Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34343 hozzászólás a témában

#31401
szocsek

szocsek

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás

ahogy olvasgattam visszafelé egy kicsit elbizonytalanodtam, ha lenne tippetek jó lenne: 1.elég sportos vagyok, szal nem az a típus aki belelovalja magát a bringázásba és lenn rohad a garázsban. 2. életben nem fogok versenyezni. 3. szeretek bringázni, de azért módjával, nem 70-80 km-eket, max 30-40-50 . 4. kurva sokat bringázok városban, az összes 80-90% városi. 5. debreceni vagyok, viszonylag nagyvárosi (nem Pest de azé itt is ugyanaz megy) forgalom, kátyú, néha padka mert gyalogosok közt kell menni ha élni akarok :) 6. gyorsan szeretek haladni bringával és a fizikum is megvan hozzá, baszott nagy muraközi combbal :D fõkérdés: bizti outi kell nekem és nem valami öszvér?
ciclo cross vagy valami ötlet? vagy outi? thx


Halgass a szívedre!!!
Ha outira vágysz, akkor azt vegyél - a sarki közértig menve is azzal fogod jól érezni magad (mondjuk visszafelé a kg kenyérrel és a l tejjel cikisebb - de még ez is megoldható!).
A napi 40-50 km-t észrevétlenül letekered azzal, hogy ide-oda elugrasz a bringával. És akkor még ott a hétvégi öröm-bringázás, egy jó outival észre sem veszed a 60-80 km-t. Egyszerûen más érzés, mint egy trekking (pláne monti): pl. mész a trekkinges cimbora mellett, õ folyamatosan teker, te meg minden saroknál hajtasz egy fordulatot... Vagy kihasználod a muraközi combodat és akkor huss!

ez olyan, mint egy dögös sportkocsi: nem praktikus, de marha élvezetes. De tényleg csak akkor vegyél outit, ha ez a szíved vágya!

A ciklocrosst én is kipróbálnám. Egy közelítés a c'cross felé, ha az outira a 23-as virsli helyett 28-ast teszel (pl. van Continental 1800 Ft/db, nem egetverõ beruházás) - csak elõtte meg kell nézni, mert nem minden elsõ villában fér el (de akkor még mindig van 25-ös kerék is).

#31402
Alfa

Alfa

    vendég

  • fórumtag
  • 189 hozzászólás

159.00Ft most egy Tiagrás ORBEA..
http://bikeart.hu/te...kategoria_id=62

vagy erre mondtad hogy rossz a méret??

(aszem 3 bringa van ilyen bent, delehet más felszereltséggel)
szerintem ha odamész szóban még lehet kicist alkudni..


Hm...ez lett volna 200 másfél hónapja, akkor még nem lehetett alkudni belõle...azért ez nem kevés engedmény...hm...fura dolgok ezek...

#31403
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás
159.00Ft most egy Tiagrás ORBEA..
http://bikeart.hu/te...kategoria_id=62

vagy erre mondtad hogy rossz a méret??

(aszem 3 bringa van ilyen bent, delehet más felszereltséggel)
szerintem ha odamész szóban még lehet kicist alkudni..

#31404
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás
na kész is van !!!

maydnem..
hát igen.nem volt mindne alkatrész otthon...
látszik hogy minimál project
amugy 2/3x7 es fékváltókar (RSX)
és 8-as dura ace van hátull..de lessz 8 as fékváltókarom..egyelõre ez van (csak ugye iylenkor pontatlan)

ya meg szingo hátul peremes elöl:)
retyi..Budapestre építettem a városba+edzeni+Bótbajárni...
ezért nem költök rá sokat..
most is egy elsõváltót próbálok olcsoért szerválni hozzá...

Feltöltött kép
Feltöltött kép
Feltöltött kép

#31405
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
És minek az a pótfékkar? :)
Bótbajárós lesz?



#31406
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás
szívesen.

amuyg a Bikemag uj számában van teszt a gyári felszereltségû bringáról..

tehát a váz anyaga 7005 Alu ill. Kinesis ...nem tudom pontosan.
a váz 54 es méretben 1790g (sayát mérés)
...tehát dögnehéz:(

cserébe álllítólag talán nem törik mint a régi Capella/Gemini....

a festés szép..a hegesztési varratok hatalmasak!! kb. 1 cm átmérõjüek...
saynos afestésnél nem figyeltek a középrész menetére igy ha megveszed a vázat érdemes a menetet célszerszõámmal átforgatni.

a vázat nyersen adják semi ajándék nincs hozzá, tehát neked kel venend a monoblkkházra bowdenvezetõt is pl...
amuyg 1 1/8 hagyományos csapágyhoz a fejcsõ 11,5cm hosszu(54es méret)
Szóval régi tervezés a váz...ya és láthatólag egyenes váz nem slopping..igazából nagy különbség a régihez szerintem a festés, meg talán a vázanayg.

amuyg 23-26 ezer Ft az ára..ami a legolcsóbb kapható országuti váz.
MALI-t(kék) nem akartam...
és minden más lehetõség (Merida 904) 40-50 ezer FT lett volna.
és nekem adva volt itthon a carbon villa+korm.csap.

Szerintem pl. a Merida 880-903 szinvonalát hozza (talán nehezebb valamivel)

Jó dolog hogy az alsócsövön lévõ bowdenmegakasztó (ex. váltókar szem) pont yó elõre lett téve igy fékváltókarhoz ideális és ha valaki mégis régi váltókarral szeretné használni az is megoldható.

naa hát egyelõre ennyi...

#31407
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
yobo: szép ez a váz bár Magellán (:-)), nem nagyon ismert ez az új oúti váza. Ha írsz a dologról többet (szerelési kalandok, a váz anyaga, tömege stb.), majd kivesézzük...

#31408
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
csuszi: ha a felsorolt szándékparaméterek valósak, akkor tényleg nem szükséges oúti, mert ez nem erre való, persze elbírja a városi utat is, meg nem kell 40-es átlagot menni rajta feltétlen, de mégis a nyílt oútra jó és bizonyos tempónál (ca.30 felett) érdemes kezdeni vele, erre van kitalálva rajta sokminden. Szóval 30-40 km-es városi gurulásokra egyelõre nem érdemes 200e Ft elkölteni, fõleg nem köcsönbõl (ezekkel nagyon rosszul lehet járni). Valami 40-70e közötti városi/trekking/mtb változatban is lehet gondolkodni. Ha majd 1 év után úgy érzed többet/mást akarsz, akkor érdemes továbblépni. Sokan vannak akik a komoly bringázást "kései" korban kezdték (30 körül, de oylan is van aki 50 évesen), amikor megtehették könyebben --mindenféle szempontból.

#31409
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás
cyclecross bringa (KONA) 150.000FT
Budapest
ZöldPont kerékpárbolt
www.bicycle.hu

bár most 2 hét dszabira mentek..szóval lehet venni simán idén már cyclecrosst..választék az nincs..(kona,Merida..és a drága ridley)
de lehet vennni.

#31410
Alfa

Alfa

    vendég

  • fórumtag
  • 189 hozzászólás

ahogy olvasgattam visszafelé egy kicsit elbizonytalanodtam, ha lenne tippetek jó lenne: 1.elég sportos vagyok, szal nem az a típus aki belelovalja magát a bringázásba és lenn rohad a garázsban. 2. életben nem fogok versenyezni. 3. szeretek bringázni, de azért módjával, nem 70-80 km-eket, max 30-40-50 . 4. kurva sokat bringázok városban, az összes 80-90% városi. 5. debreceni vagyok, viszonylag nagyvárosi (nem Pest de azé itt is ugyanaz megy) forgalom, kátyú, néha padka mert gyalogosok közt kell menni ha élni akarok :) 6. gyorsan szeretek haladni bringával és a fizikum is megvan hozzá, baszott nagy muraközi combbal :D fõkérdés: bizti outi kell nekem és nem valami öszvér?
ciclo cross vagy valami ötlet? vagy outi? thx


Ismerõs a probléma, ugyanezeken rágódtam én is nemrég.
Most nem írok regényt ide, de én is oda jutottam, hogy nekem egy cyclo-cross bringa lenne az ideális. Aztán amikor elkezdtem nézelõdni, kiderült hogy 200k-ból (nekem is ennyi volt a keret, és nekem sem egyben volt meg a pénz) cyclo gépet nem lehet venni. Sõt, egyáltalán nem könnyû ilyen gépet venni MO-on, mert nagyon kevesen keresik, és választék is nulla. Esélytelen.

Aztán oda jutottam, hogy rengetegen mennek országutival, és ha annyira zûrös lenne, akkor hegyekben állnának az út szélén a törött bringák. De nem.

Szóval az említett Trek lett belõle. És bátran merem ajánlani (mármint az országutit, de a Trek-et is). Én mindenre használom, munkába is (pécsett).
Pedig itt elég xarok az utak, megyek vele járdán is, sétálóutcában is, stb. Semmi gond, persze nem lehet vele úgy közlekedni mint a montival, illetve én alacsonyabb guminyomással használom mint az "igazi" outisok, de így nagyon tuti. Sõt, soxor meglepõdöm, hogy ugyanazon az úton haladva a monti sem kényelmesebb, tehát közel sem akkora a különbség, mint ahogy azt elötte gondoltam volna.

Egyébként ahogy írtam, az Orbe lett volna a másik befutó, de azt hitelre nem lehetett megvenni, csak kp. Az meg nekem sem volt...

Vegyél bátran outit, és picit jobban figyeld az utat mint a montival. Ennyi.
Egyébként padkára le és fel is lehet vele menni, csak ügyesség kérdése. (És persze lassan, legalábbis én nem ugratok vele azért. :-) )

#31411
tekeyagd

tekeyagd

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 264 hozzászólás

na azért én szorgoskodtam..

kár hogy senkinek nincs vélemyénye róla vagy kérdése..elvagyok


Alakul ez!!! :clap:

#31412
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás
na azért én szorgoskodtam..

kár hogy senkinek nincs vélemyénye róla vagy kérdése..elvagyok
Feltöltött kép
Feltöltött kép

#31413
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás

bizti outi kell nekem és nem valami öszvér?
ciclo cross vagy valami ötlet? vagy outi? thx



Hogy Neked mi kell, azt Neked kell eldönteni!
Írásod alapján éppen egy ciklocross nem volna rossz választás (bár én elfogult vagyok - a mostani montimat és ou. vázas városimat odaadnám egy ciklocrossért :)).
Az haladós is, csapatós is, gyak gumiválasztással mindent meg lehet oldani, adott keretek közt.
Viszont cx-re sem egyszerû szépen/biztosan sárvédõ rögzítése, néha a kulacstartószemek is hiányozhatnak, hiszen ez rövidtávú versenyre van kitalálva...



#31414
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás

Egy határozott mozdulattal illesszük a szalagvéget szorosan a helyére. Ez gyakorlatot igényel, tehát elõször az asszony kerékpárján próbálkozzunk.


Hát ez kész...

#31415
csuszi

csuszi

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás
ahogy olvasgattam visszafelé egy kicsit elbizonytalanodtam, ha lenne tippetek jó lenne: 1.elég sportos vagyok, szal nem az a típus aki belelovalja magát a bringázásba és lenn rohad a garázsban. 2. életben nem fogok versenyezni. 3. szeretek bringázni, de azért módjával, nem 70-80 km-eket, max 30-40-50 . 4. kurva sokat bringázok városban, az összes 80-90% városi. 5. debreceni vagyok, viszonylag nagyvárosi (nem Pest de azé itt is ugyanaz megy) forgalom, kátyú, néha padka mert gyalogosok közt kell menni ha élni akarok :) 6. gyorsan szeretek haladni bringával és a fizikum is megvan hozzá, baszott nagy muraközi combbal :D fõkérdés: bizti outi kell nekem és nem valami öszvér?
ciclo cross vagy valami ötlet? vagy outi? thx

#31416
csuszi

csuszi

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás
thx guys!
azt nem írtam (most már pontosítom, hogy hitelbõl menne, szal használt cuccok kilõve). nem vagyok én egy márkánál leragadva, csak ahogy nézegettem az árakat felszereltségeket a Merida tûnt a legjobb választásnak, nézegettem én az Orbeát is, de rém drágák, amit Zolipapa említett az meg nem jó méretben :( de akkormajd résen leszek és nyaggatlak titeket is ;) csak az a lényeg, hogy 200000 felett nemlehet a végösszeg még így hitelre sem!

#31417
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás
az uy proyectem:
Feltöltött kép

még képek:::
http://kep.tar.hu/yvorlpu/50513406

magelan gemini 2007es..
tuniing carbon villával és kormánycsapágyal..

egyelõre építgetem..még nem tudom milyen lessz (alkatrészei...).

#31418
ZoliPapa

ZoliPapa

    vendég

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás
Sziasztok! Csuszi! Ha már KMGyuri szóba hozta az Orbea-kérdést pici reklámot csinálok. Két év alatt összeszedtem egy komolyabb összeget. Ebbõl kijött volna egy alap akciós fulkarbon váz. Megfordult a fejemben Guerciotti, Author, Cucuma. Ekkor jött KMGyuri kolléga Orbea tippje (máig áldom a nevét). Elmentem a Bikeartba, és említettem az Onix-ot, de Erika inkább a tavalyi Orca bringára mutatott. A lényeg: a legolcsóbban a kifutott vázakat/bringákat lehet megkapni. Esetemben a 2007-es Orca váz 500 000, nekem pedig a bringám nem került ennyibe, pedig van egy csúcskategóriás Pro-Tourt megjárt karbonvázam. Tehát ezeket kell keresni, de sokszor szerencse kérdése. Ja, és alkudj, mert ilyenkor lehet!!! Esetleg nézz utána az Orbeanak. Jó áron vannak, Pro-Tour csapat használja és made in Baszkföld. Kell ennél több? 3 hete voltam a Bikeart-ba és 200 alatt láttam egy szép aluvázas outit Tiagrával. Ha ráérsz nézz be!

#31419
KMGyuri

KMGyuri

    vendég

  • fórumtag
  • 49 hozzászólás

köci :) és a Trek Merida dologban nincs ötletetek ("...a Trek nem tud engedni, mert e bekerülési költség nem engedi, ellenben a Meridával..." )? és meiket javasolnátok? elõnyök hátrányok? vagy láma kérdés :P :)

Sziasztok!
Kezdésnek a Merida 903-904 tökéletes gép,tavaly májusban én is 903-al kezdtem nagyon jó ár- teljesitmény arányu bringa.Ha nem fogsz úgy meghülyülni az outizástól mint én életed végéig kiszolgál sok gondod nem lesz vele.Jó emlékeim vannak e géprõl.Ezután jött egy Orbea Mitis alu-karbon vele
egy két válasz arra mi a külömbség a jó és a remek bringa közt.Jópár oldallal ezelõtt leírtam mit tapasztaltam a két gép között.Jelenleg egy Orbea Onix fulkarbont van szerencsém hajtani ez megint egy más világ,NAGYON JÓ!!!
Összel van esélyed 20-30%-al olcsobban megvenned bár akkor a megfelelõ méret lehet probléma.A magasságodhoz az L(57-59)a jó.
Ja egyébként az Orbea alu-karbon vázszet,használt egy új Merida vázszet körüli áron keresi leendõ szerencsés gazdáját!
Üdv mindenkinek Gyuri

#31420
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

bocs a lámer kérdésért, de mostmár igazán kíváncsi vagyok: hogy kell felrani egy kormányszalagot??

ma vettem egyet,de ezen nem öntapadós csík van,mint az elõzõn hanem valami odaszáradt nyálkára hasonlít, és nem ragad. (B+ gel..)
én monti kormányszarvára használom, de nem maradhatok ekkora tudatlanságban. és mire valók a kis szivacscsík-darabkák, meg a fekete papírcsíkok? a dugók szerepére még csak rájöttem...


Szivacscsík-darab:egyes országúti fékkaroknál a gumiburkolat nem "borul" rá olyan nagy mértekben a kormányra, ezért a bilincsénél esetleg nem lehet teljesen bevonni s feltekercselt szalaggal. Na ide kell tenni elsõ mozzanatként ezeket, U-alakban a szárakkal a fékmarkolat oldalainak irányában.
Fekete papírcsík: ez öntapadós, a kormány alján a dugók, belül pedig, ahol végzõdik a feltekercselés, ezek tartják a szalagot.
A szalagnak amúgy nem fontos nagyon ragadnia. A titok, hogy feltekercselés közben elõ kell kicsit feszíteni, ill hogy alulról haladunk befelé.