Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#3101
Írta 2016. augusztus 14. - 11:03

Volna egy kérdésem,van egy 8as rendszer 52/39es hajtóművel,de mivel 50 éves vagyok a Bükkben néha màr nehezen megy.Nézegetem a kompakt 50/34et,de ezek csak 10es rendszerekhez van.Ha lecserélném kompaktra üzemelne hibátlanul vagy ez csak szett cserével menne?
Köszönöm
#3102
Írta 2016. augusztus 13. - 20:54

#3103
Írta 2016. augusztus 12. - 14:37

#3104
Írta 2016. augusztus 12. - 14:34

tajvan mehet, főleg, ha megnézed az eladó termékeit, és azt látod, hogy kerékpáros dolgokat árul.
kína nem oké, főleg, mert a legtöbb kínai eladónál a kerékpáros bizbazok mellett találsz kutyapórázt, szelfibotot, vákuumos önkielégítőt, bizsukat, és még női piszoár adaptert is.
http://www.ebay.com/...cvip=true&rt=nc
ökölszabály: olyan eladótól ne vásárolj, aki minden kacatot árul a kerékpáros termékeken kívül.
ahol csak kerékpáros alkatrészek vannak, onnan hajrá!
pl. meetbike-tól vásároltam már, korrekt:
http://www.ebay.com/...=1&_ipg=&_from=
vagy tőle:
http://www.ebay.com/...872.m2749.l2654
ezek mind kerékpáros shopok, alig van jobb áruk, mint egy wiggle-nek, vagy pbk-nak a legtöbb esetben, sőt, néha drágák.
http://www.ebay.com/...119.m1438.l2654
szóval annyira azért nem éri meg, max, ha csak 1-2 dolgot szeretnél, és van 1-2 heted h várakozz
Vejne módosította - 2016. augusztus 12. - 14:41
#3105
Írta 2016. augusztus 12. - 13:24

#3106
Írta 2016. augusztus 11. - 20:18

Valójában nemis vagyok ilyen vállas, magam is csodálkoztam. Mérőszalaggal csalós, mert hajlik. Van egy régi acél koskormányom, azzal mértem mégegyszer, de így is két méret között vagyok. Nem hiszem, hogy akkora a különbség, hogy bármelyikkel is rosszul járnék.
óvatosan azzal, ha gondolod, próbáld majd ki.
Én alapvetően ellenék a keskennyel. De, mint írtam, legtöbb szituációban segíthet a széles.
Mondjuk a városi bringásokat is megkérdezném a témában, mert abból meg két vállfajt találni csak: métertől szélesebb krúzerkormányos és 20cm-re lecsapott figzis. Más méretet mintha nem is ismernének
#3107
Írta 2016. augusztus 11. - 17:22

#3108
Írta 2016. augusztus 11. - 17:14

#3109
Írta 2016. augusztus 11. - 17:03

@J4ni: nincs. Még 8s claris sem, szóval pech. Max a velocsét tudná beállítani tűrhetően hetes sorhoz. Én nem vennék olyan tourneyt amúgy sem, inkább Ridelife kollegának a fülét rágnám egy szép hetes rsx-ért (a410)
http://forum.bikemag...16389-ridelife/
@Andris: fontos még a csúszásmentes bandázs. Pont ezért szeretem azt, ami van, mert izzadtan rákönyökölve sem csúszik Egyébként nekem mindig a széllel példálóznak a keskeny-hívők, pedig szerintem, az itteni viszonyok közt (változó széljárások, sokszor oldalról öklelő lökések, és a rengeteg busz-kamion-teherautó a 33-35-ös főutakon) pont, hogy előny a szélesebb kormány "biztosítása".
@Ave:
http://bikemarkt.mtb...egories/rennrad
http://forum.tour-ma...ay.php?44-Biete
de sokszor jó ajánlatokat kapsz willhaben.at-n
https://www.willhabe...r-radsport-4525
Egyébként Andersen fórumtag elérhetőségeiről továbbra sem tud nyilatkozni senki?
- j4ni kedveli ezt
#3110
Írta 2016. augusztus 11. - 15:44

Sziasztok!
Ismerősöm akar "Shimano Tourney ST-A070 3 x7 STI Lever Set" fékváltókart venni.
Én analfabéta vagyok ebben az országúti témában. Azt szeretném megkérdezni, hogy ebben a webshopban:
https://www.bike-com...order=price_asc
van-e esetleg a Shimanonak valami funkcionalitásában azonos fékváltókarja (mást is rendelnénk onnan)?
Ha nincs, akkor hol érdemes nézelődni?
Előre is köszi!
J.
j4ni módosította - 2016. augusztus 11. - 15:44
#3111
Írta 2016. augusztus 11. - 15:17

Mindig elfelejtem a nemet (esetleg osztrak) hasznaltbringas weboldalakat. Raguglizni se tudok, vagyis hat tudok, csak nem talalok!
Szoval, kedves apróbújók, linkeket kernek! Koszi elore is.
#3112
Írta 2016. augusztus 11. - 15:16

az én vállam csonttól csontig 41.5, a karbon bringán (évi 4000km/ 40-50K m) 44-es kormányt használok, és nem cserélném le 42-esre soha. Érzékelhetetlen, hogy mennyivel fogsz több levegőt a szélesebb fogás miatt...az emelkedőkön kényelmesen szélesen fogsz, az meg sokkal fontosabb.
Én a helyedben nem gondolkodnék.
Ha tudsz, lapítottat vegyél, arra kényelmes letámaszkodni.
Mindemellett a városi rombolón (évi 8000km/ ? m +téli edzések-néha 120+km) 38-as kormányom van, és ezen sem cserélném le...
Most ket orszagutim van, mindketton ugyanaz a kormany, csak az egyik 44-es a masik 42-es. A 42-es kenyelmesebb, a 44-es nagyon szelesnek erzodik. Persze meg lehet szokni, nem zavar igazan, de elonye nincs az biztos a szelesebbnek. Az idofutam bringamon 40-es van, es azt is csak addig erzem keskenynek, amig nem mentem 2x egymas utan vele.
En megertem mar a 38-ast is sprintereknel, felvezetoknel. Nem hatrany, viszont szukebb helyen is elfer. De azert orszagutin nekem marad a 42.
#3113
Írta 2016. augusztus 11. - 14:21

43cm vállszélességhez 42-es kormányom van. Kipróbáljam a 44-est? (Csonttól csontig mérve, a kormány középtől-középig.)
az én vállam csonttól csontig 41.5, a karbon bringán (évi 4000km/ 40-50K m) 44-es kormányt használok, és nem cserélném le 42-esre soha. Érzékelhetetlen, hogy mennyivel fogsz több levegőt a szélesebb fogás miatt...az emelkedőkön kényelmesen szélesen fogsz, az meg sokkal fontosabb.
Én a helyedben nem gondolkodnék.
Ha tudsz, lapítottat vegyél, arra kényelmes letámaszkodni.
Mindemellett a városi rombolón (évi 8000km/ ? m +téli edzések-néha 120+km) 38-as kormányom van, és ezen sem cserélném le...
Flickr
#3114
Írta 2016. augusztus 10. - 14:43

ha nem versenyzel, nem szélhámoskodsz, nem futárkodsz, és pökhendi kivagyigyerek sem vagy, akkor a szélesebb alapvetően előnyösebb, olyan apró okokból, hogy kisebb terhelés jut a tricepszedre, trapézizmodra, valamivel nyitottabb a mellkasod, és kicsivel nagyobb erőkart irányítasz, hangyányival kiegyensúlyozottabb a bringa irányítása.
Én tudnék menni 40-essel is, próbáltam. Sőt, még a 38-ast is rövid távon, azt már nem vállalnám hosszú távra be. DE a vasárnapi szeles-oldalszeles időben sokszor nagyon örültem neki, hogy szélesebb kormánnyal megyek. Attól, hogy pl. a városin az egyenes kormányt 36-37 szélesen fogom, s országútin is gyakran "csúszik" fékváltókaron belülre a mancsom, nem azt jelenti, hogy hosszú távon (3.5-4 óra) szívesen vállalnék egy keskeny kormányos karikázást.
Ha gondolod, kísérletezz, rossznak nem fogod érezni, könnyebben alkalmazkodsz a szélesebbhez, mint a keskenyhez.
Vejne módosította - 2016. augusztus 10. - 14:44
#3115
Írta 2016. augusztus 10. - 13:04

#3116
Írta 2016. augusztus 10. - 12:11

#3117
Írta 2016. augusztus 10. - 09:37

Napi retro a '84-es olimpiáról: http://cyclingtips.c...hat-almost-was/
(aki tud angolul annak egy jó kis sztori a női és férfi versennyről. Mellesleg a női verseny győztese az anyukája egy mostani TT érem esélyesnek és ugyanennek a valakinek az apukájáé a bringa a cikkben, akitől meg győzelmet vártak '84-ben)
#3118
Írta 2016. augusztus 08. - 07:10

http://apro.bikemag....tt-l355208.html a nagyon megérős szett. vlki vigye el,mert megveszem.
- Vejne kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#3119
Írta 2016. augusztus 08. - 06:14

másik: aki extra komfortot szeretne, és jó fogást, annak tudom ajánlani a bandázs alá ragasztott régi zselés bandázs darabokat.
volt egy bontott, kicsit nyúlt, de tűrhető állapotú bht-05-ös tekercs, abból vágott darabok kerültek a kormányra felragasztva, s rá a bandázs.
érezhetően puhább-gélesebb állagú, de nem a zavaróan kocsonyás sz.r. Pont ideális, és alig lehet észrevenni, hogy vastag a kormány tőle. a legjobb a bandázs, amit a tavalyi dale-ről mentettem át, nem tapad, nem ragad, de még vizesen sem csúszik rajta a tenyered-alkarod, nem lesz kellemetlen meglepetés, ha kormányra könyökölve elkapsz egy kátyút pl. egyszerűen csak nem mozdul el rajta a mancsod.
#3120
Írta 2016. augusztus 07. - 23:52

Miert, most akkor a Pinarello, Colnago sem olasz?
Mivel már a legelső, Tajvanban készült alkatrészeken (középcsapágy, fejcsapágy) is az anyavallálat emblémája szerepelt (TH Indsutries), így legfeljebb egy amerikai és olasz tervezőstúdióval rendelkező cégnek lehet nevezni. Ami persze nem baj, bár nem teljesen általános eljárás. A TH Industries folyamatosan hirdette az olcsó alkatrészeit a '90-es évek szaklapjaiban, aztán kitalálták, hogy az új termékvonal neve legyen FSA.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]