Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#29121
Írta 2008. december 29. - 21:33

#29122
Írta 2008. december 29. - 14:57

van adapter, amivel az alsócsövön levõ váltókart a kormányra tudod tenni.Szerintetek létezik modernebb 5-ös váltókar, ami a kormányon van valahol?(Felfelé görbülõ kormányom van idõfutam fékkarokkal.)
és úgy néz ki, mint a régebbi mtb-ken a váltókar.
meg van ilyen is:
http://www.petracycl...nt-p-11062.html
meg ez, amit a kormányszárra tudsz rögzíteni
http://www.velomech....-a500-bcaia.jpg
remélem a többiek majd többet tudnak segíteni...
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#29123
Írta 2008. december 29. - 14:01

5öshöz nincs fvkar, azt mondjuk nem értem mér a stucnin van a váltókar mikor annak az alsócsövön a helye
ha több fokozatot akarsz akkor az az egész rendszer cseréjét jelenti: átdobó, váltó, lánc, (esetleg hajtómû, agy), sor
Sziasztok!
Van egy '78-as Raleigh Gran Sport bringám. 2x5 sebességes a keró, és a stucnin található a két váltókar, ami egyrészt picit kényelmetlen, másrészt nem pozicionált, azaz váltáskor elég hosszú idõre el kell engednem a kormányt. Nem csak mûúton megyek vele, hanem enyhe terepen is (megfelelõ gumival, és felnivel), ezért egy emelkedõ elött jóval már a váltáson kell gondolkodnom.
Szerintetek létezik modernebb 5-ös váltókar, ami a kormányon van valahol?(Felfelé görbülõ kormányom van idõfutam fékkarokkal.)
Vagy vegyek új fogaskeréksort? A váltó, hátsó agy, lánc és a hajtómû jók lennének egy modernebb rendszerhez?
Vajon hogy jövök ki ebbõl a legolcsóbban?
Köszi!
#29124
Írta 2008. december 29. - 13:14

Van egy '78-as Raleigh Gran Sport bringám. 2x5 sebességes a keró, és a stucnin található a két váltókar, ami egyrészt picit kényelmetlen, másrészt nem pozicionált, azaz váltáskor elég hosszú idõre el kell engednem a kormányt. Nem csak mûúton megyek vele, hanem enyhe terepen is (megfelelõ gumival, és felnivel), ezért egy emelkedõ elött jóval már a váltáson kell gondolkodnom.
Szerintetek létezik modernebb 5-ös váltókar, ami a kormányon van valahol?(Felfelé görbülõ kormányom van idõfutam fékkarokkal.)
Vagy vegyek új fogaskeréksort? A váltó, hátsó agy, lánc és a hajtómû jók lennének egy modernebb rendszerhez?
Vajon hogy jövök ki ebbõl a legolcsóbban?
Köszi!
#29125
Írta 2008. december 24. - 01:10

jóvanna:D ne szántam komolynak, mindenesetre érdekes h így ki adják, elég bosszantó lehet, h megveszel egy valag pénzért valamit, és gyárilag rossz
Na azért ne túlozzunk, mert ennyibõl nem lehet ezt megállapítani.
Vinkler: Meg kell nézni, hogy megfelelõ magasságban van-e felszerelve, a két végállító csavart, a finombeállító csavart. Hátsó váltónál a magasság kivételével ugyanezek vannak. Az hogy a hátsóváltónál sokáig kell tartani a kart, hogy váltson az nagyon beállítás hibának tûnik. Az elsõ váltónál pedig, hogy leesik az nem lehet hogy azért van, mert hátul már az a legfelsõ 1-2 lánckeréken van a lánc? Meg a hátsóváltó hibát is az elejétõl csinálja(bár az elejétõl is lehet rosszul beállítva)? Nem lehet, hogy csak a bovden nyúlt ki és utána kell állítani a finombeállító csavarral? Vagy még az lehet, hogy sokat futott a szett és már el van kopva.
#29126
Írta 2008. december 24. - 01:03

Olaszok...jóvanna:D ne szántam komolynak, mindenesetre érdekes h így ki adják, elég bosszantó lehet, h megveszel egy valag pénzért valamit, és gyárilag rossz
#29127
Írta 2008. december 24. - 00:54

Komolyan gondolod, hogy nem próbáltam ezeregyszáztítszer miliméterenként állítani?!
Vagy nem vált le elég gyorsan, vagy néha kiállva serceg, vagy ha minden ok, akkor néha leesik..
#29128
Írta 2008. december 24. - 00:23

Vagy nem vált le elég gyorsan, vagy néha kiállva serceg, vagy ha minden ok, akkor néha leesik..
#29129
Írta 2008. december 24. - 00:18

am sztem a shimanonak messze kényelmesebb a a fékváltókarja (nem a 09es campaval összehasonlítva, azt még nem taperoltam), meg sztem ez az olcsóbb, de a campa legendásabb
Nekem újkora óta csinálja. Elsõ kistányérra rakásnál le tud esni a lánc. Ritkán, de le tud. Álítólag a 10-es rendszer hibája. Hátul néha rá kell tartani, ha felfelé váltasz. Ezt jelenti. A shimanonál milyen nem volt.
#29130
Írta 2008. december 24. - 00:13

#29131
Írta 2008. december 24. - 00:08

A Campa váltó tud hibázni! Elöl is! A Shimano nem nagyon.
Ez szerintem beállítás kérdése. Nekem egyszer nem hibázott még a Campa Centaur.
Egyébként mit jelent az, hogy hibázik?
#29132
Írta 2008. december 24. - 00:06

Sziasztok!
MTB-rõl épp országútra tartok. Eddig egy régi acélvázas gépem volt, de jövõre szerretnék valami komolyabbat.
Nincs komoly tapasztalatom az országúti szettekkel kapcsolatban. Lenne egy olyan kérdésem hogy szerintetek campa veloce vagy shimano 105? Melyikrõl mi a tapasztalat? A 105-ösrõl sok jót olvastam, de nekem a campa egy kicsit szimpatikusabb, jobban tetszik. Viszont nem ismerem annyira. (Igaz a shimanot is csak az MTB-oldalról)
(Remélem nem "vallási" kérdést feszegetek, ha mégis akkor bocs).
Hát ha a Campa a szimpatikusabb, akkor azt kell venni. A 105 meg a Veloce egy szint kb. Olyan mintha azt kérdeznéd, hogy audi vagy bmw. Azt kell venni amelyik neked bejön. Különbség nem lesz a kettõ között, mármint váltani mindegyikkel fogsz tudni.
#29133
Írta 2008. december 24. - 00:03

Csak itt az Alfa nem romlik el

Nekem Campa Veloce van most, elõtte Shimano 105-öm volt. A Campa váltó tud hibázni! Elöl is! A Shimano nem nagyon. A Campa keményebb, más a fogása. Nekem a Campa összességében jobban bejön. (Szerintem olcsobb is)
#29134
Írta 2008. december 23. - 23:59

MTB-rõl épp országútra tartok. Eddig egy régi acélvázas gépem volt, de jövõre szerretnék valami komolyabbat.
Nincs komoly tapasztalatom az országúti szettekkel kapcsolatban. Lenne egy olyan kérdésem hogy szerintetek campa veloce vagy shimano 105? Melyikrõl mi a tapasztalat? A 105-ösrõl sok jót olvastam, de nekem a campa egy kicsit szimpatikusabb, jobban tetszik. Viszont nem ismerem annyira. (Igaz a shimanot is csak az MTB-oldalról)
(Remélem nem "vallási" kérdést feszegetek, ha mégis akkor bocs).
#29135
Írta 2008. december 23. - 18:28

Pár hét mindennapi forgalomban tekerés után észre sem fogod venni hogy vannak autók, csak maximum ha ki kell kerülnöd õket. Nem kell velük foglalkozni, csak nem szabad kiszámíthatatlannak lenni.
Karbon. Arra azt szokták mondani, hogy nem "emlékezõ típus" mint az alu. Vagy eltöröd, vagy megy ameddig oda nem vered valahova.
Alut már törtem városban, az is csak egy kormány volt. Karbon részek még soha. De rázósabb utakon is a karbon villa sokat számít. Pl Teleki Blanka ...
De gagyi karbont ne vegyél, és én a helyedben rázós utakra összeraknék egy olyan gépet, ami nem sokba van. Ha meg mindenképpen szeretnél valami presztízs bringát, akkor azt hagyd meg a sima utakra. Senki sem szokta keverni az edzõbringát a verseny gépekkel.
No és ha 15 kg az outi, és azzal tudsz menni hegyre akár, akkor a hiperkönnyû mûanyagokkal is fel fogsz tudni menni.
Nem beszélve arról, hogy ha ennyire nem mondanak semmit a bringák, akkor inkább valami low-end modellen tanuld meg hogyan kell a kátyúkat kezelni.
#29136
Írta 2008. december 23. - 17:27

Sziasztok! Azért álltam rá erre a rázkódás témára, mert autómentes, aszfalt erdészeti utakon szoktam tekerni, amik a sok úthiba és javitás miatt rázósak. A forgalmas fõutakat nem szeretem. Ott az ember az életbenmaradásra kénytelen koncentrálni és a stresszben nem nyújt túl nagy élményt a bringázás. Egy belépõ szintû full karbon gépet talán meg tudnék venni. Nem tudjátok milyen élettartamra számíthatnék ezeken a rossz utakon és mennyire növelné a drágább karbon bicó a kényelmet. Van olyan strapabíró, mint az alumunium? Aki ment már ilyennel (vagy alu-karbon, elöl hátul karbon villás géppel) rossz országúton kérem írja le élményeit!
#29137
Írta 2008. december 23. - 17:16

Sziasztok! Azért álltam rá erre a rázkódás témára, mert autómentes, aszfalt erdészeti utakon szoktam tekerni, amik a sok úthiba és javitás miatt rázósak. A forgalmas fõutakat nem szeretem. Ott az ember az életbenmaradásra kénytelen koncentrálni és a stresszben nem nyújt túl nagy élményt a bringázás. Egy belépõ szintû full karbon gépet talán meg tudnék venni. Nem tudjátok milyen élettartamra számíthatnék ezeken a rossz utakon és mennyire növelné a drágább karbon bicó a kényelmet. Van olyan strapabíró, mint az alumunium? Aki ment már ilyennel (vagy alu-karbon, elöl hátul karbon villás géppel) rossz országúton kérem írja le élményeit!
Nekem acél- és aluvázas trekingek és acél országutik után eddig messze a legkényelmesebb a GT Pantera tripla háromszöges, aluminium vázas, merev cr-mo villás montim, hátul sem üt, pedig kökemény versenynyerget használok.
Ellenben a haverom hiper szuper 100 helyen hajlított hátsó villájú ktm-je meg olyat üt hátul (elöl telós), hogy a vesém majdnem leszakad minden egyes gödörben. A különbség tényleg megdöbbentõ.
Szerintem inkább próbálj ki pár bicót amit megvennél, vagy kérj ki tulajoktól vélemyént, mert szerintem pusztán a váz anyaga nem árul el semmit arról, hogy mennyire rázatós a váz.
#29138
Írta 2008. december 23. - 16:45

#29139
Írta 2008. december 22. - 11:29

#29140
Írta 2008. december 22. - 11:08

meg ott egy 30-40 széles mintás guminál van értelme a tárcsának , egy 20-25 ös kopasznál semmi értelme nem lenne, nem a fék a szûk keresztmetszet....a linkelt bringa egy cyclocross gép. némi eltérés van egy normál országútihoz képest.
vastagabb felnivel szerelik õket, meg 30-40 mm széles gumikkal. nem mondom, hogy erõsebb kerék, de robosztusabb. nem kell félteni
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való