Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#33061
Posted 2006. August 28. - 15:05


#33062
Posted 2006. August 28. - 14:53


1. Mavic CXP33/Open Pro felni, 105-ös agyak, DT küllõk
55-60ezer
2. Shimano WHR (550)560
45ezer
3. edzõszettnek: régi agyak újrafûzése valami betonerõs felnivel
versenyszettnek: Sun Assault + Novatech/Am. Classic
40-60 ezer
Kérdéses a Shimano 16/20 küllõs kereke mellé nem e kéne még egy edzõszett is ?
(70 kilós ismerõsömé bírja még)
Akkor pedig érdemesebb a 3. megoldás.
#33063
Posted 2006. August 28. - 14:12

A Sun assult felnirõl csak annyit, hogy rá lehet éppen ülni, de persze közel sem olyan merev és tartós, mint egy MAvic. Ez a felni kifejezetten versenyfelni. NAgyon valószínû, hogy peremes felninél nem nagyon lehet "büntetlenül" áttörni (a jövõben sem) 400 gr.-os határt (a Sun is 410 gr., de létezik 3-4 400 gr. alatti felni), legalábbis, ha merevet és többször használatosat akarunk.
#33064
Posted 2006. August 28. - 14:05

#33065
Posted 2006. August 28. - 14:02


Szerintem sort nem kell cserélni az nincs elkopva. Egyébként nincs egy éve meg a bicó szóval nem tudom elõtte hányszor cseréltek láncot(én 3500kmet mentem vele).
Grolsch: Köszi az ajánlatot, de sajna nem járok Tatabányafelé.
#33066
Posted 2006. August 28. - 13:47

Zsola_, a kerék tuti bírná, láccólag elég sok küllõ van benne
Hát nemtom

A felnit jobban szemügyrevéve úgynézki mint valami játékszer vagy makett

Komolyan mondom félnék ráülni
#33067
Posted 2006. August 28. - 13:30

Nekem Tiagra rendszerem van és SRAM láncom.viszont állítólag a fogaskeréksorral azonos márkájú láncot érdemes... ami nem biztos hogy igaz, csak hallottam ezt is.
és ha láncot cserélsz, szükség lehet racsnicserére is. egy racsni 1 v. 2 láncot bír ki, úgy tudom.
Soha nem tennék fel Shimano láncot...kivétel persze, ha pl Dura-Acem lenne, akkor persze Dura-Ace lenne a láncom is

t-works: Attól mert régi a rendszer nem biztos hogy annyit volt használva, hogy indokolt lett volna a lánccsere...
De én is együt cserélném a sort a lánccal, ha nem tudnám a gép elõéletét.
#33068
Posted 2006. August 28. - 13:27

Az árával se lehet gond, jövõre lesz már 10-es is kapható.
PC-58-at 4000 Ft-ért kapsz a bicóhoz.
Ha régi a sor, cseréld le azt is!
#33069
Posted 2006. August 28. - 13:20

Én a helyedben egy patentszemes Sramot vennék.
A Shimano láncokról már sok rosszat hallottam (hamar nyúlik, hogy gyakran kelljen cserélni)
A jelenlegi Dura-ace láncok 10 sebességes rendszerekhez vannak, szóval neked nem jó.
viszont állítólag a fogaskeréksorral azonos márkájú láncot érdemes... ami nem biztos hogy igaz, csak hallottam ezt is.
és ha láncot cserélsz, szükség lehet racsnicserére is. egy racsni 1 v. 2 láncot bír ki, úgy tudom.
#33070
Posted 2006. August 28. - 13:20


Zsola_, a kerék tuti bírná, láccólag elég sok küllõ van benne

#33071
Posted 2006. August 28. - 13:18

Én a helyedben egy patentszemes Sramot vennék.Sziasztok, van egy országútim 7-es shimano 600as szettel.(nem fék-váltókaros) És úgy érzem kéne már láncot cserélnem, amire egyébként ezek vannak írva: Dura-Ace 8Y UG. Milyen láncot vegyek? Vagy tök mindegy?
A Shimano láncokról már sok rosszat hallottam (hamar nyúlik, hogy gyakran kelljen cserélni)
A jelenlegi Dura-ace láncok 10 sebességes rendszerekhez vannak, szóval neked nem jó.
Amúgy ha Tatabánya közelében flangálsz, nekem pont van egy vadi új 7-es láncom.

#33072
Posted 2006. August 28. - 13:18

Sziasztok, van egy országútim 7-es shimano 600as szettel.(nem fék-váltókaros) És úgy érzem kéne már láncot cserélnem, amire egyébként ezek vannak írva: Dura-Ace 8Y UG. Milyen láncot vegyek? Vagy tök mindegy?
én csak azért írok, hogy legyen valami válaszod... amúgy nem sokat értek hozzá.
az UG ha jól tudom, egy fontos jelzés, mert megvan, hogy melyik fogaskerék-szett melyik láncokkal képes normálisan együttmûködni. tehát UG-s láncot vegyél, vagy valami kompatibiliset, és persze 7 fokozatút. vagy a 8Y az nyolcas? mindegy, ami jó 7-esre is, olyat

#33073
Posted 2006. August 28. - 13:10

#33074
Posted 2006. August 28. - 13:07

#33075
Posted 2006. August 27. - 23:54

nade lefelé...nincs jobb, mint lefelé jönni onnan vagy a majdnem vízszintes lejtõn, ahol normál ülésben is elõreesek majdnem és utána tovább egy olyan rázós úton, h szarrá rázza csuklóm. szörnyû ez a kecskeszarv kormány meg a merev villa az ilyen utakon. most elõször hiányoltam a teleszkópot:)
#33076
Posted 2006. August 27. - 21:27

Sziasztok!, párszor szedtem már szét hátsó váltót, de csak most tûnt fel, hogy a felsõ irányító görgõnek 1mm-es holtjátéka van szemben a láncfeszítõvel ami teljesen mozdulatlan, mi ebben a logika ha a minél precízebb váltásról van szó?? a váltó elmozdulására ilyenkor csak 1mm késéssel reagál a görgõ...
A Shimanonál van ilyen, Centeron-mechanizmusnak hívják és elvileg arra hivatott, hogy kompenzálja a nem tizedmm-re pontos indexes hátsóváltó beállítást. Mivel gyakorlatilag lehetetlen tized mm pontosan a hátsóváltó görgõit pontosan az egyes fgk-kek alá belõni, a lánc mindenképp kanyarodik kicsit.A Shimano úgy gondolja, hogy inkább a 2 terelõkerék között legyen egy kicsit ferde a lánc, mintsem a felsõ terelõ és a fogaskerék között, ami rövidebb szakasz és jobban feszülõ lánc miatt nem árt ha felül van egy kis mozgási tér. (A felsõ görgõt a használt fgk "alá húzza")
#33077
Posted 2006. August 27. - 12:36

#33078
Posted 2006. August 24. - 19:41

#33079
Posted 2006. August 24. - 19:24

sztem meg pont fordítva... a V-fékes húz több bowdent...szóval használd nyugodtan V-fékes fékkarral nekem is van így szerelt bringám, igaz, kétforgáspontos fékkel és parádésan mûködik, régebben egyforgáspontossal is ment. Inkább az a "baj", h nagyon hamar fognak a fékek, de ezek már édes gondokOrszágúti fékhez régi, canti-fékkar kell. Használni lehet Vfékkarral is, de megállni nem

#33080
Posted 2006. August 24. - 13:38
