Ha most kéne kicsipénzbõl bringát építenem, akkor a féknél simán alsóbbat vennék...akkor 105 fékek, és ultegra váltók lesznek, ultegra sorral és 105 lánccal....asszem
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
Started by
Endroo
, 2006. January 10. 21:34
#26341
Posted 2010. February 08. - 15:42
#26343
Posted 2010. February 08. - 15:23
#26344
Posted 2010. February 08. - 11:44
?
Igen, én is ezt mondom, xt, xtr képes lekezelni a terhelésváltósokat, a sarat, meg úgy bármit, ami elõfordul versenyen. Alatta nem.
Mit nem értesz ezen?
Az 1 dolog hogy arra ajánlják, ha én túrázok, ugyanolyan erõs megindulásokat is csinálok mint versenyen. Ergo nem lehet elkülöníteni.
Igen, én is ezt mondom, xt, xtr képes lekezelni a terhelésváltósokat, a sarat, meg úgy bármit, ami elõfordul versenyen. Alatta nem.
Mit nem értesz ezen?
Az 1 dolog hogy arra ajánlják, ha én túrázok, ugyanolyan erõs megindulásokat is csinálok mint versenyen. Ergo nem lehet elkülöníteni.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala
#26345
Posted 2010. February 08. - 11:08
Mondjuk a mûködése versenykörülmények között?:chin:
Az hogy az egyik képes váltani, amikor még tiprom, a másik meg csak kerreg?
Jézusom...
Lehet én vagy a tudatlan, de pont az xt-tõl és felfelé van versenyre ajánlva a cuccos.
Ne legyen már itt testbike feeling....
#26346
Posted 2010. February 08. - 10:56
Mondjuk a mûködése versenykörülmények között?:chin:
Az hogy az egyik képes váltani, amikor még tiprom, a másik meg csak kerreg?
Jézusom...
Az hogy az egyik képes váltani, amikor még tiprom, a másik meg csak kerreg?
Jézusom...
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala
#26347
Posted 2010. February 08. - 09:43
"És amíg montis szettbõl még az LX is egy kalap sz.. hulladék"
Tulajdonképpen mi az beláthatatlan különbség ami az deore-t, lx-et hulladékká teszi, az xt, xtr-t meg tutti frankóvá?
Tulajdonképpen mi az beláthatatlan különbség ami az deore-t, lx-et hulladékká teszi, az xt, xtr-t meg tutti frankóvá?
#26348
Posted 2010. February 08. - 07:56
Hegyi szakaszokra rakták fel, ott szinte csak hátul zongoráztak váltáskor, elöl meg 39-el nyomták. A következõ sík szakaszra visszarakták a fékváltókart elõre is. Könyebb lehet pár 10grammal mint a fékváltókar és hegyre fel minden gramm számít.
Úgy nézem ez Armstrong valamelyik korai Tour gyõzelme lehetett, mert a Shimano rányomta a nagy logojót a fékváltókarra, hogy mindenki lássa, azzal megy
Késõbb már nem kellett ilyen egyértelmû marketing.
Úgy nézem ez Armstrong valamelyik korai Tour gyõzelme lehetett, mert a Shimano rányomta a nagy logojót a fékváltókarra, hogy mindenki lássa, azzal megy
#26349
Posted 2010. February 08. - 02:49
Ez a Trek konehez volt, ezert a kulon fekkar, valtokar, legalabbis akkoriban ez volt a mondas. A Pinarello se lehetett konnyu. Aluvaz, es a mai karbon Pinarellok is nehezek.
Profiknak nagyon keveset kell hasznalni az elso valtot, de akkor persze nem art, ha nem esik le a lanc.
Szoval lehet nemi pszihologia is benne, hogy ebben jobban bizott.
Profiknak nagyon keveset kell hasznalni az elso valtot, de akkor persze nem art, ha nem esik le a lanc.
#26350
Posted 2010. February 08. - 01:49

Hoppácska. nézzük meg jobban azt a kormány! Bal oldalon nem fékváltókar van fent, csak sima fékkar... és az elsõváltónak a váltókarja ott csücsül a vázon...talán kezdetben hatékonyabbak voltak a vázváltókarok mint a fékváltókarok?
Szerk.: a mögöttelévõnek is...én maradtam le valamirõl?
#26351
Posted 2010. February 08. - 01:24
#26352
Posted 2010. February 08. - 01:21
2k/lanc azert az meredek lenne.
Nekem is 5000 korul van most, semmi baja, elovigyazatossagbol fogom cserelni.
Igaz a pontos nyulast meg nem mertem, de nem dobom el amig meg nem merem.
D/A kazetta viszont tenyleg nem tartos, en is foleg emiatt vettem Ultegrat.
Nekem is 5000 korul van most, semmi baja, elovigyazatossagbol fogom cserelni.
Igaz a pontos nyulast meg nem mertem, de nem dobom el amig meg nem merem.
D/A kazetta viszont tenyleg nem tartos, en is foleg emiatt vettem Ultegrat.
#26353
Posted 2010. February 07. - 20:54
Semmi baja a sornak (Ultegra). felraktam rá egy nem zsírúj, hanem 500km-es Duraace láncot, és hibátlanul mûködik.Nyilván úgy értettem, hogy nem ronggyá koptatva, mert akkor már a sor is kuka ugyebár.
#26354
Posted 2010. February 07. - 20:39
Nyilván úgy értettem, hogy nem ronggyá koptatva, mert akkor már a sor is kuka ugyebár.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala
#26355
Posted 2010. February 07. - 20:36
Problem solved, úgynézki.
Amúgy nálam 5ezer km-t bírt a duraace lánc, de a végén már pontosan beállított váltóval is ugrált összevissza...
Amúgy nálam 5ezer km-t bírt a duraace lánc, de a végén már pontosan beállított váltóval is ugrált összevissza...
#26356
Posted 2010. February 07. - 19:57
Én használtam Ultegrát, 105-öt, Tiagrát, Sora-t, 2200-at. Durész meg a campa kimaradt. Montibõl Acerától felfelé mindent, de tényleg. (Ja nem, alivio kimaradt.
És amíg montis szettbõl még az LX is egy kalap sz.. hulladék, addig országútisból a Tiagra nagy királyság. Nagyobb kar-út kell ugyanahhoz a váltáshoz, de a 2x9 rendszer miatt nagyon megéri. 10-es láncot mikor is kell kukázni? 1500-2000? Mert igen, aki használja minden idõben, annak kb ennyit bír. A 9-es lánc? 4-5 körül elfut, ha vetésforgóban 2-3 láncot használunk, arról nem is beszélve.
Pontosság? Igen, terhelés alatt az elsõváltó nem a legjobb, de kb ennyi az össz hátrány amit éreztem. Terheléskor meg minek elsõváltót használni, jó az mindig nagytányéron
Miben jobb a 10es?
+fokozatok elosztása
+könnyebb súly (mivel minõségibb)
+cool-faktor (figyimá, ultegrám van (de évi 2ezer km-t megy))
Miben rosszabb?
-kopás
-drágább alkatrész ár
-váltás pontossága dzsuvában (kivéve DA)
Ha vennék országútit, most is Tiagra lenne rajta, mint ahogy legutóbb is.
Andris Savaria: Én a 105ös fékekkel is vígan gurultam 5-10 métereket elsõkeréken az országútival. Eléggé fog.
És amíg montis szettbõl még az LX is egy kalap sz.. hulladék, addig országútisból a Tiagra nagy királyság. Nagyobb kar-út kell ugyanahhoz a váltáshoz, de a 2x9 rendszer miatt nagyon megéri. 10-es láncot mikor is kell kukázni? 1500-2000? Mert igen, aki használja minden idõben, annak kb ennyit bír. A 9-es lánc? 4-5 körül elfut, ha vetésforgóban 2-3 láncot használunk, arról nem is beszélve.
Pontosság? Igen, terhelés alatt az elsõváltó nem a legjobb, de kb ennyi az össz hátrány amit éreztem. Terheléskor meg minek elsõváltót használni, jó az mindig nagytányéron
Miben jobb a 10es?
+fokozatok elosztása
+könnyebb súly (mivel minõségibb)
+cool-faktor (figyimá, ultegrám van (de évi 2ezer km-t megy))
Miben rosszabb?
-kopás
-drágább alkatrész ár
-váltás pontossága dzsuvában (kivéve DA)
Ha vennék országútit, most is Tiagra lenne rajta, mint ahogy legutóbb is.
Andris Savaria: Én a 105ös fékekkel is vígan gurultam 5-10 métereket elsõkeréken az országútival. Eléggé fog.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala
#26357
Posted 2010. February 07. - 18:57
Kiskubai: ha már van egy ilyen jó szetted, tuti nem lépnék vissza. Majd átvészeled az anyagi problémát, jó esetben fogsz pár 10ezer forintot az alkatrészcserével, de aztán ha újra visszatérsz a 2×10re újra meg kell venni mindent, ami nagy pénzkidobás.
Inkább adj el minden mást. Vagy ezen már túl vagy?
Inkább adj el minden mást. Vagy ezen már túl vagy?
#26359
Posted 2010. February 07. - 16:23
Most használok 7800-as duraace szettet ultegra sorral és Ultegra SL hajtómûvel. A downgrade után egy nagyonvegyes szett lenne, 2x9sebességes. Tiagra fékváltókarok, 5500-as 105-ös váltók és hajtómû.
Mennyi penzt tudsz ezzel a visszalepessel "keresni"? 9-esre vissza azert nem lepnek, ha nem feltetlenul muszaj.
#26360
Posted 2010. February 07. - 16:21
Nem kell ezt misztifikalni. Konnyebb a D/A, talan tartosabb is, de ez a mukodest nem erinti lenyegileg. (Precizebb = placebo)
Annyira nem lehet rossz az Ultegra, ha profi csapatoknak is megteszi.
Hatso valto szinebol latszik:
http://xacobeogalici..._BH_G5/02BH.jpg
Felirat is latszik a fekvaltokaron:
http://xacobeogalici...Maillot2010.jpg
De Campa eseten is latni Chorust profik bicojan. Persze nem a Pro Tourban.
Annyira nem lehet rossz az Ultegra, ha profi csapatoknak is megteszi.
Hatso valto szinebol latszik:
http://xacobeogalici..._BH_G5/02BH.jpg
Felirat is latszik a fekvaltokaron:
http://xacobeogalici...Maillot2010.jpg
De Campa eseten is latni Chorust profik bicojan. Persze nem a Pro Tourban.

Sign In
Create Account

Back to top






