Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#31421
Posted 2007. August 08. - 12:24
edit: Nem akarok szõrszálhasogatónak tûnni, de a menetes kormánycsapágyaknál mindenki jelöli, hogy angol, olasz esetleg francia-e a portéka. Úgy gondolom, hogy ez a villa menetére vonatkozik, különben semmi értelme sem lenne. Ennek szellemében van értelme a kérdésemnek, miszerint az egyféle menettel gyártott, új 1"-os Campa Record kormánycsapágy vajon melyik menettel kompatibilis? Így jelölik: BC 1"x24tpi - height 36.5mm.
#31422
Posted 2007. August 08. - 12:09
#31423
Posted 2007. August 08. - 11:04
már csak azt nem értem, hogy az említett B+ szalag akkor egyszerûen nem öntapadós? a fvkarokhoz való rövid darabokon 3M feliratú lehúzható papír volt, tehát az öntapi, de a többin csak jelzés értékkel valami száraz nyálka.
gondolom ezt mindenképpen ragasztani kell.
#31424
Posted 2007. August 08. - 10:41
bocs a lámer kérdésért, de mostmár igazán kíváncsi vagyok: hogy kell felrani egy kormányszalagot??
KORMÁNY BANDÁZSOLÁSA Tom Kellogg:www.spectrum-cycles.com
Kérdés:
Nekem még soha nem sikerült olyan szépen bevonni a kormányt, mint ahogy azt az új Spectrum kerékpáromon volt. Mi a titkuk?
Válasz:
A titok a pillanatragasztó. Megpróbálom részletesen elmagyarázni, hogy miképp végezzük ezt a könnyûnek tûnõ, de mindemellett sok odafigyelést és pontosságot igénylõ feladatot.
Mindenek elõtt csakis Cinelli parafa szalagot használunk. Szeretem a fogását, és nagyon jól szívja az izzadságot is. Tudom, hogy nem olyan tartós, mint egyes parafa-utánzatú mûanyag szalagok, de a fogás minõsége mindenképpen megéri. A módszer, amit itt leírok, minden félig-meddig elasztikus, bélelt és porózus szalag esetében szép eredménnyel jár. A különbözõ bandázsolási módszerek általában nem befolyásolják a kormány használhatóságát, tehát a cél nem a teljesítmény, hanem esztétikai kivitelezés. Utálnám, ha úgy kellene átadnom egy igen sok munkával készült egyedi gépet, hogy a bandázs nincs a váz kidolgozásának szintjén. Amikor a bandázsolás kész, a hatás olyan, mint ha egy folyamatos szalag futna végig a kormányon, beleértve a fékkar körüli rész, ahol más módszerekkel irányt vált a szalag. Termézetesen, nem fogjuk felhasználni a Cinelli csomagban lévõ undorító szigetelõ szalagot sem. A pillanatragasztós módszerrel nincs is rá szükség.
Hozzávalók:
- Cinelli, vagy más gyártótól származó jó minõségû szalag. Dobjuk ki a szigetelõ szalagot!
- Egy hagymányos (egyenes) borotvapenge, vagy egy tapétavágó kés.
- Pillanatragasztó (cián-akrilát tartalmú).
- 8 X 25 cm-es kartonlap.
Az elsõ lépés, hogy visszagyûrjük a fékkar gumi bevonatát. A Campagnolo karokat, elõször a gyorskioldón át kell bújtatni. Ehhez a mozzanathoz legjobb a lábunk közé venni az elsõ kereket. Teljesen mindegy, hogy melyik oldalon lévõ kormányvégen kezdjük a munkát, csak az a fontos, hogy amikor a csõ tetejére tekintünk, akkor a szalag a kerékpártól elfele mutasson. Ez biztosítja, hogy a felsõ ívben a szalag a kezünktõl távolodjon el, és így ne gyûrjük fel a széleket. A kezdõ kör fél szalagszélességgel lógjon túl a kormány végén. A felesleget a végén a pengével majd úgyis pontosan síkba vágjuk. Az öntapadós réteget védõ papírcsíkot a bandázsolás során folyamatosan távolítsuk el. Mindenképpen ügyelünk arra, hogy a lehetõ legszorosabban haladjunk körbe, anélkül, hogy a szalagot elszakítanánk. A következõ kör kb. az elõzõ rész harmadát fedje le. Ha ennél nagyobb az átfedés, akkor lehet, hogy a végére elfogy a szalag, ha kevesebbet, akkor a hajlatban nem takarja teljesen a szalag a kormányt.
Ahogy a fékkar aljához érünk, próbáljuk meg úgy elosztani a szalagot, hogy az utolsó körben éppen érintse a fékkar test alsó részét. Szerencsére itt nem látszik, hogy mekkora az átfedés, mivel a kormány úgyis erõsen ível. Innen még egy kört kell tenni, úgy, hogy a következõben már teljesen a test oldalának ütközünk. Itt vágjuk el a szalagot a pengével úgy, hogy az kb. 15mm-re rálógjon a féktest oldalára. Tegyünk a szalag végére két csepp pillanatragasztót, és picit megnyújtva nyomjuk a tiszta, zsírtalanított féktest oldalára. Ne kenjük össze magunkat ragasztóval, mivel nehezen jön le, és nem tesz jót a bõrnek. A ragasztó azonnal köt, mihelyt nem kap levegõ utánpótlást. Tíz másodperc után általában elengedhetjük.
Most a bandázshoz adott rövid darab szalagra lesz szükség. Elõször méretre kell vágni, úgy, hogy pontosan egy bandázskör hatását keltse, de ne lógjon a féktest oldalára. A Campagnolo karok esetében ezt egy-két milliméter pontossággal kell elvégeznünk, a Shimano karoknál kb. fél centi a tûréshatár. A végeit átlósan vágjuk le, mivel csak így tudjuk elérni, hogy a fékkar testét merõlegesen közelítse meg. Többször próbáljuk a helyére, hogy a kritikus pillanatban egy-két másodperc alatt pontosan oda tudjuk helyezni, ahova kell. Kb. 1/4 -1/3-ad részét fedje az elõzõ, fékkarhoz rögzített szalagot. Tegyünk néhány csepp ragasztót a szalagdarab hátára, és szorosan illesszük a végleges helyére. Tíz másodperc itt nem lesz elég, mivel itt kisebb a tapadó felület. Tartsuk ott, és feszítsük egy-két percig.
Most jöhet az utolsó szakasz. Ezt most felülrõl indítjuk. Ennek a végét ismét átlósan vágjuk le, úgy, hogy a fékkar testének szélénél kezdõdjön. Campagnolo karoknál be is kell kanyarítani a végét, hogy a gyorskioldót is kikerüljük vele. Tegyünk a végére ragasztót és pontosan a test szélére illesztve, tartsuk ott 10 másodpercig. Ha jól indultunk el, akkor a szalag a kerékpárostól "távolodik", ami azt jelenti, hogy szélek elõre néznek. Itt már nagyon látszik, hogy egyenletes-e az átfedés, tehát erre most már fokozottan figyelnünk kell. Természetesen a szoros tekerés is elég kritikus ezen a ponton. Ahogy elértük a kormány szélesebb átmérõjét (akár lépcsõzetes, akár folyamatosan ívelõ kialakítású), hagyjuk abba a bandázsolást. Most jön a hab a tortán!
Az utolsó kör tehát felénk jön, méghozzá egy bizonyos szögben teszi ezt. Ne húzzuk le errõl a szalagdarabról az öntapadós réteget védõ papírcsíkot! Helyette tegyünk egy kis kartondarabot azon rész alá, ahol a csatlakozást ki akarjuk alakítani. A karton szélének segítségével, vágjuk le a szalagot a kormánnyal merõleges irányban. Szedjük ki a kartont, és láthatjuk, hogy a szalag vége most már egy hegyes végû, dárda alakú forma. A vágás, ha mindent jól ment, akkor kb. 12 cm hosszú. Szedjük le a hátsó védõszalagot, és tegyünk ragasztót erre a végsõ 12 cm-es szakaszra. Ne felejtsük el, hogy a hegyes vég a legfontosabb, tehát ide mindenképpen jusson egy kis mennyiségû ragasztó. Vigyázzunk arra, hogy se magunkra, de a kerékpárra ne jusson a pillanatragasztóból. Egy határozott mozdulattal illesszük a szalagvéget szorosan a helyére. Ez gyakorlatot igényel, tehát elõször az asszony kerékpárján próbálkozzunk.
Helyezzük vissza a fékkar gumiburkolatát. A kormányvégen hagyott szalagfelesleget vágjuk le a pengével úgy, hogy az, teljesen síkban legyen. Tegyük be a dugókat, ügyelve arra, hogy a "Cinelli" felirat vízszintesen, és felfele álljon. Ha a dugó túl laza, akkor a levágott kisebb darabokból ragasszunk rá bélést. Ezzel kész az egyik oldal. Akkor jöhet a másik. Ha nagyon kimerültünk a felétõl, hagyjuk a többit inkább másnapra
#31425
Posted 2007. August 08. - 10:31
#31426
Posted 2007. August 08. - 10:29
földlakó; szocsek; yobo; nocturnus; thx srácok, sokat segítettetek
majd bújom a merida shopok honlapjait, és meglátjuk õsszel, de eddig 3-an írtak vissza, és az a gáz, hogy ebbõl ketten is azt mondták (vajon igaz), hogy idénnem lesznek árengedmények merida outisra, mert el tudták adni az összeset full árban :"...Az akcióknál valóban ki lehetfogni nagy kedvezménnyel kerékpárt.....De csak akkor ha van beragadt készlet!! Idén Meridánál nem lesz országuti akció,mert elfogytak teli árban...."
ha így állunk szarban leszek, mert rohadtul nem mindegy hogy 130 forint vagy 210...
Hali!
Nemrég hajtottam én is bringákat...elég sokat írtam is a fórumokra a tapasztalatokról...végül is egy Trek 1000-est vettem, átszerelve full Tiagrára, 200 alatti áron...
Azóta mentem vele elég sokat, nagyon meg vagyok elégedve, és az örök gari a vázra szimpatikus volt, de sokminden más is...pl. az, hogy vásárlás elött lehozatott a bolt másik méretbõl is egy bringát, és kettõ közül tudtam próba alapján választani!
Ezzel szemben kb. 15 boltot telefonáltam körbe M-es 903-as Meridát keresve, de mindenhol azt mondták, hogy nincs, és idén már nem is lesz!!!!???
(Mellesleg alkudva (ha lett volna) sem lett volna olcsóbb mint a Trek!)
Egyébként egy Orbea maradt még a befutók között, szintén full tiagra, 200-ért, szimpi volt, de pestre kellett volna menni érte, de ezt nem vállaltam be, mert a méret lehet hogy nem is lett volna jó...
Szóval mindent összevetve én a Trek-re szavaznék. (Alkudj rá!)
Ami pedig a Meridát illeti, számomra érthetetlen, hogy júniusban nem lehet az országban találni 1 darabot sem!
#31427
Posted 2007. August 08. - 10:24
#31428
Posted 2007. August 08. - 10:23
földlakó; szocsek; yobo; nocturnus; thx srácok, sokat segítettetek
majd bújom a merida shopok honlapjait, és meglátjuk õsszel, de eddig 3-an írtak vissza, és az a gáz, hogy ebbõl ketten is azt mondták (vajon igaz), hogy idénnem lesznek árengedmények merida outisra, mert el tudták adni az összeset full árban :"...Az akcióknál valóban ki lehetfogni nagy kedvezménnyel kerékpárt.....De csak akkor ha van beragadt készlet!! Idén Meridánál nem lesz országuti akció,mert elfogytak teli árban...."
ha így állunk szarban leszek, mert rohadtul nem mindegy hogy 130 forint vagy 210...
Ha mást nem 130-ból egy aránylag jó új vázzal és pár alig használt alkatrésszel építtethetsz egy gépet. Talán érdemes lenne ebay-en is megnézned, fillérekért vannak 105-ös szettõl kezdve karbon kerékig minden féle földi jók...(magyar árakhoz viszonyítva)
Az L-es Merida vázméretet pedig benéztem, mert az 57-59.
#31429
Posted 2007. August 08. - 09:37
majd bújom a merida shopok honlapjait, és meglátjuk õsszel, de eddig 3-an írtak vissza, és az a gáz, hogy ebbõl ketten is azt mondták (vajon igaz), hogy idénnem lesznek árengedmények merida outisra, mert el tudták adni az összeset full árban :"...Az akcióknál valóban ki lehetfogni nagy kedvezménnyel kerékpárt.....De csak akkor ha van beragadt készlet!! Idén Meridánál nem lesz országuti akció,mert elfogytak teli árban...."
ha így állunk szarban leszek, mert rohadtul nem mindegy hogy 130 forint vagy 210...
#31430
Posted 2007. August 07. - 22:06
ma vettem egyet,de ezen nem öntapadós csík van,mint az elõzõn hanem valami odaszáradt nyálkára hasonlít, és nem ragad. (B+ gel..)
én monti kormányszarvára használom, de nem maradhatok ekkora tudatlanságban. és mire valók a kis szivacscsík-darabkák, meg a fekete papírcsíkok? a dugók szerepére még csak rájöttem...
#31431
Posted 2007. August 07. - 20:46
#31432
Posted 2007. August 07. - 20:36
szerintem kompatibilisek
az olasz meg az angol menet közt aszem csak a középrésznél volt különbség (meg még máshol)
de korm.csapágynál pont nemm ill. minimális.
de pl. a francia kormánycsapõágy az megint más..az már nem lenne yó bele.
#31433
Posted 2007. August 07. - 20:31
#31434
Posted 2007. August 07. - 16:08
na nemtok aludni:) majd egyszer egy okos ember megmondhatná nekem hogy mi a különbség a merida 903-as 904-es és 905-ös vázai közt mert nem voltam rest így éjjel összehasonlítani õket, ugyanazok a méretek, geometria, súly és a 904 és 905-nek még a vázneve és villaneve is ugyanaz na akko ez nem lehúzás??? 45000 és 80000 ugyanazért...
heló,
nem akarlak összezavarni, de nagyon király bringákat lehet fogni a nagyobb bringás portálok apróhirdetései között is (én konkrétan a _másikban_ fogtam, csak a tisztesség látszata miatt nem írom ki hogy ****.hu )
nézegettem a Meridákat, nem rosszak, de aztán 150-ért vettem egy acél/karbon Moser-t, Campa Mirage-zsal, ami csak 100 km-t ment. szerettem volna zsír újat, de még ez is annak számít, 100 km majdnem a nullával egyenlõ. és ezért a pénzért nagyon egyedi, nagyon finom, gyönyörû _olasz_ biciklit kaptam! király Look pedállal és egy fél kerékszettel most 200nál áll a matek. a Merida sem rossz, de ha nyitott szemmel jársz, lehet hogy neked is ilyen szerencséd lesz.
sok cseresznyét a bringához!
#31435
Posted 2007. August 06. - 19:22
#31436
Posted 2007. August 05. - 10:27
Igen ezekre komoly összegeket lehet kérni. Természetesen a sérülésre is hiszen egy letörött fog végleges, azt egész életedben látni fogod, de a horzsolások, zúzódások fájnak és ez is nem vagyoni kár! Nekem a mûtéti heg látványa miatt is fizettek. Ezt mind az autós kötelezõ biztosítása fogja fizetni! Egy lényegeset még nem írtam: ha pl. 500 ezret szeretnél, akkor legalább 8-900 ezerrõl állíts össze igényt feléjük mert szeretnek alkudozni! Ha nem megy keress meg egy ügyvédet, megéri!Kösz! Tehát az edzésrendszerben visszaestem, nem tudtam elmenni egy fontos versenyre, kocsival kell vitetnem magam, stb! Amúgy õstermelõ vagyok és nem tudtam melózni sem. Ilyen apróságokért is ítélnek meg pénzt? A sérülésért magáért jár valamennyi? Az igazság az, h nekem nincs biztosításom, de aki elütött, annak természetesen van.
Sajnos a következõ két hétben nem nagyon leszek net közelében, sok sikert és jobbulást!
Küldtem privit!
#31437
Posted 2007. August 05. - 08:54
Tapasztalatból mondom ez nem így mûködik!!! A biztosítónak gõze nincs róla mi az hogy fékváltókar, mennyibe kerül és hogyan is kellene annak mûködnie, ezért meg fog kérni hogy vidd el egy kerékpár szervizbe ahol felmérik a hibákat és adnak egy árajánlatot azok kijavítására. Ha jó helyre viszed még azért is felveszik cserére mert poros lett
Ezen kívül fizetnek minden egyéb felmerült költséget, ruházatot, bukósisakot, orvosi ktsget, fizetéskiesést és a nem vagyoni károkat ami bármi lehet amit bemondasz nekik! Én pl. ilyeneket írtam, hogy a gyerekeimmel nem tudtam játszani a törött kulcscsontom miatt és félõ hogy a munkahelyemrõl kifúrnak mert nem bírom a fizikai megterhelést, de ide tartozik a letörött fog miatti "szépséghiba" is. Na meg amíg nincs bringád és a sebek miatt sem tudsz tekerni mindenhová autóval kell járnod ami igen komoly kiadás. Ha ügyes vagy ezért szerintem (a sajátomhoz viszonyítva) akár fél millát is ki lehet vasalni belõlük! Nekem fizettek mint a katonatiszt, hajrá!
Kösz! Tehát az edzésrendszerben visszaestem, nem tudtam elmenni egy fontos versenyre, kocsival kell vitetnem magam, stb! Amúgy õstermelõ vagyok és nem tudtam melózni sem. Ilyen apróságokért is ítélnek meg pénzt? A sérülésért magáért jár valamennyi? Az igazság az, h nekem nincs biztosításom, de aki elütött, annak természetesen van.
#31438
Posted 2007. August 05. - 02:53
Tapasztalatból mondom ez nem így mûködik!!! A biztosítónak gõze nincs róla mi az hogy fékváltókar, mennyibe kerül és hogyan is kellene annak mûködnie, ezért meg fog kérni hogy vidd el egy kerékpár szervizbe ahol felmérik a hibákat és adnak egy árajánlatot azok kijavítására. Ha jó helyre viszed még azért is felveszik cserére mert poros lettA fékváltókarokon van csúnya horzsolás, de azt valszeg nem fizeti ki a biztosító, mert mûködõképes.
Ezen kívül fizetnek minden egyéb felmerült költséget, ruházatot, bukósisakot, orvosi ktsget, fizetéskiesést és a nem vagyoni károkat ami bármi lehet amit bemondasz nekik! Én pl. ilyeneket írtam, hogy a gyerekeimmel nem tudtam játszani a törött kulcscsontom miatt és félõ hogy a munkahelyemrõl kifúrnak mert nem bírom a fizikai megterhelést, de ide tartozik a letörött fog miatti "szépséghiba" is. Na meg amíg nincs bringád és a sebek miatt sem tudsz tekerni mindenhová autóval kell járnod ami igen komoly kiadás. Ha ügyes vagy ezért szerintem (a sajátomhoz viszonyítva) akár fél millát is ki lehet vasalni belõlük! Nekem fizettek mint a katonatiszt, hajrá!
#31439
Posted 2007. August 04. - 18:48
a) a http://www.bikefun.hu/shops/map linken az ország merida forgalmazóit megtalálod, döntõ többségüknek ott van a web címe is --- e-mail helyett böngésszed a web-et, célravezetõbb!
én 172 cm-el M-es merida outi-t hajtok; a 184cm-es barátomnak ajánlottak a meridás szakik L-est (megvette, jó neki)
c) ha nem 7.5 bar-ra fújod a virsliket, hanem mondjuk 5.5-re, valamivel kényelmesebb lesz az outi a kiváló síma magyar utakon - de sok jóra azért ne számíts. De (szerintem) megéri a road-os élmény!!! Nekem Shimano R550-es gyári kerékszettem van, eddig jól bírja a városi gyûrõdést (azért a járdaszegélyrõl nem 40-el szoktam leugratni ). Néha körbejárom a Nagyrétet Hûvösvölgyön (mármint az erdei séta-utakon és szelídebb ösvényeken), az arra hajtó montisok kissé furcsán néznek, de eddig még bírta a bringa - igaz nem is verseny-tempóban megyek ott.
d) szerintem a Trek a presztizs fenntartása miatt nem bír olyan sokat engedni az árleszállításkor - nézzed meg az összevethetõ Trek és Merida gépek alkatrész-listáját!
#31440
Posted 2007. August 03. - 10:55
oké
mert ma Erika mg semmit nem tudott errõl, tõlem hallotta elõszõr a esetet ill. mondott valami fiatal srácról valamit..de akkor az te vagy?
mert mondtam hog yaz elmúlt 1,5 hétben volt és nem tudta kivel történt.
sok Orca meg nincs az országban.
Helló! Erikával beszéltem tegnapelõtt telefonon. Ha 19 év fiatalnak számít, akkor én vagyok az a srác. Tényleg nincs sok Orca az országban, de Kaposváron 2 is van! Ugye mekkora nagyhatalom vagyunk? Hehe
Rohadt varratokat még 5 napig kell elviselnem. De legalább ne a számban lennének!