sztem ha ilyen futást produkál egy lánc, akkor csere.
de hogy ne költs rá feleslegesen, vidd el egy szervízbe és becsültesd fel,hogy mennyibõl lehetne használhatóvá tenni. a többit utána...
(valszeg bizonyos összeget rá kell dobnod akkor is, ha nem fejlesztgetni, hanem csak normálisan használni szeretnéd)
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Indította
Endroo
, 2006. január 10. 21:34
#30901
Írta 2007. december 20. - 09:22

#30902
Írta 2007. december 20. - 09:01

Hi!
Kösz a szingóról szóló infókat. Mostmár okosabb lettem valamivel. Valami tippet mondhatnátok. Shimano exage 300 ex hátsó váltóm van. Csak ha legnagyobb fogaskeréken van hátul a lánc akkor olyan feszes hogy tudjam hátrafelé tekerni és ne forduljon ki a váltó, essen össze a lánc. Már így is kiszedtem belõle két szemet, mert ennél még rosszabb volt, viszont egy következõt nem akarok már mert akkor a nagy fogaskeréken közel vízszintesen állna a váltó alja, és feszes lenne a lánc nagyon. Van egy állítócsavar amivel a láncfeszességet tudom szabályozni de az is maxon van. A váz elég érdekes váltófelfüggesztéses, a váz alsó csövének hosszabításában van két félhold alakú lyuk, ott megy át a csavar amivel rögzítem a váltót. Nem tudom ennek lehet-e jelentõsége hogy máshogy tegyem rá a váltót.
Ha valaki tud valami okos infót mondani akkor hajrá!
:D
Kösz!
Kösz a szingóról szóló infókat. Mostmár okosabb lettem valamivel. Valami tippet mondhatnátok. Shimano exage 300 ex hátsó váltóm van. Csak ha legnagyobb fogaskeréken van hátul a lánc akkor olyan feszes hogy tudjam hátrafelé tekerni és ne forduljon ki a váltó, essen össze a lánc. Már így is kiszedtem belõle két szemet, mert ennél még rosszabb volt, viszont egy következõt nem akarok már mert akkor a nagy fogaskeréken közel vízszintesen állna a váltó alja, és feszes lenne a lánc nagyon. Van egy állítócsavar amivel a láncfeszességet tudom szabályozni de az is maxon van. A váz elég érdekes váltófelfüggesztéses, a váz alsó csövének hosszabításában van két félhold alakú lyuk, ott megy át a csavar amivel rögzítem a váltót. Nem tudom ennek lehet-e jelentõsége hogy máshogy tegyem rá a váltót.
Ha valaki tud valami okos infót mondani akkor hajrá!

Kösz!
#30903
Írta 2007. december 19. - 23:44

#30904
Írta 2007. december 19. - 22:06

felni-fékpofa választáson múlik sok, meg a bowdenen.nekem se fogott az õs favorit fékkarom CLB fékekkel.tettem bele puha pofát már is jobb lett.
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#30905
Írta 2007. december 19. - 21:17

feszíts egy kicsit a bowdenen és akkor nem kell akkorát húzni. én a fékbetéteket és a felnit is megnézném. nemtom milyen a fékkar de azon is sok múlik (hajlik akkor sok fékerõ elveszik)
#30906
Írta 2007. december 19. - 20:50

Sziasztok!
nemrég vettünk a barátnõmnek egy cirka 17-18 éves országúti gépet, amin szerintem minden eredeti-igy a fék is. Tanácsot szeretnék kérni hogy, mit csináljak a fékekkel, hogy fogjanak, mert már végigolajoztam a bovdenházat, meg közelraktam a pofákat a felnihez amennyire lehetett, szóval ami-t a v-fékes alapjaimmal tudtam azt megcsináltam, de még mindig nem lehet vele rendesen fékezni, ha kajakból húzom én a fékeket, akkor már érzek valami fékerõt..., de hát ez a barátnõmön nem sokat segit.
Légyszi irjatok valami praktikát!
köszi
nemrég vettünk a barátnõmnek egy cirka 17-18 éves országúti gépet, amin szerintem minden eredeti-igy a fék is. Tanácsot szeretnék kérni hogy, mit csináljak a fékekkel, hogy fogjanak, mert már végigolajoztam a bovdenházat, meg közelraktam a pofákat a felnihez amennyire lehetett, szóval ami-t a v-fékes alapjaimmal tudtam azt megcsináltam, de még mindig nem lehet vele rendesen fékezni, ha kajakból húzom én a fékeket, akkor már érzek valami fékerõt..., de hát ez a barátnõmön nem sokat segit.
Légyszi irjatok valami praktikát!
köszi
#30907
Írta 2007. december 19. - 12:44

A szingó egy belsõ nélküli rendszer,
Nem! A szingón a belsõ köré varrják a gumiköpenyt, ezáltal kisebb súly mellett hasonlóan merev, mint a peremes rendszer. Nagy elõnye, hogy a hagyományos szingóval sokkal nehezebb felütéses defektet kapni, mint peremessel (szingó, vagy normál belsõs). Hátránya, hogy szúrt lyukat nagyon körülményes utólag megjavítani, sokkal érdemesebb megelõzni a bajt különféle löttyökkel.
Pár ismerõsöm Tufot használ, nagy megelégedéssel.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!
Race, no Rest!
#30909
Írta 2007. december 19. - 12:13

Volna egy kérdésem. Neten nézelõdtem de nem találtam rá választ. Tudna nekem valaki egy pár mondatot írni hogy mit is jelent az hogy szingós a bringa kereke, ennek elõnye-hátránya, hogyan tudom megállapítani hogy az én kerekem szingós-e?
Hali
A szingó egy belsõ nélküli rendszer, a gumitömlõt a felnire ragasztással teszed fel, mivel ez nem peremes (persze létezik peremes szingó is, pl.: tufo). Az elõnyei, h könnyebb, nagyobb nyomással is használható, mint a hagyományos köpenyek, így kevésbé "kenõdik" a gumi és kisebb a gördülési ellenállása is. Hátránya mondjuk az ha defektet kapsz, akkor gázosabb javítani, mint egy belsõt kicserélni. Szúrt defektet javíthatsz különféle lötyikkel, de errõl nemtok sokat mondani, mivel nem szingóval megyek... Úgy tudod megnézni, h szingós-e, h leereszted és megtapogatod a gumit, h ragasztva van felnire, vagy van alatta belsõ. Sztem a hagyományos megoldás amatõr szinten tökéletes, én is azt használom.
Alle!
#30910
Írta 2007. december 19. - 11:17

Hello!
Volna egy kérdésem. Neten nézelõdtem de nem találtam rá választ. Tudna nekem valaki egy pár mondatot írni hogy mit is jelent az hogy szingós a bringa kereke, ennek elõnye-hátránya, hogyan tudom megállapítani hogy az én kerekem szingós-e?
Kösz!
Üdv. Ádám
Volna egy kérdésem. Neten nézelõdtem de nem találtam rá választ. Tudna nekem valaki egy pár mondatot írni hogy mit is jelent az hogy szingós a bringa kereke, ennek elõnye-hátránya, hogyan tudom megállapítani hogy az én kerekem szingós-e?
Kösz!
Üdv. Ádám
#30911
Írta 2007. december 19. - 10:18

#30912
Írta 2007. december 19. - 09:55

Ha valaki lát valahol jó áron karbon kulacstartót légyszi jelezze! Eddig a legolcsóbbat (Zefal) a Decathlonban láttam 7700ért.
Köszönöm!
Köszönöm!
#30913
Írta 2007. december 18. - 19:39

ronko
ha kész lesz, csinálj képet! kíváncsi vagyok
ha kész lesz, csinálj képet! kíváncsi vagyok

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#30914
Írta 2007. december 18. - 18:00

totomi1!
az hogy nem találsz róla infot, az nagyon sokat elmond a márkáról...
az hogy nem találsz róla infot, az nagyon sokat elmond a márkáról...
#30915
Írta 2007. december 18. - 14:41

Köszönöm a kommenteket, hasznos infók voltak!
Sztem keskenyebb nem lesz, pont megmarad a 42cm, és tényleg az ív közepén a legzsírabb a metszés, oh yeah!
Faszányos lesz, na!)
köszi még1szer, sziasztok
Sztem keskenyebb nem lesz, pont megmarad a 42cm, és tényleg az ív közepén a legzsírabb a metszés, oh yeah!
Faszányos lesz, na!)
köszi még1szer, sziasztok
.A vándor lelke maga az út.
#30916
Írta 2007. december 18. - 13:17

Tedd fel a fékkart, ahogy kényelmes, onnantól adja magát, hol vágd.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!
Race, no Rest!
#30917
Írta 2007. december 18. - 12:45

Én kicsivel az felett vágtam le, ahol már elkezd visszahajolni a csõ a vázfele. De feljebb is le lehet vágni. Így kénylemesen fel lehet tenni a fékkart, és elég hosszan tudom fogni.
#30918
Írta 2007. december 18. - 12:25

én csak azért nem vágtam le, mert túl keskeny lenne a kormány.
mondjuk ez az információ nem válasz a kérdésedre, csak úgy eszembe jutott, aztán beböfögtem ide
ha vágnám, akkor akkorára, hogy egy 6-8 centis "szarv" maradjon, pont egy fogásnyi
és a fékkart úgy tenném, mint egy mtb-n.
mondjuk ez az információ nem válasz a kérdésedre, csak úgy eszembe jutott, aztán beböfögtem ide

ha vágnám, akkor akkorára, hogy egy 6-8 centis "szarv" maradjon, pont egy fogásnyi
és a fékkart úgy tenném, mint egy mtb-n.
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#30919
Írta 2007. december 18. - 12:16

Sziasztok!
Kérnék egy kis segítséget kormány ügyben!! ...
Mennyit ideális levágni a normálból, hogy egy laza idõfutam stílusú valami legyen?? A görbület aljától számítva 10cm-re saccoltam, de fogalmam sincs hogy odafér-e még a fékkar?? meg amúgy is..!)
Elõre is kössz az infókat mindenkinek!
Tékker, píszláv
Kérnék egy kis segítséget kormány ügyben!! ...
Mennyit ideális levágni a normálból, hogy egy laza idõfutam stílusú valami legyen?? A görbület aljától számítva 10cm-re saccoltam, de fogalmam sincs hogy odafér-e még a fékkar?? meg amúgy is..!)
Elõre is kössz az infókat mindenkinek!
Tékker, píszláv
.A vándor lelke maga az út.
#30920
Írta 2007. december 17. - 00:30

Sziasztok!
Valakinek van valamilyen tapasztalata a Wenson Expert 105 rõl (jó és rossz tulajdonságok egyaránt érdekelnek)? A neten is utánanéztem, de csak pár képet és pár technikai paramátert, meg irányárat találtam róla, de tesztet sajnos azt nem. A felszereltésgbõl következtetve (karbon elsõ-tám és láncvilla, fûzött felnik,full Shimano 105-ös szett, stb) nem lehet egy rossz járgány.Ha valaki már ment Experttel, azt megköszönném ha leírná a tapasztalatait. Elõre is köszömöm!
Valakinek van valamilyen tapasztalata a Wenson Expert 105 rõl (jó és rossz tulajdonságok egyaránt érdekelnek)? A neten is utánanéztem, de csak pár képet és pár technikai paramátert, meg irányárat találtam róla, de tesztet sajnos azt nem. A felszereltésgbõl következtetve (karbon elsõ-tám és láncvilla, fûzött felnik,full Shimano 105-ös szett, stb) nem lehet egy rossz járgány.Ha valaki már ment Experttel, azt megköszönném ha leírná a tapasztalatait. Elõre is köszömöm!