Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#26681
Posted 2009. December 15. - 11:50

A segítségetek,véleményeteket szeretném kérni.Valamikor február környékére tervezem életem elsõ országútiját megvenni.Igazából a célom az lenne vele,hogy egy kicsit belekóstoljak az outi-zásba,meg,hogy legyen egy megbízható bringám.Mivel kezdõ vagyok,nem nagyon akarok rá sokat áldozni így elsõre.Szóval a kérdésem az lenne,hogy új bringát vegyek vagy ugyanazért a pénzért egy jobbat de használtan?Milyen bringákat érdemes figyelnem és milyen buktatók lehetnek?Én így elsõre 50-60-ezret gondolok költeni.Elõre is köszönöm a válaszokat.
#26682
Posted 2009. December 15. - 10:12

Speediummal nekem vegyes tapasztalatom van. Eleinte NAGYON csúszott (fõleg esõben), míg bekopott kicsit. Az anyaga elég tartósnak tûnik, elöl még mindig rá lehet ismerni a csíkra a futófelület közepén, pedig ezzel járok munkába, meg edzeni is elég sokat használtam. (Nyár óta van fönn, szerintem 3000 km bõven lehet benne.) Nedves úton most sem vagyok meggyõzve róla, szárazon elég korrekt. Viszonylag könnyen sérül a futófelület, de láthatóan átlyukasztani egyszer sikerült (itt beilagozás lett a vége). Defektet kaptam vele párat, ha jól emlékszem 3 kisebb, 1 a már említett fél centis vágás, meg egy felütéses.Nekem michellin speedium 2 23mm gumim volt, kevláros.
Egyfelöl nagyon kényelmes volt, elég ballonos, jól gördult, tapadt, stb.
Másfelöl esõben az egyiket 200 km után szétvágta valami, úgy hogy kuka lett. A másikat erre rá 100 km-el esõben szintén szétvágta valami.
Ez persze lehet csak azt jelenti, hogy peches voltam.
Defektvédelemnek javaslom az eldobásra szánt belsõt: levágod a szelepet, belefekteted a gumit a külsõbe, majd jön a belsõ. Ha a +2 réteget átszúrja valami, akkor van csak ciki. (Grammhuszárok vegyenek defektgátló szalagot.)
#26683
Posted 2009. December 15. - 08:43

Városba érdekelne Respro maszk. Valakinek van tapasztalata bármelyik termékükkel kapcsolatban? Fõleg az érdekelne, mennyire lehet benne levegõt kapni / érdemes-e a drágábbat venni?
#26684
Posted 2009. December 14. - 00:01

"Egy okos orkot ugyanazzel a trükkel háromszor, de legfeljebb négyszer lehet átverni."
))
Azt én értem, de a megadott nyomásértéken belül használtam, mást igazából nemtudom mit lehet elcseszni vele...nem locsolgattam olajjal meg higítóval, nem vagdostam szét, nem faroltam el...énnemtom.
Szerk.: Ehhez képest a CST alapmodellel (2ezer ft) nekem is szerencsém van kb 2-3 hónapja használom, semmi baja, egyetlen defektet nem kaptam vele...
#26685
Posted 2009. December 13. - 21:51

Egyfelöl nagyon kényelmes volt, elég ballonos, jól gördult, tapadt, stb.
Másfelöl esõben az egyiket 200 km után szétvágta valami, úgy hogy kuka lett. A másikat erre rá 100 km-el esõben szintén szétvágta valami.
Ez persze lehet csak azt jelenti, hogy peches voltam.
#26686
Posted 2009. December 13. - 21:42

Michelin Megamium - a 23-as kicsivel szélesebb, inkább 25-ösnek néz ki, utódja talán a Speedium lehetne. Nagyon sokáig használtam és egyetlen defektem volt vele, kissé bizonytalan nagyobb sebességnél, de egyszer sem pereceltem emiatt. Nem foszlik, oldalfala is bírja, kicsivel könnyebb is, mint a Schwalbe Blizzard.
Másik tippem a CST alapmodell, ami rém olcsó és meglepõen jól bírja a strapát...
errõl a michelin gumiról tényleg jó véleményeket lehet olvasni, köszönöm a segítséget!
#26687
Posted 2009. December 13. - 19:53

sziasztok
kérlek segítsetek, 23as v 25ös külsõt keresek mindennapi Bp.-i közlekedésre ( = rossz útminõség, apró hegyes fémdarabkák, üvegszilánkok stb) ezért elsõdleges szempont a defektállóság (nem szeretnék mínuszokban defektet javítani)
(én schwalbe blizzard-ra gondoltam a kevlárvédelem miatt és az ára sem vészes)
mit ajánlanátok?
Michelin Megamium - a 23-as kicsivel szélesebb, inkább 25-ösnek néz ki, utódja talán a Speedium lehetne. Nagyon sokáig használtam és egyetlen defektem volt vele, kissé bizonytalan nagyobb sebességnél, de egyszer sem pereceltem emiatt. Nem foszlik, oldalfala is bírja, kicsivel könnyebb is, mint a Schwalbe Blizzard.
Másik tippem a CST alapmodell, ami rém olcsó és meglepõen jól bírja a strapát...
#26688
Posted 2009. December 13. - 18:35

Az elsõnél én is azt gondoltam hogy rosszat fogtam ki, de miután más színûbõl, és méretûbõl is szétment még 3, azthiszem elkönyvelhetem hogy nem a legjobb gumi...
"Egy okos orkot ugyanazzel a trükkel háromszor, de legfeljebb négyszer lehet átverni."

#26689
Posted 2009. December 13. - 15:44

#26690
Posted 2009. December 13. - 15:35

én eddig csak tõled hallottam rosszat. bárki más mind dícsérte, hogy tökéletes edzõgumi
Csövi!
Nekem se volt vele problémám, a régi bicómon ez van. Elõzõ gumival havonta defekt, ezzel egy se volt, és elég jól tapad is sztem, Személyes tapasztalataim alapján ajánlani tudom!
#26691
Posted 2009. December 13. - 13:42

én eddig csak tõled hallottam rosszat. bárki más mind dícsérte, hogy tökéletes edzõgumi
Az elsõnél én is azt gondoltam hogy rosszat fogtam ki, de miután más színûbõl, és méretûbõl is szétment még 3, azthiszem elkönyvelhetem hogy nem a legjobb gumi...
#26692
Posted 2009. December 13. - 12:13

#26693
Posted 2009. December 13. - 10:50

Sajnos most nem vagyok a bringa közelében és jövõhét végéig nem is nagyon leszek, de egy képet kerestem, bejelöltem, h a leírásotok alapján mire gondoltam

#26694
Posted 2009. December 13. - 10:34

És ez a "fékkiengedõ bizbasz" hol található? Hogy tudom orvosolni a dolgot?
#26695
Posted 2009. December 13. - 10:08

Tyler ez elég banális hiba, mióta használod a Campa-t? Ha nemrég vetted akkor visszaszívom.
#26696
Posted 2009. December 13. - 09:41

#26697
Posted 2009. December 13. - 00:32

Nem lehet, hogy a fékkiengedõ bizbasz benyomódott? A Campanál ez nem a féktesteken van, hanem a fékváltókaron.
#26698
Posted 2009. December 12. - 20:13

#26699
Posted 2009. December 12. - 19:45

tudom, kuruzslással itt is foglalkozhatunk, inkább vigyem be a bringát egy szervízbe, de, mivel eléggé kíváncsi vagyok már, muszáj rákérdezzek
tehát nemrég szállítottuk a bringámat, és csak ma vettem észre, hogy a campa veloce fkváltókarom ezt sajna - látszólag legalábbis megszenvedte -, a problémámat megpróbáltam lerajzolni, a mórcika-stílust nézzétek el de jelen pillanatban nem tudok fényképet készteni róla:

Fekete nyilakkal próbáltam személéltetni, hogy mi történt, lényegében a fékkar olyan mintha "beesett" volna, eltávolodott a váltókanáltól (?) és elõrébb került, a felsõ része pedig egy-másfél centire belesüllyedt magába a váltószerkezetbe.
Próbáltam beállítani a fékbovdent, de ugyan úgy hátrahúzza vagy nem fogja meg a felni, ha behúzom a fékkart.
#26700
Posted 2009. December 12. - 15:17

BÁRMIT, csak NEM a blizzardot! DE TÉNYLEG!
Szétfoszlik, a defektvédelme sem egy csillagos ötös...a futófelület darabokban válik le...
Ezenkívül meg csak a conti sport 2000-rõl vagy mirõl tudok véleményt mondani, de az meg ugye nem a defektállóságáról híres...