félreértés ne essék, semmi bajom a tecnikai fejlődéssel sőőt....
csak azt utálom hogy a súlyos pénzeket kicsengetőfelhasználóból, béta tesztelő lett.
félreértés ne essék, semmi bajom a tecnikai fejlődéssel sőőt....
csak azt utálom hogy a súlyos pénzeket kicsengetőfelhasználóból, béta tesztelő lett.
Tudom, tudom, a váltó az legyen Shimano:),
neeeem. nem tudod jól. a váltó legyen campagnolo.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
nekem csak valaki azt magyarázza el, hogy szálasodik az a kábel..
mert a campag 1992 óta rejtve futtatja a kábeleket, és sosem volt ilyen problémájuk..
mondjuk a 8s éra (1992-1996) olyan kábelhúzással üzemelt, hogy csak na. Bika rugó a váltókban&rengeteg bowdenhúzás&a kormány külső ívén végigfutó váltóbowden.. sok 8s kar a mai napig nagyon stabilan működik.
A 9s régi szériái is nagy bowdenhúzással működtek, ahogy a 10s váltókat hozták be, csökkentettek picit ezen, de azok is hibátlanok.
Ami érdekes: nekem a 8s pl. perfektül tette a dolgát 5mm-es spirális fékbowdenházakkal is, olcsó kábelszettel, a 10s-ekhez meg félévente kell annyit hozzányúlni, hogy fél fordulat a spannolón..
de olyan, hogy beszakdt volna a bowdenfej, szálasodott volna, vagy ilyesmi, sossem fordult elő. Olyan mrá igen, hogy a kínai galvanizált bowden beázás után úgy beállt, hogy még a hátsó váltót sem engedte le kónuszra
A fekbowden bandazs ala rejtese is gond?
A régebbi Shimano esetén, ahol oldalt jön ki a bowden, na az még jó volt. Neked is olyan van, ha jól rémlik, ezért nem ismerheted a problémát közelebbről. Az újabbakon, ahol a bandázs alá bújtatták, tesz 2 kanyart a bowden cserébe, amitől 4-5e km körül minimum kiszálasodik, rosszabb esetben szakad. Ez aztán a technikai újítás!
Rengeteget szívtam ezzel. Tudom, tudom, a váltó az legyen Shimano:), de mióta SRAM eTap van, hirtelen elkezdtem kedvelni az országútizást...
A fekbowden bandazs ala rejtese is gond?
persze. sőt az is totál kikészít idegileg, hogy a kerék már nem fából van
visszaolvasva tényleg nem egyértelmű, de a külső bovdenvezetés alatt a shimano fékváltókarok megoldására gondoltam :-)
A fekbowden bandazs ala rejtese is gond?
visszaolvasva tényleg nem egyértelmű, de a külső bovdenvezetés alatt a shimano fékváltókarok megoldására gondoltam :-)
lehet, hogy a "proliság" jele, de a belül vezetett bovdenezésnek az értelmét, hasznát a ma napig nem sikerült megfejtenem.
meg a letisztult forma
nem beszélve a légellenállásról . pl egy pomáz budakalász táblasprintnél (kb 150m) akár 0,000000004 másodperccel, gyorsabb lehet az enyhén puhos amatőr racer, ami lássuk be nélkülözhetetlen ficsőr. igaz az elbaszott, átgondolatlan , megvalósíthatlan bovdenvezetés miatt egy ultegra már csak kicsit vált szarabbul mint egy kettővel ezelőtti sora, de nem baj. de miután 3 évvel ezelőt meg kellett venni az új vázas bujtatott bovdenes cuccot mostanra a jagwire fejlesztett egy bovdenszettet amivek tök jedi a váltás. ja igaz az elavult vázaddal már nem kompatibilis, szóval kell hozzá egy új váz is...
ne meg nem beszélve a szerelési díjakról -legalábbis nálunk kicsit boldogabb országokban ahol megfizetik a javítási díjat, többet kérhet a szerelő a bovdencserével járó néha gigaszopásért. ittho meg legfeljebb 2x annyit kutvaanyázik-
Edited by Bikertigger, 2017. January 28. - 12:25.
http://apro.bikemag....el-l376046.html
új velocse szett? ja, a fékváltókar.
cserébe a hátsó váltó régi fajta 9s daytona, ami ezzel a karral egy campag soron sosem fog tovább működni a szervizpadnál.
a hajtókar-átdobó-fék-hátsó váltó természetesen nem velocse.
amúgy értem én, egy hátsó váltó kérdése a teljes kompatibilitás, de akkor is, erre figyelhetne. Mert, ez a felállás 3.9mm-re van kalibrálva, a sor meg 4.1mm-es. Xorog.
lehet, hogy a "proliság" jele, de a belül vezetett bovdenezésnek az értelmét, hasznát a ma napig nem sikerült megfejtenem.
Bringamosaskor nincs utban.
csak 10 éve voltak csúcsbringák, de ma már elég prolinak tűnnek ezek a kint vezetett váltóbovdenek és az - nem tudom ez miért volt divat - őrült módon felcsavart fékváltókarok http://bit.ly/2ka8Qxg
lehet, hogy a "proliság" jele, de a belül vezetett bovdenezésnek az értelmét, hasznát a ma napig nem sikerült megfejtenem.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
haha ugyanaz a váz
a dealernél 1900 gr http://www.comtat.co...roducts/939.htm
a csőgyárban 1580 gr http://www.dedacciai...-replica-detail
Sziasztok!!
Mi a biztos jele annak, h egy bringa replika?? Látómezőbe került egy Dogma, de Q....vára gyanús.
THX!!
Ridley Noah Fast
csak 10 éve voltak csúcsbringák, de ma már elég prolinak tűnnek ezek a kint vezetett váltóbovdenek és az - nem tudom ez miért volt divat - őrült módon felcsavart fékváltókarok http://bit.ly/2ka8Qxg
sörös doboz falvastagságú alu vázakat nem jó megfúrni a bovdeneknek. na meg ezek,ahogy nézem cyclo cross bringák. ott meg nem fogják túl sokat lent a kormányt. gondolom ezek lehetnek a háttérben
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
csak 10 éve voltak csúcsbringák, de ma már elég prolinak tűnnek ezek a kint vezetett váltóbovdenek és az - nem tudom ez miért volt divat - őrült módon felcsavart fékváltókarok http://bit.ly/2ka8Qxg
amúgy ami érdekes: gond nélkül mentem hosszakat alsó fogásban mélyebben levő kormánnyal is, főleg tavaly júli-aug-szettember hónapok voltak húzósak. Nem volt gondom, nem éreztem mélynek, de, az elmúlt évek trendjei szerint annyira nyúlnak a homlokcsövek, hogy úgy éreztem: muszáj vagyok kipróbálni.
Kipróbáltam. És nem fogok visszamenni mélyebbre.
Attól, hogy le tudom tenni a tenyerem, tudom rágni a lábujjaimról a körmöt, nem jelenti azt, hogy szívesen is csinálom.
Tavaly tavasszal (nyárra kikúráltam) amúgyis volt gondom abból, hogy a derekam-csípőm hiába volt hajlékony, de stabilitásban nem volt kielégítően erős.
Inkább legyek picivel merevebb-kevésbé ruganyos, de legyen tartása a gerinc alsó szakaszának! Főleg kezdő edzőtermi srácoknál látod, hogy rugalmas-nagy mozgáspályája van, de nem tartja a törzsét-gerincét semmi..
van itthon egy szett titánszürke (20-15-10-5-3-2.5-2) meg pár fekete is természetesen. nem tart semmi időbe kicserélni, akárcsak a kupakot feketére vagy ezüstre.
https://drive.google...Z0ltSUpuRURLd28
A poén, két éve a kormánycsapagy alsó csésze szintjeben volt az alsó fogás, most meg durván a felső csesze magasságában..
Mindegy
változások:
-sor 14-26 lett, a 13-23-ast szabtam át, a sor elejére-végére miche lánckerék került. A sorkezdő 10s-sorhoz való, így ott 2 db sörösdoboz alátéttel értem el, hogy 4.5mm legyen a hézagolás, a sorvégi 9s volt, az csak felkerült a miche hézagolóval. Egy vékonyka alátét kellett a tengelyre, hogy ne érjen bele a lánc a láncvillába kónuszon amúgy.
-Az xt hg93 lánc 7ezer km-rel ment apróba. Az ár kétharmadáért, amennyiért én vettem. Elvitték aznap. Még a 0.5-öt sem ejtette.
-Volt itthon korábbi évekből maradt, még nem felhasznált kábelház, jagwire alapszettből. Az került a hátsó váltóhoz, a többi bowden érintetlen maradt. A hátsó váltáshoz így új bowdenház-új rozsdamentes bowden és új alumínium kupakok kerültek fel. Nagyon jól teszi a dolgát.
-A fékek cserélve centaurról promax rc471-esre. Nyolcvan gramm mínusz, hehe. És szép fehér!
-Bandázs: visszakerült a két éve lebontott sárga basso feliratos. Tökéletes. Évek óta nem veszek bandázst, rotálgatom a régieket Az ezüst is megvan, ami már ment a dale-en és koralon is egy-egy szezont.
Hja, hogy került olyan magasra a kormány? Azt kérdezzék a szerelőtől a bótban. Ő hegesztett. Mikor kérdeztem, hogy nem lesz-e gond, letorkollt, hogy ne bonyolítsam, adjam oda a villát, oszt' hegeszt még a nyakra. Megtette.
Nagyon jól teszi a dolgát kint most. -4 fok volt ma a városháza előtt délelőtt, az utak kicsit vizesek, a jégbordák még megvannak. De ez hangtalan az egész soron, perfektül fut.
tehát
chorus váltó,
record váltókar
mirage hajtókar stronglight tányérral
pezsgő105 átdobó (a rögzítőcsavar átperselyezve m6-osra, mert egy barom kitépte a menetet belőle )
veloce sor, miche lánckerekekkel
kmc x93-s lánc (aug-ban vettem még)
jagwire kábelkék
ursus kerékszett
ricsi fejcsapágy (cserélve lesz 105re)
kb ennyi.
nagyon elégedett vagyok vele, ami nálam ritka most ez tényleg jó lett