Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#29601
Posted 2008. September 09. - 23:34

Mégegyszer nagyon köszönöm a tárgyilagos válaszokat!!
Sporttársi üdvözlettel:
Köcölle
#29602
Posted 2008. September 09. - 20:41

Kerék téma: Sztem ilyen árban a Mavic Aksyum a befutó. Shimano 550-essel voltak gondok, beázott, racsnija szétment stb.
Nekem ilyen Mavic van az Outimban, igaz nem olyan könnyû mint a Nova, de eddig centrírozni sem kellett, nagyon jól bírja a magyar utakat, egyszer terepen is mentem vele muszájból, simán bírta. Merevsége jó, design-ban is ütõs, legalábbis nekem tetszik, persze ez szubjektív...
mennyivel könnyebb mint a Mach1?
ja és mennyivel drágább?

#29603
Posted 2008. September 09. - 20:29

Franci: tényleg jól néz ki a kerékszett, de azért nézz utána a valós dolgoknak is(...)
köszi a tippet.
a küllök a legjobb Sapim-bol valok,ami nem aeros.Agyak iparisak, felnit nemtom,remélem nem az lesz a "gyenge láncszem"
#29604
Posted 2008. September 09. - 20:04

Nekem ilyen Mavic van az Outimban, igaz nem olyan könnyû mint a Nova, de eddig centrírozni sem kellett, nagyon jól bírja a magyar utakat, egyszer terepen is mentem vele muszájból, simán bírta. Merevsége jó, design-ban is ütõs, legalábbis nekem tetszik, persze ez szubjektív...
#29605
Posted 2008. September 09. - 19:40

#29606
Posted 2008. September 09. - 18:45


#29607
Posted 2008. September 09. - 18:04

novatec agy nem szokik szar lenni, meg elég korrekt darabnak tûnik
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#29608
Posted 2008. September 09. - 12:14

#29609
Posted 2008. September 09. - 12:09

Nekem van karbonvázam, de! most már annyi féle van, hogy ez csak egy tapasztalat. Szóval: azt enyem 2006-os MErida karbon (valós tömege 1190 gr. L-es méretben), mint utóbb kiderült azért van benne néhol alu erõsítés, mert azért nem lenne jó, hogy egy triviális eldõlés miatt ki kelljen dobni 200e Ft-t. Amit nálunk egy átlagos pénztárcával el lehet érni, az kb. olyan mint egy csúcs aluváz tömegben, merevségben, értékben. talán merevségben valamivel jobb. Egy átlagos aluról átülve ég és föld a különbség, jóval merevebb, könyebb, minden mozdulatra reagál a gép (persze a többi alkatrész is jó ha ilyen szintû), sokat elbír, de csak rendeltetésszerû használatban, szóval az menetirányú terheléseket bírja jól, oldalirányúakat viszont nagyon nem, a kavicsfelverõdés, karc szerû dolgokat is elbírja, de ha ettõl mélyebb a sérülés az veszélyes lehet, pld. egy kis repedés is életveszélyessé válhat, míg acél vagy alun még el lehet vele tekerni. A szállításnál is vigyázni kell rá, egy kocsitetõrõl való lerepülést, vagy akár egy rögzítõ túlszorítást nem nagyon bír ki. Még egy dolog: a könnyû karbongépeket finomabban kell irányítani, apró (akaratlan) mozdulatokra is reagálnak, "idegesek" (fõleg kisméretben és kis stucnival), a menetstabilitásuk szerintem rosszabbak, mondjon akárki akármit, nagy szélben komoly veszély lehet, hogy könnyebb ridereket arrébb tesz, vagy kifújja alóluk a gépet.
A top karbon vázak ma már 800 gr. körül vannak, és még érzékenyebbek, nem ritka a törés, tkp. ezek a hiperkönnyû vázak leginkább hegyi menetekre jók.
#29610
Posted 2008. September 09. - 09:38

Más!
Már elõbb kérdeztem, de hátha van itt valakinek Karbon országúti bringája.
Írjátok már meg legyetek szívesek ha van valamilyen olyan jellegû tapasztalatotok, hogy
mennyire sérülékeny a váz meg ilyesmi!!Arra gondolok pl. ha eldõl és ráhuppan egy kõre mennyire nyomodik meg vagy valami?? Nekünk egyszer az M7-esen lerepült 5 bringa a tetõcsomagtartóról és szerencsére semmi bajuk nem lett pár zúzódáson kívül, de nem volt köztük karbon vázas, úgyhogy nem tudom mennyire sérült volna meg!!
Valamint az Aluval összevetve milyen élettartamra lehet számítani, teljesítménytúrázásos használat mellett??
Ha valaki válaszolna azt elõre is megöszönöm!!
Sporttársi üdvözlettel:
Köcölle
#29611
Posted 2008. September 08. - 20:43

nem szokott ugrani a kazetta? tipikus shimano betegség (kivéve Dura Ace kerekek)...ismerõs körökben r500, r550, r600....mindegyiknek ugrik a kazettája:DA Shimano kerekei egész jók és az áruk is baráti. Eddig 15000 km-t tettem a WH-R500-ba, semmi baja, centírozva sem volt még.
"Mindegyiket hajtani kell."
#29612
Posted 2008. September 08. - 20:42

#29613
Posted 2008. September 08. - 18:33

#29614
Posted 2008. September 08. - 17:55

#29615
Posted 2008. September 08. - 09:56

"Mindegyiket hajtani kell."

#29616
Posted 2008. September 07. - 21:36

Áruk viszont baráti,és a sulyuk is
"Olcsó, könnyû, erõs, válassz kettõt."
#29617
Posted 2008. September 07. - 20:54

Hát azt megnézem ki tud eredeti AK bajonettet szerezni.
Bocsesz az Off-ért!
hátkéremszépen nyilván nem egy 500ft-os vásári bicskáért adom oda a WH-r550-et...amúgy két héten belül jön a helyére a Mavic Cosmic Elite

#29618
Posted 2008. September 07. - 20:40

Szike: Amennyiben eredeti AK bajonettrõl van szó, mehet az üzlet:P
Hát azt megnézem ki tud eredeti AK bajonettet szerezni.
Bocsesz az Off-ért!
Durung forever!
#29619
Posted 2008. September 07. - 19:53

szerintem ez ne tartson vissza hogy nem kardküllõs...
köszi a tanácsot!
#29620
Posted 2008. September 07. - 19:19

Az edzõkerkeik viszont szintén 99%-ban hagyományos 3 kersztre fûzött 2-es vagy 2-1.8-as küllõkkel készülnek, mert akkor ugye nem ugrik a szerelõ bácsi, ha valami "pityputy" van.
Hát nemtudom, a környezetemben egy embernek sem volt még gondja a gyári kerekekkel... (küllõ szempontból, amúgy volt itt kazettatestszétb@szástól a csapágybeázásig minden:D)