Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34361 hozzászólás a témában

#31161
Zed

Zed

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.693 hozzászólás

Megpróbálom elmondani mire gondoltam:
A fékkarba bele kell vezetni a bowdent egy lyukon keresztül, amit aztán bekell akasztani a helyére. A fékbowden végén van egy golyó aminek az átmérõje nagyobb, mint az a lyuk amin keresztün kéne vezetni. Levágtam a golyót róla, így sikerült átvezetnem a lyukon, de nem tudom beakasztani ahova kellene... Mit rakjak most a bowden végére és hogyan?


Attól tartok ezt elb..tad. A bowden egyik végén kell, hogy lgyen bogyó, egyébként nem tudod használni. Szóval vegyél új bowdent. Elõször fûzd be a fékkarba - nem a kormány felõli oldalról, hanem a kar irányából. Ahogy áthúzod a bowdent a fékkaron, a végén a hordó megakad a helyén. Aztán jöhet a bowdenház, majd a fék.
Azt én sem tudom, ez milyen fékkar, ha országúti, akkor országúti fékbowdent vegyél hozzá, egyenes kormányra való, akkor monti fékbowdent (nem egyforma a hordó a végükön).
Ausztria, Kenguruk földje!

#31162
skywalkr

skywalkr

    vendég

  • fórumtag
  • 34 hozzászólás
...még egy kérdés az elözõ bringához, hol lehet beszerezni és milyen árban egy egyenes kormányt?
Köszi!

#31163
skywalkr

skywalkr

    vendég

  • fórumtag
  • 34 hozzászólás
Sziasztok!

Szerencsésen elhagytam tegnap a bringa elsõ sárvédõ merevítõjének kis stiftjét és ezt szeretném pótolni, mert rettenetesen zörög.
(ez egy kis csavarszerûség anyával, amin van egy lyuk, abba megy bele a merevítõ)
Nagyon hálás lennék, ha esetleg valakinek lenne ilyen, vagy megmondaná hol lehet venni!
Köszi!

#31164
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás

Hát a 3e km alatt nem kellett centrírozni. Én 96kg környékén vagyok és 20(!)-as gumival használtam, a balatonköröli bringa úton kapott ütéseket rendesen, de semmi baja. Én bátran ajánlom, fõleg ennyiért(5e).



Ezt a választ vártam :)
Mivel ennyiért nem könnyû jó felnit kapni (vagy nehéz, vagy gyenge vagy drága) ezt fogom választani!


Köszi a válaszod!



#31165
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

75kg vagyok, városba kellene fõleg, szimmetrikus fûzéssel.
Tartósság a fõ szempont!
8ast szeret kapni?


Hát a 3e km alatt nem kellett centrírozni. Én 96kg környékén vagyok és 20(!)-as gumival használtam, a balatonköröli bringa úton kapott ütéseket rendesen, de semmi baja. Én bátran ajánlom, fõleg ennyiért(5e).

#31166
iserf

iserf

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás

Nem nagyon értem. Újra fel akarod használni? Megoldható, de ha kirojtosodott a végük, azt le kell vágni, különben nem lehet befûzni újra a bowdenházakba. A fékkarod nem ismerem, de elvileg a kábélvégzárók szabványosak.


Megpróbálom elmondani mire gondoltam:
A fékkarba bele kell vezetni a bowdent egy lyukon keresztül, amit aztán bekell akasztani a helyére. A fékbowden végén van egy golyó aminek az átmérõje nagyobb, mint az a lyuk amin keresztün kéne vezetni. Levágtam a golyót róla, így sikerült átvezetnem a lyukon, de nem tudom beakasztani ahova kellene... Mit rakjak most a bowden végére és hogyan?

#31167
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
75kg vagyok, városba kellene fõleg, szimmetrikus fûzéssel.
Tartósság a fõ szempont!
8ast szeret kapni?



#31168
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Ambrosio Excursion felnit használ valaki?

Tapasztalat? Bármilyen infó?


Én használok:)
Nem tudom mit mondhatnék róla nincs vele bajom kb 3e kmet mentem eddig vele.

#31169
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Ambrosio Excursion felnit használ valaki?

Tapasztalat? Bármilyen infó?



#31170
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Sziasztok

Korábban beírtam ide, hogy szeretnék venni egy idõfutam korámányt, nos sikerült is beszereznem, de technikailag még nem vagyok a toppon, így szeretnék egy kis segítséget kérni a felszereléséhez.
Elsõször megkellene szabadulnom a fékváltókaroktól, mert sikerült beszereznem egy 9-es Dura Ace kormányvégváltót. Magát a fékkart már leszedtem, de a bowdenekkel nem tudom mit kezdjek. Szedjem le az egészet ahogy van, aztán rakjak rá másik bowdent?
Ugyanez a helyzet a fékekkel is. 4za BL-T-80-as típusú fékkarom van, ezt szeretném rárakni a kormányra. Megvan a fékbowden, de a végén van egy golyószerû valami, így nem tudom "befûzni" a fékkarba...
Mit lehet vele tenni?


Nem nagyon értem. Újra fel akarod használni? Megoldható, de ha kirojtosodott a végük, azt le kell vágni, különben nem lehet befûzni újra a bowdenházakba. A fékkarod nem ismerem, de elvileg a kábélvégzárók szabványosak.

#31171
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Sziasztok

Korábban beírtam ide, hogy szeretnék venni egy idõfutam korámányt, nos sikerült is beszereznem, de technikailag még nem vagyok a toppon, így szeretnék egy kis segítséget kérni a felszereléséhez.
Elsõször megkellene szabadulnom a fékváltókaroktól, mert sikerült beszereznem egy 9-es Dura Ace kormányvégváltót. Magát a fékkart már leszedtem, de a bowdenekkel nem tudom mit kezdjek. Szedjem le az egészet ahogy van, aztán rakjak rá másik bowdent?
Ugyanez a helyzet a fékekkel is. 4za BL-T-80-as típusú fékkarom van, ezt szeretném rárakni a kormányra. Megvan a fékbowden, de a végén van egy golyószerû valami, így nem tudom "befûzni" a fékkarba...
Mit lehet vele tenni?


A fékkarba a bovdent talán úgy a legegyszerûbb berakni, hogy mielõtt felrakod már beakasztod:) csak arra vigyázz, hogy tartsd veszesen, hogy ki ne ugorjon, míg be nem kötöd rendesen :)

#31172
iserf

iserf

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás
Sziasztok

Korábban beírtam ide, hogy szeretnék venni egy idõfutam korámányt, nos sikerült is beszereznem, de technikailag még nem vagyok a toppon, így szeretnék egy kis segítséget kérni a felszereléséhez.
Elsõször megkellene szabadulnom a fékváltókaroktól, mert sikerült beszereznem egy 9-es Dura Ace kormányvégváltót. Magát a fékkart már leszedtem, de a bowdenekkel nem tudom mit kezdjek. Szedjem le az egészet ahogy van, aztán rakjak rá másik bowdent?
Ugyanez a helyzet a fékekkel is. 4za BL-T-80-as típusú fékkarom van, ezt szeretném rárakni a kormányra. Megvan a fékbowden, de a végén van egy golyószerû valami, így nem tudom "befûzni" a fékkarba...
Mit lehet vele tenni?

#31173
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Bár van keréképítés topic, inkább ide:
Városi gépbe (oúti vázra épül) kellene felni.
Valami jó ár/tartósság arányú, annyira nem vagyok súlyérzékeny, de mégse legyen feleslegesen nehéz (felsõ határ mondjuk 600g). 36 lyukkal, mert az agy ilyenben létezik.
Amit néztem:
Mach1 Roadrunner
Mach1 240
Mach1 260

Utóbbi 2 csak a gyártó honlapján leltem meg, melyik boltba esélyes hogy tudnak hozni? (mindenhol csak cfx van, trekkingbõl meg 210 vagy 510)
(Distributornak a Cseke van megadva, az oldalán viszont nem találtam semmit)

Köszike!



#31174
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
lehet off és ezért elnézést is kérek, de ha valakit érdekel szingos mavic kerékszett campa record aggyal, regina fogsorral, könyített láncal, tufo szingokkal, akkor szívesen cserélnék vele hasonlo peremes kerékre.

Hátha figyel otthon valakinek egy hétvégi kerója, mert nekem a napi nagyvárosi zúzáshoz kell és oda túl finom darab ez :)

Vagy ha csak van simán eladó szett, az is érdekel occsón :)

#31175
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
na kézs .. kicsit oan Windows hibajavítás volt de bevált :P leszedtem megnéztem mindent rajta ok volt viszatettem bekötöttem beállítottam és jó... lehet valami beállítás baja volt de mûködik illetve hát "laboratóriumi" körülmények között :P majd a hétvégén lenézem valami hegyen


ui.: na akkor úgy értem hogy ne legyen vita ebbõl a fordulatból .. hogy mindenkinek igaza legyen ... szóval ha nagy tárcsán vagyok azaz mászok valahova akkor ugye nem 40 el szánkázok azaz a kerék széppen óvatosan fordulgat mp 1et 2t azaz lassaban fog a ledobóponthoz érni de ha kis kereken vagyok akkor azért forog rendesen a cucc szóval mp enkét kb 7-8< is átmegy a váltóponton azaz ha "nem sikerülne ledobnia 1. re akkor is ott van még vagy 6 lehetõség...

#31176
H.Zoli

H.Zoli

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.857 hozzászólás

Amelyiknek nagyobb az átmérõje, az ugyanannyi idõ alatt hosszabb utat tesz meg, tehát gyorsabban forog. "Ülj rá" képzeletben a lánckerékre és rájössz. :)


Mivel fixen össze van rögzítve az összes lánckerék, egy kerékfordulatra egyet fordul az összes, legyen az akármekkora fogszámú. A kerületi sebességük az jelentõsen eltérhet, de a fordulatszámuk az sosem.

#31177
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
nem az lehet hogy túl laza a bowden?:S

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#31178
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás
Szerintem úgy értette, hogy akkor van a nagyobb tárcsákon eleve a lánc, ha az ember lassabban bír menni, vagyis lassabban pörög az egész. Az is igaz viszont, hogy olyan 20 fog körül már 2 bemarás szokott lenni a fogaskerekeken, vagyis 2 helyen szedheti fel a láncot, tehát a váltás még akár gyorsabb is lehet a nagyobb tárcsák irányába.

#31179
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.374 hozzászólás
Amelyiknek nagyobb az átmérõje, az ugyanannyi idõ alatt hosszabb utat tesz meg, tehát gyorsabban forog. "Ülj rá" képzeletben a lánckerékre és rájössz. :)

#31180
H.Zoli

H.Zoli

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.857 hozzászólás

na kérdés szerintetek miért van az hogy a hátsó váltóm (9es 105 12-25) a 4 legnagyobb tárcsáról nagyon nehezen akarja levenni a láncot... leveszi de vagy 4et fordul a kerék ... az alsókról meg szinte azonnal (persze forgási sebességük különbözõ ez is egy magyarázat de akkor is lassan vált lefele)
felfele teljesen tökéletesen hangtalanul vált de lefele naon lassan ... be van állítva a max min kitérés és minden sebességnél pont síkba rakja a görgõket a tányérokkal.... na 5let?


Azt hogy érted, hogy a forgási sebességük különbözõ? Mindegyik lánckerék ugyanannyit forog, nem?