Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#33081
Posted 2006. August 22. - 22:03
#33082
Posted 2006. August 22. - 21:26
#33083
Posted 2006. August 22. - 21:24
Voltam ma bringaszervízben a rozsdásodó problémával, ott azt mondták,h nem baj, h rozsdásodik, úgyis lehet sokat használni,amúgy meg ne csodálkozzak,hiszen minden acél alapú váz rozsdásodik és nem hosszúéletûek... Azért én szeretném eltûnteni a rozsdát, Ti nyugodt szívvel ráülnétek most a bringára?
Más: voltam azért ma bringázni;) és megajándékozott egy új ciklikus kattogással a drágaság a középcsapi felöl,minden teljes fordulat után kattan egy szép nagyot a monoblokknál vmi. Mennyit bír ki egy mono? Lehet ezt vhogy szervizelni? Vagy mi adhat még teljesfordulatonként egy csúf kattogó hangot? Itt az õsz,itt egy teljes generál?!
Monoblokkot nemigen lehet szervizelni, mármit belül. Amit viszont érdemes lehet megpróbálni: hajtókarak le-föl, esetleg mindkettõt 180 fokkal elforgatva, középcsapágy ki-be (az is lehet, hogy kilazult a szorítócsészéje, fõleg, ha olasz /a jobboldali is jobb menetes/ szabványú), a menetes részt esetleg enyhén bezsírozva. Mindenesetre, ha mindig ugyanott kattan, már reménykedhetsz, hogy nem a csapágy ment tönkre.
#33084
Posted 2006. August 22. - 21:05
Más: voltam azért ma bringázni;) és megajándékozott egy új ciklikus kattogással a drágaság a középcsapi felöl,minden teljes fordulat után kattan egy szép nagyot a monoblokknál vmi. Mennyit bír ki egy mono? Lehet ezt vhogy szervizelni? Vagy mi adhat még teljesfordulatonként egy csúf kattogó hangot? Itt az õsz,itt egy teljes generál?!
#33085
Posted 2006. August 22. - 20:07
Én úgy tudom, hogy nagyjából minden shimano hátsó váltó jó mindenféle shimano sorhoz... Csak a váltókar legyen annyi sebességes, mint a sor, ill pl. a 7es váltó a 10es sorra nyilván nem jó, mert nem tud elég széles tartományban mozogni.
Az is jó, lásd néhánnyal feljebb a hozzászólásomat. A 9-est "bemozogja", a 10-es meg ugyanolyan széles (csak sûrûbben van)
#33086
Posted 2006. August 22. - 19:50
#33087
Posted 2006. August 22. - 17:24
Vinczeffy Zerge Zsolt is Ultegra hátsó váltóval tolja monti-versenyeken, váltókar: XTR...igaz nemtom 9-es váltókarból hogy lehet kifacsarni a 10 sebességet, de neki sikerült.
#33088
Posted 2006. August 22. - 17:01
Ne hülyéskedjetek már! A 10-es fogaskoszorún más az egyes fogaskerekek egymástól mért távolsága, mint pl. 9-esnél. Ezért van hozzá másféle lánc is. Hogy a fenébe tudná jól váltani az egyikhez tervezett váltó a másikat???
Ha a váltókar is 10-es miért ne? Hiszen az kevesebbet húz a bowdenen, kevesebbet mozdul a váltó is. A geometriától függ, hogy éppen annyival-e, amennyivel kell. Sajna ezt a Shimano eléggé titokban tartja, pedig jó lenne egy ilyen kereszt-kompatibilitási táblázat, de hát neki az az érdeke, hogy mindent cseréljünk.
Saját tapasztalat: váltó 7-es (105), váltókar és fogaskerekek 8-as: tökéletes, mindkettõ 9-es: majdnem tökéletes, a 3-ról kicsit nehezen mászik fel a 4-re.
#33089
Posted 2006. August 22. - 15:49
#33090
Posted 2006. August 21. - 12:51
#33091
Posted 2006. August 21. - 10:52
#33092
Posted 2006. August 20. - 14:34
De inkább a váltó tudjon többet, mint a váltókar. Vagy ugyanannyit.
Nekem volt Sorám (ami ugye 3*8 sebességes) hátul meg volt 2*7-em. Ha pontosan be volt állítva úgy muzsikált, hogy ihaj, semmi gond nem volt vele. Aztán egy idõ után elállítódott, és akkor nem volt szabad 1-esbe tennem...mármnt túlváltani, csak lusta voltam beállítani. Mármint akkor sem dobta le csak kattogot, és tudtam, hogy ez már az "üres" egyet vissza!
#33093
Posted 2006. August 20. - 12:48
Tudtommal nincs meghatározva a shimano esetében,a campánál, mintha nem lenne ekkora szabadság. Ha jól emlékszem a shimano esetében a húzott bovden az összes különbség a 7/8/9/10es rendszerek esetében (váltás szempontjából), vagyis akár nyolcas fékváltókarral használhatod a 10es hátsóváltót, csak éppen nyolc sebességet fog váltani. Gyanítom ugyanez visszafelé is igaz lehet: 10es fékváltóval 8asnak tartott hátsóváltót használni,ami így 10 fokozatot fog váltani... De majd a többiek kijavítanak remélhetõleg,ha nincs igazam:)Sziasztok
Az lenne a kérdésem , hogy a fékváltókaroknál meg van -e határozva , hogy milyen váltókhoz és milyen fogas sorhoz lehet használni. Tehát vehetek -e mondjuk egy 10 éves hátsó váltóhoz és mondjuk 7-es sorhoz valamilyen fékváltókart. Hát ez így nagyon általános , de jó lenne tudnom.
Itt pedig pár link,ahol a kompatibilitás van táblába foglalva:
http://www.shimano.h...mpatibility.pdf
http://www.shimano.h...mpatibility.pdf
http://www.shimano.h...mpatibility.pdf
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???
#33094
Posted 2006. August 20. - 11:30
Az lenne a kérdésem , hogy a fékváltókaroknál meg van -e határozva , hogy milyen váltókhoz és milyen fogas sorhoz lehet használni. Tehát vehetek -e mondjuk egy 10 éves hátsó váltóhoz és mondjuk 7-es sorhoz valamilyen fékváltókart. Hát ez így nagyon általános , de jó lenne tudnom.
#33095
Posted 2006. August 20. - 09:11
Ez a konzerváló jól hangzik,köszi a tippet!
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???
#33096
Posted 2006. August 19. - 15:17
szerk: http://www.nicro.org...o_anyagok.shtml
#33097
Posted 2006. August 19. - 14:50
A vas-rozsdát teljes mértékben legkönnyebben RO-55-tel szoktam eltávolítani (elõtte drótkefével a nagyját ami itt nem nagyon jöhet szóba, bár lehet kapni fogkefe nagyságút pl. Praktikerben), azonban azt tapasztaltam, hogy ezt követõen az egyébként fémtiszta felület sokkal jobban rozsdásodott mint addig, ha nem lett bevonva. Alapozásról, festésrõl szó sem lehet, úgyhogy talán próbáld meg ezt:
- rozsdát eliminálni a csõbõl, csõrõl,
- nyeregcsövet zsírral finoman bekenni, beilleszteni, bilincset megszorítani,
- ha mozog a nyereg akkor zsírt lemos és marad a régi,
- ha fixen áll akkor mosolyog.
Írtad, hogy a vázadnak nem szabadna rozsdásodnia; nem lehet hogy a nyeregcsövet kapta meg s nem a vázat?
#33098
Posted 2006. August 19. - 13:27
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???
#33099
Posted 2006. August 19. - 11:14
ez így jól hangzik, de nem úgy mûködik, ha tilos ott bicózni akkor az autósnak nem is kell számítania arra hogy ott bicós jöhet? pl van egy olyan kressz kérdés, hogy autópályán számítanom kell-e lelépõ gyalogosra. A válasz: Nem! Ezért gondolom ha vki át akar futni az autópályán és elütöm, akkor nem én vagyok a hibás.Remélem még lehet egy uccsó hozzászólásom a balesethez, mert az elütöttek topikban nincs folytatás és így hülyén nézne ki ott. Bocsesz!
Ha holnap autóval kimegyek a 11-esre és legázolok minden bringást, akkor nem én leszek a hibás???
Szerintem ezért a balesetért 100%-ban az autós a hibás, fizet a kötelezõ biztosítás, te pedig kapsz egy csekket tiltott helyen kerékpározásért.
de igazából nemtom, csak hangosan gondolkodom...
#33100
Posted 2006. August 19. - 04:12
parej
ps: soha ne számíts elõzékeny autósra. Akkor biztos nem csalódsz nagyot.
pray the lord my soul to keep