Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#31141
Posted 2007. October 22. - 18:43
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#31142
Posted 2007. October 22. - 15:57
valakinek van valami véleménye tapasztalata a Wenson expert 105 ös szettel ! ien kerékpárrol :??
Shimano 105-ös szett egy amúgy szinte teljes egészében Tajvanon készült biciklin. Van ilyenbõl Giant, Merida, Trek... Ez a véleményem, tapasztalatom nincs.
Race, no Rest!
#31143
Posted 2007. October 22. - 12:02
Ne felejtsd! "Csak a táv és a lendület változik, az élmény marad."
#31144
Posted 2007. October 16. - 21:03
Nekem kerékpárboltban sikerült vennem. Hátha te is szerencsével jársz.
Kerestem már ilyesmit régen, de nem jártam szerencsével, néhol azt sem értették, mit akarok, igaz, ez vagy 3 éve volt, és nem Pesten, hanem Egerben, ezért bátorkodtam kérdezni
Van sárvédõszem rajta, persze, elvileg akár országúti féket is lehet rá tenni, csak a V-fékszemek, ugye...
Köszönöm a tippet, széjjelnézek
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#31145
Posted 2007. October 16. - 14:11
Henger: Hopp, most olvastam: ilyen kantihoz való bowdenakasztót ("zsiráfnyak") hol lehet beszerezni? Mert van itthon stx kanti fék komletten, mindenestül, csak kellene valami, amibe bele lehet akasztani a bowdent...
Nekem kerékpárboltban sikerült vennem. Hátha te is szerencsével jársz.
Race, no Rest!
#31146
Posted 2007. October 16. - 13:20
Ne méricskélj, feleannyit húz, mint amennyi a V fékhez kellene.
jó-jó, de erre mondtam, hogy a véfékemmel canti állásban használom a fékkart, mert így tetszik.. és remekül mûxik.
tehát ettõl valszeg nem félnék.
inkább az bánt, hogy ahogy nézegetem, 9sebis fékváltókar elég durván van árazva
szóval elég sokba lenne egy ilyen kis koskormányos átalakítás... és ahogy számolgatom, még súlyban is rosszabbul jönnék ki, bár az a 100-200 g elviselhetõ.
#31147
Posted 2007. October 15. - 23:43
ezt nem értem.
a kanti fék ugyanoda megy, mint a V-fék... szerintem is a legkézenfekvõbb megoldás lehet, és az Avid gyárt is jónak tûnõt..
mondjuk a bowdenvég ilyenkor hova rögzül? fõleg elöl, mert hátul hátha van középsõ szem a vázon... :gondolgondol:
Bocsánat, félreértettem (valamiért országúti 2forgáspontosra gondoltam), a kanti fék nem jó, mert hátul nincs középsõ szem (elöl nem lenne gond, mert lehet venni az aheadsetbe illõ közdarabot, ami tartja a bowdenvéget.
X.
Henger: Hopp, most olvastam: ilyen kantihoz való bowdenakasztót ("zsiráfnyak") hol lehet beszerezni? Mert van itthon stx kanti fék komletten, mindenestül, csak kellene valami, amibe bele lehet akasztani a bowdent...
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#31148
Posted 2007. October 15. - 23:14
ezt nem értem.
a kanti fék ugyanoda megy, mint a V-fék... szerintem is a legkézenfekvõbb megoldás lehet, és az Avid gyárt is jónak tûnõt..
mondjuk a bowdenvég ilyenkor hova rögzül? fõleg elöl, mert hátul hátha van középsõ szem a vázon... :gondolgondol:
Avid, B+ hasonló kialakítású. B+t használtam, merem ajánlani. Ott van még az Alhonga. Szemtelenül olcsó, kialakítása a '93-as LX-re hajaz. Jó fékpofával foghat erõsen. Vagy ott a rengeteg retro cucc. LX, XT, XTR, csak hogy az ismertebbeket említsem. Ezek nagyon jók, és olcsón hozzájuk lehet jutni.
Bovdenház rögzítésére ott van az úgynevezett zsiráfnyak. Lehet a stucni alá szerelni a villanyakra, vagy a villanyak alján a sárvédõ furatába. Ugyanígy van hátra is, többféle.
duzmath: "Kb mennyit húz egy országúti fékkar?"
Ne méricskélj, feleannyit húz, mint amennyi a V fékhez kellene.
Race, no Rest!
#31149
Posted 2007. October 15. - 22:53
Csufi lenne a V-fékcsonkokkal.
X.
ezt nem értem.
a kanti fék ugyanoda megy, mint a V-fék... szerintem is a legkézenfekvõbb megoldás lehet, és az Avid gyárt is jónak tûnõt..
mondjuk a bowdenvég ilyenkor hova rögzül? fõleg elöl, mert hátul hátha van középsõ szem a vázon... :gondolgondol:
#31150
Posted 2007. October 15. - 22:35
Kb mennyit húz egy országúti fékkar? Lehet ezt tudni? Mert akkor méricskélnék, hátha
Talán ez megoldás lehet.http://cyclocrosswor...avagcabred.html
#31151
Posted 2007. October 15. - 22:26
Egyébként ki milyen pedál fordulaton teker, és mi a tapasztalata, véleménye?
Én egy 2 kerekû mákdaráló vagyok
#31152
Posted 2007. October 15. - 21:51
Van, pl. a Dia Compe 287-V. 76USD, hoppá.
Ehelyett olcsóbb kantiféket szerelni a bicajra.
Csufi lenne a V-fékcsonkokkal.
Kb mennyit húz egy országúti fékkar? Lehet ezt tudni? Mert akkor méricskélnék, hátha
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#31153
Posted 2007. October 15. - 21:19
Létezik olyan, hogy V-fékkel kompatibilis országúti fékkar?
Az alapvetõ problémám, hogy van egy Merida Speederem, és kacérkodom a gondolattal, hogy egy drop kormányt teszek rá. Viszont V-fékes az istenadta, amihez nem találtam még megfelelõ húzású fékkart. Csak fékkar kell, nem fék-váltókar.
X.
ezt konkrétan nem tudom, de az SD7-es karjaimat a legalacsonyabb bowdenhúzással használom a V-fékekhez, ez talán közel van az oúti karok húzásához. megjegyzem, én is gondolkodtam már hasonló elvetemültségen
még nem szántam rá magam, meg lehet hogy ki is marad, nemtom...
#31154
Posted 2007. October 15. - 20:47
Létezik olyan, hogy V-fékkel kompatibilis országúti fékkar?
X.
Van, pl. a Dia Compe 287-V. 76USD, hoppá.
Ehelyett olcsóbb kantiféket szerelni a bicajra.
Race, no Rest!
#31155
Posted 2007. October 15. - 19:45
Egyébként ki milyen pedál fordulaton teker, és mi a tapasztalata, véleménye?
Én igyekszem mindig 100 fölött tartani.
#31156
Posted 2007. October 15. - 19:25
Az alapvetõ problémám, hogy van egy Merida Speederem, és kacérkodom a gondolattal, hogy egy drop kormányt teszek rá. Viszont V-fékes az istenadta, amihez nem találtam még megfelelõ húzású fékkart. Csak fékkar kell, nem fék-váltókar.
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#31157
Posted 2007. October 15. - 17:09
legjobb dolog
aki 20 as pedálfordulattal teker az inkább menjen súllyemelõnek
Egyetértek. Egyébként ki milyen pedál fordulaton teker, és mi a tapasztalata, véleménye? Mondjuk lehet, hogy értelmesebb a kérdés, ha megkülönböztetünk három kategóriát:
"idõfutam" (30-90 perc max erõkifejtés),
hegy,
mezõnyben/endurance edzésen (2-6 óra aerobhatár alatt).
Hogy én kezdjem a sort:
"idõfutam" 90-100
hegy: 60-85 (65-70 között megyek a legjobban, viszont fáj tõle a térdem)
endurance edzés: 95-110 az elején gyorsabban aztán egyre lassabban.
Kiváncsian várom a véleményeket, tapasztalatokat akár a a kategóriákkal akár az értékekkel kapcsolatban.
#31158
Posted 2007. October 15. - 12:16
#31159
Posted 2007. October 15. - 11:03
#31160
Posted 2007. October 15. - 10:23
A váltókarnál adott, mennyi bovdent tud húzni maximum. A vátónál meg a két szélsõ helyzet adott. Az a kérdés, hogy a bovdenhúzáshoz arányosan mennyit mozdul a váltó.
Frikciós váltókar képes kezelni 8-as sort. Láttam mûködés közben Shimanot. A 9-es meg ugyanolyan széles, tehát azt is tudja. Vagyis gyakorlatilag bármit megeszik, csak váltásnál kell kis rutin.
Köszi, Henger, idõközben megtaláltam kérdésemre a válaszodat a "régi idõk bicajai" oldalon. Királyság, hogy az "antik" frikciós váltókarral meg tudok majd dolgoztatni 8 vagy 9 fokozatú fogsort is. Mondjuk a közel 180°-os váltókar ív erre engedett következtetni:)
Különben elég vicces dolog, hogy a mostani 5 fokozatú fogsorral (ahol a legkisebb fogaskerék 22-es!) majdnem olyan sebességet tudok elérni, mint a másik bringámon (az egy trekking) 9 fokozattal, pedig ott a legkisebb kerék 12-es:lol1:. Persze, világos, hogy ez sokminden más miatt is van, nem csupán a fokozatok száma miatt, de azért mégis érdekes.

Sign In
Create Account

Back to top





