Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#28201
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,662 posts

Nem vagyok Campa szakerto, de ez akar 8-as is lehet.
http://piacter.bikem...e/DSC018441.JPG

Ez a 9-es Chorus.
Feltöltött kép


Köszi! Akkor tényleg felejtõs ez a cucc...

#28202
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

ha már váltó szetek
Ultegra SL-t használ valaki??? megelégedettség?

ez a BikeExpresszes 158k-s ár elég hízelgõ lehet bezserzek egyet amíg nem lesz normális áron sram

még a 105-n gondolkodok mert most is az van és elnyûhetetlen...

Ui.: Ultegra SL-ben a váltó bowden is rejtett nem?
(és má megint nem tudom mit akarok 53/39 vagy 50/34 most 39-25 a kicsi és a nemrég a fórumon említett helyeken """simán""" felmegyek)



155-ért van Campa Centaur a rob4bike-nál, egy kört az is megérhet, legalább kipróbálod a Campát.

Nem igazán értem mi a probléma váltásnál a compacttal. Tök ugyan úgy fel lerakja a láncot(chorus), mint 53/39-nél. Én semmilyen problémát nem fedeztem fel ilyen téren. Sõt, miután beállítottam rendesen alig hiszem el hogy kicsirõl nagyra milyen könnyen megy a váltás megnyomom és hang nélkül azonnal fennt van, le is szoktam nézni, hogy ez meg hogy lehet ilyen gyorsan fennt. Az hogy hátul többet kell váltani szintén nem probléma. Ugyan úgy egy nyomás, ha az ember 1-et vált hátul vagy 6-ot lefelé. Felfelé is 2-3 megy egy nyomásra. Legalábbis a Campánál. Mondjuk nem tudom az újak ilyen szempontból milyenek.

#28203
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts

Mondjuk, ha az említett emelkedõkön elég a 39-25, akkor miért akarnál váltani kompaktra? Egyébként hagyományos hajtómûhöz létezik 52/38 felállás, nem nagy különbség, de a semminél több.


130mm-es nem kompakt hajtómûhöz is van 50es fogú lánctányér. Gondolkodtam rajta egy darabig én is, hogy elöl kisebbíteni kellene a fogaskereket, de inkább kínzom magam az 53-mal és hátra egy barátibb sort tettem.

Sõt kompakt 110mm es hajtómûhöz is van 52es tányér, úgyhogy nem kell annyit hezitálni. Tegyél fel valamilyen kombinációt és ha késõbb erõsödsz, elég a tányéron buherálni. Én abban a fázisban vagyok hogy próbálom iskolázni hosszabb távokon az 53-1x es áttételeket, aztán majd lesz valami ha nem megy, akkor jöhet a tányércsökkentés.

Az a belinkelt Deda bigyusz mire jó?

#28204
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,163 posts
áttétel miatt a Compact a jobb mert pörgetek én is rendesen... az 53-at nem hiszem hogy megtudnám forgatni... de mivel ezzel a bringával triatlonozok is így néha muszály...

nekem 50/11 a legkeményebb most...

na ötletem most az hogy SS-váltóval elöl 53/39 hátul meg a 25-st kicserélem 26-ra és vagy 11-26 vagy 12-26... (bár még a 27-et is meggondolom... a legpuhább áttét úgyis akkor kell ha vagy nagyon kemény a hegy vagy valami nagyon nagy baj van )

#28205
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Jajj ez nem tetszik...
lehet akkor mégis sima lesz bár felesleges nekem az 53 elöl... pláne mondjuk 11-el .. nem vagyok én se olyan erõs .. se olyan bátor :D

inkább szerintem erõsödök és jó lesz a 53/39 11/25 és elvileg ehez megy a rövidkanál...


Mondjuk, ha az említett emelkedõkön elég a 39-25, akkor miért akarnál váltani kompaktra? Egyébként hagyományos hajtómûhöz létezik 52/38 felállás, nem nagy különbség, de a semminél több.

#28206
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Jajj ez nem tetszik...
lehet akkor mégis sima lesz bár felesleges nekem az 53 elöl... pláne mondjuk 11-el .. nem vagyok én se olyan erõs .. se olyan bátor :D

inkább szerintem erõsödök és jó lesz a 53/39 11/25 és elvileg ehez megy a rövidkanál...


50/36 Az kb. ugyanugy 14fog kulonbseg, mint az 53/39, persze atmeroben nem ugyanakkora az ugras, de szerintem ezzel biztos nincs gond.

Egyebkent nekem 50x12 a legkemenyebb attetelem, ezt azert eleg konnyu kiporgetni egy lejton, gyakorlatilag 60 felett mar elegge porgetni kell. (110/perc)
Versenyen ez komoly hatrany lehet, de egyebkent meg sosem hianyzott, hogy gyorsabban tudjak menni, 75 korul azert siman lehet.

Viszont elony, hogy sokkal tobbet lehet maradni a nagytanyeron. Kozepesen hosszu 3-5%-os emelkedon meg nem kell letennem a kicsire, es nem is teljesen megy keresztbe a lanc.

#28207
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,163 posts

Hát igen, a compact rendszer leggyengébb pontja szerintem is a váltás elõl.....


Jajj ez nem tetszik...
lehet akkor mégis sima lesz bár felesleges nekem az 53 elöl... pláne mondjuk 11-el .. nem vagyok én se olyan erõs .. se olyan bátor :D

inkább szerintem erõsödök és jó lesz a 53/39 11/25 és elvileg ehez megy a rövidkanál...

#28208
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

En ~1000km utan azt mondom, tetszik a compact. De a tanyervaltas nem 100%-os egyik iranyba se. Aztan ott van, hogy tanyervaltaskor nem eleg 3-at dobni hatul, hogy kb. ugyanott legyel, ez azert kicsit kellemetlen.
Lanchossz is eleg necces rovid kanallal.

Ha a 39x25 boven eleg most mindenhova, akkor egy 11-21-es racsnival majdnem vegig egy-egy fogat ugorhatsz, igaz a 34x21 azert kicsit kemenyebb. (4%)
11-12-13-14-15-16-17-18-19-21

De szerintem, neked 36-nal kisebb nem kell elol, es akkor 36x23-mal pont ugyanott vagy, mint a 39x25-tel.


Hát igen, a compact rendszer leggyengébb pontja szerintem is a váltás elõl. Mindenkinek ajánlom, hogy egy ilyet is vegyen hozzá (Deda Dogfang):

Feltöltött kép

#28209
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

(és má megint nem tudom mit akarok 53/39 vagy 50/34 most 39-25 a kicsi és a nemrég a fórumon említett helyeken """simán""" felmegyek)


En ~1000km utan azt mondom, tetszik a compact. De a tanyervaltas nem 100%-os egyik iranyba se. Aztan ott van, hogy tanyervaltaskor nem eleg 3-at dobni hatul, hogy kb. ugyanott legyel, ez azert kicsit kellemetlen.
Lanchossz is eleg necces rovid kanallal.

Ha a 39x25 boven eleg most mindenhova, akkor egy 11-21-es racsnival majdnem vegig egy-egy fogat ugorhatsz, igaz a 34x21 azert kicsit kemenyebb. (4%)
11-12-13-14-15-16-17-18-19-21

De szerintem, neked 36-nal kisebb nem kell elol, es akkor 36x23-mal pont ugyanott vagy, mint a 39x25-tel.

#28210
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
valóban a 105 nehezebb, de azért kicsi a difi, mer az ultegra inkább könnyû, a 105 meg inkább tartós, és kiki eldöntheti h melyik kell neki, a dura meg mindkettõ

köszke mostmár én is néztem.. a 6700as lesz rejtett... csak valahol láttam egy szerelt bringát aztáõn biztos azt hittem rá hogy SL.... alig 10e ft a difi SL meg 105 közt... súlyra a 105 valami 3100g körüli asszem a Ultegra SL meg 2400 alatt valahol... de ha valaki jólinformált írhatna... thx



#28211
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,163 posts
köszke mostmár én is néztem.. a 6700as lesz rejtett... csak valahol láttam egy szerelt bringát aztáõn biztos azt hittem rá hogy SL.... alig 10e ft a difi SL meg 105 közt... súlyra a 105 valami 3100g körüli asszem a Ultegra SL meg 2400 alatt valahol... de ha valaki jólinformált írhatna... thx

#28212
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
nem rejtett, tök ugyanaz mint a sima ultegra csak más színben, semmi változás, am 1-másfél éve még 140 volt pont itt a 105 meg ultegra is. Am sztem itthonra 105nél nem kell több/jobb, fõleg ha ésszerûen gondolkodunk. Persze aki megteheti csak vegye.

Pro bike gear: szerintem nem érdemes campát venni, nekem bejön nagyon a cucc egyébként, de ha ár/érték arány fontos akkor inkább sh-ban gondolkodj, egy full 105tel jobban jársz, árban olcsóbb mint a campás társai és kb uazt tudják. én 35k körül járok, és versenyzek is vele nem keveset, és soha semmi baj nem volt vele, (ill eltörtem két hátsváltót, de az az én baromságom volt) am télimen campa van, és az idõ múlásával már egyre shimanóbb az is, mondjuk az is kérdés h mennyit szánsz rá és mit akarsz venni, viszont tény h campa feelingesebb, megtehetném én is azzal zúznám


ha már váltó szetek
Ultegra SL-t használ valaki??? megelégedettség?

ez a BikeExpresszes 158k-s ár elég hízelgõ lehet bezserzek egyet amíg nem lesz normális áron sram

még a 105-n gondolkodok mert most is az van és elnyûhetetlen...

Ui.: Ultegra SL-ben a váltó bowden is rejtett nem?
(és má megint nem tudom mit akarok 53/39 vagy 50/34 most 39-25 a kicsi és a nemrég a fórumon említett helyeken """simán""" felmegyek)



#28213
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,163 posts
ha már váltó szetek
Ultegra SL-t használ valaki??? megelégedettség?

ez a BikeExpresszes 158k-s ár elég hízelgõ lehet bezserzek egyet amíg nem lesz normális áron sram

még a 105-n gondolkodok mert most is az van és elnyûhetetlen...

Ui.: Ultegra SL-ben a váltó bowden is rejtett nem?
(és má megint nem tudom mit akarok 53/39 vagy 50/34 most 39-25 a kicsi és a nemrég a fórumon említett helyeken """simán""" felmegyek)

#28214
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
igaz. ha 8-as akkor viszont vegkepp felejtos, sehol nem talalni fogaskereksort hozza
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#28215
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

ahogy nezem ez eleg regi, szoval valoszinuleg 9-es.


Nem vagyok Campa szakerto, de ez akar 8-as is lehet.
http://piacter.bikem...e/DSC018441.JPG

Ez a 9-es Chorus.
Feltöltött kép

#28216
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
ahogy nezem ez eleg regi, szoval valoszinuleg 9-es.

a jelenlegi campa szettekbol mar csak 10 vagy 11 sebesseges rendszer van. szoval a 9 mar elavultnak tekintheto... ezert mondtam hogy 10-es szettben gondolkozz. viszont egy 10es chorus fekvaltokar ajandek kormany nelkul is ennek sokszorosaba kerul.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#28217
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,662 posts
Értem. Hátsó váltóból a Centaur alu rövidkanalasat nézegettem...
http://piacter.bikem...t=225808&cat=59
Ez a fékváltókar 9-es, vagy 10-es? Chorusból egyáltalán van 9-es? Nem vágom én ezeket...:D
(már most látom, hogy ez a bringa tavaszra sem lesz kész...)

#28218
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Bármi is a marketing duma, a profik kerékpárja méretre készül, úgyhogy kár ahhoz méregetni.


Hát ebben nem vagyok biztos. Ha van az adott márka palettáján olyan méret ami jó a profinak, vagy van olyan amit be lehet állítani olyanra amilyenre szeretné, akkor miért készülne egyedi méret?(és ilyen nagy valószínûséggel van) Pl Bodrogi is mondta, hogy nem szereti a slopingos geometriát, de az akkori csapata olyan márkát használt, ami az volt, így azt használta, nem készítettek neki egyedi darabot.
Biztos van pár egyedi darab, de a legtöbb szerintem boltba megvehetõ méret.

#28219
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
csak bologatni tudok amit a szike irt. az a Truvativ Elita egy kalap kaki.

ha mindenaron Campas gepet epitesz akkor szerintem nem kerdes hogy 10-es rendszer kell, foleg ha Chorus szett es akoruli alkatreszekben gondolkodunk. bar szerintem ha csak masodlagos bringanak van az orszaguti, mert elsosorban montizol, akkor egy full Centaur szett mar boven eleg lehet a problemamentes kilometergyujteshez.

a bbb csinal lancot is ha ott akarsz kicsit sporolni. [ami tulajdonkeppen egy atcimkezett sram lanc, ugyanaz a patentszem jon vele, ugyanabban a gyarban keszulnek]
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#28220
szike81

szike81

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 712 posts
Váltókar a legfontosabb hogy jó legyen. A váltók minél magasabb szintet képviselnek, annál könnyebb lesz összehangolni a rendszert, de nem olyan látványos a mutatvány. Lánc szintúgy nem olyan látványos dolog.
A Truva Elitát viszont kerüld el, ha teheted. Nem egy jó széria, valójában nem véletlen van agyonakciózva. Akár használtan valami régebbi Campy verzióval is jobban jársz. Ha keményen fogod nyomni, akkor hamar kinyírod és akkor csak pénzkidobás lesz. De majd mások is megnyilatkoznak róla.