Itthon 18K egy pár ilyen, és néhányan azért vesznek ilyet...elõzõ témához.
10-es Dura ACE , 70 Dollar.
mondyuk szerintem hüyeség. nem sokan akarnának iyet.
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#32281
Posted 2007. January 09. - 15:05

#32282
Posted 2007. January 09. - 14:57

#32283
Posted 2007. January 09. - 10:49

A Looknak összesen 3 féle stoplija van (igaz az egyiket nem nagyon lehet kapni): fekete, szürke, piros = nincs oldalirányú mozgástér, közepes, és nagy. A Shimanóknál nincs ilyen opció, mindegyiknél van egy kicsi mozgástér.
A beállítással viszont vigyázat! Ha túl erõsre állítja, az igaz, hogy nem lép ki akár sprintnél sem, de akkor sem tud, amikor a sprint után kellene! UGyanis bele kell kalkulálni a fáradási tényezõt, amikor belelép edzés, verseny elõtt pihent a láb, amikor kilép utána, már nem.
#32284
Posted 2007. January 09. - 01:14

Szerintem a lényeg hogy ARTInak van Egy MTB cipõje és egy MTB pedálja.
Ha szeretne országúti pedált akkor a cipõt is vennie kell hozzá.
A kérdésére a válasz DE nagy a különbség!! Országútra hosszabb távra jobb az országuti pedál és cipõ kombo.
Az SL meg yó, tud annyit mint aLOOK.
Nkemn sPD -R van és bár én csak pályán használom elégedett vagyok.
Sok LOOKos ismerõs néha kilép sprintnél a pedálból...nálam ez még nem fordult elõ.
Persze valószínû kopott volt a stopli stb...
Amúgy meg a Shimano nagyobb mozgást enged a lábank a pedálban..és ez nekem beyön.
A Look pedálhoz ha piros "free arc"-os stoplit veszel, akkor az is enged némi mozgást! A pedálon pedig lehet állítani az oldási erõt, így, ha helyesen van beállítva, akkor sosem lépsz ki belõle!
#32285
Posted 2007. January 08. - 23:56

10-es Dura ACE , 70 Dollar.
mondyuk szerintem hüyeség. nem sokan akarnának iyet.

#32286
Posted 2007. January 08. - 22:17

Amúgy meg a Shimano nagyobb mozgást enged a lábank a pedálban..és ez nekem beyön.
Annyiban had pontosítsak, hogy ez az alkalmazott stoplitól ill. pedáltól függ. Van 0 fokos is.
#32287
Posted 2007. January 08. - 22:11

Ha szeretne országúti pedált akkor a cipõt is vennie kell hozzá.
A kérdésére a válasz DE nagy a különbség!! Országútra hosszabb távra jobb az országuti pedál és cipõ kombo.
Az SL meg yó, tud annyit mint aLOOK.
Nkemn sPD -R van és bár én csak pályán használom elégedett vagyok.
Sok LOOKos ismerõs néha kilép sprintnél a pedálból...nálam ez még nem fordult elõ.
Persze valószínû kopott volt a stopli stb...
Amúgy meg a Shimano nagyobb mozgást enged a lábank a pedálban..és ez nekem beyön.
#32288
Posted 2007. January 08. - 21:34

Akkor pontosítsunk: az SPD a montihoz való, az spd-r egy hamvába holt kísérlet volt a big s-tõl az országúti pedálok felé, nem igazán sikerült áttörnie vele, pont az volt a hiba, h az spd-hez képest ugyan kb. kétszer akkora kontaktfelülete volt, de a look-hoz képest még így is elkeserítõen kevés. Az spd-sl kvázi a look koppintása, de nem kompatibilis vele.Én sose mentem spd-r-el, meg spd-sl-el sem, de az sl az országútihoz van, az r meg montihoz. A különbség annyi, hogy az országútis pedálok nagyobb felületûek, illetve a stopli is. És járkálni nem nagyon lehet országútis stoplival, míg asszem spd-r-el könnyebb, bár mondom én nem használtam olyat, szóval majd valaki pontosít. Egyébként az országútisok nagy része look pedállal megy, szóval azt is érdemes számításba venned, pl. láttam aproneten 13e-ért új Look Keo Classic pedált.
Én azt gondolom, h országútihoz look rendszer kell és passz, bár az spd-sl is jó lehet, csak kevesebb a felhozatal (csak Shimano és talán Ritchey).
A look-kal tényleg nemigen tudsz pár lépésnél többet menni, de nem is kell. Spd-r-t én sem ismerem, az spd-vel mehetsz éppen, de az ára a jóval nagyobb cipõtömeg, szóval oútira tök fölösleges. Esetleg annyi, h néhányan gyártanak egyoldalas 200 g körüli ultralight spd pedált (Ritchey, Xpédo)
#32289
Posted 2007. January 08. - 19:10

#32290
Posted 2007. January 08. - 18:18

most ilyen pedálom van: http://ebike.hu/term.../pedal/spd/2108
annyira nem kopott el. ~1éves.
Egyelõre csak ötletszinten mûködik a dolog. ebike-on egy xpdedo-t találtam, meg persze shimanokat. (az a pedál volt a legolcsóbb, amelyiket linkeltem tegnap.)
az spd-r és az spd-l között mi a (lényegi) különbség?
#32291
Posted 2007. January 08. - 10:51

#32292
Posted 2007. January 07. - 23:05

nyílván ehhez kellene hozzávaló cipõ is.
tehát megérne ennyi pénzráfordítást? vagy nem nagy a különbség a két pedál között?
#32293
Posted 2007. January 05. - 17:13

#32294
Posted 2007. January 05. - 14:43

#32295
Posted 2007. January 05. - 14:13

Csak elméleti szinten vetem fel, mûködne-e 10-es rendszer frikciós váltókarral? Technikai akadálya elvileg nincs. (a 7-es alsócsöves váltókarokat még át lehetett állítani frikciós üzemmódba)
igen.
egy ismerõs használ ilyet.
öreg, és már nem akart fékváltókart, viszont a hátul 10 fokozat érdekelte, aztán yól mûködik.
valami pozicionálatlan váltókarral..talán Campával aszem..
#32296
Posted 2007. January 05. - 14:10

#32297
Posted 2007. January 05. - 14:10

9-es alsócsöves váltókart már láttam (akinek kell kérdezze meg MAtúzékat), de 10-est nem, biztos csak néhány példányt gyártanak. Egyébként minél több a fogszám, vagyis a váltási lehetõség, annyival kevesebb értelme ennek a váltókarnak, és különben sem lehet feltenni egy, mostani (és közelmúltban) gyártott vázra sem (nincs váltófül)! Kíváncsi vagyok, az újabban gyártott néhány acélvázon van-e ("nyugaton" mostanában acélváz-reneszánsz van: Casati, Carrera, Moser, Hillman, Strongframes, Gios, De Rosa, stb.).
Hacsak nem egyedi alakú (általában karbon) alsócsõrõl van szó, amelyikben belül futnak a bowdenek, kell lennie váltófülnek, mert STI esetén ott végzõdik a váltóhüvely és azt rögzíteni kell.
#32298
Posted 2007. January 05. - 13:40

http://www.ciclicasa...o_linea-oro.htm
#32299
Posted 2007. January 05. - 10:59

#32300
Posted 2007. January 04. - 17:08

Rosszul tudod! :-) Durából van 9-es és még 10-es is, csak aranyáron mérik!