Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#31421
Írta 2007. augusztus 11. - 01:35

http://bikeart.hu/te...kategoria_id=62
vagy erre mondtad hogy rossz a méret??
(aszem 3 bringa van ilyen bent, delehet más felszereltséggel)
szerintem ha odamész szóban még lehet kicist alkudni..
#31422
Írta 2007. augusztus 10. - 22:01

maydnem..
hát igen.nem volt mindne alkatrész otthon...
látszik hogy minimál project
amugy 2/3x7 es fékváltókar (RSX)
és 8-as dura ace van hátull..de lessz 8 as fékváltókarom..egyelõre ez van (csak ugye iylenkor pontatlan)
ya meg szingo hátul peremes elöl:)
retyi..Budapestre építettem a városba+edzeni+Bótbajárni...
ezért nem költök rá sokat..
most is egy elsõváltót próbálok olcsoért szerválni hozzá...



#31423
Írta 2007. augusztus 10. - 16:48

#31424
Írta 2007. augusztus 10. - 10:56

amuyg a Bikemag uj számában van teszt a gyári felszereltségû bringáról..
tehát a váz anyaga 7005 Alu ill. Kinesis ...nem tudom pontosan.
a váz 54 es méretben 1790g (sayát mérés)
...tehát dögnehéz:(
cserébe álllítólag talán nem törik mint a régi Capella/Gemini....
a festés szép..a hegesztési varratok hatalmasak!! kb. 1 cm átmérõjüek...
saynos afestésnél nem figyeltek a középrész menetére igy ha megveszed a vázat érdemes a menetet célszerszõámmal átforgatni.
a vázat nyersen adják semi ajándék nincs hozzá, tehát neked kel venend a monoblkkházra bowdenvezetõt is pl...
amuyg 1 1/8 hagyományos csapágyhoz a fejcsõ 11,5cm hosszu(54es méret)
Szóval régi tervezés a váz...ya és láthatólag egyenes váz nem slopping..igazából nagy különbség a régihez szerintem a festés, meg talán a vázanayg.
amuyg 23-26 ezer Ft az ára..ami a legolcsóbb kapható országuti váz.
MALI-t(kék) nem akartam...
és minden más lehetõség (Merida 904) 40-50 ezer FT lett volna.
és nekem adva volt itthon a carbon villa+korm.csap.
Szerintem pl. a Merida 880-903 szinvonalát hozza (talán nehezebb valamivel)
Jó dolog hogy az alsócsövön lévõ bowdenmegakasztó (ex. váltókar szem) pont yó elõre lett téve igy fékváltókarhoz ideális és ha valaki mégis régi váltókarral szeretné használni az is megoldható.
naa hát egyelõre ennyi...
#31425
Írta 2007. augusztus 10. - 10:31

#31426
Írta 2007. augusztus 10. - 10:28

#31427
Írta 2007. augusztus 10. - 09:18

Budapest
ZöldPont kerékpárbolt
www.bicycle.hu
bár most 2 hét dszabira mentek..szóval lehet venni simán idén már cyclecrosst..választék az nincs..(kona,Merida..és a drága ridley)
de lehet vennni.
#31428
Írta 2007. augusztus 10. - 08:33

ahogy olvasgattam visszafelé egy kicsit elbizonytalanodtam, ha lenne tippetek jó lenne: 1.elég sportos vagyok, szal nem az a típus aki belelovalja magát a bringázásba és lenn rohad a garázsban. 2. életben nem fogok versenyezni. 3. szeretek bringázni, de azért módjával, nem 70-80 km-eket, max 30-40-50 . 4. kurva sokat bringázok városban, az összes 80-90% városi. 5. debreceni vagyok, viszonylag nagyvárosi (nem Pest de azé itt is ugyanaz megy) forgalom, kátyú, néha padka mert gyalogosok közt kell menni ha élni akarok
6. gyorsan szeretek haladni bringával és a fizikum is megvan hozzá, baszott nagy muraközi combbal
fõkérdés: bizti outi kell nekem és nem valami öszvér?
ciclo cross vagy valami ötlet? vagy outi? thx
Ismerõs a probléma, ugyanezeken rágódtam én is nemrég.
Most nem írok regényt ide, de én is oda jutottam, hogy nekem egy cyclo-cross bringa lenne az ideális. Aztán amikor elkezdtem nézelõdni, kiderült hogy 200k-ból (nekem is ennyi volt a keret, és nekem sem egyben volt meg a pénz) cyclo gépet nem lehet venni. Sõt, egyáltalán nem könnyû ilyen gépet venni MO-on, mert nagyon kevesen keresik, és választék is nulla. Esélytelen.
Aztán oda jutottam, hogy rengetegen mennek országutival, és ha annyira zûrös lenne, akkor hegyekben állnának az út szélén a törött bringák. De nem.
Szóval az említett Trek lett belõle. És bátran merem ajánlani (mármint az országutit, de a Trek-et is). Én mindenre használom, munkába is (pécsett).
Pedig itt elég xarok az utak, megyek vele járdán is, sétálóutcában is, stb. Semmi gond, persze nem lehet vele úgy közlekedni mint a montival, illetve én alacsonyabb guminyomással használom mint az "igazi" outisok, de így nagyon tuti. Sõt, soxor meglepõdöm, hogy ugyanazon az úton haladva a monti sem kényelmesebb, tehát közel sem akkora a különbség, mint ahogy azt elötte gondoltam volna.
Egyébként ahogy írtam, az Orbe lett volna a másik befutó, de azt hitelre nem lehetett megvenni, csak kp. Az meg nekem sem volt...
Vegyél bátran outit, és picit jobban figyeld az utat mint a montival. Ennyi.
Egyébként padkára le és fel is lehet vele menni, csak ügyesség kérdése. (És persze lassan, legalábbis én nem ugratok vele azért. :-) )
#31429
Írta 2007. augusztus 10. - 07:34

na azért én szorgoskodtam..
kár hogy senkinek nincs vélemyénye róla vagy kérdése..elvagyok
Alakul ez!!! :clap:
#31430
Írta 2007. augusztus 09. - 22:44

kár hogy senkinek nincs vélemyénye róla vagy kérdése..elvagyok


#31431
Írta 2007. augusztus 09. - 22:18

bizti outi kell nekem és nem valami öszvér?
ciclo cross vagy valami ötlet? vagy outi? thx
Hogy Neked mi kell, azt Neked kell eldönteni!
Írásod alapján éppen egy ciklocross nem volna rossz választás (bár én elfogult vagyok - a mostani montimat és ou. vázas városimat odaadnám egy ciklocrossért

Az haladós is, csapatós is, gyak gumiválasztással mindent meg lehet oldani, adott keretek közt.
Viszont cx-re sem egyszerû szépen/biztosan sárvédõ rögzítése, néha a kulacstartószemek is hiányozhatnak, hiszen ez rövidtávú versenyre van kitalálva...
#31432
Írta 2007. augusztus 09. - 18:29

Egy határozott mozdulattal illesszük a szalagvéget szorosan a helyére. Ez gyakorlatot igényel, tehát elõször az asszony kerékpárján próbálkozzunk.
Hát ez kész...
#31433
Írta 2007. augusztus 09. - 17:07



ciclo cross vagy valami ötlet? vagy outi? thx
#31434
Írta 2007. augusztus 09. - 16:53

azt nem írtam (most már pontosítom, hogy hitelbõl menne, szal használt cuccok kilõve). nem vagyok én egy márkánál leragadva, csak ahogy nézegettem az árakat felszereltségeket a Merida tûnt a legjobb választásnak, nézegettem én az Orbeát is, de rém drágák, amit Zolipapa említett az meg nem jó méretben


#31435
Írta 2007. augusztus 09. - 15:05


még képek:::
http://kep.tar.hu/yvorlpu/50513406
magelan gemini 2007es..
tuniing carbon villával és kormánycsapágyal..
egyelõre építgetem..még nem tudom milyen lessz (alkatrészei...).
#31436
Írta 2007. augusztus 09. - 08:54

#31437
Írta 2007. augusztus 08. - 23:10

Sziasztok!köci
és a Trek Merida dologban nincs ötletetek ("...a Trek nem tud engedni, mert e bekerülési költség nem engedi, ellenben a Meridával..." )? és meiket javasolnátok? elõnyök hátrányok? vagy láma kérdés
![]()
Kezdésnek a Merida 903-904 tökéletes gép,tavaly májusban én is 903-al kezdtem nagyon jó ár- teljesitmény arányu bringa.Ha nem fogsz úgy meghülyülni az outizástól mint én életed végéig kiszolgál sok gondod nem lesz vele.Jó emlékeim vannak e géprõl.Ezután jött egy Orbea Mitis alu-karbon vele
egy két válasz arra mi a külömbség a jó és a remek bringa közt.Jópár oldallal ezelõtt leírtam mit tapasztaltam a két gép között.Jelenleg egy Orbea Onix fulkarbont van szerencsém hajtani ez megint egy más világ,NAGYON JÓ!!!
Összel van esélyed 20-30%-al olcsobban megvenned bár akkor a megfelelõ méret lehet probléma.A magasságodhoz az L(57-59)a jó.
Ja egyébként az Orbea alu-karbon vázszet,használt egy új Merida vázszet körüli áron keresi leendõ szerencsés gazdáját!
Üdv mindenkinek Gyuri
#31438
Írta 2007. augusztus 08. - 15:37

bocs a lámer kérdésért, de mostmár igazán kíváncsi vagyok: hogy kell felrani egy kormányszalagot??
ma vettem egyet,de ezen nem öntapadós csík van,mint az elõzõn hanem valami odaszáradt nyálkára hasonlít, és nem ragad. (B+ gel..)
én monti kormányszarvára használom, de nem maradhatok ekkora tudatlanságban. és mire valók a kis szivacscsík-darabkák, meg a fekete papírcsíkok? a dugók szerepére még csak rájöttem...
Szivacscsík-darab:egyes országúti fékkaroknál a gumiburkolat nem "borul" rá olyan nagy mértekben a kormányra, ezért a bilincsénél esetleg nem lehet teljesen bevonni s feltekercselt szalaggal. Na ide kell tenni elsõ mozzanatként ezeket, U-alakban a szárakkal a fékmarkolat oldalainak irányában.
Fekete papírcsík: ez öntapadós, a kormány alján a dugók, belül pedig, ahol végzõdik a feltekercselés, ezek tartják a szalagot.
A szalagnak amúgy nem fontos nagyon ragadnia. A titok, hogy feltekercselés közben elõ kell kicsit feszíteni, ill hogy alulról haladunk befelé.
#31439
Írta 2007. augusztus 08. - 12:24


edit: Nem akarok szõrszálhasogatónak tûnni, de a menetes kormánycsapágyaknál mindenki jelöli, hogy angol, olasz esetleg francia-e a portéka. Úgy gondolom, hogy ez a villa menetére vonatkozik, különben semmi értelme sem lenne. Ennek szellemében van értelme a kérdésemnek, miszerint az egyféle menettel gyártott, új 1"-os Campa Record kormánycsapágy vajon melyik menettel kompatibilis? Így jelölik: BC 1"x24tpi - height 36.5mm.
#31440
Írta 2007. augusztus 08. - 12:09

