Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#3061
Posted 2016. August 12. - 13:24
#3062
Posted 2016. August 11. - 20:18
Valójában nemis vagyok ilyen vállas, magam is csodálkoztam. Mérőszalaggal csalós, mert hajlik. Van egy régi acél koskormányom, azzal mértem mégegyszer, de így is két méret között vagyok. Nem hiszem, hogy akkora a különbség, hogy bármelyikkel is rosszul járnék.
óvatosan azzal, ha gondolod, próbáld majd ki.
Én alapvetően ellenék a keskennyel. De, mint írtam, legtöbb szituációban segíthet a széles.
Mondjuk a városi bringásokat is megkérdezném a témában, mert abból meg két vállfajt találni csak: métertől szélesebb krúzerkormányos és 20cm-re lecsapott figzis. Más méretet mintha nem is ismernének
#3063
Posted 2016. August 11. - 17:22
#3064
Posted 2016. August 11. - 17:14
#3065
Posted 2016. August 11. - 17:03
@J4ni: nincs. Még 8s claris sem, szóval pech. Max a velocsét tudná beállítani tűrhetően hetes sorhoz. Én nem vennék olyan tourneyt amúgy sem, inkább Ridelife kollegának a fülét rágnám egy szép hetes rsx-ért (a410)
http://forum.bikemag...16389-ridelife/
@Andris: fontos még a csúszásmentes bandázs. Pont ezért szeretem azt, ami van, mert izzadtan rákönyökölve sem csúszik Egyébként nekem mindig a széllel példálóznak a keskeny-hívők, pedig szerintem, az itteni viszonyok közt (változó széljárások, sokszor oldalról öklelő lökések, és a rengeteg busz-kamion-teherautó a 33-35-ös főutakon) pont, hogy előny a szélesebb kormány "biztosítása".
@Ave:
http://bikemarkt.mtb...egories/rennrad
http://forum.tour-ma...ay.php?44-Biete
de sokszor jó ajánlatokat kapsz willhaben.at-n
https://www.willhabe...r-radsport-4525
Egyébként Andersen fórumtag elérhetőségeiről továbbra sem tud nyilatkozni senki?
- j4ni likes this
#3066
Posted 2016. August 11. - 15:44
Sziasztok!
Ismerősöm akar "Shimano Tourney ST-A070 3 x7 STI Lever Set" fékváltókart venni.
Én analfabéta vagyok ebben az országúti témában. Azt szeretném megkérdezni, hogy ebben a webshopban:
https://www.bike-com...order=price_asc
van-e esetleg a Shimanonak valami funkcionalitásában azonos fékváltókarja (mást is rendelnénk onnan)?
Ha nincs, akkor hol érdemes nézelődni?
Előre is köszi!
J.
Edited by j4ni, 2016. August 11. - 15:44.
#3067
Posted 2016. August 11. - 15:17
Mindig elfelejtem a nemet (esetleg osztrak) hasznaltbringas weboldalakat. Raguglizni se tudok, vagyis hat tudok, csak nem talalok!
Szoval, kedves apróbújók, linkeket kernek! Koszi elore is.
#3068
Posted 2016. August 11. - 15:16
az én vállam csonttól csontig 41.5, a karbon bringán (évi 4000km/ 40-50K m) 44-es kormányt használok, és nem cserélném le 42-esre soha. Érzékelhetetlen, hogy mennyivel fogsz több levegőt a szélesebb fogás miatt...az emelkedőkön kényelmesen szélesen fogsz, az meg sokkal fontosabb.
Én a helyedben nem gondolkodnék.
Ha tudsz, lapítottat vegyél, arra kényelmes letámaszkodni.
Mindemellett a városi rombolón (évi 8000km/ ? m +téli edzések-néha 120+km) 38-as kormányom van, és ezen sem cserélném le...
Most ket orszagutim van, mindketton ugyanaz a kormany, csak az egyik 44-es a masik 42-es. A 42-es kenyelmesebb, a 44-es nagyon szelesnek erzodik. Persze meg lehet szokni, nem zavar igazan, de elonye nincs az biztos a szelesebbnek. Az idofutam bringamon 40-es van, es azt is csak addig erzem keskenynek, amig nem mentem 2x egymas utan vele.
En megertem mar a 38-ast is sprintereknel, felvezetoknel. Nem hatrany, viszont szukebb helyen is elfer. De azert orszagutin nekem marad a 42.
#3069
Posted 2016. August 11. - 14:21
43cm vállszélességhez 42-es kormányom van. Kipróbáljam a 44-est? (Csonttól csontig mérve, a kormány középtől-középig.)
az én vállam csonttól csontig 41.5, a karbon bringán (évi 4000km/ 40-50K m) 44-es kormányt használok, és nem cserélném le 42-esre soha. Érzékelhetetlen, hogy mennyivel fogsz több levegőt a szélesebb fogás miatt...az emelkedőkön kényelmesen szélesen fogsz, az meg sokkal fontosabb.
Én a helyedben nem gondolkodnék.
Ha tudsz, lapítottat vegyél, arra kényelmes letámaszkodni.
Mindemellett a városi rombolón (évi 8000km/ ? m +téli edzések-néha 120+km) 38-as kormányom van, és ezen sem cserélném le...
Flickr
#3070
Posted 2016. August 10. - 14:43
ha nem versenyzel, nem szélhámoskodsz, nem futárkodsz, és pökhendi kivagyigyerek sem vagy, akkor a szélesebb alapvetően előnyösebb, olyan apró okokból, hogy kisebb terhelés jut a tricepszedre, trapézizmodra, valamivel nyitottabb a mellkasod, és kicsivel nagyobb erőkart irányítasz, hangyányival kiegyensúlyozottabb a bringa irányítása.
Én tudnék menni 40-essel is, próbáltam. Sőt, még a 38-ast is rövid távon, azt már nem vállalnám hosszú távra be. DE a vasárnapi szeles-oldalszeles időben sokszor nagyon örültem neki, hogy szélesebb kormánnyal megyek. Attól, hogy pl. a városin az egyenes kormányt 36-37 szélesen fogom, s országútin is gyakran "csúszik" fékváltókaron belülre a mancsom, nem azt jelenti, hogy hosszú távon (3.5-4 óra) szívesen vállalnék egy keskeny kormányos karikázást.
Ha gondolod, kísérletezz, rossznak nem fogod érezni, könnyebben alkalmazkodsz a szélesebbhez, mint a keskenyhez.
Edited by Vejne, 2016. August 10. - 14:44.
#3071
Posted 2016. August 10. - 13:04
#3072
Posted 2016. August 10. - 12:11
#3073
Posted 2016. August 10. - 09:37
Napi retro a '84-es olimpiáról: http://cyclingtips.c...hat-almost-was/
(aki tud angolul annak egy jó kis sztori a női és férfi versennyről. Mellesleg a női verseny győztese az anyukája egy mostani TT érem esélyesnek és ugyanennek a valakinek az apukájáé a bringa a cikkben, akitől meg győzelmet vártak '84-ben)
#3074
Posted 2016. August 08. - 07:10
http://apro.bikemag....tt-l355208.html a nagyon megérős szett. vlki vigye el,mert megveszem.
- Vejne likes this
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#3075
Posted 2016. August 08. - 06:14
másik: aki extra komfortot szeretne, és jó fogást, annak tudom ajánlani a bandázs alá ragasztott régi zselés bandázs darabokat.
volt egy bontott, kicsit nyúlt, de tűrhető állapotú bht-05-ös tekercs, abból vágott darabok kerültek a kormányra felragasztva, s rá a bandázs.
érezhetően puhább-gélesebb állagú, de nem a zavaróan kocsonyás sz.r. Pont ideális, és alig lehet észrevenni, hogy vastag a kormány tőle. a legjobb a bandázs, amit a tavalyi dale-ről mentettem át, nem tapad, nem ragad, de még vizesen sem csúszik rajta a tenyered-alkarod, nem lesz kellemetlen meglepetés, ha kormányra könyökölve elkapsz egy kátyút pl. egyszerűen csak nem mozdul el rajta a mancsod.
#3076
Posted 2016. August 07. - 23:52
Miert, most akkor a Pinarello, Colnago sem olasz?
Mivel már a legelső, Tajvanban készült alkatrészeken (középcsapágy, fejcsapágy) is az anyavallálat emblémája szerepelt (TH Indsutries), így legfeljebb egy amerikai és olasz tervezőstúdióval rendelkező cégnek lehet nevezni. Ami persze nem baj, bár nem teljesen általános eljárás. A TH Industries folyamatosan hirdette az olcsó alkatrészeit a '90-es évek szaklapjaiban, aztán kitalálták, hogy az új termékvonal neve legyen FSA.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#3077
Posted 2016. August 07. - 23:34
Tajvani az is, mint a legtöbb.
Miert, most akkor a Pinarello, Colnago sem olasz?
#3078
Posted 2016. August 07. - 19:51
kis gumiügy:
év elején apróban találtam cst cito névre keresztelt külsőket, hartje clivo névre matricázva. a 4500 ft-os ár&170-es szövetsűrűség és 28mm-es kivitelben 236 grammos tömeg megfogott, beruháztam rá.
Nem tudom, mennyit mentem vele pontosan, mert egy ideig conti gp-vel futottam hátul idén, de kb. 3ezer km-re saccolom a hátsó futását.
Pontosan mérethelyes a keskeny (kívül 21, belül 15) felnimen, s elég puha keverék. Utóbbi két fronton tűnik föl: egyrészt kiválóan tapad, nagyon magabiztossá teszi az izgágát is, cserébe viszont már ilyen kevés km után is kezd picit érződni a futófelületen, hogy már nem szép kerek. Úgy gondolom, ez nagyjából csak 6 ezer km körül fog bírni hátul, bár, kisebb tömegűeknek (80kg alatt) biztos tovább tartana.
Ja, defektem nem volt vele, miért is lett volna? Egyébként kis csirke belsővel használom, ami elvileg 18-25mm közti külsőkbe való, de, nincs probléma a 28mm-essel sem. 80-90psi körüli értéken fut, de ez nem készpénz, a lidl-ös pumpa nyomásmérője nem a pontosságáról híres.
Elöl tartósan a 25mm-es conti ultrasportII teljesít, ez egész évben így volt. 26mm-re mértem a keskeny felnin. Defekt nulla, pedig minden nap több üveget kerülgetek kis sugárban. Szerintem az áráért (16 euró) ez egy nagyon jó gumi, bár, kis ráfizetéssel (21-22 euró körül) már van a sima grand prix, ami 180-as szövetsűrűségű és black chilis-poly-x-es.
Az én kocaszintemen várhatót, hogy ne csússzon, legyen stabil kanyarban, és ne kapjak vele defektet, szépen hozza.
Egyébként ezt 90psi-vel szoktam használni.
A vittoria diamante radiálék is jól vannak, az óra szerint azokban is már 3000 van, és, az elvileg "szövetig kopik 1500 alatt" hátsó is tartja magát, igaz, már-már szögletesen kockás a futófelület.
Ahogy gyűlöltem ezt a gumit tavaly, úgy megszerettem idén. a 24mm-es változata pontosan 25mm keskeny felnin, és PONTOSAN 100psi-n érzi magát legjobban. Hátra akár alacsonyabb nyomással is használhatod, mert nem tűnik föl. Elöl jó, ha van benne 100. Furcsa, hogy ekkora nyomáson ha a futófelületre nyomsz rá ujjal felülről, alig deformálódik, ellenben, az oldalfalát nyomva úgy érzed, mintha kb. 3-4 bar lenne a gumiban. Pont ezért érdemes elöl magasabb értékkel használni, mert, tavaly nem egyszer volt, hogy a villaváll belső oldaláról fekete guminyomokat kapargattam
De valami fenomenálisan jó vele menni. Kényelemre-viselkedésre egy kiváló gumi, sajnos, hátrányok vannak. Egyrészt radírozódik a futófelület hamar, nagyon lágy keverék. Másrészt érzetre kissé lomhább, mintha "nehezen gurulna". Ja, és minden porszemet gyűjt, ugyan defektet még nem kaptam vele, de kisebb kavics is szépen bele tudja magát ütni a futófelületbe. szóval, csak ésszel-óvatosan.
És olyan jó, hogy 90-100 psi értékkel használom a gumijaimat 80 kg fölötti tömeggel, míg néhányan 55-60 kg-al a 130-140-ek mellett kardoskodnak. én szeretek az úton lenni, kapcsolatban az anyafölddel, ha nem bringázok, úgyis két méterrel a föld fölött lebegek kb.
#3079
Posted 2016. August 06. - 17:45
Az FSA olasz gyártó???
Tajvani az is, mint a legtöbb.
http://www.cyclingne...heel-factories/
Edited by enté, 2016. August 06. - 17:46.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#3080
Posted 2016. August 05. - 17:35
@iaspring: bocsi. csak az ottaniak ajánlgatnak mindig vision team 30 kerékszettet, mert jó.
Igen?
Nekem Trimax 30 van. De mikor bevittem a Speed Waybe sort cserélni akkor fogták a fejüket és sorolták a Vision típusbetegségeket hogy tengelygörbülés, szabadonfutó széthullik, a többit meg nem is bírtam megjegyezni
De nálam nem fut évi 6-8ezreket (sajnos), úgyhogy végülis nekem még jó is lehet