Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#31641
Posted 2007. June 12. - 11:19

#31642
Posted 2007. June 12. - 09:54

#31643
Posted 2007. June 11. - 22:32

Légy üdvözölve az Orbea világában,gratulálok-Ön jól választott!Az Orca a ma
kerékpáriparának az egyik legjobb és legszebb karbonváza,bár már több konkurens megjelent ettõl könnyebb 1kg alatti vázzal,de szerintem a mi szintünkön pár deka nem számít.Ha jól tévedek azt a Kawasakizöld-karbonfekete gépet-asszem 51-es méretü-"sózták" Rád amit pár hete én is láttam és a fönökúr 57-es ugyanilyen picit jobban felszerelt-ful durész-gépét
volt szerencsém kipróbálni.A 105-ös szett miatt ne aggódj,semmi gond nincs vele ha tovább fog tartani az outi betegséged vagy mégjobban meghülyülsz-tehát úgy jársz mint én-abból úgyis jövõre már ultegra vagy durész lesz!
Szóval sok sikert az új paripához idõvel majd megszokod,bár nem tudom mit értessz túl messzi kormány ill.fékváltókaron.Ha normálisan(kényelmesen)ülsz a
nyergen és ráfogsz a fékváltókarra,karod picit hajlítva van és a kormány felsõ
vizszintes része takarja az elsõ kerék agyat akkor kb. jó a stucni és felsõcsõ
hossz méretválasztás.Ha kb.így van akkor csak menni kell a géppel minnél többet,hogy megszokjad.Képet ha tudsz dobhatnál fel!
Most már csak a kerékpáros tudásodat és erönléteded kell az Orca szintjére felhoznod és akkor felfelé fékezve hajthatsz a Monte Zoncola-ra!

Márkatársi üdvözlettel,Gyuri
#31644
Posted 2007. June 11. - 21:59

Sziasztok!
Szeretném a segítségeteket kérni. Másfél évi éhezéssel, spórolással, némi ösztöndíjjal 19 évesen meg tudnám venni életem elsõ outiát:bananadan .
Mivel eddig még nem volt outim és szakértõ ismerõsökkel sem vagyok eleresztve nehéz a dolgom.
Érdekelne a véleményetek a két géprõl, amit kinéztem.
1. Guerciotti Cartesio Ultegra (479 000)
http://www.proathlon...ti/cartesio.htm
Ez a bringa nagyon teccik, és made in italy. Ez manapság már egyre ritkább
2. Author CA 6607 (440 000)
Ez se rossz. A felszereltsége jobbnak tûnik, mint az olasz és könnyebb és olcsóbb is. DE nem olasz!
http://www.author-hu...mod=tip&ev=2007
Szerintetek melyik a jobb választás, vagy tudtok vmi mást?
Nagyon köszi a segítséget.
Én a Guerciotti Cartesio-t venném, de Campa Veloce-val. Fõleg hogy most akciós.
#31645
Posted 2007. June 11. - 20:08

oka mert most írtak a Paul-Launge tól (alias shimano magyar ellátó)
hogy úgy lenne tutkó hogy ha 10es lánc lenne rajta... dehát akor megy ez 9el is.... köfi...
"Az Ön rendszerével teljesen kompatibilis a 10 fokozatú hajtómû, csak annyit kwell változtatni, hogy 10 fokozatú láncot használ hozzá (CN5600,CN6600,CN7801)"
Hát mondjuk én meg lennék lepve, ha 9-es soron olyan jól muzsikálna a 10-es lánc. Hátul sokkal kényesebb a helyzet a tizedmilliméterekre, mint elöl.
#31646
Posted 2007. June 11. - 19:20

9-est természetesen.
oka mert most írtak a Paul-Launge tól (alias shimano magyar ellátó)
hogy úgy lenne tutkó hogy ha 10es lánc lenne rajta... dehát akor megy ez 9el is

"Az Ön rendszerével teljesen kompatibilis a 10 fokozatú hajtómû, csak annyit kwell változtatni, hogy 10 fokozatú láncot használ hozzá (CN5600,CN6600,CN7801)"
#31647
Posted 2007. June 11. - 18:51


KMGyuri! Köszönöm az Orbea-tippet. Benéztem a Bikeart-ba (Bp-en ez volt az elsõ bolt, ahová személyesen is bementem).
Erika fogadott és az Onix felõl érdeklõdtem, de mondta, h van jobb. A tavalyi Orbea Orca-ra mutatott. Szerelem volt elsõ látásra. Remek váz, 105-ös szett. A váz gyönyörû, szép a szövése és 1020gramm. Szerencsére kaptam engedményt, így belefért a keretbe, sõt pár ezerrel olcsóbban jött ki, mint a többi három változat, amit kinéztem. Ma kifizettem, elhoztam és kipróbáltam. A pedált, cipõt pilanatok alatt megszoktam. A duál c. váltóval már picit gondban vagyok.
De ami nagyon nehéz, így 5km próbaút után:
1. Nagyon messze van a kormány, fékváltókar
2. amikor kiállok a nyeregbõl, nagyon kell ellensúlyznom a kormányt, hogy baj ne legyen.
Remélem hamar hozzászokom, elvégre ez a gép nem cross-treking, mint az elõzõ
#31648
Posted 2007. June 11. - 17:36

Efi EFI hanyas láncot használsz? a (105s 10es hajtómû 9es rendszer... 9est vag 10est ..)
9-est természetesen.
#31649
Posted 2007. June 11. - 15:16

#31650
Posted 2007. June 11. - 13:28

Ez kb 7 kg. Mavic Kyr Elite kerék, meg egy szép carbon Deda kormány az opcíó. Használtan jutottam hozzá és egy kicsit a carbon váztól féltem (nem egy Pantani súlyú ember vagyok), de nagyon komoly érzés volt vele elöször lefele jönni. Mégegyszer köszi a választ.
K
#31651
Posted 2007. June 11. - 12:24

osztrák ismerõsöm tesztelte (bár azt hjiszem full Sram Forceal)
állítólag rettenetesen yó.
de ha már van iyened ugyis mindegy másnak mi a tapasztalata nem??
aszem azt mondta hoyg lefelé is nagyon stabil merev, és felfelé is yól mászik.
aszem van 6,3 kg. opció is.aszem a sramal ennyi... (gondolom kerekektõl meg szettõl is függ)
#31652
Posted 2007. June 11. - 11:42

Egy gyors kérdés. Van valami véleményetek a Simplon Pride nevû full carbon vázról teljes Dura Ace szettel? Sikerült egyet beszereznem, de kiváncsi lennék, hogy van-e valami élõ tapasztalatotok a bringával kapcsolatban.
Köszi elõre is.
#31653
Posted 2007. June 08. - 17:44

Mondjuk én - ha van rendes méretben belõle- gondolkodás nélkül a Guerciottit venném meg! Meg is indoklom szakszerûen miért: Mert sokkal jobban tetszik!
Egyébbként nekem is Dedának tûnik, pont ezért is részesíteném elõnyben az Authorral szemben.
#31654
Posted 2007. June 08. - 17:34

#31655
Posted 2007. June 08. - 17:32

#31656
Posted 2007. June 08. - 12:27

Miért nem jó a "kevert" váz? Nekem is az van. Karbon hátsó támvilla, alu váz! Nekem abszulút bejött! (Bár az ára egy full karbon váz árában volt, szóval nem alsó kategória) Én spec tartottam a full karbontól, azért vettem alut.
#31657
Posted 2007. June 08. - 12:24

Nézd!Köszi a tanácsot! Az Orbeakat már nézegettem, de nem vettem észre a lap alján a tovább nyilat:lol1:! A váz télleg szép, bár ennyiért már Ultegras bringát adnak. Asszem megfogadom a tanácsot és inkább egy kiváló vázra kicsit "slamposabb" felszereltséget választok (105:cool2: ). Aztán jövõre lehet egy kisebb tuning. Addigra már úgyis lesz könnyebb Ultegra, és a régit ki lehet dobni az ablakon:).
Én is ezt csináltam! Vettem egy jobb vázat és egy szerényebb szettet (Veloce). Azt hittem késõbb lecserélgetem, de rájöttem, hogy felesleges. 100%-ban elégedett vagyok vele és nem tudom te milyen szinten vagy, de ha nem indulsz a touron, akkor bõven elég a 105-ös is...
Az Authorral személyes tapasztalatom nem sok van de az ismerettségi körömben van pár és csak jókat hallok róla! És az ára is kedvezõ!
#31658
Posted 2007. June 08. - 12:24

szerintem elsõnek ne építgess. hanem próbálj komplet specifikációt venni..
ugysem tudod még mi az ami kell neked.
csak kevert vázut ne vegyél.
vagy legyen full carbon
vagy legyen full alu egy carbon elsõvillával.
amugy "noname" carbon vázakat külföldrõl is tudsz rendelni kb. 100 ezer Ft..ill. a bikemag apróban is hirdetnek néha...
arra egy 105c ö szett 140-160 ezer Ft aszem (nem tudom most az árait)
ya és klipszet feleysd el még most téry át patenetes renmdszerre vegyél elsõne cipõt pedált aztán a jelenlegi trekkingeden gyakorolj (nem kell sok idõ)
meg menny be boltokba és mond meg hogy van pl. 300 ezrde.
ebbõl hozzanak ki valamit. általában minden boltban körbe fognak pisálni

és az addigi interneten látott árakból még simán jön le 10 % oyan alku szerûen..
#31659
Posted 2007. June 08. - 11:25

Elõszörre én nem feltétlen ajánlanék karbonvázat, szép, merev, erõs, de azért sérülékeny, javítani meg ... lehet éppen, de azért nem egy biztos dolog lesz belõle, elég annyi is ha eldõl vagy valami nehezebb tárgy ráesik... Nagyon sok jó és viszonylag könnyû ( középméretben 1400-1600 gr) aluváz van már amire passzol egy 105-ös és kijön 400-ból, sõt, és fent is tudod tartani, és utazni is tudsz (júl elején egyébként én is megyek a Tátrába). VAgy ha mindenképpen karbonváz: MErida Scultura, 175e ft-ért vázszett (nyeregcsõ, kormánycsapágy), L-es méretben a valós tömege 1190 gr.! A legjobb ár-érték arány.
Köszi a tippet! Az igazság az, h nem féltem a leendõ karbonvázam, mert nem vágódok el. Megálláskor, mikor kicsit iszom, vagy megmozgatom a hátam, akkor szoktam az árokba dõlni a klipsz miatt. Az árok persze mindig tele van csalánnal. Már sok autósnak szereztem így boldog pillanatokat. Persze biztos, h ez változhat, mert az outi azért mégsem cross-treking:) . Majd óvatos leszek!
#31660
Posted 2007. June 08. - 11:19
