Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34338 hozzászólás a témában

#33061
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 hozzászólás
Egyetértek t-works-el. Nekem is a canti fékkar jött be. Abból bármelyik használható, de ha elfogadsz egy tanácsot, akkor ne valami mûanyagot vegyél. Az egyszreû alu öntvény karok is sokkal jobbak.

#33062
rollingwheels

rollingwheels

    vendég

  • fórumtag
  • 117 hozzászólás

Országúti fékhez régi, canti-fékkar kell. Használni lehet Vfékkarral is, de megállni nem

sztem meg pont fordítva... a V-fékes húz több bowdent...szóval használd nyugodtan V-fékes fékkarral nekem is van így szerelt bringám, igaz, kétforgáspontos fékkel és parádésan mûködik, régebben egyforgáspontossal is ment. Inkább az a "baj", h nagyon hamar fognak a fékek, de ezek már édes gondok :)

#33063
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Országúti fékhez régi, canti-fékkar kell. Használni lehet Vfékkarral is, de megállni nem

#33064
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás

Sziasztok!

Szeretnék vásárolni munkábajárás céljából egy ien, vagy ehhez nagyon hasonló gépet: http://apro.bikemag....p?product=26486 A kormányt egyenesre cserélném, a kérdésem, hogy milyen fékkarral kompatibilis az ien és ehhez hasonló outi fékek bovdenhúzása.

A segítséget elõre is köszönöm szépen!

Én lecserélném a féktesteket is két forgáspontosra. A bovdenhúzáshoz nem tudok hozzászólni, de Matuzék honlapján sok egyenes kormányos bringa van lefotózva nagy felbontással, hátha lehet valami ötletet lopni...

#33065
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás

Tapasztalatból mondom, a rozsda eltávolítására nincs gyorsabb és alaposabb mint az RO-55.


Nem is mondtam... De kitartok a drótkefe mellett:D

#33066
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Kolléga! :)

A WD-40 kiváló korrózióGÁTLÓ, mivel olajszerû réteg marad utána. (Természetesen a kezeken mindig nagyobb mértékben...) De ez nem azt jelenti, hogy kiváló korrózióMENTESÍTÕ. Lánckenésre tényleg alkalmatlan (szvsz), csavarlazításon, fúráson kívül másra nem használtam még.
Tapasztalatból mondom, a rozsda eltávolítására nincs gyorsabb és alaposabb mint az RO-55.

Nesze:
http://www.meteor.hu...wd40/wd40a.html ;)

#33067
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás

Sziasztok!

Szeretnék vásárolni munkábajárás céljából egy ien, vagy ehhez nagyon hasonló gépet: http://apro.bikemag....p?product=26486 A kormányt egyenesre cserélném, a kérdésem, hogy milyen fékkarral kompatibilis az ien és ehhez hasonló outi fékek bovdenhúzása.

A segítséget elõre is köszönöm szépen!


Leginkább BMX, ill. van a shimanónak egyeneskorményos oúti szettje is, abban van MTB stílusú fékkar oúti fékhez. LX vagy XT legkisebb bowdenhúzásra állítva állítólag szintén nem rossz. Mondjuk az ott a képen egy régi középhúzós féktest... lehet hogy nem lehet sokat kihozni belõle semmilyen fékkarral, meg nem kizárt hogy más (több?) bowdenhúzást is szeret, mint a modernebbek. Nem tudom... De a bicó szép.

#33068
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Kolléga, a WD 40 jelentése Water Displacement, 40th attempt. Eredetileg is korrózióvédelemre fejlesztették ki. Kenõanyagnak szakértõ vélemények szerint inkább csak közepes vagy az se. Nesze: http://en.wikipedia.org/wiki/WD-40

#33069
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
WD-40 az inkább kenõanyag (fúráshoz ha életlen a fúrószár jól jöhet berágódás ellen), ill. van tisztító hatása is a benne lévõ higító(szerûségnek) köszönhetõen.
Az RO-55 kifejezetten rozsdamaró, akár meg is töltheted vele a vázat, aztán hagyon hogy szépen a monoblokknál kifolyjon. :P De én nem tökölnék a helyedben rozsdátlanítással, mivel a "száraz" fajtával van dolgod, ami nem hogy lassan, de szerintem semmilyen mértékben nem fajul tovább. Max. a nyeregcsõnél... hogy könnyû legyen szerelni.
Tényleg, az a lyuk amit találtál, milyen céllal lehet ott? Nem a monoblokk alján van, "leeresztõ" lyukként?

#33070
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Sziasztok!

Szeretnék vásárolni munkábajárás céljából egy ien, vagy ehhez nagyon hasonló gépet: http://apro.bikemag....p?product=26486 A kormányt egyenesre cserélném, a kérdésem, hogy milyen fékkarral kompatibilis az ien és ehhez hasonló outi fékek bovdenhúzása.

A segítséget elõre is köszönöm szépen!

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#33071
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 hozzászólás
A kattogás forrását megtaláltam: Kilazultak a hajtókarok,jó rendesen, erõvel meg lettek húzva, mostmár onnan nem jön semmi zaj. Remélem nem okoztak kárt a monoban.

Lófarkas! Ez a wd-40 jól hangzik, megyek és veszek egyet,gondolom obiban csak találok. A frame savert nem találom,az ebike volt az elsõ ötletem,de ott nincs.

Bmafte! Ha adsz nekem egy seprûnyelet,aminek az átmérõje kisebb,mint 27,2mm és erre egy olyan rongyot,ami még mindig nem szorul a csõben és teleszkóposan bejárja az egész vázat,akkor... én nagyon boldog leszek:)

#33072
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
Egy seprûnyél, meg egy rongy csodákra képes ...
BMaFTe

#33073
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Sztem drótkefe és utána WD-40. Kb. erre tervezték, és legalább eloszlik a csõben... zsírt nem tudsz eloszlatni mindenhol belül. Van elvileg bringavázakba tervezett rozsdásodásgátló ("frame saver"), de itthon kérdõjeles. Azt elvileg meglévõ rozsdára is rá lehet küldeni, lassítja a további pusztulást.

#33074
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
Amolyan uvegtisztito kefevel szepen belul is meg kell takaritani a csovet, majd pedig szepen vekonyan bezsirozni kivul-belu. Ha nagyon csuszkal, le kell torolni belole!
BMaFTe

#33075
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 hozzászólás
Voti!
Megnéztem,nyeregbõl kiállva is kattog a középcsapi:(
Spityu!
Mi az,hogy száraz- vagy vizesrozsda? Annyit tok,hogy a rozsda,mint vmi por tapintható a felületen. Akkor ez a szárazrozsda? Amúgy ezen a vázon minden csövön van egy nyílás külvilág felé,betömni nem hiszem hogy lenne értelme,de gyanítom,hogy az esõ ezeken a lyukakon keresztül kezdte ki a vázam.

#33076
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
_A!

Ha "szárazrozsda", akkor szerintem nyugodtan tedd vissza a nyeregcsövet a helyére, esetleg adj neki RO55-t ami lemarja, majd zsírozd meg hogy ne rohadjon újra össze. Persze csak akkor, hogyha a beszorítást követõen fix lesz a nyereg...
Ha "vizesrozsda", akkor meg nem nagyon lehet vele foglalkozni érdemben, fõleg amíg nem tudod hol megy be a víz (és nem tömíted le).
A zsír az amolyan általános dolog nálam szerelésnél. Egyesek szerint ha zsírral megkent csavart hajtok valamibe, akkor az kirázkódhat, kilazulhat önmagától, amivel nem értek egyet; ha alumínium öntvénybe csavarok acélcsavart, mindig bezsírozom (hátsóváltó, fékek, vagy pl. motorblokk, vázon csavarhelyek, stb.). Évek múltán is könnyedén lazítható lesz, nem fog rastogni a menet, vagy ledarálódni a csavar kulcsnyílása/oldallapja.

#33077
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
_A!

Nekem is volt ilyen ciklikus kattogásom a középcsapitól és a nyeregcsõ volt :). Meg mertem volna esküdni, hogy onnan jön, de az fura volt, hogy ha kiállok a nyeregbõl elhallgat. Egy kis zsír segített. Te meg ráadásul most piszkáltad a nyeregcsövedet...

Próba cseresznye.

#33078
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Egy kis rozsda nem lenne gond. Csakhogy általában nem kicsirõl van szó, fõleg aki esõs idõben és/vagy télen is megy. Felületkezelés?, a csövek belsejében, hogyan? (az hogy valamit beleöntök, ne nevezzük annak). A mostani monszunos idõben csak egy-egy esõ után fél liter vizet öntöttem ki a vázból! A másik dolog, hogy az acél (cro-mo) és alu alkatrészek találkozása nagyon kényes pont, hajlamosak nagyon gyorsan összegyógyulni, akár úgy, hogy nem szedi szét csak a flex.
Az életttartam elég sok midnentõl függ, különféle acélcsö-fajták voltak/vannak, falvastagság és legfõképpen a használat. Ha csak városi közlekedésre használod elmehet egy emberöltõt, de ha sportra és neadj'isten versenyzésre, biztos hogy nem. Általában azok a biciklik, amik 30-40 évesek és használták is õket, olyan állapotban vannak, hogy legfeljebb rövid, lassú kerekezésre lehet "rávenni" õket, másra nem biztonságosak.

#33079
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás

Voltam ma bringaszervízben a rozsdásodó problémával, ott azt mondták,h nem baj, h rozsdásodik, úgyis lehet sokat használni,amúgy meg ne csodálkozzak,hiszen minden acél alapú váz rozsdásodik és nem hosszúéletûek... Azért én szeretném eltûnteni a rozsdát, Ti nyugodt szívvel ráülnétek most a bringára?
...

Egy kis rozsda nem a világ vége, ráadásul felületkezeléssel -ha nem is könnyen- le lehet lassítani a folyamatot.

"nem hosszúéletûek..." akkor most kukázzam a kb 30 éves vázamat?:) (mellesleg ohne rozsda belül)
Csókoltatom azt aki ilyeneket zagyvál össze...akkor mi a hosszúéletû? Ok a titán elvileg többet bír mint egy acélváz, de egy jól összerakott acél is simán elfutkorászik egy emberöltõt (nyilván ha nem dirtre használja az ember)

a kattogás meg 80% hogy monoblokk lesz:(
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#33080
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 hozzászólás
Amikor csak üresen pörgetem,úgy még nem tapasztaltam ilyen kattanást,de terheléskor viszont elõjön. Lehet beképzelem,de én érzem,mintha vmi megfeszülne egy pillanatra. Holnap nekiállok és szétkapom,nemtok jobbat. Remélem vmi lötyögés okozza csupán és nem egy alkatrész adta fel a küzdelmet...