Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#31321
newbiker

newbiker

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 520 posts

Neked is köszi a válaszod.
Sajnos még a csõ-hierarchia sem volt tiszta. Gondolom amit írtál az fentrõl-lefelé vagyis Reynolds lenne a legjobb és Oria a leggyengébb a felsoroltak közül. Ki kéne próbálom mindkét rendszert, a vázon lévõ váltás csak azért idegen, mert elõször biztos mindig lenéznék, hogy rendben ment-e a váltás...

Köszi a tanácsaid. Keresem a nekem megfelelõt.


amúgy feleszereltségben inkább 105 vagy 600? :help:

#31322
newbiker

newbiker

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 520 posts

Acél vázat vegyél bátran, csak nézd meg,milyen csõszettbõl készült.
Neten utána lehet nézni, hogy melyik csõgyártónál hogy alakul a hierarchia.
(Tudod: Reynolds, Colombus, Oria, stb.)

A legjobb, ha eredeti a festése és a villája, mert akkor szinte biztos, hogy nem volt a gépnek nagyobb balesete, akkor ugyanis az elsõ villa rendszerint meghal.

Villát tudsz bele venni számos helyen, esetleg aheades villára lehet menetet is vágatni ha úgy akarod.

Vázméret: sztem Neked 56-57 körül lesz jó.

Gondold át hogy mit szeretnél: ha egy olcsó gépet kezdesz tuningolni, az biztos hogy drágább lesz, mint egy jobb gép egyben. Ne erõltesd a fékváltókart, azok elõtt is volt élet... A hozzászólásod alapján normálisra nem biztos hogy futná, a nagyon alsó kategóriát meg felejtsd el...


Neked is köszi a válaszod.
Sajnos még a csõ-hierarchia sem volt tiszta. Gondolom amit írtál az fentrõl-lefelé vagyis Reynolds lenne a legjobb és Oria a leggyengébb a felsoroltak közül. Ki kéne próbálom mindkét rendszert, a vázon lévõ váltás csak azért idegen, mert elõször biztos mindig lenéznék, hogy rendben ment-e a váltás...

Köszi a tanácsaid. Keresem a nekem megfelelõt.

#31323
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Pl outira Campangnolo vagy Shimano?


Hát ez olyan eldönthetetlen mint mondjuk a Ferrari vs Lamborghini. Szóval eldönthetetlen.:)

És persze ki kell mindenképp próbálni, hogy jó a méret, mert lehet hogy nekem jó a 565+125as méret egy másik 183 centisnek meg kényelmetlen.

Nem rossz az a bianchi, bár a képek nem túl jó minõségûek. De fejleszteni szerintem sokba kerûl fõleg a fékváltókarok miatt, vagy problémás a kompatibilitások miatt.

Szerintem ilyen öreg bicót annak érdemes venni aki nem tudja hogy tetszeni fog-e neki az országútizás. Ha megtetszik neki akkor tudja esetleg szépen lassan fejleszteni, ahogy õ is fejlõdik a témában. De aki tudja hogy tetszeni fog neki és szereti a modernebb dolgokat az jobban járhat egy alapból alkalmasabb bicóval.

pl.: http://piacter.bikem...ct=87264&cat=56 (bár ez lehet kicsi neked picit)

http://piacter.bikem...ct=87869&cat=56

vagy az amit te linkeltél. ezek már alapból fékváltókarosok és akkor nem kell cserélgetni.

Amúgy a szettek minõségi sorrendje valami ilyesmi most shéknál: sora,tiagra,105,ultegra(régen õ volt az sh600),dura-ace. A régebbieket én se tudom pontosan pl (rsx).

#31324
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,760 posts
Acél vázat vegyél bátran, csak nézd meg,milyen csõszettbõl készült.
Neten utána lehet nézni, hogy melyik csõgyártónál hogy alakul a hierarchia.
(Tudod: Reynolds, Colombus, Oria, stb.)

A legjobb, ha eredeti a festése és a villája, mert akkor szinte biztos, hogy nem volt a gépnek nagyobb balesete, akkor ugyanis az elsõ villa rendszerint meghal.

Villát tudsz bele venni számos helyen, esetleg aheades villára lehet menetet is vágatni ha úgy akarod.

Vázméret: sztem Neked 56-57 körül lesz jó.

Gondold át hogy mit szeretnél: ha egy olcsó gépet kezdesz tuningolni, az biztos hogy drágább lesz, mint egy jobb gép egyben. Ne erõltesd a fékváltókart, azok elõtt is volt élet... A hozzászólásod alapján normálisra nem biztos hogy futná, a nagyon alsó kategóriát meg felejtsd el...



#31325
newbiker

newbiker

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 520 posts

Hát a méretet szerintem olyan 57es felsõcsõ hossz körûl érdemes keresgélniés olyan 110es stucnival. De hát ez nagyon egyénfüggõ. Én pl 183 vagyok és ésn 56,5ös felsõcsõhosszhoz 125ös stucni kb a jó.
Persze a felsõcsõhossz alatt a vízszintesen mért hosszt értjük(mert ugye slppingos vázak is vannak).
Márka szerintem mindegy az állapot a lényeg.
Megoldható hogy legyen fékváltókar egy régi gépen, de nem szokás.
A régebbi vázak acélból vannak, de el lehet lenni velük, sõt inkább egy régebbi szép muffos váz mint egy újabb kidolgozatlan alu.
Villát lehet cserélni persze, de ezek a régi villák, stucnik menetesek az újak meg nem.


Köszi a válaszod.
A méretet megjegyzem, de azért majd kirpóbálom valahol. Azt Bianchi-t nem nézted véletlenül amit linkeltem? Pl. nem vagyok tisztába a váltók hiearchiájával sem. Pl outira Campangnolo vagy Shimano? Ha Shimano akkor pl a Exage váltók milyennek számítanak? Ez a téma sajnos teljes homály..
Nekem a régebbi vázak jobban tetszenek, mert olyan "kecsesek" illetve olyan "töréknyek" tünnek. Szóval az tuti, hogy valami oldschool bringát szeretnék, de azt jól felszerelni. Ezért kérdeztem a fékváltókart is. Nekem az szimpatikusabb valamiért, mint az vázon lévõ váltókarok.

#31326
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

- 181 cm vagyok: mekkora az ideális vázméretem?
- mivel nincs sok pénzem, mert minden a montiba van fektetve így csakis használtban gondolkodom: de melyik márka? bianchi, peugeot, stb?
- mire figyeljek a felszereltségnél?
- megoldható a váltó típusának átépítése vázról-fékváltókarra vagy ez vázfüggõ?
- bringák amik a BM aprón vannak 50K-ig bezárólag melyik lenne jó vétel?
- jobban járok-e mondjuk egy 20K-s Bianchi-val és azt tuningoljam vagy alkudjak mondjuk egy Mali Ironman-bõl?
- a régebbi vázak mind acélból vannak? ez azt jelenti,h jelentõsen nehezebbek mint az újak?
- villát úgyanúgy lehet cserélni mint a montik esetében? fejcsõméret függõ csak?


Hát a méretet szerintem olyan 57es felsõcsõ hossz körûl érdemes keresgélniés olyan 110es stucnival. De hát ez nagyon egyénfüggõ. Én pl 183 vagyok és ésn 56,5ös felsõcsõhosszhoz 125ös stucni kb a jó.
Persze a felsõcsõhossz alatt a vízszintesen mért hosszt értjük(mert ugye slppingos vázak is vannak).
Márka szerintem mindegy az állapot a lényeg.
Megoldható hogy legyen fékváltókar egy régi gépen, de nem szokás.
A régebbi vázak acélból vannak, de el lehet lenni velük, sõt inkább egy régebbi szép muffos váz mint egy újabb kidolgozatlan alu.
Villát lehet cserélni persze, de ezek a régi villák, stucnik menetesek az újak meg nem.

#31327
newbiker

newbiker

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 520 posts
sziasztok outi mesterek!

bár én montis vagyok, de nagyon vonz az országiúti kerekezés és ezáltal egy outi bringa. sajnos nem vagyok tisztában a fogalmakkal és márkanevekkel sem, ami a kerékpározás eme fajtávát illeti és ezért a segítségetek szeretném kérni. sok kérdésem van és remélem nem utáltok nagyon ki:
- 181 cm vagyok: mekkora az ideális vázméretem?
- mivel nincs sok pénzem, mert minden a montiba van fektetve így csakis használtban gondolkodom: de melyik márka? bianchi, peugeot, stb?
- mire figyeljek a felszereltségnél?
- megoldható a váltó típusának átépítése vázról-fékváltókarra vagy ez vázfüggõ?
- bringák amik a BM aprón vannak 50K-ig bezárólag melyik lenne jó vétel?
- jobban járok-e mondjuk egy 20K-s Bianchi-val és azt tuningoljam vagy alkudjak mondjuk egy Mali Ironman-bõl?
- a régebbi vázak mind acélból vannak? ez azt jelenti,h jelentõsen nehezebbek mint az újak?
- villát úgyanúgy lehet cserélni mint a montik esetében? fejcsõméret függõ csak?

bocs a sok kérdésért, csak tanácstalan vagyok...

elõre is köszi a segítséget,
newbiker

#31328
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
A gravírozás funkciója természetesen esztétikai.
A slopingos vázak kezelhetõsége szerintem egyáltalán nem jobb mint a hagyományosé (pusztán ettõl nem lesz fordulékonyabb és egyébként sincs nagy szerepe -- és nem is lehet-- az oútiknál az ügyességi technikának), pont mert a súlypontja túl lent van és nagy nyeregcsõ és spacerek kellenek hozzá. A már említett merevség és kisebb tömeg okán van értelme és leginkább hegymenetben jó.

#31329
323K13L

323K13L

    vendég

  • fórumtag
  • 174 posts
igen ez igencsak kielégitõ válaszhalmaz volt. :)

köszönöm már ezt is tudom. :)

és a gravírozott váz az a gravírozást(vizuális szépség) jelenti vagy mást hivatott jellemezni??

ahoj!!

#31330
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 posts
A slopingos váz elvileg picit merevebb, mivel a felsõcsõ, üléscsõ és támvilla rövidebb. Ezenkívûl kezesebb, mivel súlypontja is kicsit lejjebb kerül. A váz gyártója meg ugye elmondhatja hogy a váz is könnyebb, a nyeregcsõgyártók meg oldják meg a problémájukat a hosszabb (nehezebb) üléscsõvel. Mindenesetre - divat, nem divat - a nagyon lejtõ felsõcsõ nekem nem tetszik. Egyesek még mindig nem is preferálják, talán Pinarello, jóideig Trek, mások túlzásba viszik (az én ízlésem szerint tehát legalábbis): Giant, Specialized.

#31331
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts

aszem nincs más dolog ..azért adják meg minden iennél a vízszintes távot is...

monjuk subjektív de ez a divatosító dolog se teccik :D szóval vízszintes csõ az a szép .. :P


nekem modern vázaknál tetszik, régi vékonycsövû országútiknál persze más..

ja, meg nyernek is vele pártíz grammot.

#31332
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,163 posts
aszem nincs más dolog ..azért adják meg minden iennél a vízszintes távot is...

monjuk subjektív de ez a divatosító dolog se teccik :D szóval vízszintes csõ az a szép .. :P

#31333
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts
Ha már az ejtett felsõcsövû vázaknál tartunk.

Mondjuk nekem kb 57es felsõcsõ hosszú normál váz az ideális akkor slopingosból olyat kell választani aminek a virtuális(effektív azaz vízszintes kinek hogy tetszik) felsõcsõ hossza 57es? Vagy bejátszik még valami? Gondolok itt valami olyasmire hogy a dõlésszögek(pl üléscsõ) miatt mondjuk 56os vagy 58as kéne.

#31334
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts

hali!!

az mit jelent hogy:
"enyhén sloopingos váz" ? egyáltalán miaz hogy slooping??
és miért emelnek ki olyat, hogy gravírozott váz? az mit jelent? valami extra? :D
vésve van a váz ohjeah.. ettõl mintha jobban menne vagy mi vagy ez vizualizáció már? :)
és miaz hogy peremes felni..?

bocsi ha benne van már a fórumban csak fáradt vagyok és nincs idõm végigolvasni...

köszi páápáá


bocs hogy idepofátlankodok, de számomra az egyik legidegesítõbb helyesírási hiba ez a "sloopint/slopping" dolog, tudtommal slopingnak írják.
de javítsatok ki, ha tévedek. nem is neked szól, hanem sok bolt kínálatában is rosszul látom :(
viszont mivel elég változatosan szoktam látni leírva, valaki biztos hogy hibázik :)

amúgy azt jelenti, hogy nem vízszintes a felsõcsõ, hanem "divatosan" hátra lejt.
a peremes felni meg nem szingós (normál drót/kevlárperemes gumi megy rá)

#31335
323K13L

323K13L

    vendég

  • fórumtag
  • 174 posts
hali!!

az mit jelent hogy:
"enyhén sloopingos váz" ? egyáltalán miaz hogy slooping??
és miért emelnek ki olyat, hogy gravírozott váz? az mit jelent? valami extra? :D
vésve van a váz ohjeah.. ettõl mintha jobban menne vagy mi vagy ez vizualizáció már? :)
és miaz hogy peremes felni..?

bocsi ha benne van már a fórumban csak fáradt vagyok és nincs idõm végigolvasni...

köszi páápáá

#31336
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,760 posts
Szívesen!
Én ott még nem voltam, nem tudom, melyik lehet a fõhadiszállás. Még csak tervezek egy DK-i túrát...

Más:
Elcserélném - némi ráfizetéssel - SLX csöves vázam eredeti villával valami cyclocross vázra, szintén eredeti villájával.
Aki tud valami lehetõséget az légyszi jeletkezzen!!



#31337
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,374 posts

IV. ker. Mikszáth Kálmán u. 81.
De nem árt telefonon leegyeztetni a talit! Én mármentem oda potyára.


Köszi! Sikerült, bejutottam a szabadkõmûves páholyba! ;) Mondjuk nem értem, hogyan is van ez a Dunakeszi, kontra Újpest dolog, de mindegy is, nem az én dolgom. DK-n voltam, szereztem egy-két apróságot, elégedetten távoztam.

#31338
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,374 posts

nincs alternatíva, meg kell bvenni.
yo !!
én mondyuk épp árulom az apróban, de kurvayó bringa.


Hát nem tartott sokáig. :)

#31339
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,163 posts
Yobo mit jelent neked a nehéz?

#31340
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 posts

Sziasztok! Kinek milyen tapasztalata/véleménye van a Gemini vázakról? Szeretnék építeni egy országúti gépet magamnak és nagyon tetszik ez a váz - na meg az ára is:) Persze, bármilyen más ötletet, tippet szívesen fogadok, csak kérlek, ne a százezres árkategóriát ajánljátok alternatívaként. Mit érdemes még megnéznem a hazai választékból?


nincs alternatíva, meg kell bvenni.
yo !!
én mondyuk épp árulom az apróban, de kurvayó bringa.

egy hátrányát tudok az pedig hogy nehéz.
amugy fasza yószág.
geometria is yó.
viszont valami yó villát vegyél hozzá..nekem carbonnal van ésm azzal elég kellemesen viselkedett.