Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34362 replies to this topic

#33081
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts
Sziasztok, van egy országútim 7-es shimano 600as szettel.(nem fék-váltókaros) És úgy érzem kéne már láncot cserélnem, amire egyébként ezek vannak írva: Dura-Ace 8Y UG. Milyen láncot vegyek? Vagy tök mindegy?

#33082
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 posts
felkúsztunk ma a jános hegyre a szilágyi erzsébet fasor felõl. így elsõre néha majdnem kiköptem a belem, de jó buli volt:)
nade lefelé...nincs jobb, mint lefelé jönni onnan vagy a majdnem vízszintes lejtõn, ahol normál ülésben is elõreesek majdnem és utána tovább egy olyan rázós úton, h szarrá rázza csuklóm. szörnyû ez a kecskeszarv kormány meg a merev villa az ilyen utakon. most elõször hiányoltam a teleszkópot:)

#33083
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 posts

Sziasztok!, párszor szedtem már szét hátsó váltót, de csak most tûnt fel, hogy a felsõ irányító görgõnek 1mm-es holtjátéka van szemben a láncfeszítõvel ami teljesen mozdulatlan, mi ebben a logika ha a minél precízebb váltásról van szó?? a váltó elmozdulására ilyenkor csak 1mm késéssel reagál a görgõ...


A Shimanonál van ilyen, Centeron-mechanizmusnak hívják és elvileg arra hivatott, hogy kompenzálja a nem tizedmm-re pontos indexes hátsóváltó beállítást. Mivel gyakorlatilag lehetetlen tized mm pontosan a hátsóváltó görgõit pontosan az egyes fgk-kek alá belõni, a lánc mindenképp kanyarodik kicsit.A Shimano úgy gondolja, hogy inkább a 2 terelõkerék között legyen egy kicsit ferde a lánc, mintsem a felsõ terelõ és a fogaskerék között, ami rövidebb szakasz és jobban feszülõ lánc miatt nem árt ha felül van egy kis mozgási tér. (A felsõ görgõt a használt fgk "alá húzza")

#33084
trepps

trepps

    vendég

  • fórumtag
  • 17 posts
Sziasztok!, párszor szedtem már szét hátsó váltót, de csak most tûnt fel, hogy a felsõ irányító görgõnek 1mm-es holtjátéka van szemben a láncfeszítõvel ami teljesen mozdulatlan, mi ebben a logika ha a minél precízebb váltásról van szó?? a váltó elmozdulására ilyenkor csak 1mm késéssel reagál a görgõ...

#33085
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 posts
Egyetértek t-works-el. Nekem is a canti fékkar jött be. Abból bármelyik használható, de ha elfogadsz egy tanácsot, akkor ne valami mûanyagot vegyél. Az egyszreû alu öntvény karok is sokkal jobbak.

#33086
rollingwheels

rollingwheels

    vendég

  • fórumtag
  • 117 posts

Országúti fékhez régi, canti-fékkar kell. Használni lehet Vfékkarral is, de megállni nem

sztem meg pont fordítva... a V-fékes húz több bowdent...szóval használd nyugodtan V-fékes fékkarral nekem is van így szerelt bringám, igaz, kétforgáspontos fékkel és parádésan mûködik, régebben egyforgáspontossal is ment. Inkább az a "baj", h nagyon hamar fognak a fékek, de ezek már édes gondok :)

#33087
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 posts
Országúti fékhez régi, canti-fékkar kell. Használni lehet Vfékkarral is, de megállni nem

#33088
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,179 posts

Sziasztok!

Szeretnék vásárolni munkábajárás céljából egy ien, vagy ehhez nagyon hasonló gépet: http://apro.bikemag....p?product=26486 A kormányt egyenesre cserélném, a kérdésem, hogy milyen fékkarral kompatibilis az ien és ehhez hasonló outi fékek bovdenhúzása.

A segítséget elõre is köszönöm szépen!

Én lecserélném a féktesteket is két forgáspontosra. A bovdenhúzáshoz nem tudok hozzászólni, de Matuzék honlapján sok egyenes kormányos bringa van lefotózva nagy felbontással, hátha lehet valami ötletet lopni...

#33089
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,721 posts

Tapasztalatból mondom, a rozsda eltávolítására nincs gyorsabb és alaposabb mint az RO-55.


Nem is mondtam... De kitartok a drótkefe mellett:D

#33090
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 posts
Kolléga! :)

A WD-40 kiváló korrózióGÁTLÓ, mivel olajszerû réteg marad utána. (Természetesen a kezeken mindig nagyobb mértékben...) De ez nem azt jelenti, hogy kiváló korrózióMENTESÍTÕ. Lánckenésre tényleg alkalmatlan (szvsz), csavarlazításon, fúráson kívül másra nem használtam még.
Tapasztalatból mondom, a rozsda eltávolítására nincs gyorsabb és alaposabb mint az RO-55.

Nesze:
http://www.meteor.hu...wd40/wd40a.html ;)

#33091
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,721 posts

Sziasztok!

Szeretnék vásárolni munkábajárás céljából egy ien, vagy ehhez nagyon hasonló gépet: http://apro.bikemag....p?product=26486 A kormányt egyenesre cserélném, a kérdésem, hogy milyen fékkarral kompatibilis az ien és ehhez hasonló outi fékek bovdenhúzása.

A segítséget elõre is köszönöm szépen!


Leginkább BMX, ill. van a shimanónak egyeneskorményos oúti szettje is, abban van MTB stílusú fékkar oúti fékhez. LX vagy XT legkisebb bowdenhúzásra állítva állítólag szintén nem rossz. Mondjuk az ott a képen egy régi középhúzós féktest... lehet hogy nem lehet sokat kihozni belõle semmilyen fékkarral, meg nem kizárt hogy más (több?) bowdenhúzást is szeret, mint a modernebbek. Nem tudom... De a bicó szép.

#33092
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,721 posts
Kolléga, a WD 40 jelentése Water Displacement, 40th attempt. Eredetileg is korrózióvédelemre fejlesztették ki. Kenõanyagnak szakértõ vélemények szerint inkább csak közepes vagy az se. Nesze: http://en.wikipedia.org/wiki/WD-40

#33093
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 posts
WD-40 az inkább kenõanyag (fúráshoz ha életlen a fúrószár jól jöhet berágódás ellen), ill. van tisztító hatása is a benne lévõ higító(szerûségnek) köszönhetõen.
Az RO-55 kifejezetten rozsdamaró, akár meg is töltheted vele a vázat, aztán hagyon hogy szépen a monoblokknál kifolyjon. :P De én nem tökölnék a helyedben rozsdátlanítással, mivel a "száraz" fajtával van dolgod, ami nem hogy lassan, de szerintem semmilyen mértékben nem fajul tovább. Max. a nyeregcsõnél... hogy könnyû legyen szerelni.
Tényleg, az a lyuk amit találtál, milyen céllal lehet ott? Nem a monoblokk alján van, "leeresztõ" lyukként?

#33094
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11,799 posts
Sziasztok!

Szeretnék vásárolni munkábajárás céljából egy ien, vagy ehhez nagyon hasonló gépet: http://apro.bikemag....p?product=26486 A kormányt egyenesre cserélném, a kérdésem, hogy milyen fékkarral kompatibilis az ien és ehhez hasonló outi fékek bovdenhúzása.

A segítséget elõre is köszönöm szépen!

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#33095
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 posts
A kattogás forrását megtaláltam: Kilazultak a hajtókarok,jó rendesen, erõvel meg lettek húzva, mostmár onnan nem jön semmi zaj. Remélem nem okoztak kárt a monoban.

Lófarkas! Ez a wd-40 jól hangzik, megyek és veszek egyet,gondolom obiban csak találok. A frame savert nem találom,az ebike volt az elsõ ötletem,de ott nincs.

Bmafte! Ha adsz nekem egy seprûnyelet,aminek az átmérõje kisebb,mint 27,2mm és erre egy olyan rongyot,ami még mindig nem szorul a csõben és teleszkóposan bejárja az egész vázat,akkor... én nagyon boldog leszek:)

#33096
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 posts
Egy seprûnyél, meg egy rongy csodákra képes ...
BMaFTe

#33097
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,721 posts
Sztem drótkefe és utána WD-40. Kb. erre tervezték, és legalább eloszlik a csõben... zsírt nem tudsz eloszlatni mindenhol belül. Van elvileg bringavázakba tervezett rozsdásodásgátló ("frame saver"), de itthon kérdõjeles. Azt elvileg meglévõ rozsdára is rá lehet küldeni, lassítja a további pusztulást.

#33098
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 posts
Amolyan uvegtisztito kefevel szepen belul is meg kell takaritani a csovet, majd pedig szepen vekonyan bezsirozni kivul-belu. Ha nagyon csuszkal, le kell torolni belole!
BMaFTe

#33099
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 posts
Voti!
Megnéztem,nyeregbõl kiállva is kattog a középcsapi:(
Spityu!
Mi az,hogy száraz- vagy vizesrozsda? Annyit tok,hogy a rozsda,mint vmi por tapintható a felületen. Akkor ez a szárazrozsda? Amúgy ezen a vázon minden csövön van egy nyílás külvilág felé,betömni nem hiszem hogy lenne értelme,de gyanítom,hogy az esõ ezeken a lyukakon keresztül kezdte ki a vázam.

#33100
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 posts
_A!

Ha "szárazrozsda", akkor szerintem nyugodtan tedd vissza a nyeregcsövet a helyére, esetleg adj neki RO55-t ami lemarja, majd zsírozd meg hogy ne rohadjon újra össze. Persze csak akkor, hogyha a beszorítást követõen fix lesz a nyereg...
Ha "vizesrozsda", akkor meg nem nagyon lehet vele foglalkozni érdemben, fõleg amíg nem tudod hol megy be a víz (és nem tömíted le).
A zsír az amolyan általános dolog nálam szerelésnél. Egyesek szerint ha zsírral megkent csavart hajtok valamibe, akkor az kirázkódhat, kilazulhat önmagától, amivel nem értek egyet; ha alumínium öntvénybe csavarok acélcsavart, mindig bezsírozom (hátsóváltó, fékek, vagy pl. motorblokk, vázon csavarhelyek, stb.). Évek múltán is könnyedén lazítható lesz, nem fog rastogni a menet, vagy ledarálódni a csavar kulcsnyílása/oldallapja.