Belsõ átmérõ? Azok egyformák mind, mindegyik rácsúszik, mindegyik testre. A 30 valahány mm-ek az oldalirányú teljes szélességek, ennyi helyet foglalnak el a testen.
uhh, hát látszik, hogy nem értek hozzá. most már akkor világos ez a rész.
Belsõ átmérõ? Azok egyformák mind, mindegyik rácsúszik, mindegyik testre. A 30 valahány mm-ek az oldalirányú teljes szélességek, ennyi helyet foglalnak el a testen.
Köszi, én maradok a 7-es sornál, mert a váltó ennyit tud.potty valahol ebben a topicban leírta hogyan csinálta, talán még fényképes beszámolót is linkelt, mert a tengely miatt v. a csapágygolyók v a tömítés miatt valamit variálni kellett vele.
Egyébként meg a 8-as sorhoz tartozó tengelyekhez már elvileg 130mm szélesség kell a hátsó villák között.
Meg is van: http://forum.bikemag...&postcount=1316
Na most lett számomra túl bonyolult a dolog.
Lehet akkor rosszul értelmeztem azt a mondatot, hogy a 7es sor kevesebb helyet foglal mint a 9es. Akkor ezekszerint a 7es sornak nagyobb a belsõ "átmérõje" mint a 9esnek.
És olyan hézagolót lehet venni, vagy csinálni kell?
És hogy a másik megoldását is egyszerûsitsük, 11es fogaskereket nem akarok feltenni, és nem sh kereket akarok, hanem mondjuk mavic-ot(vagy campaát, vagy ritchey-t) sh kompatibilis rotorral, bár lehet nincs különbség.
De miért nem tudod feltenni? Belülre kell szerezni pl 2 db 10-es hézagolót, az 4.7mm, majd a sor.
SIS: pozicionált igen (Shimano Index System)
10-es kerék v. kazettatest? A kazettatestre elvileg fel lehet tenni (megint hézagoló esete persze, de lehet, hogy az már belefér a tûrésbe, ki kéne számolni, mennyi az eltérés, lásd a hivatkozásomat 1 hsz-sal feljebb).
10-es sh kerékkel lehet viszont keverés:
http://www.paul-lang...nabe_Laufraeder
Gubanc lehet még 11-es legkisebb fogaskerékkel, mert az csak HyperglideC testre megy fel rendesen (ahol a bordák nem futnak ki a végéig)
Bocsi.., kicsit olvasnom kellett volna.
Nagyon köszi!!!
kazettát lehet ilyen esetben cserélni? Vagy felejtsem el az egészet?
Igen (a kis fogaskerék rögzíti), viszont az esetleges belsõ menetet nem látom a porvédõ miatt.
Köszi,
ezt az oldalt én is megtaláltam, de reménykedtem, mert állati nagy hely van még a fog után, amit nem értek. a montimon "alig" fér a vázba a racsni. itt pedig látszik a menet a kazettán.
Ez normális?
Az NC-s az elvileg 6-os.
http://www.velomech.ch/shimano.html
középtájt van egy.
Itt lehet számolgatni mm-eket:
http://sheldonbrown.com/k7.html
az alsó részén van egy nagy táblázat.
Ööö, akkor pont nem tom feltenni, mert 9/10es kazettatestre akartam 7est rakni, hogy ne kelljen semmit cserélni.
Viszont a második jó hír, mert akkor tudok venni egy mai 10es kereket, rakni rá egy 10es sort és csak a váltókart(a sis azt jelenti hogy pozícionált? mert akkor ez olyan) kell kicserélnem, amennyiben egyáltalán létezik 10es alsócsõ váltókar. Szóval lehet 8/9es sorral jobban járok.
És akkor felmerûl a kérdés hogy a mai 10es kerekekre fel lehet tenni simán 9es, vagy 8as sort?
Sziasztok,
segítséget szeretnék kérni. Nem találok sehol infót (mivel elég régi darab) egy Shimano FH RM50 NC agyról. Vettem egy bicót, ami RX100-al van szerelve, de a váltó (pozícionált) 7-es a racsni pedig 6-os. Mi lehet a "rendszeridegen" a váltó, vagy a racsni? 7-es sort fel tudok tenni a 6-os helyett?
A választ elõre is köszi.
Mivel a 7-es sor kevesebb helyet foglal (31,85mm), mint a 9-es (36,5mm), fel tudod tenni. Értelemszerûen kell egy kb 5mm-es hézagoló belülre.
Minden SIS-váltó - kivéve vmelyik DuraAce-t - kompatibilis egymással, tehát , ha a 6400-as már SIS volt - ezt most nem vágom, így hirtelen - akkor lépteti szépen a 10-est is, 10-es karral.
Egy 9/10es shimano rotorra ugye nem tudok felrakni egy 7es sort? És azt sem tudom megcsinálni, hogy egy 10es sort passzíntok a shimano 600as (6400as sorozat) 7es hátsó váltóhoz, oly módon, hogy a 7es alsócsõ váltókart 10esre cserélem? Mondjuk ez utóbbinak kéne mennie, vagy nem?