta 2006. április 20. - 07:56

Bakker! Má tudom hol edzett a Feketelaci! Û rakta bele a golyókat, igaz?Nézd meg, itt az enyém, éppen összeszerelés közben
http://evolution.skf...b/205power3.jpg
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33816
Írta 2006. április 19. - 23:46

Azon gondolkodtam, esztergálok hozá egy 22,2es bilincset egy átmenõ 5ös imbusszal, s ahead szerûséget kupálok belõle..Felülrõl meg egy rendes aheades kormányszár egy betéttel megtoldva.
Aztán amig a csapágybeállítás lészen, össszehuzatom egy böszme nagy menetes rúddal az egészet,/mittomén ZIL ászokcsavar :-))/ addig amíg nem kúl a holtjáték, s ott rögzítem a bilincsel+a stücnivel, s pont. Utána a menetes cuccos kijön persze a villanyakból, mégis csak outiról van szó... /g..
#33817
Írta 2006. április 19. - 23:22

#33818
Írta 2006. április 19. - 21:06

hobbi vizierõmûved van?
más:
gondok vannak az öreg csótány moseremmel:
elõzõ tulaja nem volt elég figyelmes, és úgy járt gondolom pár km-t, egy - még régi tipusú 105ös- kormánycsapággyal, hogy nem volt meghuzva. Ebbõl adódóan kicsit lehalt egy-két menetnyi a villanyakról. Amikor hozzámkerült, egy másik kontraanyával sikerült elcsipnem, s ippeg hogy beállítanom a csapit. De, most a tavaszi kenést megejtve már ez sem megy...
Toom, villacsere, de nem szivesen bontanám meg, elég pofás már, hogy a váz át lett fújva..
http://kep.tar.hu/sa...5166/12769458#2
szal, tippeket plz!
hogy alakitsam a-headessé?? :-))
#33819
Írta 2006. április 19. - 20:42

#33820
Írta 2006. április 19. - 20:38

Mindörökké SKF!