Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#33101
Posted 2006. August 23. - 13:56

#33102
Posted 2006. August 23. - 13:47

#33103
Posted 2006. August 23. - 13:01

Megnéztem,nyeregbõl kiállva is kattog a középcsapi:(
Spityu!
Mi az,hogy száraz- vagy vizesrozsda? Annyit tok,hogy a rozsda,mint vmi por tapintható a felületen. Akkor ez a szárazrozsda? Amúgy ezen a vázon minden csövön van egy nyílás külvilág felé,betömni nem hiszem hogy lenne értelme,de gyanítom,hogy az esõ ezeken a lyukakon keresztül kezdte ki a vázam.
#33104
Posted 2006. August 23. - 12:42

Ha "szárazrozsda", akkor szerintem nyugodtan tedd vissza a nyeregcsövet a helyére, esetleg adj neki RO55-t ami lemarja, majd zsírozd meg hogy ne rohadjon újra össze. Persze csak akkor, hogyha a beszorítást követõen fix lesz a nyereg...
Ha "vizesrozsda", akkor meg nem nagyon lehet vele foglalkozni érdemben, fõleg amíg nem tudod hol megy be a víz (és nem tömíted le).
A zsír az amolyan általános dolog nálam szerelésnél. Egyesek szerint ha zsírral megkent csavart hajtok valamibe, akkor az kirázkódhat, kilazulhat önmagától, amivel nem értek egyet; ha alumínium öntvénybe csavarok acélcsavart, mindig bezsírozom (hátsóváltó, fékek, vagy pl. motorblokk, vázon csavarhelyek, stb.). Évek múltán is könnyedén lazítható lesz, nem fog rastogni a menet, vagy ledarálódni a csavar kulcsnyílása/oldallapja.
#33105
Posted 2006. August 23. - 11:23

Nekem is volt ilyen ciklikus kattogásom a középcsapitól és a nyeregcsõ volt

Próba cseresznye.
#33106
Posted 2006. August 23. - 09:10

Az életttartam elég sok midnentõl függ, különféle acélcsö-fajták voltak/vannak, falvastagság és legfõképpen a használat. Ha csak városi közlekedésre használod elmehet egy emberöltõt, de ha sportra és neadj'isten versenyzésre, biztos hogy nem. Általában azok a biciklik, amik 30-40 évesek és használták is õket, olyan állapotban vannak, hogy legfeljebb rövid, lassú kerekezésre lehet "rávenni" õket, másra nem biztonságosak.
#33107
Posted 2006. August 22. - 22:53

Egy kis rozsda nem a világ vége, ráadásul felületkezeléssel -ha nem is könnyen- le lehet lassítani a folyamatot.Voltam ma bringaszervízben a rozsdásodó problémával, ott azt mondták,h nem baj, h rozsdásodik, úgyis lehet sokat használni,amúgy meg ne csodálkozzak,hiszen minden acél alapú váz rozsdásodik és nem hosszúéletûek... Azért én szeretném eltûnteni a rozsdát, Ti nyugodt szívvel ráülnétek most a bringára?
...
"nem hosszúéletûek..." akkor most kukázzam a kb 30 éves vázamat?

Csókoltatom azt aki ilyeneket zagyvál össze...akkor mi a hosszúéletû? Ok a titán elvileg többet bír mint egy acélváz, de egy jól összerakott acél is simán elfutkorászik egy emberöltõt (nyilván ha nem dirtre használja az ember)
a kattogás meg 80% hogy monoblokk lesz:(
#33108
Posted 2006. August 22. - 22:43

#33109
Posted 2006. August 22. - 22:03

#33110
Posted 2006. August 22. - 21:26

#33111
Posted 2006. August 22. - 21:24

Voltam ma bringaszervízben a rozsdásodó problémával, ott azt mondták,h nem baj, h rozsdásodik, úgyis lehet sokat használni,amúgy meg ne csodálkozzak,hiszen minden acél alapú váz rozsdásodik és nem hosszúéletûek... Azért én szeretném eltûnteni a rozsdát, Ti nyugodt szívvel ráülnétek most a bringára?
Más: voltam azért ma bringázni;) és megajándékozott egy új ciklikus kattogással a drágaság a középcsapi felöl,minden teljes fordulat után kattan egy szép nagyot a monoblokknál vmi. Mennyit bír ki egy mono? Lehet ezt vhogy szervizelni? Vagy mi adhat még teljesfordulatonként egy csúf kattogó hangot?Itt az õsz,itt egy teljes generál?!
Monoblokkot nemigen lehet szervizelni, mármit belül. Amit viszont érdemes lehet megpróbálni: hajtókarak le-föl, esetleg mindkettõt 180 fokkal elforgatva, középcsapágy ki-be (az is lehet, hogy kilazult a szorítócsészéje, fõleg, ha olasz /a jobboldali is jobb menetes/ szabványú), a menetes részt esetleg enyhén bezsírozva. Mindenesetre, ha mindig ugyanott kattan, már reménykedhetsz, hogy nem a csapágy ment tönkre.
#33112
Posted 2006. August 22. - 21:05

Más: voltam azért ma bringázni;) és megajándékozott egy új ciklikus kattogással a drágaság a középcsapi felöl,minden teljes fordulat után kattan egy szép nagyot a monoblokknál vmi. Mennyit bír ki egy mono? Lehet ezt vhogy szervizelni? Vagy mi adhat még teljesfordulatonként egy csúf kattogó hangot?


#33113
Posted 2006. August 22. - 20:07

Én úgy tudom, hogy nagyjából minden shimano hátsó váltó jó mindenféle shimano sorhoz... Csak a váltókar legyen annyi sebességes, mint a sor, ill pl. a 7es váltó a 10es sorra nyilván nem jó, mert nem tud elég széles tartományban mozogni.
Az is jó, lásd néhánnyal feljebb a hozzászólásomat. A 9-est "bemozogja", a 10-es meg ugyanolyan széles (csak sûrûbben van)
#33114
Posted 2006. August 22. - 19:50

#33115
Posted 2006. August 22. - 17:24

Vinczeffy Zerge Zsolt is Ultegra hátsó váltóval tolja monti-versenyeken, váltókar: XTR...igaz nemtom 9-es váltókarból hogy lehet kifacsarni a 10 sebességet, de neki sikerült.
#33116
Posted 2006. August 22. - 17:01

Ne hülyéskedjetek már! A 10-es fogaskoszorún más az egyes fogaskerekek egymástól mért távolsága, mint pl. 9-esnél. Ezért van hozzá másféle lánc is. Hogy a fenébe tudná jól váltani az egyikhez tervezett váltó a másikat???
Ha a váltókar is 10-es miért ne? Hiszen az kevesebbet húz a bowdenen, kevesebbet mozdul a váltó is. A geometriától függ, hogy éppen annyival-e, amennyivel kell. Sajna ezt a Shimano eléggé titokban tartja, pedig jó lenne egy ilyen kereszt-kompatibilitási táblázat, de hát neki az az érdeke, hogy mindent cseréljünk.
Saját tapasztalat: váltó 7-es (105), váltókar és fogaskerekek 8-as: tökéletes, mindkettõ 9-es: majdnem tökéletes, a 3-ról kicsit nehezen mászik fel a 4-re.
#33117
Posted 2006. August 22. - 15:49

#33118
Posted 2006. August 21. - 12:51

#33119
Posted 2006. August 21. - 10:52

#33120
Posted 2006. August 20. - 14:34

De inkább a váltó tudjon többet, mint a váltókar. Vagy ugyanannyit.
Nekem volt Sorám (ami ugye 3*8 sebességes) hátul meg volt 2*7-em. Ha pontosan be volt állítva úgy muzsikált, hogy ihaj, semmi gond nem volt vele. Aztán egy idõ után elállítódott, és akkor nem volt szabad 1-esbe tennem...mármnt túlváltani, csak lusta voltam beállítani. Mármint akkor sem dobta le csak kattogot, és tudtam, hogy ez már az "üres" egyet vissza!
