Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34343 hozzászólás a témában

#31361
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Fék miatt nem kell parázni. Én egyforgáspontos féket nyûvök, olcsó betéttel és elõl hátul nagyon pöpec. Persze nem V-fék, viszont a vékony, minta nélküli gumi sokkal kezesebben fékezhetõ átlagos körülmények között, mint a monti.
A vészhelyzet van, akkor meg úgyis az elsõn múlik (Elõl szintén 1forgáspontos fék vészfékezés esetén megemeli a 76 kilómat)

Jó pofa kell bele...
(És alternatív fékezési módokat (felegyenesedés pölö) is jobban lehet alkalmazni, mint montin.)

A 8as sor is elég, a fogkiosztás helyes megválasztásán sok múlik.



#31362
Arti

Arti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 376 hozzászólás
Gabe!
A féken/váltón spórolni akarsz, de a karbonvilla meg jó lenne? Nos akkor melyik a fontosabb? Perzse, nem rossz az a karbon villa, de ha 1000 km-t tekersz évente - ahogy írtad -, szerintem tök felesleges. Ha már spórolni akarsz, javasolnám a sora-t. Igen, a sora "csak" nyolcas. Viszont gazdaságosabb, mint a 9-es, 10-es rendszer. És szerintem kezdõ szinten (bocs, ha lealacsonyítalak) bõven elég a 8. Pláne, ha elsõ országuti...
Érdemes elolvasni a Bikamag 2007. májusi számában a kompatibilitási tesztet. (A 8/9/10-es rendszer: 92. oldal, jobb felsõ sarok, 3-as pont)

A fék miatt meg ne parázz! Nem fékezni, tekerni kell! :)
A sebességgel meg csak okosan! Majd átszoksz a vékonykerékre...
Sok sikert!
"Minél messzebbre jutok, annál kisebbek lesznek a problémáim."

#31363
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.248 hozzászólás
A fékre vigyáznom kell, a montimon hidraulikus tárcsafék van, tehát a legjobban nem a más üléspozíciótól, vagy a merevvilától félek, hanem a gyengébb fékhatástól :)

Merida 904-es vázról mi a véleményetek ? Karbon villás és az egyik webalpon találtam egyet nagyon kedvezõ áron.
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#31364
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Országúti kerékpár esetén melyek azok az alkatrészek amelyeken valamelyest lehet spórolni ?


Szerintem pl. fékek, hátsó váltó. Én pl már vegyes 9/10-es 105-t használok, de a fékek még a régi (de 2 forgáspontos) 8-as szériából valók. Hátsó váltók: a dura ace kivételével full kompatibilisek egymással, még akkor is ha közben megszaporodnak hátul a fogaskerekek. Sokáig a 8-as 105-t használtam 7/8/9-hez is.

#31365
epinefrin

epinefrin

    vendég

  • fórumtag
  • 224 hozzászólás

ITT elvileg kapsz olyat.
Ha itt elvbõ nem vásárolsz, akkor marad a rendelés


No igen... Rá én is gondoltam, de nem merem bevállalni, mert kapásból rábeszélne egy bringára is :D

"Embernek lenni nagy betegség. És gyógyíthatatlan is" (Rejtõ Jenõ)

- - -> LOVAK <- - -


#31366
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás

Ilyen biszbaszt lehet nálunk kapni, vagy marad a külföldi beszerzés?

A másik kérdés, hogy az a lyuk a végén ugye nem a csavar helye? (bár mi más lenne...) :scared: Nekem csak arra kéne ez a gumiborítás, hogy sikerüljön esés nélkül fölmásznom a vonatra :)




ITT elvileg kapsz olyat.
Ha itt elvbõ nem vásárolsz, akkor marad a rendelés



#31367
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.248 hozzászólás
Országúti kerékpár esetén melyek azok az alkatrészek amelyeken valamelyest lehet spórolni ? Mivel elõfodulhat, hogy nem egyben veszek, hanem összerakok, esetleg vázat külön és valami használt bringát. Várhatóan nem fogok évente 1000 km-nél többet beletekerni, mivel van egy hegyi drótszamaram. 105-ös szettet ajánlottak, mondván az már kimondottan jó minõség, használtan viszonylag elérhetõ áron is van, de 1-2 kevésbé fontos alkatrészen sporolnék, tehát tiagra lenne. Vagyok kb. 55 kg, tehát agyon terhelve sem lesz a kerékpár, valamint szerencsémre soproni vagyok, tehát a határ - és a jó minõségû osztrák utak - nincs(enek) messze. Eme tényezõket figyelembe véve várnám az építõ kritikát, segítséget, rábeszélhetõ vagyok a teljes tiagra szettre is :)

Másik kérdésem, hogy milyen vázat ajánlanátok 40-60 ezer között, elsõsorban újonnan, bár bikemag apróban láttam egy szép specialized allez comp vázat használtan ? A merida 880-as arany színe kimondottan tetszik :) Jah és fontos, hogy legyen kis méretben is (169 cm vagyok, ahhoz 50-52-es jó?).

Elõre is köszönöm a hozzáértõ segítséget.
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#31368
epinefrin

epinefrin

    vendég

  • fórumtag
  • 224 hozzászólás

epinefrin: nagyon ritkán fordul elõ a magyar boltokban raktáron, a nagybb-jobb boltokban érdemes körbekérdezni, ha nincs, akkor jobban jársz, ha te rendeled online (más dologgal érdemes kapcsolni).


Oké, köszi a gyors választ :prosze:

"Embernek lenni nagy betegség. És gyógyíthatatlan is" (Rejtõ Jenõ)

- - -> LOVAK <- - -


#31369
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
epinefrin: nagyon ritkán fordul elõ a magyar boltokban raktáron, a nagybb-jobb boltokban érdemes körbekérdezni, ha nincs, akkor jobban jársz, ha te rendeled online (más dologgal érdemes kapcsolni).

#31370
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
yobo: visszatérve a gépedhez: a vázad ár-érték aránya a jó, a tömege is elfogadható (az én elsõ alu vázam Peugeot Comp600-as volt kb. 2,2km-val és 54e Ft-ért leértékelve 2001-ben!), fõleg ennyiért, a Trek belépõ vázai sem sokkal könyebbek. A 7005-ös Kinesis alunak leginkább a tartósság az elõnye, ennek már nem illik elrepedni. Az hogy hagyományos geometriájú, amatõr szitnen nem jelent hátrányt, ráadásul a slopingosoknál jól át kell értékelni a választást, mert egész máshogy fekszik az ember rajta. Viszont azért a bowdenvezetõket felrakhatták volna, az már nem tétel... Boltos bicajnak azért túl jó, simán lehet vele hobby szitnen versenyezni, azért valószínû, hogy a vége ez lesz a dolognak... Jó tekerést vele!

#31371
epinefrin

epinefrin

    vendég

  • fórumtag
  • 224 hozzászólás
Ilyen biszbaszt lehet nálunk kapni, vagy marad a külföldi beszerzés?

A másik kérdés, hogy az a lyuk a végén ugye nem a csavar helye? (bár mi más lenne...) :scared: Nekem csak arra kéne ez a gumiborítás, hogy sikerüljön esés nélkül fölmásznom a vonatra :)

"Embernek lenni nagy betegség. És gyógyíthatatlan is" (Rejtõ Jenõ)

- - -> LOVAK <- - -


#31372
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás
Bocs ha kihúzom a forumot,
de igy yobban látszik miyen megoldásokat választhatsz Nittoval
--Nitto Albatross Cro-mo handlebar --
Feltöltött kép
Feltöltött kép
--Nitto Mustache--
Feltöltött kép

és ez amire gondoltatok
http://www.cheekytra...au/CIMG0804.JPG

#31373
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.374 hozzászólás

Országúti féket nem akarsz... pedig nem rossz:
http://www.eandsweb....o1/117_1794.JPG


Hmmm... megfontolandó. :) Nittók vannak 26-os és 25.4-es befogóval, de a csõ egyébként - általában - 23.8-as (amire egyébként jók a cross karok).

#31374
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
De, a kormányvégbe megy!
És úgy is szokták, hogy - bár nem szép - pölö moustache kormány végébe nyomják bele, és akkor a kar vége elõre felé áll. Mondom, ez elég csúnya.
Ha jó a kanti fékkar is, akkor ajánlom *mastert, nála kapsz átlagost és ritka darabot is!
De a Nitto kormányok nem 26,0mm-esek? Mert akkor arra egy jobb cross fékkar és készen is vagy!

Országúti féket nem akarsz... pedig nem rossz:
http://www.eandsweb....o1/117_1794.JPG



#31375
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.374 hozzászólás
Közben méretileg megvilágosodtam (talán tanulságos lesz másnak is), innét:
http://www.dirtragma...icle.php?ID=857

meg innét:
http://www.sheldonbr....html#handlebar

yobo, köszi!

kz

#31376
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás
_kz_

talán október vége felé akkor esélyes a Nitto.
ha valami specko fékkar is kll akkor szóy.

#31377
MaNKi

MaNKi

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
eddie1978: levettem róla a stoplit, hogy kipróbáljam, h mi is mozog a talpam alatt. Úgy tünik nem a stopli, hanem ott a két réteg nyomódik össze, ami közé be van rakva az a look felfogó. Szerintem ha ott a lyukon benyomok ilyen ragasztót, az megrögzíti annyira, h ne tudjon összenyómodni a két réteg pedálozás közben?
Ami nem õl meg, az csak erõsít!!!

#31378
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.374 hozzászólás

Nem lesz egyszerû!
Mivel ezek cross fékkarok, ezért alapvetõen országúti jellegû kormányra valók, ami 26,0.
Ami egyeneshez van az meg vagy V fékkar vagy kanti. Na, olyanból már lehet válogatni...

A Nitto-ra lesz? Ha annak a hajlatába teszed, akkor szerintem a normál ou. fékkar a legjobb, a kényelmes fogásba, akkor szoktak még idûfutamféket fordítva. Több ötletem nincs


Igen, nitto. Még nem tudom, hogy track, road, vagy moustache. Nekem canti fékkar is jó, ou. kart viszont nem szeretnék. Az idõfutamfék, nem a kormányvégbe megy?

#31379
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás

TranzX em van ami pont így néz ki ... stb


Köszi a választ!
Valszeg kihagyom, mert annyit sajnos nem tekerek városon kívül, hogy igazán hasznát vegyem.



#31380
földlakó

földlakó

    vendég

  • fórumtag
  • 182 hozzászólás

Országúti kerékpár vásárlásán töröm a fejem. De nem igazán értek hozzájuk, ezért is kérném a nálam jóval hozzáértõbbek segítségét.
Hogy is van a sorrend: sora-tiagra-105-ultegra-dura ace ?
Le írna nekem valaki egy hasonló sorrendet a campagnolo felszerelések esetében.
169 cm vagyok, 50-52 cm-s vázat ajánlottak, ez fedi a valóságot ?
105-ös szettes kerékpárra gondoltam, használtan, 100-150ezer ft körül esélyes, hogy találok ilyet pár évesen, használható állapotban ?

Elõre is köszönöm a segítséget.


Nemcsak a testmagasság, hanem sok más egyéb testméret is számít a bringa beállítgatásánál, úgyhogy vegyél elõ egy mérõszalagot, és irány a
http://www.competitivecyclist.com
ami egy nagyon igényes weblap. Itt találsz egy Fit Calculator-t, ami asszem 8 különbözõ adatból számol neked vázméretet, nyeregmagasságot, stb-stb. Én ez alapján ellenõriztem a bicajom, és elég megbízható.
Persze a legjobb ha kikéred egy igazán hozzáértõ véleményét, de az is fontos hogy te jónak érezd!
A Fit Calculator amúgy 3 különbözõ setup-hoz is megadja az ajánlott értékeket: versenyzõs beállítás, Eddy Merckx-féle 70-80-as évekbeli divat, és a francia stílusú beállítás, ami a legkényelmesebb hosszú távokon.
Szerintem nagyon érdekes és hasznos.
Kíváncsi vagyok milyennek találod.

A Campa meg alulról felfelé: Xenon-Mirage-Veloce-Centaur-Chorus-Record.

100-150-bõl használtan nagyon jó bicajt lehet kapni kis szerencsével, csak érdemes jól megnézni.
Sajnos a Moser vázam hátsórésze kicsit hibás, és reszelve van a papucs hogy egyenesen álljon a kerék. Ezért aztán nincs középen, kb. fél centit a racsni felé kell húzni, hogy jó legyen.
Szerintetek mit lehet kezdeni vele? illetve tudtok ajánlani vkit aki helyretenné?? a papuccsal kell bûvészkedni, mert amúgy karbon a hátsórész.
köszi!