Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34343 replies to this topic

#31161
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,374 posts
Amelyiknek nagyobb az átmérõje, az ugyanannyi idõ alatt hosszabb utat tesz meg, tehát gyorsabban forog. "Ülj rá" képzeletben a lánckerékre és rájössz. :)

#31162
H.Zoli

H.Zoli

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,857 posts

na kérdés szerintetek miért van az hogy a hátsó váltóm (9es 105 12-25) a 4 legnagyobb tárcsáról nagyon nehezen akarja levenni a láncot... leveszi de vagy 4et fordul a kerék ... az alsókról meg szinte azonnal (persze forgási sebességük különbözõ ez is egy magyarázat de akkor is lassan vált lefele)
felfele teljesen tökéletesen hangtalanul vált de lefele naon lassan ... be van állítva a max min kitérés és minden sebességnél pont síkba rakja a görgõket a tányérokkal.... na 5let?


Azt hogy érted, hogy a forgási sebességük különbözõ? Mindegyik lánckerék ugyanannyit forog, nem?

#31163
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,163 posts
kösz megnézem

#31164
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 posts
Valami szorul (bowden, váltónál csap) ezért lassan mozdul csak vissza. Bicikli dobjon egy hátast, aztán meg kell szemlélni közelrõl mûködés közben. Szokott lenni egy nem annyira feltûnõ csavar is a hátsóváltókon alul középen az összekötõ elemen (normál helyzetben jóformán csak a föld felõl látható, széles, a váltóba beleolvadó, inkább ilyen hengerféle) ez általában 3-4 állású, nagy csavarhúzóval állítható és a váltórugó feszességét piszkálja. Ha lassan vált lefelé, feszíteni kell a rugófeszességen.

#31165
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,702 posts

de ennek nem kellene valami tüneti jellemzõnek lenni elötte.. monjuk egyre lassabban vált? mert ez hipp hopp sikerült elérnem :P


csak találgatok... mondjuk a bowdenezés gondjai inkább felfelé váltásnál szoktak gyengíteni elõször, kivéve ha szorul a drót.

#31166
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,163 posts
de ennek nem kellene valami tüneti jellemzõnek lenni elötte.. monjuk egyre lassabban vált? mert ez hipp hopp sikerült elérnem :P

#31167
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,702 posts

felfele teljesen tökéletesen hangtalanul vált de lefele naon lassan ... be van állítva a max min kitérés és minden sebességnél pont síkba rakja a görgõket a tányérokkal.... na 5let?


akkor a síkban levés ellenére megpróbálnám a tekerõs finombeállítóval engedni kicsit a bowdent, és próbálgatni.
ha nem segít, allítsd vissza, és talán a bowdenezés szorul, vagy nyúlik. nekem volt hasonló rossz minõségû bowdennel, persze nem biztos hogy ez a kulcsa.

#31168
Nordenfor

Nordenfor

    vendég

  • fórumtag
  • 59 posts

nincs fél éves a váltó :/


Ez esetben érvényesítheted a garanciát!

#31169
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,163 posts
nincs fél éves a váltó :/

#31170
Nordenfor

Nordenfor

    vendég

  • fórumtag
  • 59 posts

na kérdés szerintetek miért van az hogy a hátsó váltóm (9es 105 12-25) a 4 legnagyobb tárcsáról nagyon nehezen akarja levenni a láncot... leveszi de vagy 4et fordul a kerék ... az alsókról meg szinte azonnal (persze forgási sebességük különbözõ ez is egy magyarázat de akkor is lassan vált lefele)
felfele teljesen tökéletesen hangtalanul vált de lefele naon lassan ... be van állítva a max min kitérés és minden sebességnél pont síkba rakja a görgõket a tányérokkal.... na 5let?


5let 1: Elképzelhetõ, hogy a váltód rugója meggyengült, ezért nem mûködik rendesen a nagyobb tárcsákon. Ez már csak azért is lehet, mivel a nagyobb átmérõjû fogaskerekekre váltáskor feszít jobban a váltó, a bowden, minden.

#31171
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,163 posts
na kérdés szerintetek miért van az hogy a hátsó váltóm (9es 105 12-25) a 4 legnagyobb tárcsáról nagyon nehezen akarja levenni a láncot... leveszi de vagy 4et fordul a kerék ... az alsókról meg szinte azonnal (persze forgási sebességük különbözõ ez is egy magyarázat de akkor is lassan vált lefele)
felfele teljesen tökéletesen hangtalanul vált de lefele naon lassan ... be van állítva a max min kitérés és minden sebességnél pont síkba rakja a görgõket a tányérokkal.... na 5let?

#31172
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,721 posts

Akkor ez elhagyható ? Mert hogy én sehogyan sem tudom rátekerni az új villa menetére pedig ez is 1 colos. El nem tudom képzelni , hogy hol volt a korábbin 2 darab, pláne , hogy a kontra anyának a válla pont bele megy a szórító anya süllyesztékébe.


Mert a régi villanyakban volt egy függõleges vályú a pöcöknek, az újban meg nincs. Nem a csavarmenetre kell ráerõltetni, egyenesen rá kéne esnie.
Valszeg azért volt kettõ, mert vki egy kicsit hosszabbra hagyta a villanyakat és rárakott egy második alátétet, h ne lógjon ki a kcs tetején a villanyak.
1ébként az a funkciója, h a kcs fölsõ csészéje ne forduljon el, mikor ráhúzod a kontraanyát (így 1 kulccsal is beállítható a kcs). Valszeg a tiedet eredetileg alátét nélküli üzemre tervezték, ezért passzol össze a kontraanya a csészével.

Konklúzió: hagyd ki nyugodtan.

#31173
ZoliPapa

ZoliPapa

    vendég

  • fórumtag
  • 29 posts
Sziasztok!

Kis kiegészítéssel élnék a Surján-völgye Kupához. A korcsoportok dobogósai 66, ill. 99km-en érmet kapnak. A 99km-es távon a 88-as korosztálytól lehet indulni, a pénzdíj a 99-es táv összetett dobogósaira vonatkozik. Az 1. 15000, a 2. 10000, a 3. 5000Ft pénzjutalomban részesül. Az indulók oklevelet kapnak!

Mindenkit szeretettel vár a Sportolók Egyesülete!

Üdv.
Ember Zoltán Levente

#31174
ZoliPapa

ZoliPapa

    vendég

  • fórumtag
  • 29 posts
Sziasztok!
Szeretnélek titeket meghívni az általunk (Sportolók Egyesülete) szervezett pénzdíjas országúti versenyre.
Surján-völgye és Surján-völgye - Dolce Vita Kupák
Idõpont: 2007. október 13.
Helyszín: Szentbalázs, faluközpont (Kaposvártól kb 13 km, 66-os út)
Távok: nyílt, pénzdíjas 99 km, amatõr 66 km
Rajt: 11:00
Szakasz: Szentbalázs-Cserénfa-Kaposgyarmat-Hajmás-Gálosfa fordító Gálosfa-Hajmás-Cserénfa-Szentbalázsi tetõ-Szentbalázs (33 km, 1 kör)
Nevezésí díj: 1500 Ft amiért minden induló eredeti olasz tésztát és pestot kap, illetve a verseny alatt Pölöskei frissítõ állomás lesz
Csoportok: a szokásos összes korcsoport, nem tervezzük az összevonásokat, montival is lehet indulni, gumikorlát nélkül!
A verseny alatt több program is lesz (hastáncos bemutató, airsoft lövészeti lehetõség), illetve egyazon idõben triál verseny is folyik majd!
Kérdezhettek az ember.zoltan@t-online.hu -n.

Köszönöm, h elolvastátok, várok mindenkit.
Ember Zoltán

#31175
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts
Annak az alátétnek laván rá kellene mennie a villára, szóval ne erõltesd:)

Egyáltalán olyan a villamenete hogy van benne horony?

#31176
Gááboor

Gááboor

    vendég

  • fórumtag
  • 34 posts
Klassz a rajz.. ha csak egy sima alátétlenne ..De az alátétet a belsõ pöcök -ami vastag a menethez képest- miatt nem lehet rátekerni a kormányszárra. ...vagy eröltessem nagyon?

#31177
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,374 posts
Hát, mivel alátét, nem biztos, hogy kihagynám. :) Így néz ki egy tisztességes menetes kormánycsapágy metszetben:

Feltöltött kép

#31178
Gááboor

Gááboor

    vendég

  • fórumtag
  • 34 posts
Akkor ez elhagyható ? Mert hogy én sehogyan sem tudom rátekerni az új villa menetére pedig ez is 1 colos. El nem tudom képzelni , hogy hol volt a korábbin 2 darab, pláne , hogy a kontra anyának a válla pont bele megy a szórító anya süllyesztékébe.

#31179
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,374 posts

Hello
Szétszedtem a régi 105- ös kormánycsapágyat, és van kettõ darab gyûrû, amit nem tudom , hogy hova kellene vissza rakni. Mind a kettõben belül egy kiálló pöcök van , ami miatt nem lehet sehova sem rátolni. Sajnos leesett a csapi ezért nem láttam hova való. :scratchhe
Ja és hagyományos menetes a villa és régi a kormánszár.


Nem tudom, mi magyarul a tisztességes neve (angolul locknut és adjustable race) a két felsõ 32-es "anyának". Na, ezek közé kell tenni, mintegy alátétként. Igaz, nekem csak egy van belõle. A pöcköknek van egy horony kiképezve a villanyak menetében. Egyes források szerint inkább rossz, mint jó a pöcök, mert el szeret fordulni és belemar a menetbe, ergo lereszelhetõ.

#31180
Gááboor

Gááboor

    vendég

  • fórumtag
  • 34 posts
Hello
Szétszedtem a régi 105- ös kormánycsapágyat, és van kettõ darab gyûrû, amit nem tudom , hogy hova kellene vissza rakni. Mind a kettõben belül egy kiálló pöcök van , ami miatt nem lehet sehova sem rátolni. Sajnos leesett a csapi ezért nem láttam hova való. :scratchhe
Ja és hagyományos menetes a villa és régi a kormánszár.