Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34361 replies to this topic

#32281
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 posts

Amúgy meg a Shimano nagyobb mozgást enged a lábank a pedálban..és ez nekem beyön.


Annyiban had pontosítsak, hogy ez az alkalmazott stoplitól ill. pedáltól függ. Van 0 fokos is.

#32282
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 posts
Szerintem a lényeg hogy ARTInak van Egy MTB cipõje és egy MTB pedálja.
Ha szeretne országúti pedált akkor a cipõt is vennie kell hozzá.

A kérdésére a válasz DE nagy a különbség!! Országútra hosszabb távra jobb az országuti pedál és cipõ kombo.
Az SL meg yó, tud annyit mint aLOOK.

Nkemn sPD -R van és bár én csak pályán használom elégedett vagyok.
Sok LOOKos ismerõs néha kilép sprintnél a pedálból...nálam ez még nem fordult elõ.
Persze valószínû kopott volt a stopli stb...

Amúgy meg a Shimano nagyobb mozgást enged a lábank a pedálban..és ez nekem beyön.

#32283
rollingwheels

rollingwheels

    vendég

  • fórumtag
  • 117 posts

Én sose mentem spd-r-el, meg spd-sl-el sem, de az sl az országútihoz van, az r meg montihoz. A különbség annyi, hogy az országútis pedálok nagyobb felületûek, illetve a stopli is. És járkálni nem nagyon lehet országútis stoplival, míg asszem spd-r-el könnyebb, bár mondom én nem használtam olyat, szóval majd valaki pontosít. Egyébként az országútisok nagy része look pedállal megy, szóval azt is érdemes számításba venned, pl. láttam aproneten 13e-ért új Look Keo Classic pedált.

Akkor pontosítsunk: az SPD a montihoz való, az spd-r egy hamvába holt kísérlet volt a big s-tõl az országúti pedálok felé, nem igazán sikerült áttörnie vele, pont az volt a hiba, h az spd-hez képest ugyan kb. kétszer akkora kontaktfelülete volt, de a look-hoz képest még így is elkeserítõen kevés. Az spd-sl kvázi a look koppintása, de nem kompatibilis vele.
Én azt gondolom, h országútihoz look rendszer kell és passz, bár az spd-sl is jó lehet, csak kevesebb a felhozatal (csak Shimano és talán Ritchey).
A look-kal tényleg nemigen tudsz pár lépésnél többet menni, de nem is kell. Spd-r-t én sem ismerem, az spd-vel mehetsz éppen, de az ára a jóval nagyobb cipõtömeg, szóval oútira tök fölösleges. Esetleg annyi, h néhányan gyártanak egyoldalas 200 g körüli ultralight spd pedált (Ritchey, Xpédo)

#32284
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts
Én sose mentem spd-r-el, meg spd-sl-el sem, de az sl az országútihoz van, az r meg montihoz. A különbség annyi, hogy az országútis pedálok nagyobb felületûek, illetve a stopli is. És járkálni nem nagyon lehet országútis stoplival, míg asszem spd-r-el könnyebb, bár mondom én nem használtam olyat, szóval majd valaki pontosít. Egyébként az országútisok nagy része look pedállal megy, szóval azt is érdemes számításba venned, pl. láttam aproneten 13e-ért új Look Keo Classic pedált.

#32285
Arti

Arti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 376 posts
lehet rosszul írtam, vagy rosszul értelmeztem, amit írtál. bocs!
most ilyen pedálom van: http://ebike.hu/term.../pedal/spd/2108
annyira nem kopott el. ~1éves.
Egyelõre csak ötletszinten mûködik a dolog. ebike-on egy xpdedo-t találtam, meg persze shimanokat. (az a pedál volt a legolcsóbb, amelyiket linkeltem tegnap.)
az spd-r és az spd-l között mi a (lényegi) különbség?
"Minél messzebbre jutok, annál kisebbek lesznek a problémáim."

#32286
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
Arti: Ahogy kiveszem, az eddigi pedálod is Shimano és ugyanaz a szint (105-ös), mint amit venni akarsz, a különbség az spd-r és spd-l ben lehet. A cipõk egy része mindkettõvel kompatibilis, a shimano cipõk biztos. Ezt meg kell nézni. EGyébként, ha a mostani pedálod nem kopott szét, akkor nem érdemes cserélni, mivel a felfogatási rendszeren kívül csak tömegben van egy kis különbség. Különben meg érdemes szétnézni, pld. a Ritchey pedálok elég jó árban vannak (kb. a 105-ös szintjén mozgó 10e Ft és shimano kompatibilis cipõkhöz jó) és könnyûek, kopási idejük kb. egyenlõ a shimanókével.

#32287
Arti

Arti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 376 posts
szerintetek érdemes lecserélni egy spd (M505) pedált erre: http://ebike.hu/term...-sl-/-look/2713 ?
nyílván ehhez kellene hozzávaló cipõ is.
tehát megérne ennyi pénzráfordítást? vagy nem nagy a különbség a két pedál között?
"Minél messzebbre jutok, annál kisebbek lesznek a problémáim."

#32288
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 posts
Mûködni mûködik, de 10 fokozatnál már igen finoman kell pakolni a váltókarral. Ügyes kéz nem árt hozzá.

#32289
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 posts
Shimano váltókarokon is van álítási lehetõség, hogy pozicionált legyen vagy sem. De talán találni még Suntour Superbe Pro-ból is...

#32290
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 posts

Csak elméleti szinten vetem fel, mûködne-e 10-es rendszer frikciós váltókarral? Technikai akadálya elvileg nincs. (a 7-es alsócsöves váltókarokat még át lehetett állítani frikciós üzemmódba)


igen.
egy ismerõs használ ilyet.
öreg, és már nem akart fékváltókart, viszont a hátul 10 fokozat érdekelte, aztán yól mûködik.
valami pozicionálatlan váltókarral..talán Campával aszem..

#32291
gimp

gimp

    vendég

  • fórumtag
  • 65 posts
Csak elméleti szinten vetem fel, mûködne-e 10-es rendszer frikciós váltókarral? Technikai akadálya elvileg nincs. (a 7-es alsócsöves váltókarokat még át lehetett állítani frikciós üzemmódba)

#32292
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 posts

9-es alsócsöves váltókart már láttam (akinek kell kérdezze meg MAtúzékat), de 10-est nem, biztos csak néhány példányt gyártanak. Egyébként minél több a fogszám, vagyis a váltási lehetõség, annyival kevesebb értelme ennek a váltókarnak, és különben sem lehet feltenni egy, mostani (és közelmúltban) gyártott vázra sem (nincs váltófül)! Kíváncsi vagyok, az újabban gyártott néhány acélvázon van-e ("nyugaton" mostanában acélváz-reneszánsz van: Casati, Carrera, Moser, Hillman, Strongframes, Gios, De Rosa, stb.).


Hacsak nem egyedi alakú (általában karbon) alsócsõrõl van szó, amelyikben belül futnak a bowdenek, kell lennie váltófülnek, mert STI esetén ott végzõdik a váltóhüvely és azt rögzíteni kell.

#32293
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 posts
A Casati 2007-es acélvázán van váltófül, és milyen érdekes, hogy a full alun, pedig nincs!
http://www.ciclicasa...o_linea-oro.htm

#32294
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
9-es alsócsöves váltókart már láttam (akinek kell kérdezze meg MAtúzékat), de 10-est nem, biztos csak néhány példányt gyártanak. Egyébként minél több a fogszám, vagyis a váltási lehetõség, annyival kevesebb értelme ennek a váltókarnak, és különben sem lehet feltenni egy, mostani (és közelmúltban) gyártott vázra sem (nincs váltófül)! Kíváncsi vagyok, az újabban gyártott néhány acélvázon van-e ("nyugaton" mostanában acélváz-reneszánsz van: Casati, Carrera, Moser, Hillman, Strongframes, Gios, De Rosa, stb.).

#32295
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 posts
"Ha jól tudom (de nem kizárt, hogy rosszul), alsócsöves váltókarból max. 8-asat fogsz tudni szerezni."

Rosszul tudod! :-) Durából van 9-es és még 10-es is, csak aranyáron mérik!

#32296
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 posts
Pár megjegyzés:
A RD-6400as hátsóváltót elég jól ismerem, sokáig használtam és most is megyek eggyel. Próbáltam már mindenhogyan. A hátsó LÁNCkerekekbõl a 7 -et simán viszi (erre van tervezve), 8-at is gond nélkül visz. 9- et már macerásan, ott már nagyon feszül benne a rugó. Felfelé még végigvált, de lefelé a legnagyobb kerékrõl kettõt ugrik egy pöckölésre. Nálam legalábbis. A 10 szerintem már sok lehet neki, bár azzal nem próbáltam.

A honlapomon kicsit macerálni kellett, szóval a mûködõ link:
http://www.freeweb.h...erel/ug_hg.html

Ha jól tuidom a "tízes" kerekekre (kivéve Dura Ace) fel lehet rakni 7/8/9/10-es sort (de akár egy lánckerék is lehet fennt, egy csomó távtartóval kihézagolva).

A váltás meg a váltókartól és a hézagológyûrûk szélességétõl függ a legnagyobb mértékben. Nekem például volt olyan, hogy a 6400-as, 7-es hátsó racsnin volt fenn 8 db lánckerék 9-es szélességû hézagológyûrûkkel, amit a fennt említett RD-6400-as kezelt egy 105-ös 9-es fékváltókarral vezérelve. :-)

#32297
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts
Mekkora LOL a mai termés! :)

Matthias, sztem keress egy 8-9 fokozatú lánckeréksorral kompatibilis agyat (vagy kereket) emberi áron, építsd be a bringába egy 7-es, vagy 8-as sorral.
Ha jól tudom (de nem kizárt, hogy rosszul), alsócsöves váltókarból max. 8-asat fogsz tudni szerezni. Több fokozat 1. kétszer annyi a racsni, lánc 2. fékváltókar.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#32298
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts
Jól látom, hogy a Campa Vento, és az új Kashmin kerékeknek nincs sh kompatibilitás változata? vagy sose volt a campáéknak? lehet rosszul tudtam.


És akkor ez elõzõekben tárgyalt ügyben, akkor az megoldható, hogy veszek egy Mavic Aksyum, vagy egy Ritchey Pro Areo kereket és rakok rá egy 9es(vagy 10es) sort és kicserélem a váltókart 9esre(10)?

És ha már itt tartunk a kettõ közül melyik a jobb? Van valakinek tapasztalata?

#32299
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Belsõ átmérõ? Azok egyformák mind, mindegyik rácsúszik, mindegyik testre. A 30 valahány mm-ek az oldalirányú teljes szélességek, ennyi helyet foglalnak el a testen.


uhh, hát látszik, hogy nem értek hozzá. most már akkor világos ez a rész.

#32300
doggod

doggod

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts

potty valahol ebben a topicban leírta hogyan csinálta, talán még fényképes beszámolót is linkelt, mert a tengely miatt v. a csapágygolyók v a tömítés miatt valamit variálni kellett vele.
Egyébként meg a 8-as sorhoz tartozó tengelyekhez már elvileg 130mm szélesség kell a hátsó villák között.

Meg is van: http://forum.bikemag...&postcount=1316

Köszi, én maradok a 7-es sornál, mert a váltó ennyit tud.
A link sajna már nem mûködik, de remélem ennyi segítség után már megoldom (és, ha mégse, majd segítségért könyörgök ezen a helyen)