Szerintem érdemes kipróbálni az alsócsöves váltást, annál jobban tudod majd értékelni a fékváltókart. Téli/munkábajárós/túrázgatós gépnek, ill. elsõ nekifutásra bõven jó. A Csepel elég rossz vicc, feleennyiért kb. jobb használtat kapsz.Emellett néha régies, alsócsövi váltós gépeken is megyek; túrázni jó - s ilyen esetben csak a kopott dolgokat kellene cserélni, s jóval 60000 alatt megúszhatnád, azaz nem kell a fékváltókarhoz ragaszkodni, ráérne késõbb.
Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#26661
Posted 2009. December 17. - 07:42
#26662
Posted 2009. December 17. - 02:51
nagyjából ugyanakkora mint az elõzõ, csak szokni kell a látványt, hogy a nyeregvázcsõ meg van hosszabbítva felfelé kb 5 cm-el túl a felsõcsövön, így az 56-os c-c váz c-t ben mérve (aminek így tényleg nincs értelme mérni) 61cm, ami vicces érték a 178 cm-hez
#26663
Posted 2009. December 17. - 01:03
régi vázak (20 éves) sanszosak hogy 126 mm-es hátsó saruval vannak, a mai agyak 130 mm-sek.
Ez nem nagy baj, ugyanis az acélvázakat akár házilag is lehet tágítani (szervízben is megteszik hamar); boldogult Sheldon Brown-t követve többször is megtettem (ld. http://www.sheldonbr...me-spacing.html). A 130 mm 8, 9, 10, 11-es sorra is jó.
Ebbõl ráadásul több Peugeot is volt; az egyikkel járok munkanapokon (ma is!), 8-as 105-ös fékváltókar, új Tiagra hátsó- és 105-ös elsõ váltó, új, jó kerekek (105-ös agyak, Mavic Open Pro felnik), nagyon jól megy az egész. Ha spórolni kell, a régi kerekeken esetleg csak a felnit kell cserélni, ha az agyak jók (azokban golyókat - fillérek - valósz. akkor is érdemes). Az elsõ lánckerekeket megtartottam (53-asra újítottam a nagyot, 42, 32; meredek hegyek közt lakom), hátul 8-as 12-25 sor, persze új lánc, bowdenek, hüvelyek.
Mindezt viszont egyszerre kell elvégezni; egy új hátsó agy v. kerék hozza a modern fékváltókar igényét. A Shimano Tiagra teljesen megfelel; Sora-t viszont nem szabad venni (hibás konstrukció szvsz).
Vigyázat, az 1983-as Peugeot még francia (azaz jobboldalt is jobbos és más emelkedésû) középcsapágycsészéjû. Ez nem baj, kapható itt-ott, s gyakran semmi bajuk 30-40 év után sem.
Emellett néha régies, alsócsövi váltós gépeken is megyek; túrázni jó - s ilyen esetben csak a kopott dolgokat kellene cserélni, s jóval 60000 alatt megúszhatnád, azaz nem kell a fékváltókarhoz ragaszkodni, ráérne késõbb.
#26664
Posted 2009. December 17. - 00:51
#26665
Posted 2009. December 16. - 22:20
RAUH-Welt
B E G R I F F
#26666
Posted 2009. December 16. - 21:50
Amúgy kicsit utánna nyomoztam ennek a peugeot-nak.1983-as évjáratú PH8-as típusú 57-es méretben.PEUGEOT TUBE SPECIA
jól hangzik!
milyen váltók, fékek vannak rajta?
én csak féket, és fékkart cseréltem a 20 éves simplonomon, hogy biztonságosan meg tudjak állni, azonkívül 2 új külsõ(ami ugye fogyó eszköz)
20-ér vettem, és kb 13-at költöttem rá..
és most f@$za!
a schwinn helybõl felejtõs
Flickr
#26667
Posted 2009. December 16. - 20:02
http://schwinncsepel...page=12&prod=33
Errõl mi a véleményetek?
#26668
Posted 2009. December 16. - 19:54
#26669
Posted 2009. December 16. - 18:45
#26670
Posted 2009. December 16. - 12:23
#26671
Posted 2009. December 16. - 12:21
régi vázak (20 éves) sanszosak hogy 126 mm-es hátsó saruval vannak, a mai agyak 130 mm-sek.
#26672
Posted 2009. December 16. - 10:24
#26673
Posted 2009. December 15. - 21:53
#26674
Posted 2009. December 15. - 20:49
A magasság csak azért számít hogy ne verd oda, a felsõcsõ hossza sokkal fontosabb, inkább arra figyelj! Használt bringáknál az évjáratok és stílusok szórása miatt több centi különbség is lehet a felsõcsövek között. Meg nem árt olyan szettel venni amihez olcsó alkatrész is van.Köszönöm!Nemtudom milyen méretû kellene.179-cm vagyok 73kg
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#26675
Posted 2009. December 15. - 16:28
Az gáz ha a váz acél?
Azért kérdezem mert úgy nem lenne jobb bringát összehozni,hogy van egy régi Peugeot országúti jellegû bringa a pincében több éve használaton kívül.Ha azt lecsupaszítanám csak a vázra és erre a vázra építtetnék új alkatrészekbõl egy aszfaltfalót?Az nem jönne ennyibõl?Csak új lenne mindene!Vagy hülyeség???
nem hulyeseg, de uj alkatreszekbol soha nem hozod ki 60ezer alatt, meg ugy sem hogy a vaz mar megvan. egy regi de nem sokat hasznalt acel vaz trikolor 600-zal vagy pezsgo szinu 105sc-vel szerintem sokkal jobb vetel. en inkabb vennek egy ilyet mint ketszer annyiert egy kinai aluvazas soraval szerelt zsir ujat.
meretbol en azert irtam az 54-56ot mert en 177 vagyok es 54es van. ha az a ket centi kulonbseg amivel hosszabb a labad, akkor az en gepem is jo lenne, max picit feljebb venned a nyerget.
de igazabol a legfontosabb az lenne hogy megprobalod a bringat mielott megveszed es akkor latod hogy mibol mekkora kell. mert raadasul meg kulonbozo gyartok kulonbozokeppen is mereteznek neha.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#26676
Posted 2009. December 15. - 15:20
Hello!
Városba érdekelne Respro maszk. Valakinek van tapasztalata bármelyik termékükkel kapcsolatban? Fõleg az érdekelne, mennyire lehet benne levegõt kapni / érdemes-e a drágábbat venni?
javaslom a 3m-es munkavédelmi maszkot, 1800 ft-ért kapsz belõle olyan aktívszeneset (9926), ami elvileg véd a szmog gázok ellen is, plusz van rajta légzõszelep.
Ha jól tudom a respro-k nem érik el egy komolyabb munkavédelmi maszk biztonsági szintjét. Van erre valami szabvány besorolás, amit a respro meg sem ad. Az olcsóbb respro nem is véd semmit szálló por ellen sem, csak pollen szûrõ van benne erdei túrázóknak.
+ a betét is aranyárban van hozzá.
Amúgy maszkban viszonylag jól lehet tekerni, max az emelkedön van légszomjad, télen meg még segít is, hogy ne a hideg levegõt szívd közvetlenül, bár hidegben kicsit kicspódik belülre a pára és nehezebb a légzés benne, de nem vészes.
#26677
Posted 2009. December 15. - 14:54
Azért kérdezem mert úgy nem lenne jobb bringát összehozni,hogy van egy régi Peugeot országúti jellegû bringa a pincében több éve használaton kívül.Ha azt lecsupaszítanám csak a vázra és erre a vázra építtetnék új alkatrészekbõl egy aszfaltfalót?Az nem jönne ennyibõl?Csak új lenne mindene!Vagy hülyeség???
#26679
Posted 2009. December 15. - 13:47
#26680
Posted 2009. December 15. - 12:53

Sign In
Create Account

Back to top





