Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#26661
iMaty

iMaty

    vendég

  • fórumtag
  • 154 hozzászólás

Emellett néha régies, alsócsövi váltós gépeken is megyek; túrázni jó - s ilyen esetben csak a kopott dolgokat kellene cserélni, s jóval 60000 alatt megúszhatnád, azaz nem kell a fékváltókarhoz ragaszkodni, ráérne késõbb.

Szerintem érdemes kipróbálni az alsócsöves váltást, annál jobban tudod majd értékelni a fékváltókart. Téli/munkábajárós/túrázgatós gépnek, ill. elsõ nekifutásra bõven jó. A Csepel elég rossz vicc, feleennyiért kb. jobb használtat kapsz.
- egy bolygó, két kerék -

#26662
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
elkészült a váz, még csak nézegetem, nem használtam a nagy dzsuva miatt.
nagyjából ugyanakkora mint az elõzõ, csak szokni kell a látványt, hogy a nyeregvázcsõ meg van hosszabbítva felfelé kb 5 cm-el túl a felsõcsövön, így az 56-os c-c váz c-t ben mérve (aminek így tényleg nincs értelme mérni) 61cm, ami vicces érték a 178 cm-hez

#26663
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

régi vázak (20 éves) sanszosak hogy 126 mm-es hátsó saruval vannak, a mai agyak 130 mm-sek.


Ez nem nagy baj, ugyanis az acélvázakat akár házilag is lehet tágítani (szervízben is megteszik hamar); boldogult Sheldon Brown-t követve többször is megtettem (ld. http://www.sheldonbr...me-spacing.html). A 130 mm 8, 9, 10, 11-es sorra is jó.
Ebbõl ráadásul több Peugeot is volt; az egyikkel járok munkanapokon (ma is!), 8-as 105-ös fékváltókar, új Tiagra hátsó- és 105-ös elsõ váltó, új, jó kerekek (105-ös agyak, Mavic Open Pro felnik), nagyon jól megy az egész. Ha spórolni kell, a régi kerekeken esetleg csak a felnit kell cserélni, ha az agyak jók (azokban golyókat - fillérek - valósz. akkor is érdemes). Az elsõ lánckerekeket megtartottam (53-asra újítottam a nagyot, 42, 32; meredek hegyek közt lakom), hátul 8-as 12-25 sor, persze új lánc, bowdenek, hüvelyek.
Mindezt viszont egyszerre kell elvégezni; egy új hátsó agy v. kerék hozza a modern fékváltókar igényét. A Shimano Tiagra teljesen megfelel; Sora-t viszont nem szabad venni (hibás konstrukció szvsz).
Vigyázat, az 1983-as Peugeot még francia (azaz jobboldalt is jobbos és más emelkedésû) középcsapágycsészéjû. Ez nem baj, kapható itt-ott, s gyakran semmi bajuk 30-40 év után sem.
Emellett néha régies, alsócsövi váltós gépeken is megyek; túrázni jó - s ilyen esetben csak a kopott dolgokat kellene cserélni, s jóval 60000 alatt megúszhatnád, azaz nem kell a fékváltókarhoz ragaszkodni, ráérne késõbb.

#26664
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás
Cyclocross gépbõl miért kell kisebb méret mint aszfaltból?

#26665
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ez a schwinn-csepel meg viccnek is rossz.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#26666
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás

Amúgy kicsit utánna nyomoztam ennek a peugeot-nak.1983-as évjáratú PH8-as típusú 57-es méretben.PEUGEOT TUBE SPECIA


jól hangzik! :)
milyen váltók, fékek vannak rajta?
én csak féket, és fékkart cseréltem a 20 éves simplonomon, hogy biztonságosan meg tudjak állni, azonkívül 2 új külsõ(ami ugye fogyó eszköz)
20-ér vettem, és kb 13-at költöttem rá..
és most f@$za! :)
a schwinn helybõl felejtõs
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#26667
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
sztem felejtsd el. hányás. egy normális acélvázzal és egy 600as vagy 105ös pezsgõ szettel már bárkit meg lehet dorgálni. plusz nem romlik el. igénytelen stb. én télire is ilyesmi kategórisá bringát használok, 8as fogsorral, olajozáson meg mosáson kívül mást nem kell vele csinálni.

http://schwinncsepel...page=12&prod=33
Errõl mi a véleményetek?



#26668
SndorZ2

SndorZ2

    vendég

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás
http://schwinncsepel...page=12&prod=33
Errõl mi a véleményetek?

#26669
SndorZ2

SndorZ2

    vendég

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás
Amúgy kicsit utánna nyomoztam ennek a peugeot-nak.1983-as évjáratú PH8-as típusú 57-es méretben.PEUGEOT TUBE SPECIA

#26670
swn

swn

    vendég

  • fórumtag
  • 116 hozzászólás
Lehet, hogy 100 körül... vedd hozzá a sok kompatibilitás-problémát, a bütykölést, szenvedést, szerelés ktsg-eit. 56-57-eset javasolnék én is, 54 már kicsi lesz neked, rövid és a derekadnak sem tesz jót feltétlenül...

#26671
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
van egy moser (58), 600 szettel az apróban

régi vázak (20 éves) sanszosak hogy 126 mm-es hátsó saruval vannak, a mai agyak 130 mm-sek.

#26672
SndorZ2

SndorZ2

    vendég

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás
Amúgy ha nem a legócskább alkatrészeket használnánk fel de nem is a profi kategóriát,hanem olyan közepes minõségût és mindenre szükség lenne kivéve a vázat,akkor durván forintálisan hol állna meg a gépszörny?

#26673
SndorZ2

SndorZ2

    vendég

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás
Igazatok van ,nem lehetne 60-ból összerakni,pláne,hogy én nem is mernék nekiugrani.Ha meg lesz rá a pénz (február eleje),majd ismét a segítségeteket kérem,hogy megtaláljuk a legjobb használtat 50-60-ért :) Mégegyszer köszönöm a segítséget!!!

#26674
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.606 hozzászólás

Köszönöm!Nemtudom milyen méretû kellene.179-cm vagyok 73kg

A magasság csak azért számít hogy ne verd oda, a felsõcsõ hossza sokkal fontosabb, inkább arra figyelj! Használt bringáknál az évjáratok és stílusok szórása miatt több centi különbség is lehet a felsõcsövek között. Meg nem árt olyan szettel venni amihez olcsó alkatrész is van.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#26675
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Az gáz ha a váz acél?
Azért kérdezem mert úgy nem lenne jobb bringát összehozni,hogy van egy régi Peugeot országúti jellegû bringa a pincében több éve használaton kívül.Ha azt lecsupaszítanám csak a vázra és erre a vázra építtetnék új alkatrészekbõl egy aszfaltfalót?Az nem jönne ennyibõl?Csak új lenne mindene!Vagy hülyeség???


nem hulyeseg, de uj alkatreszekbol soha nem hozod ki 60ezer alatt, meg ugy sem hogy a vaz mar megvan. egy regi de nem sokat hasznalt acel vaz trikolor 600-zal vagy pezsgo szinu 105sc-vel szerintem sokkal jobb vetel. en inkabb vennek egy ilyet mint ketszer annyiert egy kinai aluvazas soraval szerelt zsir ujat.

meretbol en azert irtam az 54-56ot mert en 177 vagyok es 54es van. ha az a ket centi kulonbseg amivel hosszabb a labad, akkor az en gepem is jo lenne, max picit feljebb venned a nyerget.

de igazabol a legfontosabb az lenne hogy megprobalod a bringat mielott megveszed es akkor latod hogy mibol mekkora kell. mert raadasul meg kulonbozo gyartok kulonbozokeppen is mereteznek neha.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#26676
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Hello!
Városba érdekelne Respro maszk. Valakinek van tapasztalata bármelyik termékükkel kapcsolatban? Fõleg az érdekelne, mennyire lehet benne levegõt kapni / érdemes-e a drágábbat venni?


javaslom a 3m-es munkavédelmi maszkot, 1800 ft-ért kapsz belõle olyan aktívszeneset (9926), ami elvileg véd a szmog gázok ellen is, plusz van rajta légzõszelep.

Ha jól tudom a respro-k nem érik el egy komolyabb munkavédelmi maszk biztonsági szintjét. Van erre valami szabvány besorolás, amit a respro meg sem ad. Az olcsóbb respro nem is véd semmit szálló por ellen sem, csak pollen szûrõ van benne erdei túrázóknak.
+ a betét is aranyárban van hozzá.

Amúgy maszkban viszonylag jól lehet tekerni, max az emelkedön van légszomjad, télen meg még segít is, hogy ne a hideg levegõt szívd közvetlenül, bár hidegben kicsit kicspódik belülre a pára és nehezebb a légzés benne, de nem vészes.

#26677
SndorZ2

SndorZ2

    vendég

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás
Az gáz ha a váz acél?
Azért kérdezem mert úgy nem lenne jobb bringát összehozni,hogy van egy régi Peugeot országúti jellegû bringa a pincében több éve használaton kívül.Ha azt lecsupaszítanám csak a vázra és erre a vázra építtetnék új alkatrészekbõl egy aszfaltfalót?Az nem jönne ennyibõl?Csak új lenne mindene!Vagy hülyeség???

#26678
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás
azon lehet alacsonyan lesz a kormány..a rövid homlokcsõ miatt..
de 56-57-es bringa is van egy csomó az apróban ;)
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#26679
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Legyen inkább 56. De 54-est is próbáld meg.

#26680
SndorZ2

SndorZ2

    vendég

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás
Lemértem :) 56,7 Ez inkább 57 ugye?