10-es Dura ACE , 70 Dollar.
mondyuk szerintem hüyeség. nem sokan akarnának iyet.

Amúgy meg a Shimano nagyobb mozgást enged a lábank a pedálban..és ez nekem beyön.
Akkor pontosítsunk: az SPD a montihoz való, az spd-r egy hamvába holt kísérlet volt a big s-tõl az országúti pedálok felé, nem igazán sikerült áttörnie vele, pont az volt a hiba, h az spd-hez képest ugyan kb. kétszer akkora kontaktfelülete volt, de a look-hoz képest még így is elkeserítõen kevés. Az spd-sl kvázi a look koppintása, de nem kompatibilis vele.Én sose mentem spd-r-el, meg spd-sl-el sem, de az sl az országútihoz van, az r meg montihoz. A különbség annyi, hogy az országútis pedálok nagyobb felületûek, illetve a stopli is. És járkálni nem nagyon lehet országútis stoplival, míg asszem spd-r-el könnyebb, bár mondom én nem használtam olyat, szóval majd valaki pontosít. Egyébként az országútisok nagy része look pedállal megy, szóval azt is érdemes számításba venned, pl. láttam aproneten 13e-ért új Look Keo Classic pedált.
Csak elméleti szinten vetem fel, mûködne-e 10-es rendszer frikciós váltókarral? Technikai akadálya elvileg nincs. (a 7-es alsócsöves váltókarokat még át lehetett állítani frikciós üzemmódba)
9-es alsócsöves váltókart már láttam (akinek kell kérdezze meg MAtúzékat), de 10-est nem, biztos csak néhány példányt gyártanak. Egyébként minél több a fogszám, vagyis a váltási lehetõség, annyival kevesebb értelme ennek a váltókarnak, és különben sem lehet feltenni egy, mostani (és közelmúltban) gyártott vázra sem (nincs váltófül)! Kíváncsi vagyok, az újabban gyártott néhány acélvázon van-e ("nyugaton" mostanában acélváz-reneszánsz van: Casati, Carrera, Moser, Hillman, Strongframes, Gios, De Rosa, stb.).
Belsõ átmérõ? Azok egyformák mind, mindegyik rácsúszik, mindegyik testre. A 30 valahány mm-ek az oldalirányú teljes szélességek, ennyi helyet foglalnak el a testen.