Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#28181
Írta 2009. június 08. - 19:50
#28182
vendég_bertaa_*
Írta 2009. június 08. - 19:05
vendég_bertaa_*
Shimano WH-R550 versenyzõs (de edzésre is azt használom inkább) kerekembe szeretnék Tufo peremes szingókat venni.
Egy: mûködne, csak fel kell rakni, semmi ragasztgatás, és csak nyomásra kell fújni?
Kettõ: a felütéses defektek kizárva, ugye?
Három: ha szúrásos defektet kapok, akkor mi van?
Várom az értelmes válaszokat, bármi érdekel ezzel kapcsolatban.
#28183
Írta 2009. június 08. - 15:43
#28184
Írta 2009. június 08. - 14:29
ebben gondolkodom en is: http://www.no-flats.hu/belsok.htm
de elvileg a defektgatlo tej is beletoltheto a presta szelepbe, epp ma kerdeztem meg a forgalmazot mailban errol.
Prestabol is van szerelheto, meg nem szerelheto. Persze lehet bele lehet ugyeskedni a nem szerelhetobe is, nem tudom, de nem tiszta munka, attol tartok.
#28185
Írta 2009. június 08. - 14:23
Mi volna a lehetõ legkönnyebb megoldás országúti kerék defekthajlamának csökkentésére? Tour de Pelso utolsó kilóméterében kaptam defektet, még egyszer nem szeretném megtapasztalni ezt a nagyon rossz érzést.
A könnyût súlyra értem.
ebben gondolkodom en is: http://www.no-flats.hu/belsok.htm
de elvileg a defektgatlo tej is beletoltheto a presta szelepbe, epp ma kerdeztem meg a forgalmazot mailban errol.
#28186
Írta 2009. június 08. - 11:34
de igen a kompakt hajlamosabb. azert mert a kis tanyercsak 34-es es azon nem fekszik fel olyan nagy feluleten a lanc.
Felfekvés a felületen? Az hogy jön ide? Nagytányérról kicsire váltásnál, mint ahogy ave is írta, hogy így esik le, nem hiszem hogy szóba kerül a felület. Én és a közelembe lévõ kompaktosoknál nem szokott leesni váltásnál, amúgy meg pláne nem. Lehet szerencsém van és az átdobóm(kifejezetten kompakthoz van) jó és jól is van beállítva. Azt el tudom képzelni, hogy vannak átdobók, amelyek tervezésénél nem figyeltek oda tökéletesen és rosszul beállítva hajlamosabb leesni, de azt tartom, hogy egy jól megkonstruált, jól beállított kompakt rendszernél nem hiszem hogy szignifikánsabban többször esne le a lánc. Sõt nekem a hagyományosnál több ilyen gondom volt, valószínûleg nem tudtam jól beállítani ott.
#28187
Írta 2009. június 08. - 07:08
#28188
Írta 2009. június 07. - 23:19
Deda küllõvédõ Michelin Airstop Belsõ Michelin Erilium 2 Kevlar ezzel nem defektelsz le soha ha 7 Bar körül mész (haver valami 15k-t rakott az Erilium 1-be) de nem is egy verseny széria
egyébként meg Versenyre pöccints fel egy Tufo Peremes szingót .. nyomd tele azzal a löttyel.. elég kemény (csak aztán ne felejtsd el levenni
#28189
Írta 2009. június 07. - 22:57
http://piacter.bikem...=226158&cat=all
Ez a kerékszett ugye nem 2009-es, hanem az a "dögnehéz" régebbi fajta?!
Mert akkor inkább a Proton kerékszettet(ugyanolyan tömeg, mint a régi Ksyrium Elite-k(kb. 1770g)) vállalom be 10000,-Ft-tal olcsóbban...
Illetve mit jelent az, hogy peremes a kerék? Itt az említett kerékszett: http://piacter.bikem...=220917&cat=all
Más: a 600C, a 650C, és a 700C ugye a kerék méretét jelenti... na most milyet szoktak rakni az országúti bringákba? És ez mitõl függ?
A peremes az, amelyikbe kell belsõ is, tehát ami az emberek 99 százalékának van (magyarul nem szingós). Országútiba 700c kerékméret való. Ez a szabvány.
nekem akkor volt ilyen amikor a váltókar "végfoka" volt az átdobó felsõhatára és nem a csavar... (amikor fel váltás van .. akkor volt is egy pici visszamozgás amikor elengedtem a váltót)
kicsit keményebbre kell húzni a bowdent...
Váltók .. én utálom ha bárminek hangja van a bringán .. a mostani poros Pesten a lenagyobb hangot a hátsó váltóm váltógörgõim csapágya közé került homokszemek okozzák... makulátlanra tisztítom de 2-3 nap alatt már zenél is... létezik rendesen zárt csapágyas váltógörgõ? (persze XTR az az)
valaki próbált már lánctisztító kütyüt tudjátok ezt a felcsatolós bizbaszt ér az valamit? kb 5 liter színtiszta WD-40 em van lánctisztításra de a szemek belsõ felülfetérõl csak mechanikai ráhatással lehet leszedni a saras olajos trutymót...
Tacx, BBB gyárt nem túl drága csapágyazott görgõt.
Valaki az én kérdésemre is válaszolhatna.
#28190
Írta 2009. június 07. - 22:40
...De az is lehet, hogy csak allitgatnom kell meg picit.
nekem akkor volt ilyen amikor a váltókar "végfoka" volt az átdobó felsõhatára és nem a csavar... (amikor fel váltás van .. akkor volt is egy pici visszamozgás amikor elengedtem a váltót)
kicsit keményebbre kell húzni a bowdent...
Váltók .. én utálom ha bárminek hangja van a bringán .. a mostani poros Pesten a lenagyobb hangot a hátsó váltóm váltógörgõim csapágya közé került homokszemek okozzák... makulátlanra tisztítom de 2-3 nap alatt már zenél is... létezik rendesen zárt csapágyas váltógörgõ? (persze XTR az az
valaki próbált már lánctisztító kütyüt tudjátok ezt a felcsatolós bizbaszt ér az valamit? kb 5 liter színtiszta WD-40 em van lánctisztításra de a szemek belsõ felülfetérõl csak mechanikai ráhatással lehet leszedni a saras olajos trutymót...
#28191
Írta 2009. június 07. - 22:17
Ez a kerékszett ugye nem 2009-es, hanem az a "dögnehéz" régebbi fajta?!
Mert akkor inkább a Proton kerékszettet(ugyanolyan tömeg, mint a régi Ksyrium Elite-k(kb. 1770g)) vállalom be 10000,-Ft-tal olcsóbban...
Illetve mit jelent az, hogy peremes a kerék? Itt az említett kerékszett: http://piacter.bikem...=220917&cat=all
Más: a 600C, a 650C, és a 700C ugye a kerék méretét jelenti... na most milyet szoktak rakni az országúti bringákba? És ez mitõl függ?
#28192
Írta 2009. június 07. - 21:21
Nem igazán értem mi a probléma váltásnál a compacttal. Tök ugyan úgy fel lerakja a láncot(chorus), mint 53/39-nél. Én semmilyen problémát nem fedeztem fel ilyen téren. Sõt, miután beállítottam rendesen alig hiszem el hogy kicsirõl nagyra milyen könnyen megy a váltás megnyomom és hang nélkül azonnal fennt van, le is szoktam nézni, hogy ez meg hogy lehet ilyen gyorsan fennt.
Valoban, amikor megy, akkor gond nelkul megy.
Azt vettem eszre, ha hatul nagyon van, es elol is, akkor ugye elegge keresztbe fut a lanc, ha ilyenkor ledobom elol, akkor hajlamos leesni elol a kozepcsapagyra. Nem veletlenul van dogfang. ill hasonlo a profik bringajan is. Ha csak egyszer esik le versenyhelyzetben, bukhat egy 3 hetes versenyt is akar.
Egyebkent nekem a nagyra feltetelnel hajlamos neha raemelni a fogak tetejere a lancot, ami aztan tul is tud esni rajta neha. Nem igazan ertem miert van ez, de lehet mert Fulcrum hajtokar (ami ugye igazabol egy atmarkazott Campa) de minden mas meg Shimano. De az is lehet, hogy csak allitgatnom kell meg picit.
#28193
Írta 2009. június 07. - 21:09
A könnyût súlyra értem.
#28194
Írta 2009. június 07. - 20:40
#28195
Írta 2009. június 07. - 19:40
KéO-t használvalaki? meiket menyi ideje panasz? esetleg más Patent pedált
KéO carbon-t használok, eddig gond nélkül. Bár nincs túl sok tapasztalatom mert kevés gyártó pedálját próbáltam. Sõt a régi pd6400as ultegra pedálomat cseréltem le a Look-ra. Ahhoz képest jelentékeny a változás.
#28196
Írta 2009. június 07. - 19:18
53/39 lesz elég könnyû vagyok hogy Mo. ne legyen gondom a hegyekkel... felkerül hátulra a 26s vagy 27s... és gyííí....
Következõ csodakérdés:
KéO-t használvalaki? meiket menyi ideje panasz? esetleg más Patent pedált
#28197
Írta 2009. június 07. - 17:11
Nekem 7000km alatt 1szer történt ilyen recegõs,rossz úton és ott szerintem én is hibáztam, mert szerintem pont rossz ütemben váltottam elõl és hátul(hátul ráadásul sokat) szinte egyszerre.
Ha leesik a lánc az nem hiszem, hogy a kompakt miatt van, hanem mert rosszul van beállítva, vagy rossz konstrukciójú az átdobó/váltókar.
Ezt nem én találtam ki, ez tény. Nekem is csak kétszer volt, mindkétszer versenyen, ezért tettem fel.
#28198
Írta 2009. június 07. - 16:56
RAUH-Welt
B E G R I F F
#28199
Írta 2009. június 07. - 16:36
Meggátolja a lánc leesését nagyról kicsire váltásnál, kompaktnál gyakrabban elõfordul.
Nekem 7000km alatt 1szer történt ilyen recegõs,rossz úton és ott szerintem én is hibáztam, mert szerintem pont rossz ütemben váltottam elõl és hátul(hátul ráadásul sokat) szinte egyszerre.
Ha leesik a lánc az nem hiszem, hogy a kompakt miatt van, hanem mert rosszul van beállítva, vagy rossz konstrukciójú az átdobó/váltókar.
#28200
Írta 2009. június 07. - 16:20
130mm-es nem kompakt hajtómûhöz is van 50es fogú lánctányér. Gondolkodtam rajta egy darabig én is, hogy elöl kisebbíteni kellene a fogaskereket, de inkább kínzom magam az 53-mal és hátra egy barátibb sort tettem.
Sõt kompakt 110mm es hajtómûhöz is van 52es tányér, úgyhogy nem kell annyit hezitálni. Tegyél fel valamilyen kombinációt és ha késõbb erõsödsz, elég a tányéron buherálni. Én abban a fázisban vagyok hogy próbálom iskolázni hosszabb távokon az 53-1x es áttételeket, aztán majd lesz valami ha nem megy, akkor jöhet a tányércsökkentés.
Az a belinkelt Deda bigyusz mire jó?
Meggátolja a lánc leesését nagyról kicsire váltásnál, kompaktnál gyakrabban elõfordul.

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére






