Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * - - 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
32832 hozzászólás a témában

#32261
rollingwheels

rollingwheels

    vendég

  • fórumtag
  • 117 hozzászólás

...Egyébként Schwalbe Blizzard-ot használok, ebbõl is a kevlarost. Lehet, hogy ez ennyit „tud”?...


Hali
Én sem hiszem, h errõl lenne szó. Én használtam a jobbat, a Stelvio-t, az agyon volt könnyítve (215g) és tényleg ki is vágta egy éles kõ... bosszúság. Megragasztani nem sikerült, de ha van vkinek módszere rá, az jól esne.
Most fél éve nyomom a Blizzard-dal, az meg se nyekken, bármi is van, pedig elég durva utakra is rámegyek, ráadásul a 20 mm-es változattal. És már kaptam defektet úgy a hátsóval (az egy Conti ultra 3000), hogy az elsõvel elõtte átmentem ugyanazon, és nem lett baja. Szóval nem rossz külsõ az...

#32262
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Nekem az 550es kerék volt ilyen, látszólag poénból kapott defektet, ott, ahol a belsõ a felnivel találkozik, mint nálad. Tettem oda egy nagyon kevés - ilyen fura kötszeres anyagot, mintha kis "sál" lenne :bananadan és azóta OK :)

#32263
Aladdin

Aladdin

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Hát srácok. A mai edzésemet is tönkre vágta egy defekt. Ugyanúgy, mint tegnap egy 20as után. Sajnos a múltkoriakat nem figyeltem meg. Szóval ez biztos nem a külsõ hibája. Most megnéztem, hogy hol van a belsõn a lyuk, és semmit nem találtam a felnin. Ugyanis nem a futófelületén keletkezett, hanem ott, ahol a belsõ és a felni találkozik. Két kis 3mm-es karcolás egymás mellett, és az egyik egyiknél át is lyukadt.
Mind1, megfoltoztam. Mindez Békásnál történt, onnan intervalloztam haza. Legalábbis, amíg a nyomás tartott, mert a Gellért-tértõl már csak a bringa úton gurultam haza.
Minél jobban nézel ki, annál többet látsz be.

#32264
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.034 hozzászólás

Tudja valaki, hogy igazabol mi a kulonbseg a 8-9-es es a 10-es kazettakhoz valo Shimano agyak kozott? Nekem van egy whr550-es kerekszettem, arra mind ramegy allitolag, most 9-es van rajta.
De mondjuk egy regebbi agy, amit 9-eskent arulnak, mukodik-e a 10-es Shimano sorral?
Vagy az lenne a kulonbseg, hogy a kullozese, (pl a kullolyukak az agyon) eltero, es a regebbi, vagy mas gyarto altali agyaknal a felso fogaskereknel mar tul kozel lenne a kullokhoz (ez nem tunik valoszinuleg)?


Nem vagyok nagy orszaguti guru, de ha jol tudom akkor a 9-es agyakra egy tavtarto gyuru segitsegevel lehet rendesen felrakni a 10-es sort. Tolts le valami pdf segedletet (agyhoz, sorhoz) a shimano.com-rol, azokban benne ven.

#32265
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
Nekem IRC redstorm van, tobb, mint egy eve, az utobbi egy evben egy feluteses defektem volt. Azelott volt, Vittoria meg Conti Ultra 3000 - ez egy ido utan "megfaradt" es sorra elkezdte a defekteket kapni. Az IRC jobb es olcsobb valasztasnak bizonyult.
BMaFTe

#32266
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
A defekt oka több dolog lehet, az egyik pld. a szerencse, hiszen itt mm-ken múlik a dolog, van aki évekig nem kap, van aki hetente. A másik a külsõ fajtája és állapota, pld. érzékelhetõ, hogy egy új külsõ alig-alig tud defektet kapni. Aztán az utak állapota, ha sok a kátyú és szemetes az út, nagyon megnõ a defekt lehetõsége. Végül a nem kellõen felfújt gumi valóban felütéses defektet okozhat, ami az útkezelõn túl a rider hibája. Ad absurdum az is lehetséges, hogy belement egy kátyúba, de nem attól kapott defektet, hanem a kátyában lévõ üvegszilánktól.

#32267
Aladdin

Aladdin

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Na igen, de a belsõn látott sérülés nem felütésre utal. A következõ 2rõl nem is beszélve.
A ragasztott belsõk meg arra jók lesznek, hogy egy csere után hazatekerjek velük. A mini pumpámmal úgyis csak 6 barig tudom fújni.
Akkor köszi, megnyugodtam, legalábbis ami a külsõt illeti.
Minél jobban nézel ki, annál többet látsz be.

#32268
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

nos igen.


Felejtsd el az sk megolást! Nem tudod rendesen elõfeszíteni a csapágyat.
Idõközben rájöttem, hogy az átalakítóval (ami kb. 250g) sem lenne jó, mert azt a beépített villába kell csúsztatni, mint a kormányszárat. Csapágyat ez sem tud elõfeszíteni. Tehát az egyetlen út a villacsere.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#32269
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Ha egy kátyútól kaptál defektet, akkor felütötted a gumit, nem? Ahhoz semmi köze a külsõnek. Egyszerûen a testsúlyodhoz meg a várható kátyútalálatokhoz mérten elég nagy nyomásra fújt / elég ballonos gumit kell használni.

#32270
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás

Egy hihetetlen pech-széria –remélem- végén tartok. Egymás után 3 defektet szedtem be.
A másik meg az, hogy nem elég, hogy siralmas állapotban vannak az utak, de még a közvilágítás sincs megoldva. Valahol vaksötétben kell gurulni. Na, egy ilyen helyen kezdõdött minden. Próbáltam a lámpámmal biztosítania megfelelõ fényforrást, de kikaptam egy kátyút… … és defekt.
Szóval eddig úgy voltam, hogy ha defekt, akkor a belsõ, ment a levesbe. De most már szépen elkezdtem õket javítgatni. Ugyanis ezt nem bírja a büdzsé.
Egyébként Schwalbe Blizzard-ot használok, ebbõl is a kevlarost. Lehet, hogy ez ennyit „tud”?
Ha szemezgettem is volna a peremes szingóval, akkor most szégyenlõsen elfordítom az orcám.

Sok sok ezer km-t mennek nekem ezek a külsõk és még soha (kopp-kopp) nem volt velük defektem! Van benne egy kevlár defektgátló szalag erõsítésként. Ragasztás?? Ha felnyomod 9 bar-ra nem életbiztosítás. Nekem nem igazán jöttek be a belsõ javítások. Biztosan nem a külsõddel van a gond!
(ha jól láttam a pnívósok is ezzel edzenek)
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#32271
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás
Nem akarok okoskodni, de amelyik agy 9-es, arra nagy valószínûséggel felmegy a tízes. Ez szerintem nem igaz arra az agyra amelyik 8-9-es! Nekem pl. whr 540-em is van, arra a 8-as 9-es sor gond nélkül felmegy, de már a tizes sztem nem, bár igaz nem próbáltam. Van egy 199x-ben készült ultegrám (olyan kb7-8 as) a 9-es vígan figyel rajta. Shimanonál a sorok ugye szûkülnek, a szervizes azt mondta nekem, hogy amire felmegy a 9 arra a tíz is. Hm. Nem akarok kételkedni a szavában, de én nem vagyok ebben biztos.
A whr550 az 9-10-es. Ezek után dönts:D :D
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#32272
Aladdin

Aladdin

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Egy hihetetlen pech-széria –remélem- végén tartok. Egymás után 3 defektet szedtem be.
A másik meg az, hogy nem elég, hogy siralmas állapotban vannak az utak, de még a közvilágítás sincs megoldva. Valahol vaksötétben kell gurulni. Na, egy ilyen helyen kezdõdött minden. Próbáltam a lámpámmal biztosítania megfelelõ fényforrást, de kikaptam egy kátyút… … és defekt.
Szóval eddig úgy voltam, hogy ha defekt, akkor a belsõ, ment a levesbe. De most már szépen elkezdtem õket javítgatni. Ugyanis ezt nem bírja a büdzsé.
Egyébként Schwalbe Blizzard-ot használok, ebbõl is a kevlarost. Lehet, hogy ez ennyit „tud”?
Ha szemezgettem is volna a peremes szingóval, akkor most szégyenlõsen elfordítom az orcám.
Minél jobban nézel ki, annál többet látsz be.

#32273
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 hozzászólás
Tudja valaki, hogy igazabol mi a kulonbseg a 8-9-es es a 10-es kazettakhoz valo Shimano agyak kozott? Nekem van egy whr550-es kerekszettem, arra mind ramegy allitolag, most 9-es van rajta.
De mondjuk egy regebbi agy, amit 9-eskent arulnak, mukodik-e a 10-es Shimano sorral?
Vagy az lenne a kulonbseg, hogy a kullozese, (pl a kullolyukak az agyon) eltero, es a regebbi, vagy mas gyarto altali agyaknal a felso fogaskereknel mar tul kozel lenne a kullokhoz (ez nem tunik valoszinuleg)?
BMaFTe

#32274
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 hozzászólás
Na kicserélte a szervíz az ipari csapágyakat!
Ezt nem mérni, hanem már érezni a különbséget.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a réginek semmi de semmi gondja nem volt, csak ha már a kazettát cseréltettem, akkor miért ne??
Az új csapágyak: SKF!
Álom ahogy forognak! Mindenkinek csak ajánlani tudom!
Tudom már kérdeztem, de az edzõkerekeimben is váltanék iparis agyra. Tud valaki valamilyen márkát. Talán a Mavicnak van ha jól emlkszewm, vagy az american classicnak??
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#32275
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.701 hozzászólás
nos igen.
Ezen agyaltam én is ,csak kérdés tudok -e szerválni egy u.ilyen villát, bár nem túl különleges darabról van szó, csak szeretném, ha megmaradna a /közel/ eredeti állapot. Ami abszolút elriaszt, az az átalakító, sztem beteg dolog, meg plusz mittomén hány gramm. Szal, az ahead rendszert egy s.k. imbuszos bilincs rögzítené/feszítené, s így mehetne bele az eredeti stucni. Nem lenne fontos a villa nyakhossz.
megkérdem itt-ott hátha lenne egy jó villa.

#32276
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

még mindig kormánycsapágy nyûûg:
Találtam a neten 1"os aheades csapit- ricsi, 7000péz körül- nos, kérdésem a következõ:
Minden kecmec nélkül átszerelhetem a csapágyat a headesre, vagy a menetes rész miatt lesznek gondjaim?
/Persze, a régi villa maradna, natürlich, azmeg ugye még menettel rendelkezik../


Cseréld ki akkor a csapágyat- a villa menet nélkül 1" külsõ átmérõjû, ebbe vágják a menetet, tehát bele fog menni. A gond, hogy a csapágy felett véget fog érni, és nem fogná semmi a stucnit, és nem feszíti elõ ezzel a csapágyat. Ekkor jön az átalakító, és hoppá, mûködik! :)
Kiadsz 7+2+3ezret, helyette vehetnél egy másik villát max. 2ezerért, amin jó a menet.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#32277
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás

Felmerült bennem, hogy a fõképp országúton használt bringámon le kellene cserélni az egyenes kormányt országútira. És itt jön a bibi:
-nézegettem (volna) kormányvégbe szerelt váltókart, de "sajna" csak ezt találtam:Shimano SL-BS78 (ami egyrészt valszeg nem az én árfekvésem, másrészt, meg 10es rendszer)

Létezik valami másik típus? :chin:
Kreatív ötleteket szívesen veszek :)


Már 8-asban is csak Dura Ace-t tudtak nekem ajánlani pár hete, amikor kerestem. 15 rugóért inkább kihagytam.
De egy egyenes kormányra való rapidfire vagy revoshift váltókar nem jáccik?

#32278
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.701 hozzászólás
még mindig kormánycsapágy nyûûg:
Találtam a neten 1"os aheades csapit- ricsi, 7000péz körül- nos, kérdésem a következõ:
Minden kecmec nélkül átszerelhetem a csapágyat a headesre, vagy a menetes rész miatt lesznek gondjaim?
/Persze, a régi villa maradna, natürlich, azmeg ugye még menettel rendelkezik../

#32279
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Felmerült bennem, hogy a fõképp országúton használt bringámon le kellene cserélni az egyenes kormányt országútira. És itt jön a bibi:
-nézegettem (volna) kormányvégbe szerelt váltókart, de "sajna" csak ezt találtam:Shimano SL-BS78 (ami egyrészt valszeg nem az én árfekvésem, másrészt, meg 10es rendszer)

Létezik valami másik típus? :chin:
Kreatív ötleteket szívesen veszek :)



#32280
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.701 hozzászólás
bekukkantok a retro topicba, hátha vki tud tippet.
matúzmaster rlz! :-O