A régi fékkel kapcsolatban: ezek alapból gyengébb fékerejûek, aztán: amint írod beolajoztad a bowdenházakat, meg kellene nézni, hogy véletlenül nem került-e olaj a felnire. De a legtökéletesebb állapotában sem lesz erõs a fékhatás, a régi bicajoknak számos hátrányuk van, az egyik pld. ez (ezek leginkább gyûjtésre jó, vitrinbe). Mindenképpen érdemes venni egy modernebb, olcsóbb fékszettet, amennyiben a váz és a kerékméret megengedi (pld. 80-as évekbeli vázak és 630-as kerékméret nem).
Szingós kereket nem nagyon érdemes tartani amatõrnek, ami megérné (tömeg/merevség) az elérhetetlenül drága, ami meg elérhetõ, nem sok elõnnyel jár a peremes kerék-gumi kombókhoz viszonyítva(tömege alig, vagy nem alacsonyabb, merevsége is minimálisan) . Múlt évben fejlesztették ki a full-karbon peremes felnit (tehát a perem rész is karbon), ezéven már tudtommal két gyártó is próbálkozott vele, ez lehet a szingó igazi versenytársa (tömege alacsonyabb, mint az alu szingósoknak, és alig több mint a karbon szingósnak, a merevsége meg messze felülmúlja az alukat).
A láncról: attól függ hány szem volt benne eredetileg, néha 2-nél is többet kell kivenni belõle, de itt inkább a kopottság mértékével lehet a baj. Érdemes lenne elvinni egy jó szerelõhöz, hogy megéri-e csak a láncot/fogast lecserélni, vagy inkább az egész meghajtást...