Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#29121
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
OK, akkor bocs, viszont nincs lehetõségem méregetni, mert a bikemarketrõl rendelném.

#29122
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
szerintem meg rohadtul nem, am konkrétabban mérd le az átmérõjét a kormánycsapágy helyének, olyan 40akárhány milli körül lesz, és akkorát vegyél bele, mindekettõt mérd le mer asszem pont meridáéknál olvastam h egyik nagyobb benne mint a másik
meg persze a villanyak mérete is stimmeljen

Mi kell konkrétabban? Szerintem minden Meridában ugyanolyan csapágy van.



#29123
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Mi kell konkrétabban? Szerintem minden Meridában ugyanolyan csapágy van.

#29124
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
kicsit konkrétabban?

http://www.bikemarke...eszlet&tid=1578

Erre ki tudom cserélni a Meridám eredeti kormánycsapágyát?



#29125
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
http://www.bikemarke...eszlet&tid=1578

Erre ki tudom cserélni a Meridám eredeti kormánycsapágyát?

#29126
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

Szerintetek létezik modernebb 5-ös váltókar, ami a kormányon van valahol?(Felfelé görbülõ kormányom van idõfutam fékkarokkal.)

van adapter, amivel az alsócsövön levõ váltókart a kormányra tudod tenni.
és úgy néz ki, mint a régebbi mtb-ken a váltókar.

meg van ilyen is:
http://www.petracycl...nt-p-11062.html

meg ez, amit a kormányszárra tudsz rögzíteni
http://www.velomech....-a500-bcaia.jpg

remélem a többiek majd többet tudnak segíteni...

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#29127
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
úgy jössz ki a legolcsóbban ha hosszú idõre elengeded a kormányt, amúgy sztem simán lehet nem frikciós váltóval is ténykedni, nekem is az van télire, az hogy elengeded a kormányt akármilyen terepen is, nem szabad h gondot jelentsen
5öshöz nincs fvkar, azt mondjuk nem értem mér a stucnin van a váltókar mikor annak az alsócsövön a helye
ha több fokozatot akarsz akkor az az egész rendszer cseréjét jelenti: átdobó, váltó, lánc, (esetleg hajtómû, agy), sor

Sziasztok!

Van egy '78-as Raleigh Gran Sport bringám. 2x5 sebességes a keró, és a stucnin található a két váltókar, ami egyrészt picit kényelmetlen, másrészt nem pozicionált, azaz váltáskor elég hosszú idõre el kell engednem a kormányt. Nem csak mûúton megyek vele, hanem enyhe terepen is (megfelelõ gumival, és felnivel), ezért egy emelkedõ elött jóval már a váltáson kell gondolkodnom.
Szerintetek létezik modernebb 5-ös váltókar, ami a kormányon van valahol?(Felfelé görbülõ kormányom van idõfutam fékkarokkal.)
Vagy vegyek új fogaskeréksort? A váltó, hátsó agy, lánc és a hajtómû jók lennének egy modernebb rendszerhez?
Vajon hogy jövök ki ebbõl a legolcsóbban?

Köszi!



#29128
Bici

Bici

    vendég

  • fórumtag
  • 211 posts
Sziasztok!

Van egy '78-as Raleigh Gran Sport bringám. 2x5 sebességes a keró, és a stucnin található a két váltókar, ami egyrészt picit kényelmetlen, másrészt nem pozicionált, azaz váltáskor elég hosszú idõre el kell engednem a kormányt. Nem csak mûúton megyek vele, hanem enyhe terepen is (megfelelõ gumival, és felnivel), ezért egy emelkedõ elött jóval már a váltáson kell gondolkodnom.
Szerintetek létezik modernebb 5-ös váltókar, ami a kormányon van valahol?(Felfelé görbülõ kormányom van idõfutam fékkarokkal.)
Vagy vegyek új fogaskeréksort? A váltó, hátsó agy, lánc és a hajtómû jók lennének egy modernebb rendszerhez?
Vajon hogy jövök ki ebbõl a legolcsóbban?

Köszi!

#29129
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

jóvanna:D ne szántam komolynak, mindenesetre érdekes h így ki adják, elég bosszantó lehet, h megveszel egy valag pénzért valamit, és gyárilag rossz


Na azért ne túlozzunk, mert ennyibõl nem lehet ezt megállapítani.

Vinkler: Meg kell nézni, hogy megfelelõ magasságban van-e felszerelve, a két végállító csavart, a finombeállító csavart. Hátsó váltónál a magasság kivételével ugyanezek vannak. Az hogy a hátsóváltónál sokáig kell tartani a kart, hogy váltson az nagyon beállítás hibának tûnik. Az elsõ váltónál pedig, hogy leesik az nem lehet hogy azért van, mert hátul már az a legfelsõ 1-2 lánckeréken van a lánc? Meg a hátsóváltó hibát is az elejétõl csinálja(bár az elejétõl is lehet rosszul beállítva)? Nem lehet, hogy csak a bovden nyúlt ki és utána kell állítani a finombeállító csavarral? Vagy még az lehet, hogy sokat futott a szett és már el van kopva.

#29130
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 posts

jóvanna:D ne szántam komolynak, mindenesetre érdekes h így ki adják, elég bosszantó lehet, h megveszel egy valag pénzért valamit, és gyárilag rossz

Olaszok...

#29131
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
jóvanna:D ne szántam komolynak, mindenesetre érdekes h így ki adják, elég bosszantó lehet, h megveszel egy valag pénzért valamit, és gyárilag rossz

Komolyan gondolod, hogy nem próbáltam ezeregyszáztítszer miliméterenként állítani?!
Vagy nem vált le elég gyorsan, vagy néha kiállva serceg, vagy ha minden ok, akkor néha leesik..



#29132
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 posts
Komolyan gondolod, hogy nem próbáltam ezeregyszáztítszer miliméterenként állítani?!
Vagy nem vált le elég gyorsan, vagy néha kiállva serceg, vagy ha minden ok, akkor néha leesik..

#29133
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
végálláscsavar?
am sztem a shimanonak messze kényelmesebb a a fékváltókarja (nem a 09es campaval összehasonlítva, azt még nem taperoltam), meg sztem ez az olcsóbb, de a campa legendásabb

Nekem újkora óta csinálja. Elsõ kistányérra rakásnál le tud esni a lánc. Ritkán, de le tud. Álítólag a 10-es rendszer hibája. Hátul néha rá kell tartani, ha felfelé váltasz. Ezt jelenti. A shimanonál milyen nem volt.



#29134
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 posts
Nekem újkora óta csinálja. Elsõ kistányérra rakásnál le tud esni a lánc. Ritkán, de le tud. Álítólag a 10-es rendszer hibája. Hátul néha rá kell tartani, ha felfelé váltasz. Ezt jelenti. A shimanonál milyen nem volt.

#29135
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

A Campa váltó tud hibázni! Elöl is! A Shimano nem nagyon.


Ez szerintem beállítás kérdése. Nekem egyszer nem hibázott még a Campa Centaur.
Egyébként mit jelent az, hogy hibázik?

#29136
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Sziasztok!

MTB-rõl épp országútra tartok. Eddig egy régi acélvázas gépem volt, de jövõre szerretnék valami komolyabbat.

Nincs komoly tapasztalatom az országúti szettekkel kapcsolatban. Lenne egy olyan kérdésem hogy szerintetek campa veloce vagy shimano 105? Melyikrõl mi a tapasztalat? A 105-ösrõl sok jót olvastam, de nekem a campa egy kicsit szimpatikusabb, jobban tetszik. Viszont nem ismerem annyira. (Igaz a shimanot is csak az MTB-oldalról)

(Remélem nem "vallási" kérdést feszegetek, ha mégis akkor bocs).


Hát ha a Campa a szimpatikusabb, akkor azt kell venni. A 105 meg a Veloce egy szint kb. Olyan mintha azt kérdeznéd, hogy audi vagy bmw. Azt kell venni amelyik neked bejön. Különbség nem lesz a kettõ között, mármint váltani mindegyikkel fogsz tudni.

#29137
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 posts
Alfa, vagy Toyota?
Csak itt az Alfa nem romlik el :)
Nekem Campa Veloce van most, elõtte Shimano 105-öm volt. A Campa váltó tud hibázni! Elöl is! A Shimano nem nagyon. A Campa keményebb, más a fogása. Nekem a Campa összességében jobban bejön. (Szerintem olcsobb is)

#29138
krazi

krazi

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts
Sziasztok!

MTB-rõl épp országútra tartok. Eddig egy régi acélvázas gépem volt, de jövõre szerretnék valami komolyabbat.

Nincs komoly tapasztalatom az országúti szettekkel kapcsolatban. Lenne egy olyan kérdésem hogy szerintetek campa veloce vagy shimano 105? Melyikrõl mi a tapasztalat? A 105-ösrõl sok jót olvastam, de nekem a campa egy kicsit szimpatikusabb, jobban tetszik. Viszont nem ismerem annyira. (Igaz a shimanot is csak az MTB-oldalról)

(Remélem nem "vallási" kérdést feszegetek, ha mégis akkor bocs).

#29139
szike81

szike81

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 712 posts
Kobuc.

Pár hét mindennapi forgalomban tekerés után észre sem fogod venni hogy vannak autók, csak maximum ha ki kell kerülnöd õket. Nem kell velük foglalkozni, csak nem szabad kiszámíthatatlannak lenni.

Karbon. Arra azt szokták mondani, hogy nem "emlékezõ típus" mint az alu. Vagy eltöröd, vagy megy ameddig oda nem vered valahova.
Alut már törtem városban, az is csak egy kormány volt. Karbon részek még soha. De rázósabb utakon is a karbon villa sokat számít. Pl Teleki Blanka ...
De gagyi karbont ne vegyél, és én a helyedben rázós utakra összeraknék egy olyan gépet, ami nem sokba van. Ha meg mindenképpen szeretnél valami presztízs bringát, akkor azt hagyd meg a sima utakra. Senki sem szokta keverni az edzõbringát a verseny gépekkel.
No és ha 15 kg az outi, és azzal tudsz menni hegyre akár, akkor a hiperkönnyû mûanyagokkal is fel fogsz tudni menni.

Nem beszélve arról, hogy ha ennyire nem mondanak semmit a bringák, akkor inkább valami low-end modellen tanuld meg hogyan kell a kátyúkat kezelni.

#29140
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
karbon messze tartósabb mint az alu

Sziasztok! Azért álltam rá erre a rázkódás témára, mert autómentes, aszfalt erdészeti utakon szoktam tekerni, amik a sok úthiba és javitás miatt rázósak. A forgalmas fõutakat nem szeretem. Ott az ember az életbenmaradásra kénytelen koncentrálni és a stresszben nem nyújt túl nagy élményt a bringázás. Egy belépõ szintû full karbon gépet talán meg tudnék venni. Nem tudjátok milyen élettartamra számíthatnék ezeken a rossz utakon és mennyire növelné a drágább karbon bicó a kényelmet. Van olyan strapabíró, mint az alumunium? Aki ment már ilyennel (vagy alu-karbon, elöl hátul karbon villás géppel) rossz országúton kérem írja le élményeit!