Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#28621
Posted 2009. March 24. - 14:48

#28622
Posted 2009. March 24. - 12:04

Jaja. 450g a súlya (408 helyett). Már megvettem, de még ber sincs fûzve...
Mennyit mentél vele, mire elkopott a fékfelület?
#28623
Posted 2009. March 24. - 11:52



#28624
Posted 2009. March 24. - 11:41

#28625
Posted 2009. March 24. - 09:22

#28626
Posted 2009. March 24. - 01:33

Tenyleg irtad, bocsi.
Ultegra vs 105: Vegulis tenyleg olcsobb, es annyival nem jobb az Ultegra, de az Ultegran van valami surlodascsokkento bevonat, ergo annek kellene tovabb tartania. De az biztos, hogy csendesebben fut.
Szerintem ezek nuanszok egyebkent, az arkulonbseg jelentosebb.
#28627
Posted 2009. March 24. - 00:24

Szerintem hagyományos hajtómûnél 52-38 az alsó határ.
Közben utánanéztem, tényleg van 50-es.
#28628
Posted 2009. March 23. - 23:11

Az apróban hirdetnek egy Sora 2X8-as fékváltókart, szerintetek tudnám õket használni egy régebbi 2X6-os Dura-ace váltószetthez?
Szerintem nem. Ezért: http://sheldonbrown.com/k7.html
Race, no Rest!
#28629
Posted 2009. March 23. - 22:36

#28630
Posted 2009. March 23. - 21:45

láma kérdés: milyen a kompakt hajtómû:icon_ques
Van egy nagyon jó cikk a bikemag-on, ebbõl mindent megértesz:
http://bikemag.hu/te...akt-attetelezes
#28631
Posted 2009. March 23. - 21:44

Azt, hogy hány fokozatú a fogsor írtam, tizes.
Következõ a terv: Amint vége ennek a szeles hideg idõnek nekimegyek a kékesnek és megnézem ezzel a 11-23 fogsorral feltudok-e menni. Mert tavaj nyáron a montimmal is megszenvedtem. Nagyon látszott hogy alföldi gyerek vagyok, hegyet is csak képen láttam kb feeling. Ha nem megy úgyis érezni fogom hogy nagyjából hány foggal kellene több. Magyarán 12-25 vagy 12-27.
Ami most van az egy ultegra sor, de sztem 105öst veszek, mert állítólag a felületi keménysége nagyobb az ultegráénál ergo tovább tart. Nem mellékesen az ára is a még megfizethetõ kategóriába tartozik. Súly meg nem érdekel ennél az alkatrésznél.
Kompakt hajtókar jó lenne, de az ultegra karomat nem akarom cserélni. 130as lyukköre van, erre van 50es nagytányér úgytudom, de a 39es helyett kisebb nemnagyon jöhet szóba.
#28632
Posted 2009. March 23. - 21:42

#28633
Posted 2009. March 23. - 18:54

Ja, azt elfelejtettem, hogy nekem is volna kérdésem. Olyan felniszalag létezik, ami hosszú távon, nagy nyomásnál sem nyomódik be a küllõlyukakba?
#28634
Posted 2009. March 23. - 18:16

Új vagyok még, mind fórumon mint az országúti témában.
Áttételekrõl írnék egy kicsit:
A bringám most úgy néz ki, hogy elõl 53-39, hátul 11-23 tizes sor.
Baromi soknak érzem, lejtõn hátszéllel mentem 70et úgy h volt még vagy 2 fokozat. A 11est teljesen feleslegesnek érzem.
A legkisebb áttétel viszont szerintem kevés lesz pl a kékesre (39-23), lehet jobb lenne egy 12-25 vagy 12-27 esetleg 13-27 sor.
Szóval gondolkodom h cserélem a sort, eddig a legszimpatikusabb a 12-25, bár még nem mentem vele, csak találgatok.
Gondolkodtam kompaktra váltáson is, de sajnálnám az ultegra hajtókart ami van.
Szóval marad a fogsorcsere. Ami most van 11-23 sehogyse jó.
Nem is a nagy fogaskerekeket érzem kicsinek, mert arra lehet edzeni, hanem a kicsit, pl 11est. Képtelenség síkon elpörgetni az 53-11et szerintem. De még a 12-t is.
Ti mit használtok, mit ajánlotok? Mekkora legnagyobb fogaskerék kell hogy legyûrjem a legkeményebb emelkedõket? És mekkora legkisebb amivel még lehet suhanni értelmesen.
Vagy csak azért érzem ezt mert szezon kezdetén vagyunk és még nincs kondim?
Egyébként elég combos gyerek vagyok, 184cm és 82 kiló izom:P
Köszi a választ mindenkinek!
Én 53-39-hez 13-26-ot vennék, de olyan pont nincs 10esben azt hiszem. Én személy szerint nagyobb emelkedõkhöz akkor a 13-27et választanám, de mivel alföldi vagy nem használnád ki sokszor a 27-et. Ezért vagy tartasz két kerékszettet két sorral, vagy akkor kompromisszumként 12-25-öt használsz. De amíg nem kopott el a 11-23-mad addig nem cserélném a helyedben.
#28635
Posted 2009. March 23. - 18:11

Ha tizes, akkor a 12-25-bol legfeljebb csak a 18 hianyzik, de az se nagyon.
12-25 es 12-27 eseten az also 8 tokugyanaz, csak a ket legnagyobb ter el. (21-23-25 vs. 21-24-27)
En speciel alpesi hegymaszashoz szerettem a 27-et (pontosabban 28, de mindegy), es bar idehaza is akad hegy, ahol hasznaltam mar, de a Kekeshez nem kell, az egyaltalan nem meredek.
Ha valaki nagyon akar szaguldozni lejton lefele, foleg versenyen, akkor kellhet a 11, kulonben nem, de azert 13 tenyleg keves lehet.
Ha nem zavar, hogy mennyire bazinagy a hatso racsni, akkor 12-27-tel nem vesztessz sokat, viszont tenyleg felmesz barhova.
B terv: compact hajtomu elolre, akkor a 11-23 tokeletes.
#28636
Posted 2009. March 23. - 16:59

#28637
Posted 2009. March 23. - 16:58

Áttételekrõl írnék egy kicsit:
A bringám most úgy néz ki, hogy elõl 53-39, hátul 11-23 tizes sor.
Baromi soknak érzem, lejtõn hátszéllel mentem 70et úgy h volt még vagy 2 fokozat. A 11est teljesen feleslegesnek érzem.
A legkisebb áttétel viszont szerintem kevés lesz pl a kékesre (39-23), lehet jobb lenne egy 12-25 vagy 12-27 esetleg 13-27 sor.
Szóval gondolkodom h cserélem a sort, eddig a legszimpatikusabb a 12-25, bár még nem mentem vele, csak találgatok.
Gondolkodtam kompaktra váltáson is, de sajnálnám az ultegra hajtókart ami van.
Szóval marad a fogsorcsere. Ami most van 11-23 sehogyse jó.
Nem is a nagy fogaskerekeket érzem kicsinek, mert arra lehet edzeni, hanem a kicsit, pl 11est. Képtelenség síkon elpörgetni az 53-11et szerintem. De még a 12-t is.
Ti mit használtok, mit ajánlotok? Mekkora legnagyobb fogaskerék kell hogy legyûrjem a legkeményebb emelkedõket? És mekkora legkisebb amivel még lehet suhanni értelmesen.
Vagy csak azért érzem ezt mert szezon kezdetén vagyunk és még nincs kondim?
Egyébként elég combos gyerek vagyok, 184cm és 82 kiló izom:P
Köszi a választ mindenkinek!
#28638
Posted 2009. March 22. - 23:10

Hát ezt gondoltam akkora különbségnek, hogy évek óta egy defektem volt. Én nem cserélem évente. Ha valakinek meg az a döntõ szempont, hogy gyakrabban kell pumpálni, arra nem tudok mit mondani.
Az a baj, hogy nem arrol van szo, hogy gyakrabban, hanem, hogy minden tekeres elott. Ettol fuggetlenul en Michelin latex + Pro3 kombot fogok tolni iden, ha vegre osszeall az uj bringa.
#28639
Posted 2009. March 21. - 13:41

#28640
Posted 2009. March 21. - 11:54

