Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#29141
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

én nem értek a lovakhoz, de vajon csak nekem tûnik hülyeségnek ilyen gyík vékony kerekecskéket kerékagynál fogva megfékezni?
pláne az elsõ kerekeknél...

a linkelt bringa egy cyclocross gép. némi eltérés van egy normál országútihoz képest.
vastagabb felnivel szerelik õket, meg 30-40 mm széles gumikkal. nem mondom, hogy erõsebb kerék, de robosztusabb. nem kell félteni :)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#29142
szike81

szike81

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 712 hozzászólás

én nem értek a lovakhoz, de vajon csak nekem tûnik hülyeségnek ilyen gyík vékony kerekecskéket kerékagynál fogva megfékezni?
pláne az elsõ kerekeknél...
oké, látom hogy nem teljesen sugárirányban mennek a külõk hanem valamennyire keresztezve, de elég merevséget ad ez a keréknek hogy 40rõl megállítsa a bringát annélkül hogy a kerék.. khm... átkonfigurálódna? :)
csak kérdezem...



Röviden: nem. De az outi kerekek eléggé merevek tudnak lenni. És el kell dönteni, hogy valaki haladni akar-e vagy csak fékezni.

Fék: ha rendesen megtéped a féket és fog, akkor nem a lovadnak van baja, hanem a kezednek. Tessék gyúrni rá, ha gyenge. Meg jól beállítani. Kiskezû hölgyek is elkezelnek egy ilyen szerkezetet, ne tessék nyafogni.

Ha a fékerõ a gond, akkor Dura Ace fékszett, vagy csak betét és 105 féktõl felfelé eléggé jól fog. Városban is elég. Esõben természetesen oda kell figyelni. Hóban meg ugye eleve nem durvulunk.

#29143
emyl

emyl

    vendég

  • fórumtag
  • 83 hozzászólás
én nem értek a lovakhoz, de vajon csak nekem tûnik hülyeségnek ilyen gyík vékony kerekecskéket kerékagynál fogva megfékezni?
pláne az elsõ kerekeknél...
oké, látom hogy nem teljesen sugárirányban mennek a külõk hanem valamennyire keresztezve, de elég merevséget ad ez a keréknek hogy 40rõl megállítsa a bringát annélkül hogy a kerék.. khm... átkonfigurálódna? :)
csak kérdezem...

#29144
emyl

emyl

    vendég

  • fórumtag
  • 83 hozzászólás
meg hátulra is...

#29145
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
(Cyclo style: Tárcsa fék elõre :D)
Feltöltött kép

#29146
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
amugy van fékerõ rendesen?
anno, amikor még megvolt a mózerem, én is hörögtem ilyesmi gondokkal, fõleg a kormáynpozició nem akart összejönni, ha meg igen, Feri rinyált hogy"hogynézel ki rajta.."
de alapvetõen a fékerõ elég komoly volt felsõ fogásból is
vagy cserélj bowdent/féket
ha kell féktest asszem, még egyforgáspontos 105ös van karjaival együtt
de sztem nyugodtan faragd le a kormányt s fordítsd meg, nem hiszem, hogy annyira hiányozni fogna az alsó fogás hosszabb távon, ugyis montis vagy he' ;-)

#29147
Iceshark

Iceshark

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.036 hozzászólás
Jettison!

az a baj vele, hogy felülrõl fogom a féket alap esetben, tehát nem magát a kormányt markolászom, hanem a féken van a kezem felülrõl, így a mutató újjammal "tologatom" a fékkart -aki látott már országútit, biztos tudja mit akarok mondani, csak így leírva akar értelmetlen lenni- szóval ha nagy gáz van(alapesetben ez is elég fékezéshez), messze nincs idõm átfogni a kormányra és megtépni a féket, szóval ez a baj(városi közlekedési eszköz az országúti nálam- országúton nem lenne gáz)...

"Sose becsüld alá az emberi hülyeség hatalmát!"

hegyi kecske ; zõdcség ; városi vadász

a bringaszállító


#29148
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

Másik topicban azt írta hogy Ultegra/105-ös felszereltség kell neki. Nem kell az a Wenson :)

ha csak a kényelem fontos (speckó rezgésizé) és nem számít az ár, akkor valóban nem kell vele foglalkozni ;)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#29149
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Én még a helyedben a Wenson háza táján is körülnéznék, ár/érték arányban szerintem a Meridánál is jobb az alsóbb kategóriában.:)

Másik topicban azt írta hogy Ultegra/105-ös felszereltség kell neki. Nem kell az a Wenson :)

#29150
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
én így csináltam a tt kormányom, tahiból így kellett hazamennem átbumlizni az egész városon, igaz csak elsõ fékem volt, de elég para szeritnem
konkértan mi is a baj az outi kormányos fékezéssel?

adott az országúti bicóm, amin hatékonyabb fékezés (és fékérzet), miatt kellene változtatni. Arra jöttem rá, hogy valahogy a koskormányos fékezéssel a vészfékezés annyira nem megoldott számomra, adrenalin növelõnek jó, de nem mindig vágyok rá a körúti forgalomban szóval vagy egyenes kormány vagy a mostani elvágva megfordítva, kérdés hogy egyenes kormányhoz milyen fék kell rá, valami sima montis olcsóság jó, vagy a fék áttételezése miatt kell kimondott országúti fékhez való fékkar? Meg a megfordítós elvágós dolog mennyire jó, hatékony a gyakorlatban(tapasztalatok?)

zoomstag!

tudom, hogy lehet venni ilyeneket, de kérdés kell-e?



#29151
Janes

Janes

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás

A Specialzied brigákról a http://www.Specialized.com oldalon találsz részletes információkat, és ha jól tudom, a velotrade a nagyker magyarországon. a rezgéscsillapító betétek a 2009-es évben már csak a Ruby modelben maradt meg, ezt a Paris-roubaix versenyre tervezték, az meg nem a jó minõségû útjáról híres:D Adok pár linket ahol nézelõdhetsz.
www.bikeexpress.hu Ha olasz bringát akarsz
www.biondobike.hu Szintén ha olasz bringát akarsz
www.specialized.com hatalmas májerfaktor, és nagyonjó bringák
www.bikefun.hu Merida bringák, nagyon jó ár/érték aránnyal
most így hirtelen ezeket tudom ajánlani neked.

mod.: És szerintem nem kell ennyire parázni ettõl a rezgés dologtól, nekem nem volt semmi bajom vele, lehet kezelni a dolgot.


Én még a helyedben a Wenson háza táján is körülnéznék, ár/érték arányban szerintem a Meridánál is jobb az alsóbb kategóriában.:)

#29152
Iceshark

Iceshark

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.036 hozzászólás
adott az országúti bicóm, amin hatékonyabb fékezés (és fékérzet), miatt kellene változtatni. Arra jöttem rá, hogy valahogy a koskormányos fékezéssel a vészfékezés annyira nem megoldott számomra, adrenalin növelõnek jó, de nem mindig vágyok rá a körúti forgalomban szóval vagy egyenes kormány vagy a mostani elvágva megfordítva, kérdés hogy egyenes kormányhoz milyen fék kell rá, valami sima montis olcsóság jó, vagy a fék áttételezése miatt kell kimondott országúti fékhez való fékkar? Meg a megfordítós elvágós dolog mennyire jó, hatékony a gyakorlatban(tapasztalatok?)

zoomstag!

tudom, hogy lehet venni ilyeneket, de kérdés kell-e?

"Sose becsüld alá az emberi hülyeség hatalmát!"

hegyi kecske ; zõdcség ; városi vadász

a bringaszállító


#29153
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Közbeokoskodom; régen egy szingós acél outival kerekeztem, amin kényelmes "fotel" tartotta a hátsómat. Össze sem lehetett hasonlítani a menetkényelmét az akkori átlag alu országutikéval :) Most egy Giant OCR1-em van, gyári setuppal. Karbon villa, karbon nyeregcsõ, 25-ös külsõk, pöpec bandázs és nyereg. És kényelmesebb, mint a régi acélvázas. Szóval ezek biztosan mûködõ technikák.

és kevésbé nyeklenek-nyaklanak. nekem ez volt a hatalmas meglepetés, amikor a vékony acélkormány meg menetes kormánycsapágyas-kormányszáras kombót leváltotta az a-head-oversizeos stucnival és kormánnyal...nagyondúrván merev:D

#29154
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Közbeokoskodom; régen egy szingós acél outival kerekeztem, amin kényelmes "fotel" tartotta a hátsómat. Össze sem lehetett hasonlítani a menetkényelmét az akkori átlag alu országutikéval :) Most egy Giant OCR1-em van, gyári setuppal. Karbon villa, karbon nyeregcsõ, 25-ös külsõk, pöpec bandázs és nyereg. És kényelmesebb, mint a régi acélvázas. Szóval ezek biztosan mûködõ technikák.

#29155
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Szia Kiskubai!
A specializedrõl szinte semmit sem tudok. Még azt sem, hogy hol és mióta gyártanak ilyen outikat. Viszont találtam egy régi 2005-ös cikket, miszerint a specialized rezgéselnyelõ betéteket használ hogy ne csak merev, de kényelmes is legyen a bringa. Úgy gondolom, ez a technológia forradalmi jelentõségû lehet a rossz állapotú magyar országutakon. Melyik oldalon találok részletes specifikációt és fotókat a 2008-as és 2009-es modellekrõl. Kik a hazai forgalmazók? Megnéztem a cube oldalt is. Nagyon szépek a nagyfelbontású fotók! Gyönyörûek a hajlított formájú hátsó villák. Nem tudod: a hajlításoknak is van rázkódáscsökkentõ hatása. És ez a hatás van olyan erõs, mint a specializednél alkalmazott betétnél? Köszönöm az országútis fórum linkjét. igazad van ez a levél inkább oda kívánkozik! Úgyhogy, ott is közzéteszem!
Várom válaszodat: Kobuc

A Specialzied brigákról a http://www.Specialized.com oldalon találsz részletes információkat, és ha jól tudom, a velotrade a nagyker magyarországon. a rezgéscsillapító betétek a 2009-es évben már csak a Ruby modelben maradt meg, ezt a Paris-roubaix versenyre tervezték, az meg nem a jó minõségû útjáról híres:D Adok pár linket ahol nézelõdhetsz.
www.bikeexpress.hu Ha olasz bringát akarsz
www.biondobike.hu Szintén ha olasz bringát akarsz
www.specialized.com hatalmas májerfaktor, és nagyonjó bringák
www.bikefun.hu Merida bringák, nagyon jó ár/érték aránnyal
most így hirtelen ezeket tudom ajánlani neked.

mod.: És szerintem nem kell ennyire parázni ettõl a rezgés dologtól, nekem nem volt semmi bajom vele, lehet kezelni a dolgot.

#29156
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

9 barra életemben nem fújtam fel a gumit, általában 7.0 báron járok, lehet ezért vagyok olyan lassú?:hehe:


9bar-ra én se én olyan 7.5-8 körül szoktam.

#29157
Janes

Janes

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás

Ha azt akarod, hogy ne rázzon a bringa annyira, akkor rakj fel inkább egy nagyobb külsõt(25-öst mondjuk) és pl ne 9 bar-ra fújd, hanem csak mondjuk 7-7.5-re. És ne valami kevésküllõs kerékszettet vegyél, hanem valami 36 lyukasat, mert ott nem kell annyira meghúzni a küllõket és ezért állítólag kényelmesebbek. Karbon villa is jót tehet. Ezek többet "érnek", mint bármelyik betét, vagy hajlítás. És/vagy acél, titán, karbon vázat kell vegyél és ne alu-t, mert az alura mondják, hogy ráz, de én személy szerint ezt nem tapasztalom. Ha nagyon recegõs az út mindenhol amerre jársz akkor a hajlítás se fog segíteni, alapból meg egyáltalán nem kényelmetlen az országúton tekerni egy hajlítás nélküli alu vázzal, normál 23-mas külsõvel 8 bar-on sem.


9 barra életemben nem fújtam fel a gumit, általában 7.0 báron járok, lehet ezért vagyok olyan lassú?:hehe:

#29158
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Igazad van Mathias! A kevésbé felpumpált gumi nagyon sokat dob a kényelmen.(Ezt már tapasztaltam) Sajnos ilyenkor nem olyan jól gurul. A karbonvázas gépekkel szerinted mi a helyzet? Tudom nagyon drága, de ha tényleg felfogja a rázkódásokat talán érdemes volna. Hogy bírná a karbonváz a hibás országutakat és milyen élettartamra lehet számítani?Vegyük azt a szerencsés esetet, hogy nem esek el.


Fogalmam sincs hogy bírják a karbon vázak. Gondolom ez is attól függ, hogy van megcsinálva. A 800g nyilván könnyebben törik, mint az 1,2kg-os.

De miért álltál rá erre a rázkódás témára? Egy akármilyen bicón se kéne gondot jelentsen.

#29159
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
full karbon váz télleg messze kényelmesebb, mint egy acél vagy egy alu, titánon még nem volt szerencsém ücsörögni
élettartam sztem messze jobb mint egy aluénem kel 5év utn kidobni mer elfárdt az alu, acélnál nem hiszem h strapabíróbb, de karbon vázat nem a dágványba szokás venni, ha nem sajnálod rá a kesst akkor érdemes, de télleg csak akkor.
én a 80 kg-mel elöl 20as hátul 23as gumival tolom, régebben 20-20al, télen acél vázon, sztem semmi gáz vele...
nem is nagyon értem ezt a félelmedet a rázkódás miatt

Igazad van Mathias! A kevésbé felpumpált gumi nagyon sokat dob a kényelmen.(Ezt már tapasztaltam) Sajnos ilyenkor nem olyan jól gurul. A karbonvázas gépekkel szerinted mi a helyzet? Tudom nagyon drága, de ha tényleg felfogja a rázkódásokat talán érdemes volna. Hogy bírná a karbonváz a hibás országutakat és milyen élettartamra lehet számítani?Vegyük azt a szerencsés esetet, hogy nem esek el.



#29160
Kobuc

Kobuc

    vendég

  • fórumtag
  • 144 hozzászólás
Igazad van Mathias! A kevésbé felpumpált gumi nagyon sokat dob a kényelmen.(Ezt már tapasztaltam) Sajnos ilyenkor nem olyan jól gurul. A karbonvázas gépekkel szerinted mi a helyzet? Tudom nagyon drága, de ha tényleg felfogja a rázkódásokat talán érdemes volna. Hogy bírná a karbonváz a hibás országutakat és milyen élettartamra lehet számítani?Vegyük azt a szerencsés esetet, hogy nem esek el.

Ha azt akarod, hogy ne rázzon a bringa annyira, akkor rakj fel inkább egy nagyobb külsõt(25-öst mondjuk) és pl ne 9 bar-ra fújd, hanem csak mondjuk 7-7.5-re. És ne valami kevésküllõs kerékszettet vegyél, hanem valami 36 lyukasat, mert ott nem kell annyira meghúzni a küllõket és ezért állítólag kényelmesebbek. Karbon villa is jót tehet. Ezek többet "érnek", mint bármelyik betét, vagy hajlítás. És/vagy acél, titán, karbon vázat kell vegyél és ne alu-t, mert az alura mondják, hogy ráz, de én személy szerint ezt nem tapasztalom. Ha nagyon recegõs az út mindenhol amerre jársz akkor a hajlítás se fog segíteni, alapból meg egyáltalán nem kényelmetlen az országúton tekerni egy hajlítás nélküli alu vázzal, normál 23-mas külsõvel 8 bar-on sem.