jó persze, nyilván használattól függ mint az utánam is említették. alap, hogy aki lejtõzik annak kell a két fék de általános városi felhasználásra -szerintem- elég az elsõfék.
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#30501
Posted 2008. April 07. - 00:16

#30502
Posted 2008. April 06. - 23:17

Bocs de ez lehet, hogy amatõr kérdés lesz: az integrát nyeregcsöves versenygépeknél, ahol csak odavan biggyesztve a nyereg a váz tetejére, méretre lehet vágni a karboncsövet? Néztem a Giant integrált csöves vázait, de az Mes méretû váznak is pokoli magasan van a nyerge, olyan magasról hogy a túróban hajol le valaki pl egy könyöklõhöz? Fölfelé még állítható 5cm-t azt írja a gyár, node mi van azokkal akik rövidlábúak?
Az integrált nyeregvázcsöves outikról olvastam egy cikket a cyclingnews-on ahol azt írták hogy elsõ alkalommal méretre kell vágni a nyeregvázcsövet,ezért nagyon pontosan le kell mérni a megfelelõ magasságot,de ha mégis elcsesznéd még lehet játszani 2-5 cm-t a beállítással egy adapter révén, de a lényeg hogy méretre vághatók.
#30503
Posted 2008. April 06. - 21:22

Mit tudtok a Giant vázak méretezésérõl? Olvastam külföldi fórumokon, hogy slooping így meg slooping úgy, de konkrét vázméret-testméret összevetést nem adnak. Azért kérdezem, mert rendkívül kedvezõ áron hozzájuthatok egy ilyen vázhoz (TCR) és nem akarom elpuskázni a rossz méret miatt. A váz Mes sloopingos így kb 50 cm a nyeregvázcsõ hossza. Ez passzol 1,76 magassághoz?
A slooping vázakat érdemes az effektív felsõcsõhossz alapján méregetni. Az M-es TCR-nél ez 55,5 cm, ami pont patent a te magasságodhoz.
#30504
Posted 2008. April 06. - 20:31

összehasonlítottam. A jobb oldali lánckerekes oldal kb. egy súlyban van
a kisebb lánckerekek miatt, viszont a bal kar érezhetõen nehezebb.
Váltani nagyon klasszul váltott rajta az ultegra szett.
#30505
Posted 2008. April 06. - 19:12

#30506
Posted 2008. April 06. - 16:12

#30507
Posted 2008. April 05. - 21:44

#30508
Posted 2008. April 05. - 21:03

Shimano 10-es rendszerhez való hajtómû használható 9-es lánccal? (Mintha valahol azt olvastam volna, hogy Shimanoék szerint nem, de ez még nem biztos, hogy kizáró ok)
Tökéletesen megy. Én is így használom, több, mint 1 éve.
#30509
Posted 2008. April 05. - 20:57

#30510
Posted 2008. April 05. - 17:36

igenMit tudtok a Giant vázak méretezésérõl? Olvastam külföldi fórumokon, hogy slooping így meg slooping úgy, de konkrét vázméret-testméret összevetést nem adnak. Azért kérdezem, mert rendkívül kedvezõ áron hozzájuthatok egy ilyen vázhoz (TCR) és nem akarom elpuskázni a rossz méret miatt. A váz Mes sloopingos így kb 50 cm a nyeregvázcsõ hossza. Ez passzol 1,76 magassághoz?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#30511
Posted 2008. April 05. - 17:27

#30512
Posted 2008. April 05. - 17:16

necces vegyél egy SRAM os szétszethetõ szemet és akkor le tudod kapni gyorsan anélkül nemsokat érPicit visszatétnk a lánc-témára, ha nem bánjátok.
Szóval az a kérdésem, hogy hogy érdemes karbantartani a láncot, anélkül hogy levenném?
A sarat és a csöpögõ vizet egy rongyal érdemes leszedni róla... én leszoktamIgényel valamilyen extra kezelést esõs tekerés után?
én durván 500 kilinként szoktam leszedni ésteljesen letisztítani (nyáron ez kb 1-2 heti alkalom)Minden használat után érdemes tisztítani vagy elég hetente/havonta?
Lánczsír! (esetleg varrógép olaj az elég tutiMivel olajozzam, és hogyan?

#30513
Posted 2008. April 05. - 15:46

#30514
Posted 2008. April 05. - 12:54

Szóval az a kérdésem, hogy hogy érdemes karbantartani a láncot, anélkül hogy levenném? Igényel valamilyen extra kezelést esõs tekerés után? Minden használat után érdemes tisztítani vagy elég hetente/havonta? Mivel olajozzam, és hogyan?Big30: a lánccsere ahogy írod elsõ megközelítésre reális, ha nem mész sokat esõben-sárban és idõnként még le is tisztítod a láncot, egy nem az elsõ 30-ban kerekezõ amatõrnek elbír 4e km-t, legalább. A használati módtól viszont nagyon függ: milyen áttételben tekersz, milyen fordulatszámmal és fõleg hogy váltol: a legrosszabb ilyen szempontból: sokat nagy tárcsán kis lábfordulattal erõltetni (a térdnek is rossz) és a kíméletlen váltás (pld. kiállva, vagy kis tárcsáról nagyra nyomaték közben. Többet is elbírhat, de a fogas miatt jobb ha 4e körül (5e) lecseréled, mert ha nagyon összekopnak a régivel, az új láncál ugrani fog. Ha kb. 5e-nél több van benne, akkor már nem nagyon érdemes újat rátenni, hanem menni ameddig bírja, aztán fogas-lánc egyben csere (rekordom: kb. 13e km egy kombóval).
Kicsit sok lett a kérdés, tudom.

Köszi!!
#30515
Posted 2008. April 05. - 00:36


#30516
Posted 2008. April 04. - 23:14

azé kiváncsi lennék elsõfékkel mit alkotnátok Hegyrõl lefele amikor 200m re áll elötetek a busz /Mátrafüder rulez/ 70-80km/hnál 8)
Elméletben: 80/20%-os eloszlás - ilyenkor 20%-al hosszabb fékutat jelent. Okosság.
Gyakorlatban: ha már elcseszte a féktávot kanyar elõtt, akkor vajh mi a teendõ?
(Vagy én vagyok nyúl, hogy a kanyarban elengedem az elsõ féket? :wtf:)
#30517
Posted 2008. April 04. - 23:07

Használattól függ! Ha országúton fixizek, akkor jó érzés, hogy nem a térdizületemre vagyok utalva...biztonságérzetet ad a 2 fék. Ha lehet együtt használom, és nem ellentartással fékezek!minek?
Egysebin meg nem értek egyet az 1 fék alkalmazásával, mert ha valami miatt az elsõ fék sztrájkolni kezd, akkor szopacs.
#30518
Posted 2008. April 04. - 21:41


(nekem 3 tárcsás van elöl 50-42-30 hátul meg 11--23 ig és mégis beletudok még tekerni 70nél... (jó igaz én 1 fúrógép vagyok)
azé kiváncsi lennék elsõfékkel mit alkotnátok Hegyrõl lefele amikor 200m re áll elötetek a busz /Mátrafüder rulez/ 70-80km/hnál 8)
#30519
Posted 2008. April 04. - 19:41

#30520
Posted 2008. April 04. - 19:08

Would you, Quintus? Would I?