Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#33081
Posted 2006. August 28. - 13:07

#33082
Posted 2006. August 27. - 23:54

nade lefelé...nincs jobb, mint lefelé jönni onnan vagy a majdnem vízszintes lejtõn, ahol normál ülésben is elõreesek majdnem és utána tovább egy olyan rázós úton, h szarrá rázza csuklóm. szörnyû ez a kecskeszarv kormány meg a merev villa az ilyen utakon. most elõször hiányoltam a teleszkópot:)
#33083
Posted 2006. August 27. - 21:27

Sziasztok!, párszor szedtem már szét hátsó váltót, de csak most tûnt fel, hogy a felsõ irányító görgõnek 1mm-es holtjátéka van szemben a láncfeszítõvel ami teljesen mozdulatlan, mi ebben a logika ha a minél precízebb váltásról van szó?? a váltó elmozdulására ilyenkor csak 1mm késéssel reagál a görgõ...
A Shimanonál van ilyen, Centeron-mechanizmusnak hívják és elvileg arra hivatott, hogy kompenzálja a nem tizedmm-re pontos indexes hátsóváltó beállítást. Mivel gyakorlatilag lehetetlen tized mm pontosan a hátsóváltó görgõit pontosan az egyes fgk-kek alá belõni, a lánc mindenképp kanyarodik kicsit.A Shimano úgy gondolja, hogy inkább a 2 terelõkerék között legyen egy kicsit ferde a lánc, mintsem a felsõ terelõ és a fogaskerék között, ami rövidebb szakasz és jobban feszülõ lánc miatt nem árt ha felül van egy kis mozgási tér. (A felsõ görgõt a használt fgk "alá húzza")
#33084
Posted 2006. August 27. - 12:36

#33085
Posted 2006. August 24. - 19:41

#33086
Posted 2006. August 24. - 19:24

sztem meg pont fordítva... a V-fékes húz több bowdent...szóval használd nyugodtan V-fékes fékkarral nekem is van így szerelt bringám, igaz, kétforgáspontos fékkel és parádésan mûködik, régebben egyforgáspontossal is ment. Inkább az a "baj", h nagyon hamar fognak a fékek, de ezek már édes gondokOrszágúti fékhez régi, canti-fékkar kell. Használni lehet Vfékkarral is, de megállni nem

#33087
Posted 2006. August 24. - 13:38

#33088
Posted 2006. August 24. - 09:24

Én lecserélném a féktesteket is két forgáspontosra. A bovdenhúzáshoz nem tudok hozzászólni, de Matuzék honlapján sok egyenes kormányos bringa van lefotózva nagy felbontással, hátha lehet valami ötletet lopni...Sziasztok!
Szeretnék vásárolni munkábajárás céljából egy ien, vagy ehhez nagyon hasonló gépet: http://apro.bikemag....p?product=26486 A kormányt egyenesre cserélném, a kérdésem, hogy milyen fékkarral kompatibilis az ien és ehhez hasonló outi fékek bovdenhúzása.
A segítséget elõre is köszönöm szépen!
#33089
Posted 2006. August 23. - 20:00

Tapasztalatból mondom, a rozsda eltávolítására nincs gyorsabb és alaposabb mint az RO-55.
Nem is mondtam... De kitartok a drótkefe mellett:D
#33090
Posted 2006. August 23. - 19:42


A WD-40 kiváló korrózióGÁTLÓ, mivel olajszerû réteg marad utána. (Természetesen a kezeken mindig nagyobb mértékben...) De ez nem azt jelenti, hogy kiváló korrózióMENTESÍTÕ. Lánckenésre tényleg alkalmatlan (szvsz), csavarlazításon, fúráson kívül másra nem használtam még.
Tapasztalatból mondom, a rozsda eltávolítására nincs gyorsabb és alaposabb mint az RO-55.
Nesze:
http://www.meteor.hu...wd40/wd40a.html

#33091
Posted 2006. August 23. - 18:47

Sziasztok!
Szeretnék vásárolni munkábajárás céljából egy ien, vagy ehhez nagyon hasonló gépet: http://apro.bikemag....p?product=26486 A kormányt egyenesre cserélném, a kérdésem, hogy milyen fékkarral kompatibilis az ien és ehhez hasonló outi fékek bovdenhúzása.
A segítséget elõre is köszönöm szépen!
Leginkább BMX, ill. van a shimanónak egyeneskorményos oúti szettje is, abban van MTB stílusú fékkar oúti fékhez. LX vagy XT legkisebb bowdenhúzásra állítva állítólag szintén nem rossz. Mondjuk az ott a képen egy régi középhúzós féktest... lehet hogy nem lehet sokat kihozni belõle semmilyen fékkarral, meg nem kizárt hogy más (több?) bowdenhúzást is szeret, mint a modernebbek. Nem tudom... De a bicó szép.
#33092
Posted 2006. August 23. - 18:43

#33093
Posted 2006. August 23. - 16:29

Az RO-55 kifejezetten rozsdamaró, akár meg is töltheted vele a vázat, aztán hagyon hogy szépen a monoblokknál kifolyjon.

Tényleg, az a lyuk amit találtál, milyen céllal lehet ott? Nem a monoblokk alján van, "leeresztõ" lyukként?
#33094
Posted 2006. August 23. - 15:59

Szeretnék vásárolni munkábajárás céljából egy ien, vagy ehhez nagyon hasonló gépet: http://apro.bikemag....p?product=26486 A kormányt egyenesre cserélném, a kérdésem, hogy milyen fékkarral kompatibilis az ien és ehhez hasonló outi fékek bovdenhúzása.
A segítséget elõre is köszönöm szépen!
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#33095
Posted 2006. August 23. - 14:52

Lófarkas! Ez a wd-40 jól hangzik, megyek és veszek egyet,gondolom obiban csak találok. A frame savert nem találom,az ebike volt az elsõ ötletem,de ott nincs.
Bmafte! Ha adsz nekem egy seprûnyelet,aminek az átmérõje kisebb,mint 27,2mm és erre egy olyan rongyot,ami még mindig nem szorul a csõben és teleszkóposan bejárja az egész vázat,akkor... én nagyon boldog leszek:)
#33096
Posted 2006. August 23. - 14:12

#33097
Posted 2006. August 23. - 13:56

#33098
Posted 2006. August 23. - 13:47

#33099
Posted 2006. August 23. - 13:01

Megnéztem,nyeregbõl kiállva is kattog a középcsapi:(
Spityu!
Mi az,hogy száraz- vagy vizesrozsda? Annyit tok,hogy a rozsda,mint vmi por tapintható a felületen. Akkor ez a szárazrozsda? Amúgy ezen a vázon minden csövön van egy nyílás külvilág felé,betömni nem hiszem hogy lenne értelme,de gyanítom,hogy az esõ ezeken a lyukakon keresztül kezdte ki a vázam.
#33100
Posted 2006. August 23. - 12:42

Ha "szárazrozsda", akkor szerintem nyugodtan tedd vissza a nyeregcsövet a helyére, esetleg adj neki RO55-t ami lemarja, majd zsírozd meg hogy ne rohadjon újra össze. Persze csak akkor, hogyha a beszorítást követõen fix lesz a nyereg...
Ha "vizesrozsda", akkor meg nem nagyon lehet vele foglalkozni érdemben, fõleg amíg nem tudod hol megy be a víz (és nem tömíted le).
A zsír az amolyan általános dolog nálam szerelésnél. Egyesek szerint ha zsírral megkent csavart hajtok valamibe, akkor az kirázkódhat, kilazulhat önmagától, amivel nem értek egyet; ha alumínium öntvénybe csavarok acélcsavart, mindig bezsírozom (hátsóváltó, fékek, vagy pl. motorblokk, vázon csavarhelyek, stb.). Évek múltán is könnyedén lazítható lesz, nem fog rastogni a menet, vagy ledarálódni a csavar kulcsnyílása/oldallapja.