Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34343 replies to this topic

#32201
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts
Konzolos elsõ váltót át lehet alakítani bilincsessé?
Gondolom csak van olyan bilincs ami re fel lehet egy konzolos elsõ váltót rakni.

#32202
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

apróban láttad? .))

ja ott.
Nem baj ha nehéz én is az vagyok akkor legalább erõs.:)

#32203
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 posts
A Hunyadi u-ban árulták õket! Egy kezdõ brinyósnak vagy téli bringára tökéletes. Viszonylag szép, jó kidolgozású, geometriájú vázak ezek nagyon kedvezõ áron, de valóban nem high-tech!

#32204
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 posts

Peugeot vázakat ismeri valaki? Vélemény róluk?


apróban láttad? .))

állítólag yók..ismerek srácokat akik használnak (régi acél is és az alu is yó)

csak ezek nem valami high-tech vázak már.
3-4 éve nem gyárt vázat a Peugeot..
ezek aszem már évek óta lógtak az adott boltban..

de ettõl még yók.
szerintem ha az ár megfelelõ, akkor yó vétel.

a súlyukról nincs infom (de lehet hogy nehezek)

#32205
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts
Peugeot vázakat ismeri valaki? Vélemény róluk?

#32206
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 posts

Egyforgáspontos - Exage Sport (1988) :afro:
Köszi a segítséget!


Ebben az esetben csökkenti a kínlódás idejét, ha kilazítva jól behúzod a féket és úgy megtartod (ekkor értelemszerûen "központosódva" van) és így szorítod meg. Ellenkezõ esetben a csavar megszorítása, mikor már kezd szorulni, kezdi elforgatni "a levegõben lógó" egész féket. A túlszorítás egyébként is azt eredményezheti, hogy nem akar majd szétugrani, szóval nem olyan egzakt dolog az egész ügy.

#32207
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,760 posts

Az attól függ, hogy egy- vagy két forgáspontos. Az egyforgáspontost (egy tengelyre van "felfûzve az egész) ki kell lazítani, belõni középre, aztán újra meghúzni. A kétforgáspontosokon felül az egyik szélén van egy kis kereszthornyos csavar, ezt csavargatva mozog a 2 pofa vagy balra - vagy fordítva tekerve - jobbra.


Egyforgáspontos - Exage Sport (1988) :afro:
Köszi a segítséget!



#32208
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 posts

Egy láma kérdésem van, de csak mától van országútim:confused:
Az elsõ fékemnél a jobb oldali pofa folyamatosan hozzáér a felnihez. Hogyan tudom ezt központosítani?


Az attól függ, hogy egy- vagy két forgáspontos. Az egyforgáspontost (egy tengelyre van "felfûzve az egész) ki kell lazítani, belõni középre, aztán újra meghúzni. A kétforgáspontosokon felül az egyik szélén van egy kis kereszthornyos csavar, ezt csavargatva mozog a 2 pofa vagy balra - vagy fordítva tekerve - jobbra.

#32209
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,760 posts
Egy láma kérdésem van, de csak mától van országútim:confused:
Az elsõ fékemnél a jobb oldali pofa folyamatosan hozzáér a felnihez. Hogyan tudom ezt központosítani?



#32210
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts

A küllõkrõl: a változó falvastagságúak a könnyítettek, vigyázni kell velük (füzött kerékben), mert rendesen tömeglimitesek, 80 kg. fölött nem nagyon ajánlott, mert sûrûn kell centrírozni. A gyári kerék más dolog, ott szinte csak könnyû küllõk vannak és bírják a gyûrõdést. A kerék lelke a küllõ...


ÁÁ, ne, fogjatok le! A hét poénja. :)
Megyek, veszek is gyorsan 15x15-ös acélcsövet.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#32211
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 posts
Csak egy észrevétel: A küllõ nem változó falvastagságú, hanem az átmérõje változik. (Falvastagsága a csöveknek van).
Nem igazán értem, hogy otthon fûzött kerékben miért lenne gyengébb a kikönnyített küllõ, mint egy gyárilag fûzöttben? Az anyaga ugyanaz, az átmérõi is hasonlóak. Fõleg annak fényében hogy otthon fõleg 32/36 küllõ az elterjedt, míg gyári kerékben kevesebb. Az egy dolog, hogy valaki nem profi centírozó és nem tudja olyan jól beállítani a küllõfeszességet, mint egy gyárilag fûzöttnél, de ezt ne a küllõknek rójuk fel.

#32212
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
A küllõkrõl: a változó falvastagságúak a könnyítettek, vigyázni kell velük (füzött kerékben), mert rendesen tömeglimitesek, 80 kg. fölött nem nagyon ajánlott, mert sûrûn kell centrírozni. A Sapim cx-ray rõl mondják, hogy mindent kibír, hát nem tudom, amilyen ára van és amilyen bonyodalmas beszerezni, lehet, nem is fogom tudni...
A gyári kerék más dolog, ott szinte csak könnyû küllõk vannak és bírják a gyûrõdést. A kerék lelke a küllõ...

#32213
Macikutya

Macikutya

    vendég

  • fórumtag
  • 75 posts
Köszönöm a tanácsokat!
Maradok a Ksyrium Elite-nél.

#32214
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 posts
Jah... az SL-be nem is a küllõ törik, hanem a felni!!! Ha még nem csinálták meg, majd linkelek képet... tanúlságos... tanúlságos... :cry:

#32215
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 posts
Én Mavic Ksyrium Elitet hajtok és tél után 80 kiló (najó 75) körül mozgok rendszerint. Eddig olyan 8e km van benne, még nem kellett centírozni a hátsót, bitang erõs. Az elsõt is csak azért mert olyan 3ezer km-nél összeakadtam egy kollégával és elhajlott egy küllõ egy ici picit (pedig a pedál akadt a kerékbe). Viszont adnak hozzá küllõkulcsot és gyerekjáték volt kicentírozni. A küllõ azóta is a "sérült" van benne és nem kellett utánhúzni egy hajszálnyit sem. Ha az aluküllõs SSC-m van tuti cafatokra tört volna a küllõ.
Emellett szenzációsan jó a racsni mechanikája, nagyon gyorsan blokkolnak a kalapácsok! Ja és nem utolsó sorban gyönyörû szép! Negatívum, hogy drága és nem pille a súlya. Konkrétan lemértem: e:819g (küllõmágnessel), h:1015g (sh. rotorral) és a gyorsszár még nincs benne.
Nekem nagyon bevált.

#32216
Arti

Arti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 376 posts
pcycle! köszi szépen!
már megvannak a kerekek. csak kérdeztem kíváncsiságból h igaz e amit egyszer fél füllel hallottam h a magas falú felnik általában tovább/jobban bírják...
amúgy elöl 20, hátul 24 küllõs kerekek futnak...
~67 kg vagyok, szóval, azért (remélem) elbírnak, meg nem lesz gond velük.
"Minél messzebbre jutok, annál kisebbek lesznek a problémáim."

#32217
fftszabi

fftszabi

    vendég

  • fórumtag
  • 21 posts

Sziasztok!

A vélemenyeteket kérném az alábbiakban:
80 kilós vagyok és kerékszettet szeretnék venni. Mindenféleképpen Mavic-ban gondolkodok.
Vegyek egy új Ksyrium Elit-t, vagy egy alig használt Ksyrium SL-t. Az SL-t most hírdetik a bikemag aprón.
Eddig egy Ambrosiom volt Dura-Ace aggyal, 32 küllõvel (hátsó) és semmi gondom nem volt vele a két év alatt, pedig meglátogattam egy pár gödröt.

Elõre is köszönöm!


Ha nem volt vele gondod miért cseréled le? Ha mégis lecseréled fûzess egyet, gyári keréknél csak jobb lehet.

#32218
brumbie

brumbie

    vendég

  • fórumtag
  • 143 posts

Sziasztok!

A vélemenyeteket kérném az alábbiakban:
80 kilós vagyok és kerékszettet szeretnék venni. Mindenféleképpen Mavic-ban gondolkodok.
Vegyek egy új Ksyrium Elit-t, vagy egy alig használt Ksyrium SL-t. Az SL-t most hírdetik a bikemag aprón.
Eddig egy Ambrosiom volt Dura-Ace aggyal, 32 küllõvel (hátsó) és semmi gondom nem volt vele a két év alatt, pedig meglátogattam egy pár gödröt.

Elõre is köszönöm!


Én MAVIC Ksyrium Equipe-t használok. Két garnitúrám van az egyikben 5.000 (10 hónapos), a másikban 1000 km-rel (4 hónapos), két különbözõ bringán. 75 kg-mal a kritikán aluli állapotú bükki utakon (Kb Paris-Roubaix :)) eddig még nem sikerült nyolcast belevinnem. Az ára olyan 80 k új állapotban. Típikus üsd-vág-nemapád kerékszett.

#32219
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

EGy jó minõségû összetételekbõl jók fûzött kerék nagyon sokat elbír


És milyen küllõk vannak? Érdemes olyat használni, ami változó vastagságú?

#32220
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts
Én is azt mondom elite, mert írta itt valaki, hogy nem venne mégegyszer ssc-t inkább elite-et. És most nem is drága (100e bikeexpress.hu ,ha nem zavar a netes rendelés).