Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#2761
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Nagyon kevés outist látok aki nem sz*rja le a pirosat.

 

 

szerintem ez igénytelen proli viselkedés. én pl a zebrán is megállok a gyalogosoknak (aztán segítek megkeresni a leesett állukat)



#2762
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Persze ezt mind domborzata válogatja.

 

Szabályok betartása válogatja :) Nagyon kevés outist látok aki nem sz*rja le a pirosat.


Tekergek módosította - 2016. november 29. - 23:13


#2763
acidwayfarer

acidwayfarer

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás

https://cyclingtips....d-bike-gearing/

 

na. Legyünk kreatívak!

MJani anno úgy hirdetett egy tripla daytona (athena-centaur) campag-hajtókart, hogy középső tányérral ss-rendszerben tökéletes láncvonalat lehet elérni, illetve, a tripla felfogatásnak hála akár nagyon-kompakt áttételezés is lehetséges, vagy rövidebb tengelyes középcsapággyal akár duplaként is használható.

 

Ennyike. Pl. egy régi tripla hajtás 42-32 tányérjai&rövidebb tengelyes középrész, és máris ott vagy, igaz, a négyszögtengely elavult, unalmas, tészta, és 55 kilósan beletaposod az átdobóba&nyeregvázcsőbe! 

 

A lényeg: nincs új a nap alatt, régen is voltak ilyen megoldások, túrahajtókarok, etc. Csak újra-újra elő szoktak kapni korábbi koncepciókat.

 

Más: úgy vettem észre, 39-16 teljesen kényelmes 30 körüli tempóhoz. Így továbbra sem értem, mi a francnak építenek sokan 52-16-os áttéttelel városi ss-t. Az olyan csirkehuszárt elzavarnám budatétény környékére. Jó szórakozást!

 

szerk: na, várom a sárdobálást ;)

52-16 túlzás, de amúgy azért előnyös a nagy áttétel városban, mert nem pörgetsz és nem izzadsz le annyira és mellette tempósan is haladsz. 
Tapasztalatból mondom, hogy amíg a 42-16al csatakosra izzadtan, addig az 52-18al sokkal komfortosabban érkezek meg.
Persze ezt mind domborzata válogatja.



#2764
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.432 hozzászólás

https://cyclingtips....d-bike-gearing/

 

na. Legyünk kreatívak!

MJani anno úgy hirdetett egy tripla daytona (athena-centaur) campag-hajtókart, hogy középső tányérral ss-rendszerben tökéletes láncvonalat lehet elérni, illetve, a tripla felfogatásnak hála akár nagyon-kompakt áttételezés is lehetséges, vagy rövidebb tengelyes középcsapággyal akár duplaként is használható.

 

Ennyike. Pl. egy régi tripla hajtás 42-32 tányérjai&rövidebb tengelyes középrész, és máris ott vagy, igaz, a négyszögtengely elavult, unalmas, tészta, és 55 kilósan beletaposod az átdobóba&nyeregvázcsőbe! 

 

A lényeg: nincs új a nap alatt, régen is voltak ilyen megoldások, túrahajtókarok, etc. Csak újra-újra elő szoktak kapni korábbi koncepciókat.

 

Más: úgy vettem észre, 39-16 teljesen kényelmes 30 körüli tempóhoz. Így továbbra sem értem, mi a francnak építenek sokan 52-16-os áttéttelel városi ss-t. Az olyan csirkehuszárt elzavarnám budatétény környékére. Jó szórakozást!

 

szerk: na, várom a sárdobálást ;)

jó lehet cyclocross-ra is az a 42-32. 

 

most elég lassú a lábam. a 39-16 mostanában csak olyan 26-28 km/h-hoz elég nekem. ez kb 90-es pedálfordulat. 

 

azt,h a városi jampecok miért használnak 52-16-ot,azt nem tudom. mondjuk ez az áttétel a milin egy jó 4000-es menőé is lehetne. vagyis régen ilyeneket használtak rajta. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2765
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.432 hozzászólás

Hat ez eleg gagyi, sajnos.    Kell meg par ev, ugy latszik, mire egy rendes kamerat elbir egy fejegyseg, ugy, hogy nem csak 6-9 masodpercet rogzit, hanem mindent.

csak ennyit tud? ezt nem is tudtam. azt hittem,h ez már vlmi jó cucc.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2766
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Hat ez eleg gagyi, sajnos.    Kell meg par ev, ugy latszik, mire egy rendes kamerat elbir egy fejegyseg, ugy, hogy nem csak 6-9 masodpercet rogzit, hanem mindent.


  • donciccio kedveli ezt

#2767
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

https://cyclingtips....d-bike-gearing/

 

na. Legyünk kreatívak!

MJani anno úgy hirdetett egy tripla daytona (athena-centaur) campag-hajtókart, hogy középső tányérral ss-rendszerben tökéletes láncvonalat lehet elérni, illetve, a tripla felfogatásnak hála akár nagyon-kompakt áttételezés is lehetséges, vagy rövidebb tengelyes középcsapággyal akár duplaként is használható.

 

Ennyike. Pl. egy régi tripla hajtás 42-32 tányérjai&rövidebb tengelyes középrész, és máris ott vagy, igaz, a négyszögtengely elavult, unalmas, tészta, és 55 kilósan beletaposod az átdobóba&nyeregvázcsőbe! 

 

A lényeg: nincs új a nap alatt, régen is voltak ilyen megoldások, túrahajtókarok, etc. Csak újra-újra elő szoktak kapni korábbi koncepciókat.

 

Más: úgy vettem észre, 39-16 teljesen kényelmes 30 körüli tempóhoz. Így továbbra sem értem, mi a francnak építenek sokan 52-16-os áttéttelel városi ss-t. Az olyan csirkehuszárt elzavarnám budatétény környékére. Jó szórakozást!

 

szerk: na, várom a sárdobálást ;)


Vejne módosította - 2016. november 29. - 12:01

  • donciccio kedveli ezt

#2768
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.432 hozzászólás


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2769
acidwayfarer

acidwayfarer

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás

Nincs. Max. a sun ringlé cr18, de az trekkingfelni, igaz, 450-480 gramm körül megáll :D

 

http://fanaticbike.h...broncs-622x22-5

uhhhh köszi!
ez amúgy nem is olyan rossz 
oké, hogy egy karbon vázba nem raknám bele, de nekem az acélba szerintem tökéletes
máshol kicsit többért is kettőt kapok egy DT áráért



#2770
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

ha már szóba került a széles felni téma...

a DT R460-nál van olcsóbb felni, aminek 18-19 mm a belső szélessége?

és olyanra gondolok, ami nem trekking felni és kő nehéz, hanem 460g körül van

Nincs. Max. a sun ringlé cr18, de az trekkingfelni, igaz, 450-480 gramm körül megáll :D

 

http://fanaticbike.h...broncs-622x22-5


Vejne módosította - 2016. november 20. - 13:02


#2771
acidwayfarer

acidwayfarer

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás

ha már szóba került a széles felni téma...

a DT R460-nál van olcsóbb felni, aminek 18-19 mm a belső szélessége?

és olyanra gondolok, ami nem trekking felni és kő nehéz, hanem 460g körül van



#2772
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Kevés olyan hulladék gumit lehet kapni, mint a Zaffiro. Egyszer vettem egy párt, alig vártam, hogy végre elkopjon. A vizes útnak még a gondolatától is csúszik már minimális sebesség mellett is. Szárazon egyébként el lehet viselni.
 


 

tudom. nem is vettem soha, mert annyira negatívak a vélemények róla. 

de rajta volt a kereken, amit vettem, és ha már kaptam, elhasználom.

 

kellemesen csalódtam, szándékosan kerestem a sárosabb-még reggel vizes fordulókat..



#2773
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
Kevés olyan hulladék gumit lehet kapni, mint a Zaffiro. Egyszer vettem egy párt, alig vártam, hogy végre elkopjon. A vizes útnak még a gondolatától is csúszik már minimális sebesség mellett is. Szárazon egyébként el lehet viselni.
 


 

Még egy plusz: a zafirók szinte újak a kereken.


Jettison módosította - 2016. november 19. - 21:10


#2774
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.432 hozzászólás


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2775
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

ma gondoltam, kipróbálom az ursus hybridát, persze pumpáláskor sikerült úgy indítanom, hogy a pumpafej levételekor szépen letörtem a szelepfejet, ami kicsit zavart, mert vattaúj belsőt kaptam a gurigához, egy helyen sincs foltozva.. Mindegy, beletettem egy régi vredestein belsőt, ami volt itthon, de az meg szvsz lassú defektes, vagy ereszt valahol, mert 3 óra alatt elengedte a nyomást.

 

Mindegy, nem érdekes.

 

A lényeg!

23mm-es külsők, 7 baron valóban kényelmesebbek-kiszámíthatóbbak, mint a 25-28-asok a keskeny felnin. Pont. Kanyarban nem érzed, hogy kóvályogna a hatalmas ballonos külső a kis csirke felnin.

 

Oké, ha széles felnid van, mehet nyugodtan a széles külső. De keskeny felnin nem optimális, nem adja azt az élményt. Gumikülső méretet válassz felnihez!

 

szélesebb külső azonos nyomáson kevésbé deformálódik ugyan, de pont amiatt kényelmetlenebb is. Tudom, mert nyáron egyszer sikerült véletlenül túlfújnom az első kerekem, és útfélen éreztem.. 23-as külső, 7 bar, s boldogság van, ha keskeny a felnid. Ha széles, válassz 25-ös külsőt, mondjuk 6 baron. DE ne csinálj olyat, hogy széles külső-keskeny felni, mert magas nyomáson rázni fog, alacsony nyomáson kóvályogni. A felni-gumi egység. Kész.

 

Egyébként nagyon jó kis kerék, remek racsnihang, és merev is számomra eléggé. Nem volt rossz vétel, csak a belső szelepét ne törtem volna le :(

 

De, tény, hogy jobb a felnihez való szélességű külsővel menni, mint a keskeny felni-széles gumi kombóval. És nem érzem rázósabbnak. Még egy plusz: a zafirók szinte újak a kereken.

 

Azt hiszem, ezt a kerékszettet megtartom. Idővel majd a szépséghibákat korrigáltato


Vejne módosította - 2016. november 19. - 13:53


#2776
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

szépen dolgoznak

 

és a rendes méretű váz is 1,8 alatt van https://revcycling.m...tecno-frameset/



#2777
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.432 hozzászólás


  • Kisherceg és vittore30 kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2778
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Köszi! A geometria ellenőrzés jó ötlet, valóban látszik a különbség szemre is a régi meg az új generációk között.

Amúgy a SIS megjelölés nem a Shimano Index System-re utal, vagyis arra, hogy pozicionált? Az új generációnál már nem használják a SIS megjelölést?

pongyolaság részemről, de SiS-nek én az 1.67-es shimanokat szoktam hívni, így pl. a régi 74xx dura ace nem sis :)

 

közben lett egy ursus hybrida kerékszettem, amivel még nem tudom, mit csinálok.

 

sorral-gumival vettem, ami biztos:

-agyak szépen futnak, finoman-simán, a felni fékfelület jó állapotú, a sor (11s 14-26 miche) használható, a gumik-külsők jó állapotúak (hajtós zafír)

 

de!

 

az első kerékben küllők cserélve voltak. természetesen a cx ray kardküllőket sima 2mm-re :D

 

még nem tudom, mit csinálok vele. De jó könnyű, és ugyanannyi volt, mint régen a khamsinom :D csak ez nagyon oldszkúl, 14.5mm széles felni.

 

ugyanitt 280mm-es cx-ray küllőket felvásárolok.

 

https://cyclingtips....de-road-wheels/

 

minek vettem keskenyt?


Vejne módosította - 2016. november 18. - 13:44


#2779
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

Igen, működni fog. SiS

 

nézd meg egymás mellett a régi sis-es tiagrát, és az új 47-es tiagrát, a hátsó váltót. látni fogod, hogy a mostaninál a bowdenrögzítés helye a forgáspontokhoz képest totál más helyre lett tolva, más a váltótest hossza-kialakítása is, persze, hogy más rendszerek.

 

a sora r3000-nél ilyen nem áll fönt, ugyanaz a sis-es rendszer, mint volt, simán elműködik bármilyen régi shimanoval.

Köszi! A geometria ellenőrzés jó ötlet, valóban látszik a különbség szemre is a régi meg az új generációk között.

Amúgy a SIS megjelölés nem a Shimano Index System-re utal, vagyis arra, hogy pozicionált? Az új generációnál már nem használják a SIS megjelölést?


  • Vejne kedveli ezt

#2780
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Igen, működni fog. SiS

 

nézd meg egymás mellett a régi sis-es tiagrát, és az új 47-es tiagrát, a hátsó váltót. látni fogod, hogy a mostaninál a bowdenrögzítés helye a forgáspontokhoz képest totál más helyre lett tolva, más a váltótest hossza-kialakítása is, persze, hogy más rendszerek.

 

a sora r3000-nél ilyen nem áll fönt, ugyanaz a sis-es rendszer, mint volt, simán elműködik bármilyen régi shimanoval.


Vejne módosította - 2016. november 18. - 11:39