Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34313 hozzászólás a témában

#3061
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

ha nem versenyzel, nem szélhámoskodsz, nem futárkodsz, és pökhendi kivagyigyerek sem vagy, akkor a szélesebb alapvetően előnyösebb, olyan apró okokból, hogy kisebb terhelés jut a tricepszedre, trapézizmodra, valamivel nyitottabb a mellkasod, és kicsivel nagyobb erőkart irányítasz, hangyányival kiegyensúlyozottabb a bringa irányítása.

 

Én tudnék menni 40-essel is, próbáltam. Sőt, még a 38-ast is rövid távon, azt már nem vállalnám hosszú távra be. DE a vasárnapi szeles-oldalszeles időben sokszor nagyon örültem neki, hogy szélesebb kormánnyal megyek. Attól, hogy pl. a városin az egyenes kormányt 36-37 szélesen fogom, s országútin is gyakran "csúszik" fékváltókaron belülre a mancsom, nem azt jelenti, hogy hosszú távon (3.5-4 óra) szívesen vállalnék egy keskeny kormányos karikázást.

 

Ha gondolod, kísérletezz, rossznak nem fogod érezni, könnyebben alkalmazkodsz a szélesebbhez, mint a keskenyhez.


Vejne módosította - 2016. augusztus 10. - 14:44


#3062
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
http://cyclingcentra...ebar-width.html
itt azt írja adjunk hozzá 2cm-t.

#3063
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
43cm vállszélességhez 42-es kormányom van. Kipróbáljam a 44-est? (Csonttól csontig mérve, a kormány középtől-középig.)

#3064
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

Napi retro a '84-es olimpiáról: http://cyclingtips.c...hat-almost-was/

 

(aki tud angolul annak egy jó kis sztori a női és férfi versennyről. Mellesleg a női verseny győztese az anyukája egy mostani TT érem esélyesnek és ugyanennek a valakinek az apukájáé a bringa a cikkben, akitől meg győzelmet vártak '84-ben)



#3065
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.328 hozzászólás

http://apro.bikemag....tt-l355208.html a nagyon megérős szett. vlki vigye el,mert megveszem. :D


  • Vejne kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3066
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

másik: aki extra komfortot szeretne, és jó fogást, annak tudom ajánlani a bandázs alá ragasztott régi zselés bandázs darabokat.

 

volt egy bontott, kicsit nyúlt, de tűrhető állapotú bht-05-ös tekercs, abból vágott darabok kerültek a kormányra felragasztva, s rá a bandázs.

 

érezhetően puhább-gélesebb állagú, de nem a zavaróan kocsonyás sz.r. Pont ideális, és alig lehet észrevenni, hogy vastag a kormány tőle. a legjobb a bandázs, amit a tavalyi dale-ről mentettem át, nem tapad, nem ragad, de még vizesen sem csúszik rajta a tenyered-alkarod, nem lesz kellemetlen meglepetés, ha kormányra könyökölve elkapsz egy kátyút pl. egyszerűen csak nem mozdul el rajta a mancsod.

 

DSC_0200_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
 

DSC_0157_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
 
egyébként jó így a fékkar beállítás? kényelmesnek nagyon komfortos, minden kézre áll, és teljesen semleges fogású, de, többen tanácsolták, hogy szemre kellemesebb lenne, ha fentebb tolnám a kart, a kormányt meg lentebb forgatnám.. de úgy szerintem túl messze kerülne a fékkar és kioldó alsó fogásban..

 

 



#3067
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Miert, most akkor a Pinarello, Colnago sem olasz?

 

Mivel már a legelső, Tajvanban készült alkatrészeken (középcsapágy, fejcsapágy) is az anyavallálat emblémája szerepelt (TH Indsutries), így legfeljebb egy amerikai és olasz tervezőstúdióval rendelkező cégnek lehet nevezni. Ami persze nem baj, bár nem teljesen általános eljárás. A TH Industries folyamatosan hirdette az olcsó alkatrészeit a '90-es évek szaklapjaiban, aztán kitalálták, hogy az új termékvonal neve legyen FSA.



"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#3068
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Tajvani az is, mint a legtöbb.

http://www.cyclingne...heel-factories/

Miert, most akkor a Pinarello, Colnago sem olasz?



#3069
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

kis gumiügy:

 

év elején apróban találtam cst cito névre keresztelt külsőket, hartje clivo névre matricázva. a 4500 ft-os ár&170-es szövetsűrűség és 28mm-es kivitelben 236 grammos tömeg megfogott, beruháztam rá.

 

Nem tudom, mennyit mentem vele pontosan, mert egy ideig conti gp-vel futottam hátul idén, de kb. 3ezer km-re saccolom a hátsó futását.

 

Pontosan mérethelyes a keskeny (kívül 21, belül 15) felnimen, s elég puha keverék. Utóbbi két fronton tűnik föl: egyrészt kiválóan tapad, nagyon magabiztossá teszi az izgágát is, cserébe viszont már ilyen kevés km után is kezd picit érződni a futófelületen, hogy már nem szép kerek. Úgy gondolom, ez nagyjából csak 6 ezer km körül fog bírni hátul, bár, kisebb tömegűeknek (80kg alatt) biztos tovább tartana.

 

Ja, defektem nem volt vele, miért is lett volna? Egyébként kis csirke belsővel használom, ami elvileg 18-25mm közti külsőkbe való, de, nincs probléma a 28mm-essel sem. 80-90psi körüli értéken fut, de ez nem készpénz, a lidl-ös pumpa nyomásmérője nem a pontosságáról híres.

 

Elöl tartósan a 25mm-es conti ultrasportII teljesít, ez egész évben így volt. 26mm-re mértem a keskeny felnin. Defekt nulla, pedig minden nap több üveget kerülgetek kis sugárban. Szerintem az áráért (16 euró) ez egy nagyon jó gumi, bár, kis ráfizetéssel (21-22 euró körül) már van a sima grand prix, ami 180-as szövetsűrűségű és black chilis-poly-x-es. 

 

Az én kocaszintemen várhatót, hogy ne csússzon, legyen stabil kanyarban, és ne kapjak vele defektet, szépen hozza. 

 

Egyébként ezt 90psi-vel szoktam használni.

 

A vittoria diamante radiálék is jól vannak, az óra szerint azokban is már 3000 van, és, az elvileg "szövetig kopik 1500 alatt" hátsó is tartja magát, igaz, már-már szögletesen kockás a futófelület. 

 

Ahogy gyűlöltem ezt a gumit tavaly, úgy megszerettem idén. a 24mm-es változata pontosan 25mm keskeny felnin, és PONTOSAN 100psi-n érzi magát legjobban. Hátra akár alacsonyabb nyomással is használhatod, mert nem tűnik föl. Elöl jó, ha van benne 100. Furcsa, hogy ekkora nyomáson ha a futófelületre nyomsz rá ujjal felülről, alig deformálódik, ellenben, az oldalfalát nyomva úgy érzed, mintha kb. 3-4 bar lenne a gumiban. Pont ezért érdemes elöl magasabb értékkel használni, mert, tavaly nem egyszer volt, hogy a villaváll belső oldaláról fekete guminyomokat kapargattam :)

 

De valami fenomenálisan jó vele menni. Kényelemre-viselkedésre egy kiváló gumi, sajnos, hátrányok vannak. Egyrészt radírozódik a futófelület hamar, nagyon lágy keverék. Másrészt érzetre kissé lomhább, mintha "nehezen gurulna". Ja, és minden porszemet gyűjt, ugyan defektet még nem kaptam vele, de kisebb kavics is szépen bele tudja magát ütni a futófelületbe. szóval, csak ésszel-óvatosan.

 

És olyan jó, hogy 90-100 psi értékkel használom a gumijaimat 80 kg fölötti tömeggel, míg néhányan 55-60 kg-al a 130-140-ek mellett kardoskodnak. :) én szeretek az úton lenni, kapcsolatban az anyafölddel, ha nem bringázok, úgyis két méterrel a föld fölött lebegek kb. :D



#3070
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Az FSA olasz gyártó???

 

Tajvani az is, mint a legtöbb.

http://www.cyclingne...heel-factories/


enté módosította - 2016. augusztus 06. - 17:46


"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#3071
laspring

laspring

    vendég

  • fórumtag
  • 90 hozzászólás

@iaspring: bocsi. :) csak az ottaniak ajánlgatnak mindig vision team 30 kerékszettet, mert jó.


Igen?
Nekem Trimax 30 van. De mikor bevittem a Speed Waybe sort cserélni akkor fogták a fejüket és sorolták a Vision típusbetegségeket hogy tengelygörbülés, szabadonfutó széthullik, a többit meg nem is bírtam megjegyezni :D
De nálam nem fut évi 6-8ezreket (sajnos), úgyhogy végülis nekem még jó is lehet :)

#3072
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

újabb kérdés:

 

6600-as hátsó váltó(hosszú kanalas) elviszi a 12-30-as sort?

Tech doc.-ot néztük, tudjuk hogy abba 27 fog van írva...

van valakinek ilyesféle tapasztalata?

kollégának kellene.

menni fog.

 

http://www.bikeforum...ar-no-hill.html

 

max. a b-csavart kell majd bentebb tekerni szerintem. ja, meg pár extra szem a láncba :)

 

http://www.parktool....ticle-section-5

 

@iaspring: bocsi. :) csak az ottaniak ajánlgatnak mindig vision team 30 kerékszettet, mert jó.


Vejne módosította - 2016. augusztus 05. - 14:44


#3073
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás

újabb kérdés:

 

6600-as hátsó váltó(hosszú kanalas) elviszi a 12-30-as sort?

Tech doc.-ot néztük, tudjuk hogy abba 27 fog van írva...

van valakinek ilyesféle tapasztalata?

kollégának kellene.


  • Vejne kedveli ezt
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#3074
laspring

laspring

    vendég

  • fórumtag
  • 90 hozzászólás

az európai központ olaszországban van, s, a fészbúk oldaluk pl. lombard cégként jegyzi őket. :)

vision kerekeid vannak a wilierben?

akkor azt is kaposvárról szerezted..


Eddig még semmit nem vettem Kaposvárról.
A canyon.com-on volt TdF-es nagy leárazás, onnan jöttek az én kerekeim.
  • Vejne kedveli ezt

#3075
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Ott kezdett gyanus lenni, hogy a Vision kerekeimen rajta volt a matrica hogy Hand built in Italy :)

Most megnéztem a honlapjukat és az Aboutnál sem utal semmi arra hogy olaszok lennének

az európai központ olaszországban van, s, a fészbúk oldaluk pl. lombard cégként jegyzi őket. :)

 

vision kerekeid vannak a wilierben?

 

akkor azt is kaposvárról szerezted..


Vejne módosította - 2016. augusztus 05. - 12:33


#3076
laspring

laspring

    vendég

  • fórumtag
  • 90 hozzászólás

nem tudtad? :) csak az fsa jobban hangzik, mint az "avanti tutta", szvsz azon ritka mozaikok egyike, ami angolul hangzatosabb.

 

Ott kezdett gyanus lenni, hogy a Vision kerekeimen rajta volt a matrica hogy Hand built in Italy :)

Most megnéztem a honlapjukat és az Aboutnál sem utal semmi arra hogy olaszok lennének


laspring módosította - 2016. augusztus 05. - 12:21


#3077
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

nem tudtad? :) csak az fsa jobban hangzik, mint az "avanti tutta", szvsz azon ritka mozaikok egyike, ami angolul hangzatosabb.



#3078
laspring

laspring

    vendég

  • fórumtag
  • 90 hozzászólás

http://www.cyclingwe...m_medium=Social úgy néz ki ez lesz az fsa újdonsága. 

 

Az FSA olasz gyártó???



#3079
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.328 hozzászólás

szép. letisztult vonalak a felt vázaknál. 

 

at fsa nem a váltó szettjét hozza ki véletlenül? már jó pár éve készültek kihozni vlmit,de aztán nem történt semmi. talán akkor terjedtek el az elektromos váltók.

http://www.cyclingwe...m_medium=Social úgy néz ki ez lesz az fsa újdonsága. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3080
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

szép. letisztult vonalak a felt vázaknál. 

 

at fsa nem a váltó szettjét hozza ki véletlenül? már jó pár éve készültek kihozni vlmit,de aztán nem történt semmi. talán akkor terjedtek el az elektromos váltók.

ami vicc, hogy az alap outi aluvázasuk geometriájára is ránézve már fáj az ember háta :D

 

http://www.wiggle.co...7/#tabSizeChart

 

nem tudom, amatőrnek mire jó ez..