Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#32281
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,344 posts

elõzõ témához.
10-es Dura ACE , 70 Dollar.
mondyuk szerintem hüyeség. nem sokan akarnának iyet.
Feltöltött kép

Itthon 18K egy pár ilyen, és néhányan azért vesznek ilyet...

#32282
brumbie

brumbie

    vendég

  • fórumtag
  • 143 posts
Arti: a Shimano PD-A520-at nem nézted meg még alternatívának? A lényeg SPD a felület, csak egyoldalas, de a kialakítása miatt jobban felfekszik a cipõ talpára. Én elég sokat használtam az országúti bringámon és nem kellett másik cipõ montihoz. Nem tudom, most mennyibe kerülhet, de mint alternatíva érdemes megfontolni, ha csak egy cipõt akarsz.

#32283
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
arti: én értettem félre, azt hittem hogy most is oúti pedálod van, ha nem így van és oútizni akarsz, akkor tényleg venned kel egy oúti pedált, amit belinkeltél, az is megfelelõ lenne, de a look kéo is jó, mert jóval könnyebb és nem olyan bumfordi, mitn a régebbi look pedálok.
A Looknak összesen 3 féle stoplija van (igaz az egyiket nem nagyon lehet kapni): fekete, szürke, piros = nincs oldalirányú mozgástér, közepes, és nagy. A Shimanóknál nincs ilyen opció, mindegyiknél van egy kicsi mozgástér.
A beállítással viszont vigyázat! Ha túl erõsre állítja, az igaz, hogy nem lép ki akár sprintnél sem, de akkor sem tud, amikor a sprint után kellene! UGyanis bele kell kalkulálni a fáradási tényezõt, amikor belelép edzés, verseny elõtt pihent a láb, amikor kilép utána, már nem.

#32284
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 posts

Szerintem a lényeg hogy ARTInak van Egy MTB cipõje és egy MTB pedálja.
Ha szeretne országúti pedált akkor a cipõt is vennie kell hozzá.

A kérdésére a válasz DE nagy a különbség!! Országútra hosszabb távra jobb az országuti pedál és cipõ kombo.
Az SL meg yó, tud annyit mint aLOOK.

Nkemn sPD -R van és bár én csak pályán használom elégedett vagyok.
Sok LOOKos ismerõs néha kilép sprintnél a pedálból...nálam ez még nem fordult elõ.
Persze valószínû kopott volt a stopli stb...

Amúgy meg a Shimano nagyobb mozgást enged a lábank a pedálban..és ez nekem beyön.


A Look pedálhoz ha piros "free arc"-os stoplit veszel, akkor az is enged némi mozgást! A pedálon pedig lehet állítani az oldási erõt, így, ha helyesen van beállítva, akkor sosem lépsz ki belõle!

#32285
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 posts
elõzõ témához.
10-es Dura ACE , 70 Dollar.
mondyuk szerintem hüyeség. nem sokan akarnának iyet.
Feltöltött kép

#32286
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 posts

Amúgy meg a Shimano nagyobb mozgást enged a lábank a pedálban..és ez nekem beyön.


Annyiban had pontosítsak, hogy ez az alkalmazott stoplitól ill. pedáltól függ. Van 0 fokos is.

#32287
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 posts
Szerintem a lényeg hogy ARTInak van Egy MTB cipõje és egy MTB pedálja.
Ha szeretne országúti pedált akkor a cipõt is vennie kell hozzá.

A kérdésére a válasz DE nagy a különbség!! Országútra hosszabb távra jobb az országuti pedál és cipõ kombo.
Az SL meg yó, tud annyit mint aLOOK.

Nkemn sPD -R van és bár én csak pályán használom elégedett vagyok.
Sok LOOKos ismerõs néha kilép sprintnél a pedálból...nálam ez még nem fordult elõ.
Persze valószínû kopott volt a stopli stb...

Amúgy meg a Shimano nagyobb mozgást enged a lábank a pedálban..és ez nekem beyön.

#32288
rollingwheels

rollingwheels

    vendég

  • fórumtag
  • 117 posts

Én sose mentem spd-r-el, meg spd-sl-el sem, de az sl az országútihoz van, az r meg montihoz. A különbség annyi, hogy az országútis pedálok nagyobb felületûek, illetve a stopli is. És járkálni nem nagyon lehet országútis stoplival, míg asszem spd-r-el könnyebb, bár mondom én nem használtam olyat, szóval majd valaki pontosít. Egyébként az országútisok nagy része look pedállal megy, szóval azt is érdemes számításba venned, pl. láttam aproneten 13e-ért új Look Keo Classic pedált.

Akkor pontosítsunk: az SPD a montihoz való, az spd-r egy hamvába holt kísérlet volt a big s-tõl az országúti pedálok felé, nem igazán sikerült áttörnie vele, pont az volt a hiba, h az spd-hez képest ugyan kb. kétszer akkora kontaktfelülete volt, de a look-hoz képest még így is elkeserítõen kevés. Az spd-sl kvázi a look koppintása, de nem kompatibilis vele.
Én azt gondolom, h országútihoz look rendszer kell és passz, bár az spd-sl is jó lehet, csak kevesebb a felhozatal (csak Shimano és talán Ritchey).
A look-kal tényleg nemigen tudsz pár lépésnél többet menni, de nem is kell. Spd-r-t én sem ismerem, az spd-vel mehetsz éppen, de az ára a jóval nagyobb cipõtömeg, szóval oútira tök fölösleges. Esetleg annyi, h néhányan gyártanak egyoldalas 200 g körüli ultralight spd pedált (Ritchey, Xpédo)

#32289
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts
Én sose mentem spd-r-el, meg spd-sl-el sem, de az sl az országútihoz van, az r meg montihoz. A különbség annyi, hogy az országútis pedálok nagyobb felületûek, illetve a stopli is. És járkálni nem nagyon lehet országútis stoplival, míg asszem spd-r-el könnyebb, bár mondom én nem használtam olyat, szóval majd valaki pontosít. Egyébként az országútisok nagy része look pedállal megy, szóval azt is érdemes számításba venned, pl. láttam aproneten 13e-ért új Look Keo Classic pedált.

#32290
Arti

Arti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 376 posts
lehet rosszul írtam, vagy rosszul értelmeztem, amit írtál. bocs!
most ilyen pedálom van: http://ebike.hu/term.../pedal/spd/2108
annyira nem kopott el. ~1éves.
Egyelõre csak ötletszinten mûködik a dolog. ebike-on egy xpdedo-t találtam, meg persze shimanokat. (az a pedál volt a legolcsóbb, amelyiket linkeltem tegnap.)
az spd-r és az spd-l között mi a (lényegi) különbség?
"Minél messzebbre jutok, annál kisebbek lesznek a problémáim."

#32291
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
Arti: Ahogy kiveszem, az eddigi pedálod is Shimano és ugyanaz a szint (105-ös), mint amit venni akarsz, a különbség az spd-r és spd-l ben lehet. A cipõk egy része mindkettõvel kompatibilis, a shimano cipõk biztos. Ezt meg kell nézni. EGyébként, ha a mostani pedálod nem kopott szét, akkor nem érdemes cserélni, mivel a felfogatási rendszeren kívül csak tömegben van egy kis különbség. Különben meg érdemes szétnézni, pld. a Ritchey pedálok elég jó árban vannak (kb. a 105-ös szintjén mozgó 10e Ft és shimano kompatibilis cipõkhöz jó) és könnyûek, kopási idejük kb. egyenlõ a shimanókével.

#32292
Arti

Arti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 376 posts
szerintetek érdemes lecserélni egy spd (M505) pedált erre: http://ebike.hu/term...-sl-/-look/2713 ?
nyílván ehhez kellene hozzávaló cipõ is.
tehát megérne ennyi pénzráfordítást? vagy nem nagy a különbség a két pedál között?
"Minél messzebbre jutok, annál kisebbek lesznek a problémáim."

#32293
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 posts
Mûködni mûködik, de 10 fokozatnál már igen finoman kell pakolni a váltókarral. Ügyes kéz nem árt hozzá.

#32294
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 posts
Shimano váltókarokon is van álítási lehetõség, hogy pozicionált legyen vagy sem. De talán találni még Suntour Superbe Pro-ból is...

#32295
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 posts

Csak elméleti szinten vetem fel, mûködne-e 10-es rendszer frikciós váltókarral? Technikai akadálya elvileg nincs. (a 7-es alsócsöves váltókarokat még át lehetett állítani frikciós üzemmódba)


igen.
egy ismerõs használ ilyet.
öreg, és már nem akart fékváltókart, viszont a hátul 10 fokozat érdekelte, aztán yól mûködik.
valami pozicionálatlan váltókarral..talán Campával aszem..

#32296
gimp

gimp

    vendég

  • fórumtag
  • 65 posts
Csak elméleti szinten vetem fel, mûködne-e 10-es rendszer frikciós váltókarral? Technikai akadálya elvileg nincs. (a 7-es alsócsöves váltókarokat még át lehetett állítani frikciós üzemmódba)

#32297
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 posts

9-es alsócsöves váltókart már láttam (akinek kell kérdezze meg MAtúzékat), de 10-est nem, biztos csak néhány példányt gyártanak. Egyébként minél több a fogszám, vagyis a váltási lehetõség, annyival kevesebb értelme ennek a váltókarnak, és különben sem lehet feltenni egy, mostani (és közelmúltban) gyártott vázra sem (nincs váltófül)! Kíváncsi vagyok, az újabban gyártott néhány acélvázon van-e ("nyugaton" mostanában acélváz-reneszánsz van: Casati, Carrera, Moser, Hillman, Strongframes, Gios, De Rosa, stb.).


Hacsak nem egyedi alakú (általában karbon) alsócsõrõl van szó, amelyikben belül futnak a bowdenek, kell lennie váltófülnek, mert STI esetén ott végzõdik a váltóhüvely és azt rögzíteni kell.

#32298
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 posts
A Casati 2007-es acélvázán van váltófül, és milyen érdekes, hogy a full alun, pedig nincs!
http://www.ciclicasa...o_linea-oro.htm

#32299
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
9-es alsócsöves váltókart már láttam (akinek kell kérdezze meg MAtúzékat), de 10-est nem, biztos csak néhány példányt gyártanak. Egyébként minél több a fogszám, vagyis a váltási lehetõség, annyival kevesebb értelme ennek a váltókarnak, és különben sem lehet feltenni egy, mostani (és közelmúltban) gyártott vázra sem (nincs váltófül)! Kíváncsi vagyok, az újabban gyártott néhány acélvázon van-e ("nyugaton" mostanában acélváz-reneszánsz van: Casati, Carrera, Moser, Hillman, Strongframes, Gios, De Rosa, stb.).

#32300
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 posts
"Ha jól tudom (de nem kizárt, hogy rosszul), alsócsöves váltókarból max. 8-asat fogsz tudni szerezni."

Rosszul tudod! :-) Durából van 9-es és még 10-es is, csak aranyáron mérik!