Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#29061
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
hát igen a sima szingóval én se bajlódnék

Én használtam tufo szingót (nem peremest).

Abban jobb, hogy nem igazán lehet felütnu, mert nincs pereme a felninek. A lötty pedig hatékony, de a nagyobb lyukat, vágást az se fogja meg.

Nem volt rossz gumi, de elég szar ragaszgatni, állandóan vinni a pót szingót + a para, hogy leugrik a felnirõl.



#29062
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Én is hallottam már, hogy a szingós cuccoknak nagyobb a gördülési ellenállása ugyanakkora nyomásnál. Viszont hallottam olyat is, nem tudom mennyire igaz, hogy a profik nagy része inkább választ szingós kereket, mint peremeset. Persze csak akkor ha a kerékbõl van mindkét változat. Állitólag a menttulajdonságok is mások, a szingó elméletileg kényelmesebb.

Sokan dícsérik a tufo peremes szingóit és pont azért, mert ha defektet kapsz akkor meg se kell állnod, mert ha beletöltöd a javítószmötyit egyszer, akkor megfogja a legtöbb defektet és marad a gumiba 5-6 bar nyomás(8-9rõl)


Én használtam tufo szingót (nem peremest).

Abban jobb, hogy nem igazán lehet felütnu, mert nincs pereme a felninek. A lötty pedig hatékony, de a nagyobb lyukat, vágást az se fogja meg.

Nem volt rossz gumi, de elég szar ragaszgatni, állandóan vinni a pót szingót + a para, hogy leugrik a felnirõl.

#29063
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
de pont azért poén a tufo mer 13bart simán bírja
szal nem értem ezt az azonos nyomásos hülyeséget

Én is hallottam már, hogy a szingós cuccoknak nagyobb a gördülési ellenállása ugyanakkora nyomásnál. Viszont hallottam olyat is, nem tudom mennyire igaz, hogy a profik nagy része inkább választ szingós kereket, mint peremeset. Persze csak akkor ha a kerékbõl van mindkét változat. Állitólag a menttulajdonságok is mások, a szingó elméletileg kényelmesebb.

Sokan dícsérik a tufo peremes szingóit és pont azért, mert ha defektet kapsz akkor meg se kell állnod, mert ha beletöltöd a javítószmötyit egyszer, akkor megfogja a legtöbb defektet és marad a gumiba 5-6 bar nyomás(8-9rõl)



#29064
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

gördülésre tudsz valami számot mer nem tudom elképzelni h kisebb lehetne a tömlõs megoldásnak, keréknek mi baja lesz a 13 bartól?
mondjuk én csak versenyre használnám
am nekem is fekete felnire lesz és a másik befutó a 4000s lenne ha összeszedtem rá a kesst, de nagyon filózok melyik legyen


Én is hallottam már, hogy a szingós cuccoknak nagyobb a gördülési ellenállása ugyanakkora nyomásnál. Viszont hallottam olyat is, nem tudom mennyire igaz, hogy a profik nagy része inkább választ szingós kereket, mint peremeset. Persze csak akkor ha a kerékbõl van mindkét változat. Állitólag a menttulajdonságok is mások, a szingó elméletileg kényelmesebb.

Sokan dícsérik a tufo peremes szingóit és pont azért, mert ha defektet kapsz akkor meg se kell állnod, mert ha beletöltöd a javítószmötyit egyszer, akkor megfogja a legtöbb defektet és marad a gumiba 5-6 bar nyomás(8-9rõl)

#29065
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
gördülésre tudsz valami számot mer nem tudom elképzelni h kisebb lehetne a tömlõs megoldásnak, keréknek mi baja lesz a 13 bartól?
mondjuk én csak versenyre használnám
am nekem is fekete felnire lesz és a másik befutó a 4000s lenne ha összeszedtem rá a kesst, de nagyon filózok melyik legyen

Gondolkodtam rajta, de végül nem próbáltam ki, mert érdekes módon még a gördülési ellenállása sem jobb, mint a a 4000S-é. Ára, súlya több és a magasabb BAR sem tesz jót a keréknek valamint a konfortnak sem. Vinni kell magaddal mindig egy pótot (300g vs. conti supersonic 50g). + egy tufo szingóm porá hullott a fiókban, így nem bízok a tartósságában sem. Ja és a fekete conti a legszebb egy fekete felnin.



#29066
qanic

qanic

    vendég

  • fórumtag
  • 12 posts

tufo giro twixrõl neem tudsz valamit?


Gondolkodtam rajta, de végül nem próbáltam ki, mert érdekes módon még a gördülési ellenállása sem jobb, mint a a 4000S-é. Ára, súlya több és a magasabb BAR sem tesz jót a keréknek valamint a konfortnak sem. Vinni kell magaddal mindig egy pótot (300g vs. conti supersonic 50g). + egy tufo szingóm porá hullott a fiókban, így nem bízok a tartósságában sem. Ja és a fekete conti a legszebb egy fekete felnin.

#29067
Janes

Janes

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts

Blizzard, Ultremo, Stelvio <- ebbõl 26os-t meg 28as-t is
Mindegyik kopás elõtt lett kuka mert szétvágta valami. Defekt kb 2-3 alkalommal havonta, km-ben ez olyan 1000-1500, mert több bringával is mentem.

Ezzel szemben pölö a GP3000-nél már 2 cm hosszan kilátszott a szövet és még akkor sem kaptam vele defektet. 6ezer km alatt egyszer sem. GP4000S szintén 0 defekttel. Volt még valami Sport típus is, azzal csak a súlya volt a gond. Michlein is volt, de annak a tapadásával volt bajom, Vittoria is volt, azzal is sok baj volt, mondjuk azt télen használtam, Specibõl is valami 26os slicket használtam, az jó volt, mint eddig minden speci gumi amit próbáltam. Maxxisból volt Fuse meg Detonator, szerintem mindkettõ tapadása sz@r.

Összkm olyan 50 ezer környékén, persze volt olyan gumi ami nem csontra kopottan került le a bringáról.


Hát nemtom nekem megfelel a Detonator tapadása igaz én nem versenyre használom.:)

#29068
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
am érdekes, mert pont a conti vette meg a schwalbe-t pár éve...

Elég nagy rálátásom van rá, nem hasból beszélek. :w_morde:

És ha eddig nem tanultak meg gumit csinálni, akkor nem hiszem, hogy hirtelen mégis sikerült nekik.



#29069
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Blizzard, Ultremo, Stelvio <- ebbõl 26os-t meg 28as-t is
Mindegyik kopás elõtt lett kuka mert szétvágta valami. Defekt kb 2-3 alkalommal havonta, km-ben ez olyan 1000-1500, mert több bringával is mentem.

Ezzel szemben pölö a GP3000-nél már 2 cm hosszan kilátszott a szövet és még akkor sem kaptam vele defektet. 6ezer km alatt egyszer sem. GP4000S szintén 0 defekttel. Volt még valami Sport típus is, azzal csak a súlya volt a gond. Michlein is volt, de annak a tapadásával volt bajom, Vittoria is volt, azzal is sok baj volt, mondjuk azt télen használtam, Specibõl is valami 26os slicket használtam, az jó volt, mint eddig minden speci gumi amit próbáltam. Maxxisból volt Fuse meg Detonator, szerintem mindkettõ tapadása sz@r.

Összkm olyan 50 ezer környékén, persze volt olyan gumi ami nem csontra kopottan került le a bringáról.


Vittoriából melyiket használtad?

#29070
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,108 posts
Blizzard, Ultremo, Stelvio <- ebbõl 26os-t meg 28as-t is
Mindegyik kopás elõtt lett kuka mert szétvágta valami. Defekt kb 2-3 alkalommal havonta, km-ben ez olyan 1000-1500, mert több bringával is mentem.

Ezzel szemben pölö a GP3000-nél már 2 cm hosszan kilátszott a szövet és még akkor sem kaptam vele defektet. 6ezer km alatt egyszer sem. GP4000S szintén 0 defekttel. Volt még valami Sport típus is, azzal csak a súlya volt a gond. Michlein is volt, de annak a tapadásával volt bajom, Vittoria is volt, azzal is sok baj volt, mondjuk azt télen használtam, Specibõl is valami 26os slicket használtam, az jó volt, mint eddig minden speci gumi amit próbáltam. Maxxisból volt Fuse meg Detonator, szerintem mindkettõ tapadása sz@r.

Összkm olyan 50 ezer környékén, persze volt olyan gumi ami nem csontra kopottan került le a bringáról.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#29071
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Elég nagy rálátásom van rá, nem hasból beszélek. :w_morde:

És ha eddig nem tanultak meg gumit csinálni, akkor nem hiszem, hogy hirtelen mégis sikerült nekik.


Engem érdekel mely típusokat használtad és mennyit mentél velük és hány defektet kaptál.

#29072
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,108 posts

Melyikeket próbáltad konkrétan? Mert azért így elég szerencsétlen általánosítani. Fõleg egy új gumira, ami akár tök más alapanyagokból is készülhet.

Elég nagy rálátásom van rá, nem hasból beszélek. :w_morde:

És ha eddig nem tanultak meg gumit csinálni, akkor nem hiszem, hogy hirtelen mégis sikerült nekik.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#29073
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
ksyrium elite
ks equipe
aksium
easton/bontr, nekem az easton jobban tetszik
, hasonlót használok csak novatecbe
hát nem tom ez a karbonvázas kérdés kicsit fogósabb, sztem egyik se mehet tönkre normális használban, bár az author nem akkora név mint a többi
a flancos könnyû kerék alatt mit értesz? mert ha egy bora ultrat, vagy egy hyperiont akkor nem igaz, meg sztem amúgy se jellemzõ


[quote name='Kobuc']Jettison! Itt küldöm a többi bringához tartozó kerékneveket. Elpusztíthatóság szempontjából hogy kéne õket rangsorolnom? És mi volna a jó sorrend, ha a karbon vázak strapabíróságát néznénk?

TREK MADONE 4.5:: bontrager race
KTM STRADA LC 4000-mavic aksium race 20 aero niro küllõ.
AUTHOR CA5500:mavic ksyrium equipe
AUTHOR CA 6600:mavic ksyrium elite
CUBE AGREE GTC PRO: Easton Vista SL

Azt hallottam, hogy a flancos, könnyû kerekekkel vigyázni kell , mert gyakran gyengébbek és nem bírják úgy a rossz utakat, mint az olcsóbb nehezebbek. Mit gondoltok errõl?


[/quote][/quote]

#29074
Soto

Soto

    vendég

  • fórumtag
  • 106 posts

Ez jól hangzik! Milyen bringád van. Ezek az eredeti, gyári kerekek? Melyik gyártónál találok fulcrum7-el szerelt outikat?


A Cube-nál pl. elõfordulnak Fulcrum-mal szerelt bringák.

#29075
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Egyetértek, Schwalbe-t nem vennék országútra. Tartósság nuku, defektállóság szintén 0.

Continental jobb sokkal, már az Ultra Sport is, de a GP3000-tõl felfele vannak az igazán jó gumik...



Melyikeket próbáltad konkrétan? Mert azért így elég szerencsétlen általánosítani. Fõleg egy új gumira, ami akár tök más alapanyagokból is készülhet.

#29076
Kobuc

Kobuc

    vendég

  • fórumtag
  • 144 posts
Ez jól hangzik! Milyen bringád van. Ezek az eredeti, gyári kerekek? Melyik gyártónál találok fulcrum7-el szerelt outikat?

Én Fulcrum 7 kerekeket használok, megyek szar aszfalton gyorsan is, lassan 90 kilóval és telejsen jól bírják a strapát



#29077
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,108 posts
Egyetértek, Schwalbe-t nem vennék országútra. Tartósság nuku, defektállóság szintén 0.

Continental jobb sokkal, már az Ultra Sport is, de a GP3000-tõl felfele vannak az igazán jó gumik...
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#29078
Kobuc

Kobuc

    vendég

  • fórumtag
  • 144 posts
Jettison! Itt küldöm a többi bringához tartozó kerékneveket. Elpusztíthatóság szempontjából hogy kéne õket rangsorolnom? És mi volna a jó sorrend, ha a karbon vázak strapabíróságát néznénk?

TREK MADONE 4.5:: bontrager race
KTM STRADA LC 4000-mavic aksium race 20 aero niro küllõ.
AUTHOR CA5500:mavic ksyrium equipe
AUTHOR CA 6600:mavic ksyrium elite
CUBE AGREE GTC PRO: Easton Vista SL

Azt hallottam, hogy a flancos, könnyû kerekekkel vigyázni kell , mert gyakran gyengébbek és nem bírják úgy a rossz utakat, mint az olcsóbb nehezebbek. Mit gondoltok errõl?


[quote name='Jettison']ksyrium elpusztíthatatlan! Attól függ melyik bontrógerre gondolsz, én ha tehetném biztos ksyriumot venném. A többi bringához inkább kerknév kéne, mer sztem adják ezeket mindennel.

am érdekes ez az ultremos dolog, ugyanis azt írják h radiál. namost Sheldon mester aztmondá vala, hogy az kegyetlenmód instabillá teszi a járgányt, autóknál buli de bringán nem, gondolom azért tünik ilyen pufinak az ultremo

am tufo giro twixet használ/használt valaki? nagyon gondolkodom versenyre ezen a peremesszingós mókán

[/quote][/quote]

#29079
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
tufo giro twixrõl neem tudsz valamit?

Én az aktuálisan legjobb continental-t javaslom, ami most a 4000S.
Kb. olyan, mint a 4000, csak kisebb a gördülési ellenállása.
Ha gumiról van szó nem szabad spórolni.
Én 15 éve használok contit: Gran Prix, 3000, 4000, 4000S, Attack/Force
A 3000-es 15.000 Km-t, a 4000-es 11.000 km-t bírt.
Elsõ kerék 8, hátsó 8.5 Bar.

Volt szerencsém egyéb márkákat is kipróbálni, így a helyezések a következõk:
1. Conti
2. Vittoria, Vredestein
3. Michelin
Ettõl lefelé már csak pénzkidobás:
4. Panaracer
5. Tioga
6. Schwalbe
...



#29080
qanic

qanic

    vendég

  • fórumtag
  • 12 posts
Én az aktuálisan legjobb continental-t javaslom, ami most a 4000S.
Kb. olyan, mint a 4000, csak kisebb a gördülési ellenállása.
Ha gumiról van szó nem szabad spórolni.
Én 15 éve használok contit: Gran Prix, 3000, 4000, 4000S, Attack/Force
A 3000-es 15.000 Km-t, a 4000-es 11.000 km-t bírt.
Elsõ kerék 8, hátsó 8.5 Bar.

Volt szerencsém egyéb márkákat is kipróbálni, így a helyezések a következõk:
1. Conti
2. Vittoria, Vredestein
3. Michelin
Ettõl lefelé már csak pénzkidobás:
4. Panaracer
5. Tioga
6. Schwalbe
...