Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34322 hozzászólás a témában

#2621
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

https://www.campagno...2017_part_D.pdf

 

hümm, belepörgettem, és a hajtókaroknál megakadt a szemem, milyen logikusan is nevezik el a digók a cuccaikat (a code alatt futó kódszámot, amit ált. ilyen 5-6-os betűmérettel nyomnak rá egy kis papírfecnire, s úgy ragasztják az alkatrészre..)

 

jelölik az évjáratot, amiben az adott alkatrész bemutatkozott (7-9-11-13, mittomén)

jelölik az alkatrészcsaládot (vl-ce-at-ch-re-sr)

jelölik azon belül a színváltozatot (pl. velocsénál s vagy B)

hajtókarnál jelölik a hosszt (a kód utolsó három számjegyéből az első: 0-2-5, attól függően, hogy 170-172.5 vagy 175)

jelölik a kistányér fogszámát, 4-9, azaz 34 v 39

jelölik a nagytányér fogszámát (0-2-3, vagyis 50-52-53)

 

szóval, ha kigondoltad otthon, hogy Neked 172.5-ös ezüst velocse kar kell kompaktból, 50-34 tányérokkal, akkor elég annyit mondanod a boltosnak, hogy 

 

"szeretnék kérni egy FC-11 VLS240-est".

 

egyébként érdemes megnézni ezeket a kódokat, mert sok helyen így van feltüntetve a webshopban is.

 

Plusz, régi ultra-torque csentauroknál mindig felteszem a kérdést, hogy "FC7 vagy FC9 van a kódjelben?". Ugyanis előbbi a 2007, utóbbi a 2009-es évjáratú centaur, és, utóbbin mezei préselt bilitányérok voltak, előbbin meg a chorus szériás kovácsoltak (robbantott ábráján is árulkodó a tányérok jelzésének "CH" betűkódja.. a tour magazin tesztjein meg összehasonlíthatatlanul jobb osztályzatot kapott a 2007-es tányér, mint a 2009-es.. :P )

 

minden alkatrészükhöz van szisztéma, soroknál pl. a kezdő és zárólánckerék méretét adja meg a jelölés.

 

Nem rossz, nem rossz! és tényleg ráírják-ragasztják a dobozra-alkatrészre, elmúltak már az 1995 előtti "találdki" idők :)


  • donciccio kedveli ezt

#2622
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Akinek van pénze majomra, legyen pénze banánra is

 

Máskülönben most megint botrány van ugye a motoros biciklikkel. Nem is értem az UCI-t, hogy miért a motor oldalról indul és nem az akksi oldaláról. Sajnos a villanyváltó meg a teljesítmény mérők elterjedése tálcán kínálja a lehetőséget, hogy ezeket preparálják vagy az akkuban lévő delejt "alternatív módon" használják ki. Versenysportból tiltanám ezeket. Ha nincs a bringán semmi akksi akkor arról meghajtani sem lehet semmit függetlenül attól, hogy a motor most milyen elven működik, lehet az akár valami indukciós vagy léptetőmotor elvű dolog forgórész nélkül.

 

Ja még valami Jani, a váz még pihen, 1-2 hét és bringa lesz belőle remélem :-)

Lehet rosszul fogalmaztam. Úgy értettem, hogy nem hiszem, hogy igényli a rendszer a frissítést. Legalábbis anélkül is rendben működik, egyik ismerősömnek és nekem sem volt vele gondom, sőt ha a mobiltelefonokból indulok ki akkor a frissítés után lesz vele gond. :)

 

Azt hittem már régen összeraktad. :)



A sebesség mindent megold.

 


#2623
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

Elég vicces. Azért nem hiszem, hogy itt olyan sok dolgot hozzá tudna tenni egy ilyen frissítés.

Akinek van pénze majomra, legyen pénze banánra is

 

Máskülönben most megint botrány van ugye a motoros biciklikkel. Nem is értem az UCI-t, hogy miért a motor oldalról indul és nem az akksi oldaláról. Sajnos a villanyváltó meg a teljesítmény mérők elterjedése tálcán kínálja a lehetőséget, hogy ezeket preparálják vagy az akkuban lévő delejt "alternatív módon" használják ki. Versenysportból tiltanám ezeket. Ha nincs a bringán semmi akksi akkor arról meghajtani sem lehet semmit függetlenül attól, hogy a motor most milyen elven működik, lehet az akár valami indukciós vagy léptetőmotor elvű dolog forgórész nélkül.

 

Ja még valami Jani, a váz még pihen, 1-2 hét és bringa lesz belőle remélem :-)


petter78 módosította - 2017. január 30. - 15:17

  • Vejne és caad8 kedveli ezt

#2624
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

http://www.bringalan...ar-shimano.html  óóóó,de rendes emberek. 10-ért szoftvert frissítenek. :D

Elég vicces. Azért nem hiszem, hogy itt olyan sok dolgot hozzá tudna tenni egy ilyen frissítés.


  • donciccio kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#2625
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

egy kis gumi téma. a télimre még múlt ősszel vettem külsőt. continental radsport 622x23-as. ilyen: https://ebike.hu/ter...00c-gumikopeny/ nem ilyet akartam,ez csak ilyen vészeseti megoldás volt. kb 6-7 ezer ft volt,már nem emlékszem pontosan az árára. kb 3 ezer kilit tettem bele. hátul használtam. nem rossz,de azt hittem,h kevésbé kopik. jó könnyű. kb 200 gramm. azt hittem,h ez inkább ilyen edző gumi lesz,de a kopás miatt sztem kicsit lágy a gumikeveréke. szóval nem egy zaffiro,amit nem lehet elkoptatni. :D ezt a néhány erez kilit jól bírta,defektem nem volt vele. 

 

most meg egy kis 3G fűzés:

16444148_1441958945836483_1548031185_o.j

 

tök jó ez a fűzés minta. biztos hatékony,meg minden,de miért ott van a szelepnek a furata,ahol van? a pumpa feje alig fér oda. :D

Mert digó...?



#2626
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

de miért ott van a szelepnek a furata,ahol van?

 

 

fúrni egy másikat, az nagyon román szokás lenne?


  • donciccio kedveli ezt

#2627
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

egy kis gumi téma. a télimre még múlt ősszel vettem külsőt. continental radsport 622x23-as. ilyen: https://ebike.hu/ter...00c-gumikopeny/ nem ilyet akartam,ez csak ilyen vészeseti megoldás volt. kb 6-7 ezer ft volt,már nem emlékszem pontosan az árára. kb 3 ezer kilit tettem bele. hátul használtam. nem rossz,de azt hittem,h kevésbé kopik. jó könnyű. kb 200 gramm. azt hittem,h ez inkább ilyen edző gumi lesz,de a kopás miatt sztem kicsit lágy a gumikeveréke. szóval nem egy zaffiro,amit nem lehet elkoptatni. :D ezt a néhány erez kilit jól bírta,defektem nem volt vele. 

 

most meg egy kis 3G fűzés:

16444148_1441958945836483_1548031185_o.j

 

tök jó ez a fűzés minta. biztos hatékony,meg minden,de miért ott van a szelepnek a furata,ahol van? a pumpa feje alig fér oda. :D


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2628
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

http://www.bringalan...ar-shimano.html  óóóó,de rendes emberek. 10-ért szoftvert frissítenek. :D 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2629
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

ezért is jó a campag!

semmi innovatív, de, ha a konkurencia jót alkot, lemásolják vastag bőrrel.

 

ld.: hosszú emelőkaros átdobók, áttervezett "embrace" geometriás hátsó váltók :D

 

A potenza pl. amilyen hülye névvel jött, olyan minőségbeli javulást hozott váltásérzet terén. :) az áttervezett geójú hátsó váltó úgy "öleli körül" lánccal a sort, hogy nagyobb felületen érintkezik a lánc a lánckerékkel, ennek köszönhetően tartósabb-szebben tereli a láncot& jól néz ki a váltó oldallap. a mókás eps-stílusú kioldókar teljesen jól használható mindennhonnan, az első váltó-hajtókar áttervezése (külön körön a kis&nagytányér, előbbi 112, utóbbi 144-es bcd-vel, külön rögzítéssel, merevebb csillaggal) is shimano majmolással ment.

 

a végeredmény valami, ami campag-égisz alatt fut, de shimanos váltásérzettel, a konkurencia koncepcióját továbbgondolva :D



#2630
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

félreértés ne essék, semmi bajom a tecnikai fejlődéssel sőőt....

csak azt utálom hogy a súlyos pénzeket kicsengetőfelhasználóból, béta tesztelő lett.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2631
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

 

Tudom, tudom, a váltó az legyen Shimano:),

neeeem. nem tudod jól. a váltó legyen campagnolo.  :P  :D


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2632
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

nekem csak valaki azt magyarázza el, hogy szálasodik az a kábel..

 

mert a campag 1992 óta rejtve futtatja a kábeleket, és sosem volt ilyen problémájuk.. 

 

mondjuk a 8s éra (1992-1996) olyan kábelhúzással üzemelt, hogy csak na. Bika rugó a váltókban&rengeteg bowdenhúzás&a kormány külső ívén végigfutó váltóbowden.. sok 8s kar a mai napig nagyon stabilan működik.

 

A 9s régi szériái is nagy bowdenhúzással működtek, ahogy a 10s váltókat hozták be, csökkentettek picit ezen, de azok is hibátlanok.

 

Ami érdekes: nekem a 8s pl. perfektül tette a dolgát 5mm-es spirális fékbowdenházakkal is, olcsó kábelszettel, a 10s-ekhez meg félévente kell annyit hozzányúlni, hogy fél fordulat a spannolón.. 

 

de olyan, hogy beszakdt volna a bowdenfej, szálasodott volna, vagy ilyesmi, sossem fordult elő. Olyan mrá igen, hogy a kínai galvanizált bowden beázás után úgy beállt, hogy még a hátsó váltót sem engedte le kónuszra :D



#2633
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

A fekbowden bandazs ala rejtese is gond?

A régebbi Shimano esetén, ahol oldalt jön ki a bowden, na az még jó volt. Neked is olyan van, ha jól rémlik, ezért nem ismerheted a problémát közelebbről. ;) Az újabbakon, ahol a bandázs alá bújtatták, tesz 2 kanyart a bowden cserébe, amitől 4-5e km körül minimum kiszálasodik, rosszabb esetben szakad. Ez aztán a technikai újítás! :D

 

Rengeteget szívtam ezzel. Tudom, tudom, a váltó az legyen Shimano:), de mióta SRAM eTap van, hirtelen elkezdtem kedvelni az országútizást... ;)



#2634
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Az a baj, hogy van valto, meg szabadonfuto.   Meg a lanc is minek.   :D



#2635
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

A fekbowden bandazs ala rejtese is gond?

persze. sőt az is totál kikészít idegileg, hogy a kerék már nem fából van



#2636
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

visszaolvasva tényleg nem egyértelmű, de a külső bovdenvezetés alatt a shimano fékváltókarok megoldására gondoltam :-)

A fekbowden bandazs ala rejtese is gond?



#2637
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

visszaolvasva tényleg nem egyértelmű, de a külső bovdenvezetés alatt a shimano fékváltókarok megoldására gondoltam :-)



#2638
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

lehet, hogy a "proliság" jele, de a belül vezetett bovdenezésnek az értelmét, hasznát a ma napig nem sikerült megfejtenem.

meg a letisztult forma

nem beszélve a légellenállásról . pl egy pomáz budakalász táblasprintnél (kb 150m) akár 0,000000004 másodperccel, gyorsabb lehet az enyhén puhos amatőr racer, ami lássuk be nélkülözhetetlen ficsőr. igaz az elbaszott, átgondolatlan , megvalósíthatlan bovdenvezetés miatt egy ultegra már csak kicsit vált szarabbul mint egy kettővel ezelőtti sora, de nem baj. de miután 3 évvel ezelőt meg kellett venni az új vázas bujtatott bovdenes cuccot mostanra a jagwire fejlesztett egy bovdenszettet amivek tök jedi a váltás. ja igaz az elavult vázaddal már nem kompatibilis, szóval kell hozzá egy új váz is... :)

 

ne meg nem beszélve a szerelési díjakról -legalábbis nálunk kicsit boldogabb országokban ahol megfizetik a javítási díjat, többet kérhet a szerelő a bovdencserével járó néha gigaszopásért. ittho meg legfeljebb 2x annyit kutvaanyázik-


Bikertigger módosította - 2017. január 28. - 12:25

  • caad8 kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2639
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://apro.bikemag....el-l376046.html

 

új velocse szett? ja, a fékváltókar.

 

cserébe a hátsó váltó régi fajta 9s daytona, ami ezzel a karral egy campag soron sosem fog tovább működni a szervizpadnál.

 

a hajtókar-átdobó-fék-hátsó váltó természetesen nem velocse.

 

amúgy értem én, egy hátsó váltó kérdése a teljes kompatibilitás, de akkor is, erre figyelhetne. Mert, ez a felállás 3.9mm-re van kalibrálva, a sor meg 4.1mm-es. Xorog.



#2640
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

lehet, hogy a "proliság" jele, de a belül vezetett bovdenezésnek az értelmét, hasznát a ma napig nem sikerült megfejtenem.

Bringamosaskor nincs utban.