Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#33101
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Sztem drótkefe és utána WD-40. Kb. erre tervezték, és legalább eloszlik a csõben... zsírt nem tudsz eloszlatni mindenhol belül. Van elvileg bringavázakba tervezett rozsdásodásgátló ("frame saver"), de itthon kérdõjeles. Azt elvileg meglévõ rozsdára is rá lehet küldeni, lassítja a további pusztulást.

#33102
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
Amolyan uvegtisztito kefevel szepen belul is meg kell takaritani a csovet, majd pedig szepen vekonyan bezsirozni kivul-belu. Ha nagyon csuszkal, le kell torolni belole!
BMaFTe

#33103
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 hozzászólás
Voti!
Megnéztem,nyeregbõl kiállva is kattog a középcsapi:(
Spityu!
Mi az,hogy száraz- vagy vizesrozsda? Annyit tok,hogy a rozsda,mint vmi por tapintható a felületen. Akkor ez a szárazrozsda? Amúgy ezen a vázon minden csövön van egy nyílás külvilág felé,betömni nem hiszem hogy lenne értelme,de gyanítom,hogy az esõ ezeken a lyukakon keresztül kezdte ki a vázam.

#33104
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
_A!

Ha "szárazrozsda", akkor szerintem nyugodtan tedd vissza a nyeregcsövet a helyére, esetleg adj neki RO55-t ami lemarja, majd zsírozd meg hogy ne rohadjon újra össze. Persze csak akkor, hogyha a beszorítást követõen fix lesz a nyereg...
Ha "vizesrozsda", akkor meg nem nagyon lehet vele foglalkozni érdemben, fõleg amíg nem tudod hol megy be a víz (és nem tömíted le).
A zsír az amolyan általános dolog nálam szerelésnél. Egyesek szerint ha zsírral megkent csavart hajtok valamibe, akkor az kirázkódhat, kilazulhat önmagától, amivel nem értek egyet; ha alumínium öntvénybe csavarok acélcsavart, mindig bezsírozom (hátsóváltó, fékek, vagy pl. motorblokk, vázon csavarhelyek, stb.). Évek múltán is könnyedén lazítható lesz, nem fog rastogni a menet, vagy ledarálódni a csavar kulcsnyílása/oldallapja.

#33105
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
_A!

Nekem is volt ilyen ciklikus kattogásom a középcsapitól és a nyeregcsõ volt :). Meg mertem volna esküdni, hogy onnan jön, de az fura volt, hogy ha kiállok a nyeregbõl elhallgat. Egy kis zsír segített. Te meg ráadásul most piszkáltad a nyeregcsövedet...

Próba cseresznye.

#33106
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Egy kis rozsda nem lenne gond. Csakhogy általában nem kicsirõl van szó, fõleg aki esõs idõben és/vagy télen is megy. Felületkezelés?, a csövek belsejében, hogyan? (az hogy valamit beleöntök, ne nevezzük annak). A mostani monszunos idõben csak egy-egy esõ után fél liter vizet öntöttem ki a vázból! A másik dolog, hogy az acél (cro-mo) és alu alkatrészek találkozása nagyon kényes pont, hajlamosak nagyon gyorsan összegyógyulni, akár úgy, hogy nem szedi szét csak a flex.
Az életttartam elég sok midnentõl függ, különféle acélcsö-fajták voltak/vannak, falvastagság és legfõképpen a használat. Ha csak városi közlekedésre használod elmehet egy emberöltõt, de ha sportra és neadj'isten versenyzésre, biztos hogy nem. Általában azok a biciklik, amik 30-40 évesek és használták is õket, olyan állapotban vannak, hogy legfeljebb rövid, lassú kerekezésre lehet "rávenni" õket, másra nem biztonságosak.

#33107
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás

Voltam ma bringaszervízben a rozsdásodó problémával, ott azt mondták,h nem baj, h rozsdásodik, úgyis lehet sokat használni,amúgy meg ne csodálkozzak,hiszen minden acél alapú váz rozsdásodik és nem hosszúéletûek... Azért én szeretném eltûnteni a rozsdát, Ti nyugodt szívvel ráülnétek most a bringára?
...

Egy kis rozsda nem a világ vége, ráadásul felületkezeléssel -ha nem is könnyen- le lehet lassítani a folyamatot.

"nem hosszúéletûek..." akkor most kukázzam a kb 30 éves vázamat?:) (mellesleg ohne rozsda belül)
Csókoltatom azt aki ilyeneket zagyvál össze...akkor mi a hosszúéletû? Ok a titán elvileg többet bír mint egy acélváz, de egy jól összerakott acél is simán elfutkorászik egy emberöltõt (nyilván ha nem dirtre használja az ember)

a kattogás meg 80% hogy monoblokk lesz:(
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#33108
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 hozzászólás
Amikor csak üresen pörgetem,úgy még nem tapasztaltam ilyen kattanást,de terheléskor viszont elõjön. Lehet beképzelem,de én érzem,mintha vmi megfeszülne egy pillanatra. Holnap nekiállok és szétkapom,nemtok jobbat. Remélem vmi lötyögés okozza csupán és nem egy alkatrész adta fel a küzdelmet...

#33109
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Nézd meg nincs-e 8-as a lánckerekekben (nem valószínû) és hogy nem az átdobót éri-e el. Ha kézzel forgatod meg akkor is kattan? Ha nem akkor lehet akár pedáltengely is. Forgasd meg azokat is külön, úgy hogy rátehénkedsz és "pörgeted". Szükség esetén vedd le a láncot, úgy már ki kell, hogy derüljön...

#33110
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 hozzászólás
Mindig ugyanott kattan, viszont nem campa, hanem shimano. Még az elõzõ 9es rendszerbõl származik.

#33111
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Voltam ma bringaszervízben a rozsdásodó problémával, ott azt mondták,h nem baj, h rozsdásodik, úgyis lehet sokat használni,amúgy meg ne csodálkozzak,hiszen minden acél alapú váz rozsdásodik és nem hosszúéletûek... Azért én szeretném eltûnteni a rozsdát, Ti nyugodt szívvel ráülnétek most a bringára?
Más: voltam azért ma bringázni;) és megajándékozott egy új ciklikus kattogással a drágaság a középcsapi felöl,minden teljes fordulat után kattan egy szép nagyot a monoblokknál vmi. Mennyit bír ki egy mono? Lehet ezt vhogy szervizelni? Vagy mi adhat még teljesfordulatonként egy csúf kattogó hangot?:) Itt az õsz,itt egy teljes generál?!:)


Monoblokkot nemigen lehet szervizelni, mármit belül. Amit viszont érdemes lehet megpróbálni: hajtókarak le-föl, esetleg mindkettõt 180 fokkal elforgatva, középcsapágy ki-be (az is lehet, hogy kilazult a szorítócsészéje, fõleg, ha olasz /a jobboldali is jobb menetes/ szabványú), a menetes részt esetleg enyhén bezsírozva. Mindenesetre, ha mindig ugyanott kattan, már reménykedhetsz, hogy nem a csapágy ment tönkre.

#33112
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 hozzászólás
Voltam ma bringaszervízben a rozsdásodó problémával, ott azt mondták,h nem baj, h rozsdásodik, úgyis lehet sokat használni,amúgy meg ne csodálkozzak,hiszen minden acél alapú váz rozsdásodik és nem hosszúéletûek... Azért én szeretném eltûnteni a rozsdát, Ti nyugodt szívvel ráülnétek most a bringára?
Más: voltam azért ma bringázni;) és megajándékozott egy új ciklikus kattogással a drágaság a középcsapi felöl,minden teljes fordulat után kattan egy szép nagyot a monoblokknál vmi. Mennyit bír ki egy mono? Lehet ezt vhogy szervizelni? Vagy mi adhat még teljesfordulatonként egy csúf kattogó hangot?:) Itt az õsz,itt egy teljes generál?!:)

#33113
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Én úgy tudom, hogy nagyjából minden shimano hátsó váltó jó mindenféle shimano sorhoz... Csak a váltókar legyen annyi sebességes, mint a sor, ill pl. a 7es váltó a 10es sorra nyilván nem jó, mert nem tud elég széles tartományban mozogni.


Az is jó, lásd néhánnyal feljebb a hozzászólásomat. A 9-est "bemozogja", a 10-es meg ugyanolyan széles (csak sûrûbben van)

#33114
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Én úgy tudom, hogy nagyjából minden shimano hátsó váltó jó mindenféle shimano sorhoz... Csak a váltókar legyen annyi sebességes, mint a sor, ill pl. a 7es váltó a 10es sorra nyilván nem jó, mert nem tud elég széles tartományban mozogni.

#33115
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás
Nekem is Sora hajtókarom van, amibe szépen bele van gravírozva, hogy 8 speed, aztán mégis 9-es rendszerben használom. Tiagra-kar, Tiagra-váltók, 9-es lánc. Megkérdeztem eladót, azt mondta csak anyagjában különbözik és tényleg hibátlanul mûködik!

Vinczeffy Zerge Zsolt is Ultegra hátsó váltóval tolja monti-versenyeken, váltókar: XTR...igaz nemtom 9-es váltókarból hogy lehet kifacsarni a 10 sebességet, de neki sikerült.
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#33116
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Ne hülyéskedjetek már! A 10-es fogaskoszorún más az egyes fogaskerekek egymástól mért távolsága, mint pl. 9-esnél. Ezért van hozzá másféle lánc is. Hogy a fenébe tudná jól váltani az egyikhez tervezett váltó a másikat???


Ha a váltókar is 10-es miért ne? Hiszen az kevesebbet húz a bowdenen, kevesebbet mozdul a váltó is. A geometriától függ, hogy éppen annyival-e, amennyivel kell. Sajna ezt a Shimano eléggé titokban tartja, pedig jó lenne egy ilyen kereszt-kompatibilitási táblázat, de hát neki az az érdeke, hogy mindent cseréljünk.
Saját tapasztalat: váltó 7-es (105), váltókar és fogaskerekek 8-as: tökéletes, mindkettõ 9-es: majdnem tökéletes, a 3-ról kicsit nehezen mászik fel a 4-re.

#33117
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Ne hülyéskedjetek már! A 10-es fogaskoszorún más az egyes fogaskerekek egymástól mért távolsága, mint pl. 9-esnél. Ezért van hozzá másféle lánc is. Hogy a fenébe tudná jól váltani az egyikhez tervezett váltó a másikat???

#33118
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
A papíron 8as váltó viszi a 10et is, simán... Hogy a 7es vinné-e? Neccesen, de meg lehetne próbálni. Eccer, egy ismerõsöm az XTR fékváltókarhoz SIS-es váltót rakott, és láss csodát, ment...

#33119
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Azért ez a váltóvariálás a valóságban nem ilyen egyszerû. A 7-es és 10-es párosítása szerintem nem jó a gyakorlatban, de pld. még a 8-as 9-es variálása sem lesz tökéletes (8-as váltó 9-es fogas) (lesz egy kis csörgés, saját tapasztalat). A leginkább mûködõ a 7-es és 8-as rendszer kombó, itt általában be lehet állítani rendesen. De itt is lehet kisebb gikszer: Nekem 8-as váltó visz 8-as sort 7-es váltókarral, Shimano minden, az egyik fogassal (13-26) közel tökéletes a váltás, egy másikkal nem (12-23), csörög 19-tõl akárhogy van állítva!

#33120
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.323 hozzászólás
én is úgy tudom, hogy lehet kombinálni, pl állítólag egy 7-es hátsóváltóból is ki lehet hozni a 9 sebességet. csak gondolom nagyon pontosan kell beállítani.
De inkább a váltó tudjon többet, mint a váltókar. Vagy ugyanannyit.

Nekem volt Sorám (ami ugye 3*8 sebességes) hátul meg volt 2*7-em. Ha pontosan be volt állítva úgy muzsikált, hogy ihaj, semmi gond nem volt vele. Aztán egy idõ után elállítódott, és akkor nem volt szabad 1-esbe tennem...mármnt túlváltani, csak lusta voltam beállítani. Mármint akkor sem dobta le csak kattogot, és tudtam, hogy ez már az "üres" egyet vissza! :)
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg