Nem akartam hülyeséget írni, még nem láttam bizonyítékot...
http://campyonly.com...cord_10-18.html
http://campyonly.com...nic_record.html
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
Indította
Endroo
, 2006. január 10. 21:34
#33701
Írta 2006. május 07. - 22:25
#33702
Írta 2006. május 05. - 21:43
Elektromos váltás. Hmmm... Nagyon-nagyon várom, hogy megjelenjenek a márkák típuspalettáján az efféle alkatrészek, egy okból: akkor talán elérhetõbbek lesznek számomra a mostani felsõbb kategóriájú mechanikusok. Legalábbis hosszú távon...
De azért kipróbálnék egy elektronyosat
(Bocs, off: a cseh T***a teherautók a legmegbízhatóbbak, a szaharától egészen a tundráig elmennek mindenféle átalakítás nélkül, ha kap gázolajat meg levegõt. A motortérben csak az önindító meg az izzítógyertya elektromos...)
De azért kipróbálnék egy elektronyosat
(Bocs, off: a cseh T***a teherautók a legmegbízhatóbbak, a szaharától egészen a tundráig elmennek mindenféle átalakítás nélkül, ha kap gázolajat meg levegõt. A motortérben csak az önindító meg az izzítógyertya elektromos...)
#33703
Írta 2006. május 05. - 20:33
Én nem értek hozzá ezért kérdeznék: Miért jó az elektromos? Nem csak eggyel több hibalehetõség?
#33704
Írta 2006. május 05. - 19:14
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni abban, hogy próbált-e már valaki Mavic elektromos fékváltókart és váltót. Most láttam egyet élõben. Egy kicsit elbizonytalanított. Ha jó akkor lehet, hogy megveszem. A Mavic név nem hanzik rosszul. Válaszotokat elõre is kösz.
A segítségeteket szeretném kérni abban, hogy próbált-e már valaki Mavic elektromos fékváltókart és váltót. Most láttam egyet élõben. Egy kicsit elbizonytalanított. Ha jó akkor lehet, hogy megveszem. A Mavic név nem hanzik rosszul. Válaszotokat elõre is kösz.
#33705
Írta 2006. május 04. - 15:38
A Shimano és Campa hajtásrendszerek nem igazán kompatibilisek, de --mondják többen-- elmegy éppen teljesen keverve is, ha valaki elég ügyes, hogy a fékváltó-bowdenek-váltók vonalán buheráljon. Egyet azért abszolút nem lehet: Campa agyra (rotorra) Shimano fogast tenni és vica versa.
A 10-es rendszerben nagyon el van vékonyítva a lánc, alattunk persze nem nagyon szakad el így sem, csak valszeg jobban kopik és emellett ráadásul drágább + a 10 fogas szintén. Végül az értelme sem sok...
A 10-es rendszerben nagyon el van vékonyítva a lánc, alattunk persze nem nagyon szakad el így sem, csak valszeg jobban kopik és emellett ráadásul drágább + a 10 fogas szintén. Végül az értelme sem sok...
#33706
Írta 2006. május 04. - 08:44
A SRAM mar csinal 10-es Shimano komp. lancot! Csak meg nem kaphato ...
A Campagnolo-nal meg most ujabban kicsit keskenyebb a Record meg a Chorus lanca, tovabba a Recordeban a kis csapok is lyukasak (c-10 ultra narrow, ultra light azt hiszem).
A szelessege: 5.9 mm (elozo 6.1)
A Shimano 9spd-nek 6.6mm
Shimano 10spd 6.1mm (ezek szerint siman jo ra a Campy lanc?)
SRAM PC89-R: 6.2 mm (azt mondjak a Campagnolo 10-es rendszereken megy, Shimanora ki kellene probalni)
SRAM 10spd: 5.9mm - ezek szerint a campy lancokra szepen ra lehet majd tenni a SRAM uj, jol megszokott konnektorat?
A Wippermann nevezetu ceg (regen a Campy lancait gyartottak) gyart meg alternativakat = Connex lancok (6-6.05, 6.2mm, kezzel oldhato kotesek, titanium alkatreszes lancok stb.). Kaphato itthon?
Nekem SRAm, Shimano volt eddig, PC89-R 9-es rendszeren, talan ez volt a legjobb.
A Campagnolo-nal meg most ujabban kicsit keskenyebb a Record meg a Chorus lanca, tovabba a Recordeban a kis csapok is lyukasak (c-10 ultra narrow, ultra light azt hiszem).
A szelessege: 5.9 mm (elozo 6.1)
A Shimano 9spd-nek 6.6mm
Shimano 10spd 6.1mm (ezek szerint siman jo ra a Campy lanc?)
SRAM PC89-R: 6.2 mm (azt mondjak a Campagnolo 10-es rendszereken megy, Shimanora ki kellene probalni)
SRAM 10spd: 5.9mm - ezek szerint a campy lancokra szepen ra lehet majd tenni a SRAM uj, jol megszokott konnektorat?
A Wippermann nevezetu ceg (regen a Campy lancait gyartottak) gyart meg alternativakat = Connex lancok (6-6.05, 6.2mm, kezzel oldhato kotesek, titanium alkatreszes lancok stb.). Kaphato itthon?
Nekem SRAm, Shimano volt eddig, PC89-R 9-es rendszeren, talan ez volt a legjobb.
BMaFTe
#33707
Írta 2006. május 03. - 23:44
#33708
Írta 2006. május 03. - 18:10
Hát, az a baj, hogy tudomásom szerint a Sram nem csinál 10es láncot, viszont a Record az elgondolkodtató... Nemtom, hogy a Shimano hajtás mennyire barátkozna vele, lehet, hogy ki kéne próbálni
#33709
Írta 2006. május 03. - 17:29
Igen-igen Pcycle mondta a tutit!
Sramra szavazok, fele annyi a lánc-fogsor összeállítás, és lássatok csodát: vagy kétszer annyit ment, mint a shimano. Adnak hozzá patentot: nem utcsó szempont. Csak összenyomod és már mehet is a brigéciolba. Miután kiázott használt(!) fogkefével adok neki, majd jöhet a szuper lötyivel kenegetés, amit mindenki találjon meg maga. Egyébként jól mûködik a motoros márkabóban kapható láncadalékokkal is, nem:D
Igen, igazat szólva 4xfél fordulatról beszétem.
Sramra szavazok, fele annyi a lánc-fogsor összeállítás, és lássatok csodát: vagy kétszer annyit ment, mint a shimano. Adnak hozzá patentot: nem utcsó szempont. Csak összenyomod és már mehet is a brigéciolba. Miután kiázott használt(!) fogkefével adok neki, majd jöhet a szuper lötyivel kenegetés, amit mindenki találjon meg maga. Egyébként jól mûködik a motoros márkabóban kapható láncadalékokkal is, nem:D
Igen, igazat szólva 4xfél fordulatról beszétem.
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33710
Írta 2006. május 03. - 16:02
Szerintem a SRAM lánc a legjobb az ár/tartósság/tömeg szempontjait figyelembe véve (igaz csak Shimano kompatibilis), a csúcskategórája 11e Ft, 271 gr. és többet bír, mint a Shimano láncok (az Ultegránál biztos). A Campa Record vsizont lehet, mindent ver, mert van titán változata a lánc-fogsor kombónak, igaz az ára horribilis (54e Ft a fogsor!!).
#33711
Írta 2006. május 03. - 15:32
4 félforudulat, vagy egész? Már a fél is szép, barétom.
Amúgy az eredeti, "ragadós" anyag az zsír, de tényleg rendesen ragad. Jó is, amíg nem poros az út
Én speciel fûrészlánc-olajba dobom bele brigéciolozást követõen, összerázom, lecsöpögtetem, törlöm vagy 10 percig. A fürdetés miatt mindenhova jut, ahova nagyon kell, a sûrû, viszkózus szerkezet miatt ott is marad, a törölgetés következtében meg nem piszkolódik jobban, mint más kenõanyag esetén. Ja és... occsó :bananadan
Amúgy az eredeti, "ragadós" anyag az zsír, de tényleg rendesen ragad. Jó is, amíg nem poros az út
Én speciel fûrészlánc-olajba dobom bele brigéciolozást követõen, összerázom, lecsöpögtetem, törlöm vagy 10 percig. A fürdetés miatt mindenhova jut, ahova nagyon kell, a sûrû, viszkózus szerkezet miatt ott is marad, a törölgetés következtében meg nem piszkolódik jobban, mint más kenõanyag esetén. Ja és... occsó :bananadan
#33712
Írta 2006. május 03. - 15:28
#33713
Írta 2006. május 03. - 14:27
Spityu!
Félreértettél.
Úgy fogalmaztam, hogy "azt mondta..."
Én nem cserélem, úgy megy 5-6 ezret.
Ekkor a fogaskoszorúval együtt cserélem. Igazából nem a lánc miatt, hanem a fogak miatt van cserére szükség... Viszont alaposan gondozom a láncot.
A végén már igen erõsen oldalirányba is lötyög, volt hogy saját tengelye körül a lánc amikor levettem négyszer tudtam az egyik végét csavarni, amíg a másik vége fixen volt rögzítve:scared:
Az már nyúlt egy kicsit, nem???:bell:
Félreértettél.
Úgy fogalmaztam, hogy "azt mondta..."
Én nem cserélem, úgy megy 5-6 ezret.
Ekkor a fogaskoszorúval együtt cserélem. Igazából nem a lánc miatt, hanem a fogak miatt van cserére szükség... Viszont alaposan gondozom a láncot.
A végén már igen erõsen oldalirányba is lötyög, volt hogy saját tengelye körül a lánc amikor levettem négyszer tudtam az egyik végét csavarni, amíg a másik vége fixen volt rögzítve:scared:
Az már nyúlt egy kicsit, nem???:bell:
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33714
Írta 2006. május 03. - 12:28
Johnyiron: 5-6 ezer km, 3 láncra: ekkor mennyire kopott? Szarul vált már nagyon? Szóval megnyúláson kívül már jelentõs az oldalirányú lötyögés is?
Az jó dolog egyébként, hogy cseréled a láncokat, én így akartam eredetileg, csak aztán láttam, hogy nem érdemes (meg a szokásos pénzhiány ).
t-works: elhiszem hogy ennyit bír az Ultegra, de szerintem most akkor ne ilyet, hanem Dura-Ace-t vegyél. Nem akarom elhinni, hogy ne bírna többet.
Campánál meg egységes lánc van, legalábbis ugyanaz van a dobozban , de még mindig nem értem miért lehet Chorus meg Record láncot külön rendelni, holott még a Centaur is ugyanaz, és persze ugyanannyiba kerülnek.
Ja még valami, ami fontos: egy 3000 Ft-os fogsorral sokkal kevesebbet bír ugyebár a lánc, mivel hamarabb elkopnak a fogak -> hamarabb bekövetkezik, hogy (szinte) csak egy láncszem feszes a soron. Bár feltételezem nem errõl van szó
Az jó dolog egyébként, hogy cseréled a láncokat, én így akartam eredetileg, csak aztán láttam, hogy nem érdemes (meg a szokásos pénzhiány ).
t-works: elhiszem hogy ennyit bír az Ultegra, de szerintem most akkor ne ilyet, hanem Dura-Ace-t vegyél. Nem akarom elhinni, hogy ne bírna többet.
Campánál meg egységes lánc van, legalábbis ugyanaz van a dobozban , de még mindig nem értem miért lehet Chorus meg Record láncot külön rendelni, holott még a Centaur is ugyanaz, és persze ugyanannyiba kerülnek.
Ja még valami, ami fontos: egy 3000 Ft-os fogsorral sokkal kevesebbet bír ugyebár a lánc, mivel hamarabb elkopnak a fogak -> hamarabb bekövetkezik, hogy (szinte) csak egy láncszem feszes a soron. Bár feltételezem nem errõl van szó
#33715
Írta 2006. május 03. - 09:44
Mikor kivettem a láncot a zacsiból, elég sûrû anyaggal volt kenve, majdhogynem "ragadt". Az elsõ komolyabb esõig bírta is. Hozzáteszem, trutyis idõbe nem veszem elõ, akkor ez így jött össze. Utána meg egy Motorex anyaggal kentem, ami elég drága, szal jónak kellene hogy legyen...
Extrém terhelés? Hát, a Mátrába járok vele, hegyen résztávozok, pfffff, az szerinem nem vészes.
Most veszek egy másik Ultegrát, ha az se bírja, akkor egy Recordot, majd lesz valami
Extrém terhelés? Hát, a Mátrába járok vele, hegyen résztávozok, pfffff, az szerinem nem vészes.
Most veszek egy másik Ultegrát, ha az se bírja, akkor egy Recordot, majd lesz valami
#33716
Írta 2006. május 03. - 09:02
Hi!
Tud vki Bp-n konkrét helyet ahol lehet kapni fehér kormányszalagot?
elõre is kösz,
bye
corratec.hu Egy fél éve volt náluk hívd fel õket.
#33717
Írta 2006. május 03. - 07:17
Én úgy csinálom, hogy figyizem a fogsort, nyilván egy-két fogaskerék kopik jobban. Ha azok kezdenek nagyon gyászos állapotba kerölni akkor lánc-fogsor kombó csere egyszerre. Ez kb 5-6 e km-t jelent. Megvan az ezres havonta, durva lenne cserélni minden második hónapban a láncot! Ja és rendszeresen leveszem tisztítani kb 500 km-ként, 2-3 tekerésenként pedig kenem.
Azt mondta nekem egy srác, hogy vegyek 3(!) láncot: menjek eggyel 300 km-t az új fogason, utána a másik kettõt váltsam 500-anként. Õ annyit megy, hogy ezt egy hét alatt kb meg is teszi a bitang:scared:
Egy Ultegra lánc nálam ennyit megy.
Azt mondta nekem egy srác, hogy vegyek 3(!) láncot: menjek eggyel 300 km-t az új fogason, utána a másik kettõt váltsam 500-anként. Õ annyit megy, hogy ezt egy hét alatt kb meg is teszi a bitang:scared:
Egy Ultegra lánc nálam ennyit megy.
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33718
Írta 2006. május 03. - 01:11
Hi!
Tud vki Bp-n konkrét helyet ahol lehet kapni fehér kormányszalagot?
elõre is kösz,
bye
Tud vki Bp-n konkrét helyet ahol lehet kapni fehér kormányszalagot?
elõre is kösz,
bye
#33719
Írta 2006. május 03. - 00:13
Én úgy tudom, hogyha a gyártók által megadott nyúláshatártnál lecseréled a láncot, akkor még pont nem fogja oválissá csiszolni a fogakat, ekkor még elhanyagolható a csapok középpontjainak eltávolodása, de ezt csak sejtem, (majd ha nagyon ráérek kiszerkesztem ) Ez kb. 3 ezer km-t jelent, na de ki bírja ezt megfizetni?! 2-3 havonta új lánc? Áhhhh... (legalábbis én biztos hogy nem)
1500 km alatt szétgyakni egy Ultegrát? Mûvészet. Az akkor tuti hogy nem kapott tisztítást, kenést ezalatt és/vagy állandóan agresszív körülmények között volt: csak verseny, k.va sok k.va kemény áttétel stb.
Ha Dura-Ace-t (biztos, hogy többet bír) sem akarsz, akkor jó alternatíva lehet a Connex bár az tipikusan kb. 12 ropi asszem.
Campa C10: 7-8 ezer km, vegyes körülmények mellett, igaz sokat tisztítom. Bár nem volt, szerintem egy Dura-Ace is kibírna _nálam_ ennyit.
1500 km alatt szétgyakni egy Ultegrát? Mûvészet. Az akkor tuti hogy nem kapott tisztítást, kenést ezalatt és/vagy állandóan agresszív körülmények között volt: csak verseny, k.va sok k.va kemény áttétel stb.
Ha Dura-Ace-t (biztos, hogy többet bír) sem akarsz, akkor jó alternatíva lehet a Connex bár az tipikusan kb. 12 ropi asszem.
Campa C10: 7-8 ezer km, vegyes körülmények mellett, igaz sokat tisztítom. Bár nem volt, szerintem egy Dura-Ace is kibírna _nálam_ ennyit.
#33720
Írta 2006. május 02. - 22:09
Nem, sajnos ez van. Gondolkoztam, hogy DuraAce lesz, de ha az Ultegra 2000et megy, akkor szerintem az se sokkal többet.
Most lánconként egy 10es, hoppp, szerencsepercek... :wtf:
Most lánconként egy 10es, hoppp, szerencsepercek... :wtf: